Durf niet voor gezag te tekenen daarom nu alleen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mamalopez, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalopez

mamalopez Lid

1 apr 2008
    8
    0
    0
    Utrecht
    Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen in een niet echt stabiele relatie. Nu hebben we een dochtertje morgen is ze 3 weken oud, echt een scheetje en ik hou zielsveel van haar.
    Mijn vriend heeft haar wel erkend waardoor ze zijn achternaam kon krijgen maar nu wil hij ook gezag over haar. Ik durf alleen deze gezagspapieren niet te tekenen omdat onze relatie niet zo heel erg goed gaat en hij helemaal niet laat zien dat hij nou zo graag bij ons meisje wil zijn. Wanneer hij een vrije ochtend van werk heeft zou hij bijvoorbeeld liever willen sporten dan op haar passen en vraagt dan al aan zijn zusje of zij dan niet kan oppassen. De reden dat onze relatie niet goed gaat is omdat hij dag en nacht aan het werk is, op het werk en thuis. En laatst zat hij te werken thuis en had onze meid honger en dan gaat hij een speentje halen ipv dat hij een flesje voor haar klaarmaakt. 's Nachts is hij sacherijnig als ze veel huilt maar meestal slaapt hij er toch wel doorheen en ben ik de halve nacht op met haar en dat terwijl ik ook amper 3 weken geleden bevallen ben. Ook de 1e kraamweek ging het zo dat ik 's nachts veel moest doen en hem bijna alles moest vragen terwijl ik veel pijn had en ook doodmoe was.
    Hij doet wel genoeg in het huishouden maar besteed weinig tijd aan wat ik nodig heb qua verlichting en aandacht.
    Zowieso gaat hij emigreren naar Australie volgend jaar en heeft hij de Australische nationaliteit, ons meisje kan dit ook krijgen. Ik ben te bang ook om hem gezag te geven en met z'n drieen te emigreren terwijl ik zelf soms best ongelukkig ben in deze relatie. Als hij dan gezag heeft en we gaan aan de andere kant van de wereld uit elkaar, dan krijg ik waarschijnlijk mijn meisje ook niet meer mee naar huis en zit ik daardoor vast in een land waar ik geen goede baan heb en niemand ken, als ik daar uberhaupt nog mag blijven want ik krijg eerst maar een visum van 3 jaar.
    Als ik voor gezag teken durf ik dus niet met hem te emigreren om deze reden en is onze relatie voorbij. Maar mijn vriend had me voor een ultimatum gesteld: deze week tekenen anders gaat hij bij ons weg, en dat is nu dus gebeurd. Hij heeft z'n spullen gepakt en nu ben ik alleen met dit lieve scheetje van 3 weken, het is best zwaar om alleen voor haar te zorgen en ik ben heeeeel verdrietig. Mijn vriend wil me nog bedenktijd geven tot volgende week om het gezag te geven. Zowieso gaat hij emigreren en als ik het gezag niet toeken gaat hij het aanvechten met een advocaat, zegt hij. Verder doet hij heel hatelijk en al mijn tranen en vragen om aardig voor elkaar te zijn geeft hij geen gehoor, zolang ik het gezag niet regel zijn we niet 'on speaking terms' vindt hij.

Wat moet ik nu doen? Ik mis hem zo en ben zo verdrietig (maar weet niet of we uberhaupt nog wel verder kunnen en moeten gaan), ook ben ik bang voor de toekomst alleen maar ook voor een toekomst in Australie.
    En wat gebeurt er als hij gezag heeft en ik overlijd over een jaar of 8. Moet dat kindje dan uit Nederland geplukt worden uit haar omgeving om te leven met een vader in Australie die ze amper kent... Wat is het beste voor haar?

Kan iemand mij advies geven?

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    meid, ik vind het heel erg wat er bij jullie aan de hand is, maar mijn beste advies is: schakel een advocaat in!
    mijn gevoel zegt dat een ouder niet zo maar kan beslissen of een kind mee gaat naar australie of niet en dat dit een vreemde gang van zaken is, maar goed, de wet is moeilijk en ik denk echt dat je er een deskundige bij moet hebben, om aan te kunnen geven wat jouw rechten en plichten zijn, maar ook die van hem.
    bedenk wel dat het heel moeilijk is je kindje gelukkig te maken als jij dat niet bent!
    dikke knuf en hopelijk heb je snel weer wat rust!

