Onze dochter is 5 weken te vroeg geboren en sinds een paar dagen eindelijk bij ons thuis. Nu slaapt ze heel onrustig, vandaar dat ik vandaag een puckababy slaapzakje heb aangeschaft. Maar ik realiseerde me ineens dat ons meisje steeds op haar zij slaapt, dit is nog vanuit het ziekenhuis. Moet ze met zo'n puckababy op haar rug slapen, of kan ze ook op haar zij liggen? Rolt ze dan niet om? wie heeft er ervaring hiermee?
Met een Puckababy moeten kindjes op hun rug slapen. Ze kunnen hun armpjes niet gebruiken om zich omhoog te drukken mochten ze op hun buik terecht komen. Je kunt veel informatie vinden over het gebruik van een Puckababy op hun site. Proficiat dat je dochtertje nu lekker thuis is!
Volgens mij inderdaad standaard op rug. Eventueel kun je een zijligkussen kopen. Dan kunnen ze niet doorrollen. Ik bedoel zoiets: Delta Diffusion | Veiligheid | Baby-Dump Heeft het slapen op de zij trouwens een reden?
Wij hebben ook een puckababy voor onze dochter..... in het begin sliep ze ook op haar zij ( in een voedingskussen ) we hebben daar een bedje van gemaakt... ( een sloop over het kussen heen ) en haar zo op der zij in het kussen gelegt.... dat je een soort bedje heb....... dat ging perfect! ook in haar puckababy....... ze sliep er heerlijk in!
We hebben haar vannacht geprobeerd in de puckababy, maar ze raakte vreselijk overstuur! Ze sopt graag op haar handje of vingertjes en dat lukte nu niet. We hebben haar er dus weer uit gehaald. Moet ze er aan wennen of is puckababy niet voor iedere baby geschikt? @ Nike: Ze ligt op haar zij omdat ze, doordat ze prematuur is, niet genoeg kracht zou hebben om haar hoofdje te draaien als ze zou spugen terwijl ze op haar rug ligt.
niet elke baby vind het wat zo`n zak. wij zijn er na 1 week ook mee gestopt ze werd alleen maar bozer i.pv. rustiger
Ons dochertje was 4,5 week te vroeg. Sliep in het ziekenhuis veel op het buikje en idd ook op de zij. Wij hebben een zij lig kussen gehaald (ook ivm met afplatting van t hoofdje) en in een slaapzakje gelegd. Deze stopte ik dan onder het matrasje. Je moet dan wel goed opletten dat de opening van t slaapzakje niet te groot is...