Tja nu is het dus zover, mijn vriend heeft besloten dat hij niet meer verder wil met mij.hij wil er ook niet meer voor vechten. hij houdt niet meer van mij op de manier zoals het zou moeten. had het niet aan zien komen.. het ging de laatste tijd niet zo lekker met ons maar ik dacht dat het kwam omdat hij problemen met zijn ouders had en problemen met zn nieuwe baan. zn opa is kort geleden overleden en daar had hij het ook moeilijk mee.. ik moet dus een ander huisje gaan zoeken en heb dus een heleboel te regelen,weet niet waar ik moet beginnen . ben echt verdrietig, ook omdat hij vreemd is gegaan, met een meisje die de leeftijd nog niet heeft bereikt om te mogen autorijden.. ze hebben nog steeds contact (ben ik achter gekomen) en als het aan haar ligt beginnen ze een relatie.(hij zegt dat ie nu nog niks met haar wil) hij heeft alleen maar lopen liegen tegen mij en dat vind ik het allerergste wat er is. ik dacht dat ik hem kende na al die jaren, maar niet dus. weet gewoon niet meer hoe ik verder moet hij heeft me echt gekwetst maar dat snapt ie geloof ik niet echt.. we zouden binnenkort voor een 2e kindje gaan maar nu is alles kapot.. weet het gewoon niet meer
Heej meid wat verschrikkelijk voor je!Wat een klap zal dit voor je zijn.. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ookal voelt het nu zo rauw.. Je red het echt wel! Heel veel succes!
Dit is nooit een situatie waar je op zit te wachten, maar hier een paar practische tips als je er klaar voor bent! * Zorg en Welzijn kunnen een begin voor je maken om de goede weg te bewandelen zodat je weet waar je terecht kunt met zaken zoals wonen, alleenstaande ouderkorting, etc...en zeker niet onbelangrijk, kijken hoe het met jou gaat! * laat je inschrijven bij de woningbouw. * Kijk eerst of je eruit kunt komen met je ex- vriend, maar ga kijken of je allimentatie wilt...Eventueel met een bemiddelaar. * Eventueel kun je informatie halen bij het juridisch loket ( voorheen bureau voor rechtshulp ), daar hebben ze inloopuren. * Mocht je niet voldoende werk te hebben, laten inschrijven bij het CWI en een uitkering aanvragen, of kijken voor aanvulling. * Kijken naar kinderopvang. ( Bij wetkinderopvang kunnen ze je helpen ). Jolanda, ik weet dat het nog een zware weg te gaan is, maar als de 1e stap gezet is ben je al een heel eind.. Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Sterkte meid, Maar waarom ga jij weg uit het huis? Laat hem eerst maar ergens anders heen gaan. Jij en je kindje hebben wel goed de tijd nodig om alles goed te regelen.
hi dames, bedankt voor jullie reactie's. ik heb me al ingeschreven bij de woningbouw maar het duurt nog wel een half jaar voordat ik iets krijg. en aan urgentie doen ze hier niet, alleen als het medisch noodzakelijk is. ik werk part-time dus van dat geld kan ik geen huis onderhouden. ik moet dus een aanvulling krijgen, heb al even op de site van het cwi gekeken en je kan pas een aanvulling/uitkering aanvragen als je dat binnen 3 weken nodig hebt, en ja weet dus niet wanneer ik een huis krijg dus dat is afwachten. verder is hij wel heel schappelijk, en hij wil ook gewoon alimentatie betalen(had niet anders verwacht ook) en we hebben een koophuis, en hoe graag ik ook zou willen dat ik hier blijf wonen, ik kan dat nooit in mn eentje betalen dus ik moet gaan huren. en hij heeft een tijdje bij zn ouders geslapen maar nu slaapt hij op de logeerkamer. hij kan niet zo goed met zn vader overweg dus hij wilde daar niet langer blijven. en hij wil niet zn huis uit voor lange tijd (tja lekker egoistisch) dus we moeten maar samen blijven wonen voorlopig. de sfeer is gespannen en ik weet niet hoe lang ik dit nog vol kan houden. hij doet er heel luchtig over maar ik kan dat niet. hij zegt dat er zoveel alleenstaande moeders zijn en dat het nu even moeilijk is maar dat het wel weer goedkomt. ik vind zulke uitspraken niet normaal. hij heeft me echt gekwetst maar dat lijkt hij niet echt te begrijpen pfff sorry voor het lange verhaal
Natuurlijk komt het goed met jou, maar natuurlijk ben je ook gekwetst. Jammer dat hij daaraan voorbij loopt.
ja hij denkt alleen maar aan zichzelf.. hoop dat ik snel een ander huis heb.ik kan écht niet nog maanden met hem samenwonen
Veel sterkte meid! Vind het wel raar dat hij er zo over gaat: 'O, er zijn genoeg alleenstaande moeders! Big deal...' Hoop dat je er snel weggeraakt. Dikke zoen XXX Meilan
dank je meilan... elke dag dat er voorbij gaat ben ik steeds meer klaar met hem. hoop dat ik inderdaad snel een huis heb, zodat ik verder kan met mn leven.
Lijkt me erg zwaar allemaal. Maar het komt natuurlijk goed met je. Vrouwen kunnen heel veel aan en vooral als ze moeder zijn.
wens je heel veel sterkte heb vorig jaar de zelfde ellende gehad .. En ben nog steeds niet met alles klaar om te regelen met de uitkering beginnen ze weer op nieuw nou we zien wel
Wauw, nou je bent wel enorm sterk meid! Heel veel sterkte en ik weet zeker dat je het kan. Je bent soms sterker dan je denkt! Liefs
hi meiden, dank je wel voor jullie opbeurende berichtjes ik probeer sterk te zijn, maar vind het soms niet gemakkelijk. maar ik ben blij dat ik mn kleine heb en we moeten het gewoon redden met zn 2tjes! ik had liever gezien dat we bijelkaar bleven, maar deze relatie heeft echt geen kans van slagen meer en ik heb er ook geen zin meer in. laat hem maar lekker z'n ding doen, hij komt er nog wel achter wat hij laat lopen... liefs Angela
nog ff een vraagje, ik ben nu met vanalles bezig. maar hoeveel geld krijg je ongeveer als alleenstaande moeder? en kan je daarvan rondkomen? ik werk part-time dus dan krijg ik een aanvulling neem ik aan.
Ja als je met een kindje uitwonend bent , krijg je een aanvulling op je loon , dit met een ww uitkering of aanvullende bijstand , moet je even een afspraak maken op het cwi die kunnen je dit precies uitleggen waar je recht op hebt , daar krijg je ook nog waarschijnlijk huurtoeslag zorgtoeslag en kindertoeslag .. al met al zou je aan het minimum moeten komen van ongeveer 1173 euro .. dit is inclusief de toeslagen want die worden weer van je uitkering afgetrokken ... succes met de situatie ..
dank je wel nicole..ik wist niet dat de toeslagen er weer af werden getrokken. dan ga ik binnenkort maar even naar het cwi.
Heel veel sterkte! Ik zit zins 2 weken ook in dezelfde situatie, dus als je er met iemand over wilt praten stuur gerust een pb-tje. Wij moeders moeten elkaar maar gewoon steunen waar mogelijk en dan redden we het ook wel zonder man