We hebben net ons nieuwe huis bezichtigd en besloten het te doen, we gaan er zoveel ruimte benden op vooruit en boven betere indeling wat ruimer, maar ook toiletr enz. in de badkamer dus gewoon echt erop vooruit gaan. Ben nu heel blij. het is hier 1 straat achter nu krijgen we volgende week al de sleutel, er moet gewit worden, nieuwe vloer, boven behang afstomen en opnieuw behangen en nieuwe vloeren is als ik het opschrijf niet zoveel werk, maar toch wel wat. nu mag en kan ik natuurlijk niet zoveel doen maar behang afstomen enz natuurlijk wel. wat moet ik dan met mijn kindje ik had zelf het idee om hem gewoon als ik bezig ben daar te laten slapen. zodat ik bezig ben en hij dar in zijn campingbedje lekker de hele middag kan slapen. in de avonden gaan mijn man of ik erheen om met familie en of kenissen te klussen is dit raar of hebben jullie nog andere ideeen. oppas zal misschien op zijn tijd wel lukken maar niet altijd. moeder woont ver wege n s moeder woont dichtbij maar werkt ook veel.
Is denk ik afhankelijk van hoeveel stof er vrij komt tijdens het klussen, en of je in zijn buurt met verf aan de gang moet gaan enz (vrijkomen van behanglijm zou ik al niet aandurven). Wij zijn nu ook bezig met het klussen en verbouwen, en durven de kinderen echt niet daar te laten spelen of slapen. Gelukkig kunnen ze hier naar opa en oma op zaterdag, en doe ik voor de rest niet zoveel zelf zodat ik geen oppasprobleem heb.
De deuren houtwerk rond de kozijnen en deurposten zijn onze kleur dus het gaat alleen om de dingen erafhalen schuren hoeven we bijna niet te doen ja beneden bij de keuken. maar dat ga ik niet zelf doen, doet s vader bij hem thuis. dus het gaat alleen om behang verwijderen, verder zoals schilderen en behangen heb ik toch hulp bij nodig dus er komt niets vrij als ik daar bezig ben, mijn mna kan in deze periode gewoon geen vrij krijgen, dat is wel jammer, en met behangen komt mijn oma hier oppassen zodat hij niet mee hoeft dan kan hij toch wel mee
Ik nam Martijn mee als hij wakker was en zette hem dan in het campingbedje te spelen. Dan kon ik wat doen, wel kleine klusjes want hij hield het een half uurtje vol. En verder deed m'n vriend veel. En in de avonduren gingen we om de beurt daarheen. En vrienden van ons hebben geholpen met schilderen. Ik was ook nog eens zwanger en kon toen al niet veel meer doen ivm bekkeninstabiliteit. Raar idee dat wij een jaar geleden in het zelfde schuitje zaten. Lijkt veel korter geleden. Morgen hebben we het huis 1 jaar. Veel plezier met klussen en inrichten en de extra ruimte!
Ik denk dat je zoontje op zich wel meekan, je moet idd even kijken of er geen schadelijke 'situaties' zijn, zoals idd het vrijkomen van dampen etc. maar dat kun je zelf het beste beoordelen. Sta er ook wel even bij stil dat het klussen met een dreumes erbij, ontzettend lastig KAN zijn (hoeft natuurlijk niet per se). Wij hebben onlangs Lucas zijn peuterkamer verbouwd enzo en ik kon er redelijk mee omgaan, maar mijn man werd er behoorlijk kregel van dat Lucas er constant omheen liep. Je moet ontzettend goed opletten op je gereedschap, kleine dingetjes om in de mond te steken (behangstukjes, kleine schroefjes, spijkers of whatever er ligt in een 'verbouw-huis'). Weet je, probeer het gewoon! Het is voor zijn beeldvorming ook wel goed dat hij het nieuwe huis ziet veranderen. Dat heeft hier met Lucas z'n nieuwe kamer ook enorm geholpen. Hij zag het stap voor stap anders worden en was dus al volledig gewend bij het 'verhuizen'. Mocht het niet gaan, dan merk je het snel genoeg!
Wij krijgen 1 april de sleutel van ins nieuwe huis en hebben dit probleem dus ook. Maar ben alk druk bezig met oplossen! Vrijdag krijgenw e de sleutel, dan gaan ze met opa en oma mee en zondag komen ze pas weer terug. De ma en di werk ik, en de kids gaan dan naar het kdv. Ik heb 2 weken vrij genomen dus heb 4 hele dagen vrij zonder kids, wantd ie gaan gewoon naar het kdv. Verder gaan ze nog 1 weekend naar andere opa en oma. Als het echt nodig is dan vraag ik extra dagdelen opvang bij het kdv. Ik werk er, dus dat zal vast wel goed komen! Ik ga ze niet meenemen, mijn oudtse is dan bijna 4 en die gaat dan echt vervelend lopen doen, mijn jongste van dan 14 maanden wil ik niet in de stof etc. hebben. Verdere kludagen, doen we ws om en om, dat wordt ws mijn man daar en ik hier thuis met de kids! Suc6 met verhuizen! kus miek
Ik nam hem mee. Hier alleen qua stoffen behanglijm (= de lijm die ze op de psz gebruiken ) en latex, maar dat deden we niet als hij er was. Ik had hier een hele stapel oude kleertjes liggen en hij had hier apart 'mama-help'speelgoed (bezempje, emmertje, klein sponsje). Ik was vooral bezig op te ruimen, behang af te halen en kozijnen en deuren soppen, ramen wassen etc. als hij er was. Kachel hoog, kleertjes uit en soppen maar, in zijn luiertje met lauw water zonder sop Echt opschieten doet het overigens niet...
