Hallo, Ik zit eigenlijk een beetje met het volgende. Simon is op zich een goede slaper overdag en wanneer hij 's avonds om 19.00 borstvoeding krijgt dan slaapt hij zo 7 uur achter elkaar door. Omdat we niet meer in de nacht willen voeden; hij groeit goed, (is nu 8500 gram en 69 cm lang) hebben we de baby-slaapgids gebruikt en daarnaast voed ik hem nu om 22.30 nog een keer. Ik maak hem dan wakker, verschoon hem en voedt in het donker. Hij slaapt dan door tot 5.30/6.00. Ik vraag me af of ik die voeding van 22.30 'moet' blijven doen of dat ik hem door moet laten slapen en dan wanneer hij wakker wordt, 5 minuten laten huilen/ er naartoe en strelen/weggaan/ 5 minuten laten gaan en zo herhalen tot hij weer slaapt. En dan de ochtend proberen te halen. Ik weet niet goed wat wijsheid is en of er mama's zijn met ervaringen hiermee? Karin
Ik ga even mee lezen naar de reacties. Wij zitten met hetzelfde. We moeten Dirk altijd wakker maken voor de fles van 22 uur en drinkt deze met heel veel moeite op. wat zal er gebeuren als we de fles rond 20.00-20.30 uur geven en dan door laten slapen? Gr Karin
idd gewoon proberen. wij moesten Liam ook altijd wakker maken voor de voeding van 23.00 uur. zomaar een keer geprobeerd en hij sliep gewoon door. Liam was toen overigens ruim 5 maanden, Maar ik zou als hij wakker word toch niet proberen te rekken tot de volgende ochtend. Je kan wel proberen of hij weer snel in slaapt valt, maar als dat niet zo is heeft ie het misschien toch nog wel nodig. Maar dat is mijn mening.
Heel herkenbaar. Bij ons doen we die voeding van half elf al een tijdje. Hebben weleens geprobeert om om 20,00uur een toetje te geven, op bed en dan maar zien, maar dan wordt ze steeds wakker om 01,30 of 02,00uur. Zit daar net als jullie niet op te wachten, en laat het mooi nog even zo lopen. Ze is heel gevoelig zodra ik iets verander. Dit is onze schema: 5,30-06,00 flesje 08,00 broodje of ontbijt oid 10,00 koekje 11,30 broodje daarna slapen 15,00 fruit 17,15 groente 20,00 toetje 22,30 papfles in het donker geven. En natuurlijk tussendoor ook drinken. Misschien hebben jullie er iets aan. Gr Britt
gewoon proberen, wij zaten er ook mee en we hebben het geprobeerd tot op de dag slaapt ze gewoon goed door dit deden wij toen ze 3 maanden was gecorrigeerd 2 maandewn
Ieder kindje is natuurlijk een individu. En elk kindje kan hier anders op reageren. Dus wil je echt weten wat je kleintje doet, dan gewoon proberen. Mijn dochter slaapt niet door, en ik vind onze nachtrust ook erg belangrijk. Ik heb er geen moeite mee om om half elf nog te moeten geven, dus ik laat het nog even zo. Misschien slaapt jouw kindje wel ineens door. Heel veel succes. Gr Britt
Gewoon uitproberen om de fles te laten vervallen, je merkt vanzelf of hij dan midden in de nacht wakker wordt. Als hij dan dus 's nachts toch wakker wordt zou ik hem wel een klein flesje geven (ligt er aan hoe laat het is om niet je dagritme in de war te gooien) en de volgende keer wel wakker maken dan heeft hij hem blijkbaar toch nog nodig. Ik zou er persoonlijk bij 4 maanden nog niet voor kiezen om hem te troosten tot de ochtend, hij mag die fles tenslotte nog hebben. Stel dat je de laatste fles laat vervallen en hij tot 6 uur slaapt kun je wel kijken of je dat elke dag een kwartiertje kunt rekken dus 1e dag fles om 6.15, 2e dag fles om 6.30 enz Wij hebben de laatste fles steeds een half uurtje vervroegd tot we hem konden laten vervallen. Maar ik heb Tim altijd wakker moeten maken voor die fles. (vond ik ook erg vervelend voor hem maar ook voor mij als ik het niet deed en ik er dus 's nachts weer uit moest)
Wij hebben roos al heel snel geen late voeding mee gegeven. als ik haar daarvoor "wakkr"maakt komt ze precies iedere 4 uur laat ik haar slapen dan slaapt ze tot 6 / 7 uur
Het mooiste zou zijn dat je die van elf uur wél geeft, maar de eerste van vijf uur een paar uur later. Als je nu stopt met die avondfles, gaat hij wel z'n tijd een beetje verleggen, als je het mij vraagt. Maar misschien ben je wel een ochtendmens en vind je het wel handiger, in dat geval heb ik niets gezegd natuurlijk.
