Eerste kindje, ongeregelmatige cyclussen

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Help85, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Hi meiden,

Dacht start een nieuwe groepje voor meiden die ook voor hun eerste kindje gaan en te maken hebben met onregelmatige cyclussen.

Zal mijn verhaal alvast doen: ben half januari gestopt met de pil, na ontrekkingsbloeding duurde mijn 1e cyclus 48 dagen, nu bezig met mijn 2e cyclus en zit vandaag op dag 42 en nog geen tekenen van eisprong of menstruatie...

Helaas wilt de dokter pas iets doen als ik het een jaar geprobeerd heb.. dus zit nu in dubio om iets homeopathisch te nemen als teunisbloemolie, monnikspeper, efomol etc... om toch te proberen om mijn cyclus te verkorten.

Lijkt me gezellig en vooral leerzaam om met lotgenoten te schrijven!

2. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik meld me!!
    Zie mijn andere topic : meiden met lange cyclus na ontpillen ;)

1 woord: ik haat nu al onregelmatige cyclussen! Wat een vreselijke onzekerheid!! Pfff!

3. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ps. Toevallig Help! We zitten op dezelfde cyclus dag :-D

4. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees in de Topic : cyclus verkorten dat de volgende dingen kunnen helpen:

- accupunctuur
    - muntthee

Jij al iets geprobeerd?

5. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Muntthee? Dacht dat dat juist slecht was, ga eens even googlen.
    Ben vorige week begonnen met tarwekiemolie en monnikspeper capsules. Tarwekiem is gewoon goed voor doorbloeding, slijm ontwikkeling en innesteling dus niet specifiek voor verkorten cyclus.

6. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik las dit:

7. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Tarwekiem wil ik ook even googlen, ik lees zoooveeel verschillende berichten erover, dat het ook juist je cyclus kan verstoren...

8. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi ladys!

Het lijkt me leuk om hierover mee te praten. Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus.. Een paar maanden geleden heb ik te horen gekregen dat zwangerschappen bij ons in de familie nogal stroef verlopen. Veel vrouwen hebben last van een erfelijke aandoening die het zwanger worden erg moeilijk maakt. Ik ben inmiddels 28 jaar en had nog nooit nagedacht over zwanger worden.. Tenminste niet serieus. Nu besef ik dat je toch niet zo 'vanzelf' zwanger hoeft te worden. Dus ja.. Wij zijn ook maar eens begonnen. Wanneer je cyclus hartstikke onregelmatig loopt raak je daar inderdaad aardig gefrustreerd van.

Temperaturen jullie ook en voelen jullie zo nu en dan aan de baarmoederwand om te kijken hoe ver je bent? Klinkt vies, maar ik lees er veel over. Ben enorm benieuwd! Goed idee van de muntthee trouwens!

9. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ja ik doe beide sinds deze cyclus, dus kom maar op als je vragen hebt!

10. Anna01

Anna01 Actief lid

7 apr 2015
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zojuist maar een munttheetje met honing genomen hihi..

Wat vervelemd dat het ook in de familie zit Hoop! Ik snap dat je de keuze dan toch maakt om te starten. Ik wist in het begin ook niet dat je lichaam zo belachelijk lang nodig kan hebben met ontpillen.

Ik doe dus ovulatietesten, maar soms voel ik me een beetje krankjorum worden ervan, haha, dan denk ik: ik lijk wel gek met die testen al 5 weken lang, elke dag! Mja, je moet ergens iets voorover hebben.... Ik wil m'n ei niet missen! Temperaturen erbij, wil ik nu liever niet doen, idee dat dat teveel wordt omdat ik echt totaal niet weet hoeland 't duurt.

Voelen ad baarmoederwand heb ik niet gedaan, misschien een idee ja! Kan je dan ook voelen hoe ver je bent lwa cyclus ofzo?

11. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Hee, ik meld me ook!

Heb 31 december laatste pil gehad en had toen 2 januari mijn ontrekkingsbloeding.. Daarna waren mijn cyclussen 17 - 40 - 20 - 35
    Lekker onregelmatig dus! Ben begonnen met teunisbloemolie en vorige ronde met tarwekiemolie! Ook ben ik sinds een aantal dagen aan het tempen. Zit nu op CD11
    Ben ook bezig met ovutesten en dacht gisteren dat hij redelijk positief aan het worden was, maar vandaag was hij alweer wat lichter! Dus nog even verder testen!

Dat van die muntthee wist ik niet! Goede tip inderdaad!

12. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Goedemorgen :)

Temperaturen doe ik niet, maar ik heb wel mijn baarmoedermond bijgehouden. Het is best grappig. Net na je ongesteldheid zit je baarmoedermond laag en voelt hij best hard. Richting je ovulatie gaat je baarmoedermond steeds dieper zitten en kantelen. Je kunt het elke dag even voelen met een schone vinger dan.. Ik volg het nu deze cyclus en ben er wel wat wijzer van geworden. Wanneer je echt vruchtbaar bent voel je dat er een kuiltje in zit, je kunt er dan bijna niet meer bij en de baarmoedermond zelf voelt.. ja, zacht. Alleen je zou dan ook veel vocht moeten aanmaken, en het vocht moet rekbaar en doorzichtig zijn. Ik ben natuurlijk weer zo droog als wat. Ik denk toch dat dit best een goede manier is om bij te houden hoever je bent.. Helpt het bij jou Help85?

Hebben jullie ook dat je je continu zwanger voelt omdat je het zo graag wil? Ik heb sinds een maand allemaal rare kwaaltjes, maar ben wel gewoon ongesteld geworden.

13. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    @Hoop28; ik kan er nog niet echt een duidelijk patroon uit krijgen. Ik merk wel verschil hoor, maar heb we dagen gehad waarop het slijm glibberig is enzo maar er vervolgens geen eisprong is (volgens mijn temperatuur). Kuiltje voel ik eigenlijk elke dag wel, dat is gewoon de 'opening'. Wellicht voor jou idee om tarwekiemolie te slikken, dit zorgt voor goede innesteling, doorbloeding en slijmaanmaak. Merk dat sinds ik dat slik zelf ook meer afscheiding produceer.

Had in de 1e cyclus wel veel zwangerschaps / ontpilling kwaaltjes. Nu minimaal.

Hoe lang zijn jou cyclussen dan?

14. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Help85: Dankje voor de tip, ik ga maar eens op zoek naar tarwekiemolie. Ik kan er verder ook niet een super duidelijk patroon uithalen hoor. De ene keer zit de baarmoedermond hoger dan de andere keer. Alleen gisteren en vandaag zit hij opeens heel diep, anders dan anders en is hij heel heel zacht.. Ik moet mijn lichaam natuurlijk nog leren kennen, en ik temperatuur (nog) niet, maar ik interpreteer dit wel als een hele verandering.. Verder heb ik nu ook een licht zeurderig gevoel in mijn buik. Niet zoals bij een ongesteldheid, maar anders.. Dus ik denk dan simpel 1+1 = 2.. Misschien ben ik daar iets te naïef in.

Een duidelijk patroon heb ik verder juist niet. Ik heb cyclussen van 31 tot 46 dagen. (Weet ik ook pas sinds vorige maand. Mijn man houdt mijn menstruaties blijkbaar al meer dan een jaar bij.) Ik dacht dat ik dan aan de lange kant zou zitten met cyclussen, omdat het nooit onder de 31 dagen komt.. Zat er vorige maand 26 dagen tussen. Daarom ben ik juist gaan voelen aan dat "mondje".

Wel fijn dat tarwekiemolie zo goed helpt. Waar koop jij het? Ik heb het artikeltje over kruiden gelezen. Erg interessant!

15. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh nog een kleine toevoeging: ik gebruik al meer dan 4 jaar geen pil meer. Wij doen het ouderwets met een condoom. Ik werd ontzettend emotioneel van de pil, heb nuvaring en verschillende pillen gebruikt voor die tijd.

16. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Tarwekiemolie kan je bij Kruidvat, Etos, de Tuinen of andere reformzaak kopen. Heb het zelf bij de Tuinen gehaald.

Op welke dag zit je nu? Zou goed kunnen natuurlijk, ben benieuwd!

17. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik zit op dag.. 20 nu. En jij?

Met temperaturen trouwens, merk je echt een verschil of? En hoe vaak doe je een zwangerschapstest?

Dames ik hoop dat jullie allemaal snel goed nieuws mogen hebben!

18. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Vandaag dag 50 :(

Je merkt pas achteraf met temperaturen of er een ei is, maar omdat ik alvast gegevens wil verzamelen voor eventueel arts bezoek ben ik begonnen. Maar helaas nog steeds geen ei..

Doe eigenlijk bijna nooit test omdat ik dus weet dat ik geen ei heb gehad...

19. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Wauw Help, wat lijkt me dat moeilijk voor je. Slik je ook al foliumzuur en alles? Hoe lang ben je al bezig met een kindje krijgen?

Soms lijkt het best oneerlijk allemaal. Ik heb drie schoonzussen die echt binnen no time zwanger waren. Hun man hoeft maar naar ze te kijken en het is weer raak. Een nicht van mij probeert inmiddels al 9 jaar een kind te krijgen, heeft van alles geprobeerd en hulp gehad.. Maar het mocht niet baten.

En gewoon elke twee dagen vrijen? Of doe je dat al? Wij doen het nu wel. Maar zwangerschapstesten hebben weinig zin dan inderdaad.

Deel Deze Pagina