voor tegen die tijd te regelen: Vervoer terug naar huis/bruidssuite eventueel te regelen muziek voor in het gemeentehuis (binnenkomst, en weggaan en eventueel bij het tekenen van de trouwakte) mocht je willen dansen: eventueel danslessen Wat ook leuk is (n.a.v van de uil) : Het loslaten van de duiven nadat je getrouwt bent
Je hebt gelijk met kleuren van je bloemen! Ik heb nu witte bloemen in bestelling Ik kan ze zelf met draad enz inelkaar steken Hmm je geeft me een idee! Ohh wat leuk een oehoe om je ringen tegeven! Ik laat mijn kleine zusje ons de ringen geven Traditioneel maar wel heel schattig!
even offtopic: Ja was echt super gaaf en op de ceremoniemeesteressen en een bevriend stel na wist niemand het. Nadat de uil op mijn arm was geland en we de ringen hadden gepakt wilde hij niet meer terug naar de valkenier vliegen. Haha, hilariteit alom natuurlijk .
Ons huis is ongeveer 50 meter van het gemeentehuis Alles is in de plaats waar we wonen haha We gaan eerst verzamelen in ons huis Daarna naar het gemeentehuis Dan uit eten bij de chinees haha Ik hoorde van iemand dat zij de taart zelf ging maken Ik ben geen keukenprinses (qua bakken) en ga een taart bestellen bij de bakker voor 75 euro Nu maar hopen dat die mensen weten wat ze doen Ohh en nog iets hoe gingen jullie om met probs qua familie Situatie:Schoonvader wil niet komen omdat moeder komt (gescheiden) Wat denken jullie,het bij hun neer leggen? Want ja dit is onze dag toch?
Nou als je schoonvader niet wil komen zeg ik....lekker in zijn eigen sop gaar laten koken. Niet leuk voor jullie natuurlijk, maar als mensen niet eens hun problemen en/of gevoelens even aan de kant kunnen zetten om jullie de dag van jullie leven te bezorgen zou ik er snel klaar mee zijn. Mijn ouders zijn ook gescheiden, maar gaan heel goed met elkaar om, zijn ook gewoon allebei op de bruiloft geweest en ik ben ook met hun samen op de foto gegaan. Je zou natuurlijk altijd nog eens met je schoonvader kunnen gaan praten en aangeven dat het voor jullie heel belangrijk is als hij ook op de bruiloft komt (als t echt belangrijk is voor jullie natuurlijk )
Je hebt helemaal gelijk We denken daar ook hetzelfde over Het ging gewoon heel vals Zijn vader zei dus:"Als zij komt dan kom ik niet!" Dat voelde voor ons als een dreiging... Dus hebben we besloten om er geen woord meer vuil aan te maken We hebben de kaartjes verstuurd en ze zien maar haha
Ik ben de ochtend voor ons trouwen samen met mijn 2 zussen en mijn moeder naar de kapper geweest voor mijn trouwkapsel en make-up. Tijdje daarvoor al proef make-up en kapsel laten doen en daarna een gezamelijke afspraak gemaakt. En dat was echt super gezellig en speciaal! We hebben ook gefilmd en nog steeds krijg ik een warm gevoel als ik dat terug zie...
hee! ikzelf ben bloemiste (H) en er zijn wel paarse bloemen! ik zou wel goed opletten met eventueele matriaalen die vlug slap gaan hangen enz en let op wat je met draad gaat doen want witte matriaalen hebben heel snel dat je een beschadiging ziet. en ook dat zou sonde zijn op jou dag! Ook zou ik oplletten met alles zilver spuiten ook omdat het misschien lelijk wordt. ik zou het eerst uitproberen! succes! liefs,
Ja dom he! Ik laat mijn dagje niet verpesten door zon vrouw Ze gaat maar wat meer werk verzetten haha En ja ik ga het uitproberen op wat groen
Je hebt ook zwartrode rozen, mocht je daar interesse in hebben, vraag de bloemist om black bacara of black magic. Mijn zus had een bordeauxrode jurk met zulke rozen erbij. Let er ook op dat je geen sterk ruikende bloemen hebt, anders ben je aan het einde van de dag misselijk van de walm die om je heen hangt en als je zelf een bosje maakt, haal de stampers eruit voor je onder de vlekken zit. Nog een tipje voor als je zuipschuiten in de familie of vriendenkring hebt, neem een drankenarrangement, gewoon een vast bedrag voor drank vastleggen en niet per drankje. Ik was blij dat ik dat zo had gedaan, want je hebt altijd van die figuren die als een ander betaalt 3 x zoveel achterover gooien. Achteraf gezien heb ik nog teveel rekening gehouden met sommige familieleden (als Pietje niet tijdens het etentje erbij is, kom ik ook niet...etc.). Doe je nog wat zij willen, gedragen ze zich zelf ook niet erg sociaal op de dag zelf, fijn. Dus lekker doen zoals jullie het willen, sommige mensen hebben altijd wat te zeiken, het is jullie dag!
