Ik vind het wel een lichte Jut en Jul achtige combi. Niet te maar wel een beetje. Jikke is overigens wel een meisjesnaam, hoor.
Raspberry@ ik ben na 2 jaar pas zwanger geraakt! Er was na een jaar ongeveer endometriose ontdekt bij mij, gelukkig een lichte vorm. Maar door dit is toch wel mijn eisprong verstoort! Hierdoor lukt het moeilijk. Ik hebt altijd pijnlijke en lange heftige menstruaties. Daarom loop ik bij de gyn! En moet ik bevallen in het ziekenhuis Mijn zoontje is nu 10 maanden oud!!! Leuk dat je ook in de tweede ronde zit, ben jij snel zwanger geraakt bij de eerste! En hebt je al een meisje of een jongen Wolfje@ Van vsm hebt je een brand wonden zalfje! Als het wondje dicht is kan je dit erop smeren. Ik hoop dat het snel geneest.
Hihihihihi.....leuk zo'n poll. Hier in Limburg heet echt geen enkele jongen Jikke. Ik ken 1 meisje! Hieke heeft mijn man verzonnen. Ooit zat er een Hieke in Big Brother, zij kwam inderdaad uit Friesland. Niet bewust die namen, maar we zoeken iets wat kort en stoer is. Mijn man vind Fieke ook erg leuk, maar dat vind ik weer zoveel voorkomend! Jut en Jul hahahahaha, daarom wil ik ook geen jongensnaam met een J meer. Ik vind het jut en jul gehalte nog beperkt dus zou mij er niet zo van weerhouden. Ik vind Jip namelijk een te gekke meisjesnaam, maar Joep en Jip dat kan echt niet vind ik!
Finn@ Ik dacht een zalfje van vsm niet kwaad kon als het wondje dicht zit natuurlijk! Mijn moeder deed dit vroeger ook bij ons namelijk.
Wij vinden Merin heel mooi voor een meisje (Mee-rín dus NIET Muhrin of Méérin, kl.toon op "in"), maar dan krijg je Finn en Merin. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen, maar ik vind het heeeeel jammer.
Meesje@ zijn inderdaad bijzondere namen, komen ze toevallig uit friesland. Ik zou dan de naam hieke nemen.
Wisten jullie trouwens dat je op de site van de SVB alle kindernamen kunt zien die in 2010 gekozen zijn? (vanwege de kinderbijslag aangifte) Daar staat Jikke niet eens vermeld bij de Jongensnamen!
Het beste blijft niets smeren en vaker koelen (de huid brandt nog even door), maar idd die van VSM kan niet veel kwaad. Maar een blaar is 2e graads en daar kun je beter niet zelf mee gaan dokteren. De dokter adviseert: Niets smeren, of de koelende creme die de HA voorschrijft zo nodig.
Nee maar Jikke is ook gewoon een meisjesnaam ik weet niet waarom sommige dames denken dat het een jongensnaam is.
Hoef mijn gelijk ook niet te krijgen hoor, haha, maar was gewoon enorn verbaast! Het was echt nooit in me opgekomen dat het als jongesnnaam gezien kon worden. Wist ook niet dat jullie Hieke zo mega Fries vinden. Leuk leuk al die meningen.... Ga nu BzV kijken, en straks ben ik terug!
Zooooooo ik ga weer verder met naaien van de stof voor het wiegje en daarna nog aan de klus en tussendoor nog even babbelen (tussen het naaien dan hihi)
Ik hebt effe de naam opgezocht van mijn ventje en het is gewoon 180 keer voorgekomen!!! Ik ben helemaal verbaasd, omdat toen wij de naam kozen het nog niet heel populair was
@ vinkje;oh meid wat pijnlijk, me buuf heeft het ook; vreselijk lijkt het me! @fin en vink; thanks voor de tip schrok me ook kapt zo pets zijn handje op een gloei hete lamp... @ quint; tja ik weet ook niet waarom ik denk dat het een jongensnaam is, gevoel weet niet..
@Mees, ik ken beide namen wel. Mijn tante heet Jikke. Zij is van friese afkomst. Ik ook voor de helft trouwens. Ik vind beide namen niet erg mooi maar als ik moet kiezen zou ik gaan voor Jikke. Weet je wat ik een hele mooie frieze naam vind, Jildau, betekent Schat van grote waarde. Ik hou ook wel van mooie betekenissen van namen.
Wolfje@ Ik zie dat je alweer een tijdje bezig bent voor een tweede! Wat vervelend voor je. En je hebt gelijk het beste medicijn is loslaten!!!. Toen ik het eindelijk los liet werd ik zwanger!! Maar het is ontzettend moeilijk,knuffel voor jou! Ik hebt leren leven met de pijn, maar de afgelopen maand was weer goed mis. Ik mocht eigenlijk 3 maandjes zelf gaan proberen. Maar doordat het weer goed mis was gaat ze mijn eisprong volgen. Daar ben ik wel blij mee, maar toch zal ik liever willen dat het spontaner zal gaan! Maar dat is helaas niet voor ons weg gelegd. Dus ik probeer het ook los te laten
@Vinkje, wat vreselijk vervelend voor je dat je zo'n last hebt zeg en dat je zo lang hebt moeten wachten op jullie eerste kindje. Wij waren gezegend met het feit dat het meteen de eerste ronde raak was. Maar dat was nu ook niet het geval alhoewel k pas in ronde 2 zit. Wij hebben een dochter van bijna 9 maanden en ze heet Vera.
@vinkje; thanks idd as week een jr bezig... maar goed we wachten het af... doet me soms erg goed om alles los te laten... al vind ik het mega moeilijk, vooral omdat ik nu weet dat manlief niet naar de ha wil... en dus er 2 mogelijkheden zijn; 1 natuurlijk zwanger worden en 2 niet zwanger worden... daarbij komt ook nog dat me cyclus erg wisselt en ik weet dus niet wanneer ik me ei heb en me nod kan verwachten... maar we doen ons best!
Raspberry@ oh ja staat onderaan je banner dat je dochter hebt! Leuke naam zeg! Dat is wel fijn de eerste ronde! Voor iedereen is elke maand te lang ook al was het bij de eerste gelijk raak. Wachten is nooit leuk op een kindje! Ik hoop alleen dat er niet te lang tussen de twee kids komen dat zou ik wel jammer vinden. Daarom zijn we op tijd weer gaan klussen voor een wondertje