3. Sazou

Sazou Lid

21 dec 2006
    20
    0
    0
    Noord- Holland
    Hem in geen geval gezag geven. Gezag op de manier afdwingen waarop hij dat doet maakt mij heeeeeeel achterdochtig. Hij zet je voor het blok meid en dat moet je niet pikken. Heel veel sterkte voor jou en je kleine meisje.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mijn eerste gedachte is niet het gezag geven ik weet niet welke denkwijze jou vriend heeft maar helemaal met zijn emigreren verhaal erachter zou ik het niet doen gezag kan altijd nog geregeld worden laat hij eerst maar zorgen dat hij een goede vader is

en mocht jou kleintje beide nationaliteiten hebben dan heb je inderdaad kans dat je jou kleintje niet eens mee terug krijgt naar nederland mocht je dat willen jij moet er dan uit maar je dochter niet

zowiezo vraag ik me af waarom je uberhaubt erover denkt om met hem te emigreren hij heeft je nu verlaten voor zoiets stoms een vader ben je niet alleen op papier of omdat je het zaadje gegeven hebt een vader word je door verzorging en bijstaan en volgens jou verhaal heeft hij dat niet

succes maar ik zou het niet doen

groetjes nathalie ;)

5. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Dit is misschien een domme vraag, maar...
    WAAROM ZOU JE BIJ IEMAND WILLEN BLIJVEN, DIE BIJ JE WEGGAAT ALS JE HEM GEEN GEZAG GEEFT?
    De manier dat hij dit zegt en aanpakt, zou bij jou een alarm moeten laten afgaan. Dit is geen normaal vadergedrag!
    Niet tekenen en zoek al maar een advocaat! Ga echt niet bij hem terug! Je zegt nu al eerlijk dat je ongelukkig bent. Je zal het alleen maar erger maken, voor jou en je scheetje.

Veel succes!
    Meilan

6. itsme1

itsme1 Lid

24 sep 2008
    27
    0
    0
    Heel veel sterkte succes en wijsheid gewenst.
    Ik snap je twijfel, en heb het idee dat het beter is om niet te tekenen.
    En als hij jou op deze manier onder druk zet dan houd hij niet van jou.
    Als hij van jou zou houden zou hhij je zeker niet onder druk zetten.

Sterkte!

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als ik dit lees, vraag ik mij af "waarom wil hij zo graag het gezag" wil hij jullie dochter meenemen naar Australie en jou hier achterlaten in nederland? uit jou verhaal kan ik begrijpen dat hij niet veel voor jullie kleine meid doet en ook niet voor jou, waarom wil die dan het gezag? Dit alles komt mij heel bekend voor, en ik ben ook weg gegaan bij mijn ex, zijn computer was belangrijker dan onze zoon, hij liet hem ook huilen als die honger had als ik even weg was... en hij heeft het gezag niet gekregen van mij, en daar ben ik nu heel erg blij om, hij krijgt het ook niet meer... kijkt amper om naar zijn zoon. en hij chanteert jou natuurlijk, meid geef hem het gezag niet, ga vechten voor het geluk van jou en je kleine meid. laat hem zien dat jij het wel redt zonder hem! dan kan die zien wat en wie die in steek heeft gelaten. Ik vecht ook keihard voor het geluk van mij en mijn zoon, en wat mijn ex doet intreseert me niet, maar ik zal hem laten zien dat ik hem niet nodig heb ;) maar geef hem het gezag niet... sterkte verder met alles...

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    ik zou zeggen niet tekenen,wat hij doet is pure chantage hoor meid.
    ik snap best dathet erg zwaar moet zijn maar denk aub heel goed na meid!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.896
    113
    Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet zo raar. Mijn man zou het ook heel erg hebben gevonden als ik hem niet het gezag had laten tekenen voor ons zoontje. Het is ook zijn kindje hoor! Wel zou ik de evt. gevolgen laten uitpluizen door een advocaat ivm de emigratie voordat je tekent.

Maar op zich is het toch alleen een goed teken dat hij gezag wilt hebben, misschien wordt er iets te achterdochtig gereageerd.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Praten jullie wel met elkaar?
    waarom is hij zo vaak aan het werk? Staat hij er alleen voor op zijn werk?
    hebben jullie het weleens over de verdeling van de zorg van jullie kindje?

Ik vind het gezag verhaal een beetje vreemd,ik zou het niet doen als ik jou was!

en om eerlijk te zijn vraag ik me af waarom je nog bij hem bent.

succes i.i.g!

11. just who I am

8 jul 2008
    47
    0
    0
    leeuwarden
    als je twijfelt over het tekenen van het gezag NIET DOEN! je kunt het altijd nog tekenen.

ik heb het zelf wel getekent en je komt er met geen mogelijkheid meer van af.

Deel Deze Pagina