heb nog niet alles gelezen maar de tips die mij nog te binnen schieten.. -fotograaf -ringkussen -receptieboek -lage schoenen (mocht je je pumps uit willen doen) -een afgesloten kistje/doosje voor de enveloppen -je make up -vervoer (ook het vervoer naar huis eind van de dag) -huwelijksreis(je) verder weet ik ff niets te verzinnen
Wauw meid wat een goeie tip Ik ga die bloemen bestellen bij de bloemist! Ik ga er vandaag nog langs! We hebben geregelt dat we per persoon 5 drankjes hebben MAAR die vrouw die we erg goed kennen zei dus :"Het is eigenlijk onbeperkt..." haha Lache niet? Dus we zeggen niks tegen de mensen en laten hun mooi lol maken Ja toch? En je hebt gelijk ze moeten het zelf maar regelen iedereen is welkom!
niet iedere bloemist heeft black bacara omdat die kwalitatief niet goed is vraag ok eens naar; Red Noami, Ruby red of Gran prix. goed van kwaliteit en mooie knoppen en kleur, nog een tip voor een mooie donkere bloem; Aronskelk 'zwartswalder' succes!
Laat je dat even vastleggen? ook al ken je ze goed! dat hadden wij ook, we hadden Geen voorgerecht besteld, en opeens kwamen ze met een voorgerecht. Fout van de zaak, maar we hebben dit niet hoeven betalen. Kon namelijk aantonen dat we anders hadden afgesproken! (tis een tip!)
Wij hadden zelf een beeldje geregeld voor op de bruidstaart. We wilden een persoonlijk tintje aan de taart en deden dat doormiddel van een mooi beeldje ipv een bruidspaartje. Alleen was het echt van steen en was het een klus om 'm op de taart te krijgen. Ze hebben de onderkant van het beeldje dan ook in een blok witte chocolade moeten zetten zodat ie stevig zat. Verder om je lijstje aan te vullen: -klein tasje met een paar make-up spulletjes om voor de avond de boel nog wat bij te werken, vooral de mascara en lippenstift. -Mini busje haarlak. -Blarenpleister. De echte van compeet zijn duur maar heel goed. -creme-spoeling om je haar weer uit de war te kunnen kammen door alle haarlak enzo -Als je naar een hotel gaat voor de huwelijksnacht, vergeet geen schone kleding voor de volgende dag mee te nemen en de zak waar je jurk in zat om 'm weer fatsoenlijk thuis te krijgen. Veel plezier met regelen.
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Heb niet alles gelezen, maar hier nog wat tips: Dit heb je waarschijnlijk allemaal al geregeld: ringen, gemeentehuis, locatie diner, feestlocatie, vervoer, uitnodigingen, fotograaf, iemand die filmt, jurk, ondergoed, pak, accessoires, visagie, kapper, getuigen, ceremoniemeester, bedankjes gasten, bedankjes getuigen en CM, taart, ringkussen, receptieboek (of dvd gastenboek, erg leuk!), hotel voor de huwelijksnacht, huwelijksreis, openingsdans, band of DJ, muziek voor tijdens de ceremonie, bruidsboeket en corsages voor de daggasten Wat ook handig is: - tasje wat de ceremoniemeester bij zich houdt met oa veiligheidsspelden, lipgloss, blarenpleisters, mondspray, deo etc etc etc - schoon overhemd voor bruidegom voor avond - platte schoenen - zorg dat de CM de koffer voor de huwelijksnacht vast op de hotelkamer zet - evt. vervoer (dag) gasten van ene locatie naar andere - taxi's voor de oudere mensen - taxi voor bruidspaar van locatie naar hotel/thuis Zal nog even verder denken..
- Vooraf je schoenen inlopen -reservepanty's -zakdoekjes -decoraties voor aan volgauto's (voor aan de antenne) -indien relevant: toegangskaarten voor volgauto's naar gemeentehuis / parkeergelegenheid -Ceremoniemeester inpraten. Alles wat je denkt zelf nog te gaan doen vertellen aan ceremoniemeester, want op de dag zelf vergeet je alles (b.v. waar bovenstaande decoraties en corsages liggen) -Opvang van gasten die naar je huis komen (wie doet dat en waar staan de drankjes, zorgen dat opvang weet waar die staan) -Ondergoed (tradities als kouseband enzo) -Hoe zorg je dat gasten de bedankjes krijgen? (nee, dat doe je in de gekte van de dag niet zelf, die vindt je terug als je weer naar huis gaat) -Afspraken met de fotograaf: wanneer krijg je de foto's (bij ons bleek ze eerst op vakantie te gaan!) -Foto-locaties, type foto's (ze wilde ons sexy poses aan laten nemen wat totaal niet bij ons past, en mijn man wilde statige en ik romantische foto's) -Versiering van je huis (nee, daar heb je die dag ook geen tijd meer voor) -Vlag uit hangen / kopen -Wie maakt je jurk dicht? -Wie knoopt de das van je bruidegom? (heeft bij ons uiteindelijk de fotograaf gedaan) -vooraf auto wassen (stond manlief op echt verkeerde moment te doen), huis netjes, planten water geven (lijkt onbelangrijk maar raak je kort van tevoren door gestresst!) -Wie gaat wanneer het bruidsboeket ophalen? -waar laat je receptieboek? Hoe zorg je dat mensen op het idee komen er in te schrijven? (leuk nichtje er bij zetten?) - bruidskindertjes? En kleren van de bruidskindertjes? - waar laat je je huissleutels?