ha wij zijn snel van elf naar 9 gegaan en meneer sliep eerst tot ongeveer 7 uur en nu krijgt hij tegen half 9 laatste fles en in ochtend tegen 8 dat gaat dan vanzelf ik zo zeggen probeer t succes
Ik denk dat we de voeding van 22.00 dan nog maar even door blijven doen en dan als hij laat in de nacht komt, rekken tot de ochtend. Dan kunnen we met een paar weken wel eens kijken of hij in staat is om de nacht door te slapen....hij is misschien ook nog wel wat klein... Maar dat komt ook omdat je van iedereen om je heen hoort 'ow die van mij slaapt al door'. Ik word daar wel onzeker van. Groetjes Karin
Wij zijn met 14 weken de fles van 22:30 - 23:00 gaan afbouwen en een week later helemaal gestopt. Het mannetje bleef gewoon slapen van 19:30 tot 8:00. Dit zijn wel flessen (hij kreeg dus nog dezelfde hoeveelheid voeding (iets minder) maar dan ipv van over 5 flessen, nog maar over 4 flessen. Met borstvoeding is dit natuurlijk wat moeilijk te organiseren. Oja, voor de volledigheid: een groot kind met een behoorlijk aantal kilo's aan het lijfje!
oh niet doen! (ik snap het wel hoor ) Ze gaan toch pas doorslapen als ze er zelf aan toe zijn, tot die tijd kun je natuurlijk wel uitproberen OF hij al door kan slapen door een keer een flesje te laten vervallen of idd de ochtend wat te rekken. Succes!
bij mij werd er op het CB gezegd dat ze met; 3 weken 6 uur `s nachts tussen de voedinggen mochten hebben zitten 3 maanden 8 uur met 4 a 5 maanden 10 uur na een maand of 6 12 uur en na een maand of 10 mogen ze het zelf aangeven (is denk ook wel afhankelijk van het gewicht van je kind, ookal was mijn dochter niet de lichtste ) ik gaf ook bv tot 10 maanden en moet zeggen dat ik me hier wel aan heb gehouden. ook ik moest haar vanaf een maand of 4 wakker maken voor de laaste fles van 22.00, maar heb deze door gegeven tot een maand of 9. Was nog altijd zo`n gezellig moment! ze slaapt nu al vanaf 4 maanden door tot 9.00 `s ochtends. ik heb ervaren door me steeds vast te houden aan een zelfde schema, je kleintje hier in mee gaat en dit gaf voor ons allemaal veel voordelen! groetjes joyce
Ik lees mee! Wij zitten ook te dubben over de laatste fles (nu 22:30h). Maar kan je dan gewoon van 5 flessen naar 4 flessen overstappen?!? Lijkt zo weinig 4 flessen (die van ons krijgt er nog niets bij van fruit of groente)........
Ik heb de laatste fles gewoon laten vervallen zodat hij nu op 4 flessen zit. De laatste fles krijgt hij nu rond 20.00/20.30 uur! Alleen heeft meneertje er de laatste dagen een houtje van om rond 5.30 uur wakker te worden en niet meer willen slapen. Nu is hij heel erg verkouden en hoest hij zichzelf wakker dus denk dat het daaraan ligt. Maar de 1e nacht dat ik die laatste fles liet vallen heeft hij van 20.30 uur tot 7.45 uur geslapen dus hij kan het wel. En als hij nu 's ochtends rond 5.30 uur wakker word krijgt hij niet eerder een fles van mij dan rond 7 uur want zo kan ik een beetje ritme aanhouden en meneertje huilt ook niet van de honger. Hij is alleen wakker en als hij dan een fles heeft gehad, gaat hij weer verder slapen.
Mocht je het toch willen proberen, dan is dit misschien nog een leuke /handige tip. Mocht hij/zij dan wel in de nacht komen, en jij vind het veel te vroeg, dan kun je besluiten om een beetje water te geven.(wel gekookt) ]Heb weleens gehoord dat dat helpt. Liefs Britt