Klussen met dreumes is hier niet gelukt. Net als je dacht even wat te gaan doen, wilde hij niet slapen. Om wat te doen als hij wakker was, was te gevaarlijk. Het is een druk en ondernemend mannetje (ook iets ouder dan jouw kindje). Het was makkelijker als mijn man zelf ging klussen of ik tijdens de middagslaap en dan met oppas.
ik heb een paar jaar geleden ook geklust met een dreumes, ik zette haar gewoon in haar campingbedje met speelgoed op de kamer waar ik bezig was, zo vond het geweldig!! we hebben regelmatig pauzes ingelast en gezellig samen wat gedronken en kennis gemaakt met het nieuwe huis.. mijn dochter was ook meteen aan het huis gewent toen we er daadwerkelijk introkken maar ze had het klussen nattuurlijk ook al meegemaakt dus het huis was niet meer vreemd voor haar! smiddags ging ze bij mijn moeder haar dutje doen, en mama kon dan ff ongestoort verder gaan met klussen.. en savonds als ze op bed lag ging ik weer terug naar het huis om te klussen (met hulp van familie en vrienden want een partner had ik toen niet meer) en het buurmeisje (volgens mij 14 jaar oud) was bij mijn dochter (ze sliep toch) en als ze wakker zou worden dan zou ze me bellen en dan zou ik naar huis gaan maar dat is nooit gebeurt. succes
Wij hebben voornamelijk in de avond geklust. Toen bleef 1 van ons thuis. Overdag ging Isabella als we beide gingen klussen naar mijn schoonmoeder.
Valerie was anderhalf toen wij de sleutel van ons nieuwe huis kregen. Als mijn moeder vrij was ging ze naar mijn moeder, en verder pasten verschillende vrienden en tante's op. Wij konden gelukkig elke avond bij mijn moeder eten, wat ook veel tijd scheelt want je hoeft niet te koken, we konden zo aanschuiven. De deuren en kozijnen hebben we niet geverfd,daar zijn we nu mee bezig nu we in de woning wonen.
Op zich als ik het zo in mijn hoofd heb valt het mee ik ga denk ik ook heel veel thuis doen aan inpakken en uitzoeken. we moeten het voorla van de avonden en weekenden hebben natuurlijk en mijn opa en schoonvader doen ook veel. Dat scheelt natuurlijk enorm, af en toen kan mijn oma ook op komen passen en mijn moeder af en toe ook en vanaf 1 fevruari gaat hij nara het kinderdagverblijf maar ga ik ook weer 2 x 2 uur werken dus zal wel even pittig worden. maar ben zo blij dat we het hebben. ik ga het bedje gewoon meenemen en zie het wel al is het maar een uurtje dat ik wat kan rommelen alle beetjes helpen.
Wij zijn nu een huis aan het verbouwen en helaas kan ik zelf nu niks doen. Om mijn zoon mee te nemen, heef totaal geen zin want het is één grote stofbende en door al het lawaai gaat hij daar echt niet slapen. Hieri is wel echt sprake van een grote verbouwing met stuc en breekwerk. Over 2 weken moeten we overhuizen, voor die tijd moet ik er toch wel een paar dagen heen om de slaapkamers te behangen en te texen. Hopelijk kan hij dan een paar dagen naar mijn ouders of schoonouders.
Wij krijgen dit probleem binnenkort ook. We hebben het zo afgesproken dat ik in principe voor J. zorg, terwijl mijn man klust. Als ik vrij ben en J. naar het KDV gaat of als ze een keer een dagje bij opa en oma of een tante kan zijn, dan doe ik ook wat. Ik wil wel proberen om zo vaak mogelijk langs te gaan, zodat J. het huis ziet veranderen en er vast aan went ed. En wellicht dat ik dan ook wel kleine dingen doe, maar alleen wat kan met haar er bij. Als er een kamer af is, dan gaan zij en ik hem wel samen inrichten en de spullen op hun plek zetten ed.
wij hebben bij ons verhuis/verbouwingsproject de boel gesplitst. ik logeerde met de kinderen 2 maanden bij vrienden en mijn vriend heeft de boel op de bouwplaats gedaan. ik zorgde dat er eten was en deed de was zodat hij door kon. dit werkte voor ons goed. zo hadden de kinderen een rustige, stabiele, schone omgeving en konden af en toe even gaan kijken. de jongste was toen 9 maanden en dat vind ik geen leeftijd om zoveel stank, stof, en geluidsoverlast te zitten maandenlang. bovendien kon mijn vriend dan tot s avonds door en hoefde niet voor elk slaapje te stoppen.