Wat "moet"je kindje kunnen met 14mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joytje, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Bij de controle van het CB waar controleren ze dan op met 14 maanden?

Ben eigenlijk wel nieuwschierig.... ;)

Bedankt!

2. Maia

Maia Niet meer actief

ehhh ze moest wat blokjes aanpakken en teruggeven (wat ze natuurlijk niet deed, ze kroop onder tafel en ging er lekker mee spelen). Verder vroeg de arts of ze al wat woordjes kon buiten papa en mama en dat waren er maar 1 of 2 maar dat maakte niets uit verder (heb een relaxte arts daar ;)) dat was het eigenlijk.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wij kregen een hele lijst dat we moesten invullen wat ze wel en niet kon.
    Maar die blokken dat moesten we zeker doen. Ook een bal gooien en kijken ze hoe het evenwicht dan is.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Is dat niet met 18 maanden? :(

Met 14 maanden werd gevraagd of hij al wat woordjes zei. Hij zei er toen rond de 15 en toen werd er ook gevraagd of hij ook al bezig was met dierengeluiden. Niet, maar dat was zeker niet erg.
    Hij liep toen al bijna 2 maanden en dat vonden ze erg vlot.

Verder weet ik het eigenlijk niet meer.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn dochter moest bij een jaar een klein blokje pakken. dat deed ze.
    maar ze loopt nog niet en zegt ook nog geen woordjes hoor,is dat dan laat?
    moeten ze met 14 maanden trouwens weer een prik?
    ik kan me namelijk geen afspraak herinneren voor deze leeftijd...

6. Maia

Maia Niet meer actief

ja bmr prik.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

hier moest hij met 14 maanden blokjes tussen duim en wijsvinger pakken en op elkaar stapelen.

met 18 maand moest hij met de dierenboerderij spelen (dus zijn fantasie gebruiken)

ook keken ze of hij al wat woordjes kon bij 14 maand, maar dat was alleen ja en nee wat hij kan haha :p papa en mama.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier hebben ze dat allemaal niet gedaan met 14 en 18 maanden. De art (of verpleegkundige) kijkt hier gewoon naar hoe je kind doet. We hoeven geen lijstjes in te vullen of testjes te doen. Maar goed ook dan, want onze dochter kon met 14 maanden geen blokjes stapelen. Wel lopen en praten als de beste..

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

boefjesmama> ja bizar he. 18 mnd ook al. En volgens mij bij elke volgende cb controle. Volgende is met 2 jaar en 2 mnd nu.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    volgens mj blokjes opstapelen is pas met 18 maanden.met 14 maanden een blokje in een doos gooien.maar ben nog niet geweest, ik zal het zien binnen kort.

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Jemig, inderdaad best bizar!

Sowieso best apart dat elk CB er een andere werkwijze op na houdt.

12. adi

adi Niet meer actief

Ja inderdaad, hier kregen ze een doosje met blokjes en gingen vervolgens deze in en uit het doosje laden. . daarnaast keek de arts hoe ze langs de meubels stappen (toen liepen ze nog niet los) en hoe de pincetgreep was. Hij vroeg ook of ze wat van woordjes of gerichte klanken zeiden. Dat was het.

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Bij 14mnd moest ze een blokje aanpakken en weer geven. (aanpakken deed ze wel en toen ging ze er op sabbelen). Ze vroeg hoeveel woordjes ze kende.
    Noor moet bij de arts altijd op tafel op een aankleedkussen zitten/liggen. Dus niks lopen of stappen.

Dat zal bij de 18mnd controle wel anders zijn vermoed ik.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij moest hij met 14 maanden een heel klein propje papier pakken, de pincetgreep dus. Verder weet ik het niet meer, lopen deed hij al even.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, idd de pincetgreep dat vergat ik nog.

16. adi

adi Niet meer actief

Onze cb-arts heeft die hoop bij 11 maanden al opgegeven. Hij zegt tegen mij dat ik ze gewoon op de grond kan neerzetten, en dan kijkt hij zo wel hoe ze zich ontwikkelen. (lees: zijn kamer proberen te slopen :D). Dan gaat ie gewoon bij ze op de grond zitten en kijkt naar de heupen en zo.

17. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    Wat een reactie al zeg! Super, ik ben benieuwd hoe het zal gaan donderdag. Ik neem aan dat het prima is. T is een blij en vrolijk manneke met behoorlijk pit.

Ik vins het trouwens ook belachelijk dat ze alles zo verschillend bekijken bij de CB's. Maar goed dat is bijzaak.

Bedankt he meiden!

18. krumeltje

krumeltje Actief lid

9 dec 2008
    185
    0
    0
    Goede vraag zeg! Ik moet volgende week met mijn dochter naar CB.
    Vorige keer moest ze al een miniscuul propje papier pakken en dat deed ze goed. Ook liep ze toen al (daarin was ze echt heeeeel snel). Buiten papa en mama zegt ze DIE (en dan zo'n wijzend vingertje erachteraan), verder vooral onverstaanbaar gebrabbel. Met blokken spelen vindt ze leuk, maar echt keurig stapelen... ze gooit liever een stapel blokken om! haha

Ik blijf nog even meelezen, leuk topic!

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    net afgelopen maandag geweest (cb Amsterdam); Blokjes aanpakken en weer teruggeven. Er werd gevraagd of ze al wat woordjes zei en hoe het ging met staan (moeten ze wel kunnen) en lopen (hoeven ze nog niet te kunnen).

Wat je zegt dat ze de bepaalde dingen wel doet dan is het ook goed.

20. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    pfff, wat "moest" ie kunnen.
    ze vroegen naar hoeveel woordjes hij al kon, ze zagen dat hij al kon lopen.
    verder weet ik het niet meer eigenlijk...
    maar moeten jullie met 1,5 dan nog een keer?
    ik hoef pas weer als hij 2 is.
    we konden wel met 1,5 naar een soort gezamenlijke info-ochtend met meerdere moeders en kindjes.
    maar daar had ik geen belangstelling voor...

Deel Deze Pagina