zal hier waarschijnlijk aan de leeftijd liggen: 32 maanden Het kan lastig zijn om ervoor te zorgen dat je kind naar je luistert en je regels opvolgt. Het is makkelijk voor je kind om aanwijzingen op te volgen, maar je dient regels op te stellen en er gevolgen aan verbinden als hij zich misdraagt. Leg je regels snel en precies uit. Alle regels moeten duidelijk en specifiek zijn. Als je tegen je kind zegt dat hij niet op zijn bed mag springen, zorg er dan voor dat hij weet dat hij op geen enkel bed mag springen. De regels die je instelt moeten consequent worden opgevolgd door iedereen in het huis. Wees een voorbeeld dat je kind kan volgen. Als je kind zijn schoenen uit moet doen binnenshuis, dan moet je dat ook doen. Wanneer je regels opstelt, houd hierbij dan in gedachten hoe oud je kind is en wat hij wel en niet kan. Sommige regels kunnen niet redelijkerwijs worden gesteld aan een tweejarige. Je kan niet verwachten van je peuter dat hij iedere keer dat hij gespeeld heeft, zijn speelgoed netjes opbergt zonder er steeds aan herinnerd te moeten worden. Maak niet te veel regels - kinderen vergeten snel wat mag en wat niet. Herhaal de regels regelmatig. Omdat peuters een korte spanningsboog hebben en snel dingen vergeten, dien je ze er vaak aan te herinneren wat de regels zijn.
aha ja indd zo denk ik er ook over dat consequentie erg belangrijk is en ieder kind zal moeilijke periodes hebben, maar het maar net hoe je ermee omgaat. Mijn meisje is nog maar 14 maanden maar de manier waarop wij het doen voelt prima aan en ze reageert er ook goed op Meiden ik ga straks eten bij mijn szus en zwager en souders zijn er ook, we eten om de 2 weken bij de een dan bij de ander en dan bij ons erg leuk en we gaan het straks vertellen aan ze Maar ik zal er dus weer niet echt zijn en daarna denk ik dat ik mijn bed in duik, dit is nl de eerste dag dat ik me echt best beroerd voel, maar ja niets aan te doen en doe het echt graag, wil niet zeuren maar dan weten jullie waarom ik er morgen pas weer ben waarschijnlijk
meiden ik ben rest van avond weer afwezig probeer er morgen weer wat meer te zijn want ik verwaarloos jullie:x xxx
Ha meiden, Hoe is het hier? Vlekkengek, is je huis al schoon? Madeliefje en Giraf ik hoop dat jullie beide geen wijn mogen bij het kerstdiner! Spannend, nog maar een weekje en dan mogen jullie testen! Quint, super dat je je ei hebt gevonden!! Alleen jammer dat het niet echt een romantische avond was met je zieke kleine.. Vanavond herkansen Wolfje, wat een boefje heb jij Charissa, leuk dat je met MvM meedoet. Ik wil het bij een volgende zwangerschap ook doen. Leuk dat je er ook nog een armbandje voor krijgt. Jolan, die flessen staan hopelijk niet lang meer in de schuur! Ik heb een paar drukke dagen achter de rug. Gisteren hebben we mijn ouders verrast met een weekend Venetië. We hadden ze hier uitgenodigd. Mijn broers waren er ook dus we hebben een erg leuke avond gehad. Mijn moeder was heel achterdochtig toen ik ze uitnodigde. Ze vroeg me meteen of ik soms zwanger was. Vandaag van alles voor mijn werk gedaan, huis gepoetst, hond uitgelaten. Nu moet ik nog boodschappen doen maar ik heb geeeeen zin. Misschien stuur ik manlief straks nog ff naar de winkel.
Wolfje, Ik snap wel dat je die afspraak met je man hebt gemaakt. Ik zit ook meestal op ZP als hij nog niet thuis is. (of zelf op zijn laptop zit)
wolfje, oei wat kunnen die kids ondeugend zijn he hier ook zo één..... maible, wat vonden je ouders van het weekendje? meiden, ik ben nieuwsgierig. Waar komen jullie ergens vandaan en wat voor werk doen jullie?
jolan; haha ja echt hopeloos soms hoor hihi maible; ja ik merk ook aanmezelf dat ik er anders gewoon constant mee bezig ben met zwanger worden en dat is ook niet goed... meiden dikke knuf allemaal van mij ik denk aan jullie!!!! jolan ik kom uit apeldoorn en werk niet (alleen overblijfmoeder op een basisschool)
wolfje, 'alleen' overblijfmoeder? Dat is anders een pittige taak....... Ik kom uit rozenburg, bij rotterdam en sta 2,5 dag voor de klas (kleuters)
jolan; vind persoonlijk kleuterleeftijd niet zo leuk hihi... ik heb gr 5/8 echt super leuke leeftijd en de kids zijn echt gek met me, zo leuk! ben tussen de middag ook altijd met ze aan het stoeien en gek doen, vinden ze dus helemaal leuk... ben wel blij want ik heb altijd hele zwerm kids om me heen en de andere overblijf ouders niet haha moet volgend jr febr of maart waarschijnlijk gr 3 doen, omdat hun overblijf mams geopereerd moet worden en dat is een moeilijke klas dan moet ik week of 6 die groep doen maar sta gelukkig dan wel buiten bij de grote kids ik ben heel duidelijk en conseqwent dus de kids weten gewoon wat ze aan me hebben, helemaal super dus!
Wat leuk dat jij overblijfmama bent Wolfje! Jolan, leuk kleutertjes Respect hoor! Ik heb het tijdens mijn stages wel gedaan maar 25 krioelende ukkies is niet voor mij weggelegd Ik kom uit Eindhoven en geef les op een Havo/ VWO.
Allemaal iets in het onderwijs zo te zien Ik kom uit apeldoorn en werk als secretaresse op een MBO school
Zooo, hier is aardig wat gekletst!! @ Charissa Als je er nog bent..hele fijne avond en nacht! Je maakt me nu wel nieuwsgierig hoe mooi die armband en ketting wel zijn! @ Jolan Ik ben een thuismama en geniet daar volop van! Daarnaast doe ik vrijwilligerswerk in een verpleeghuis. Ik kom zelf uit de omgeving van Gouda!
Ik kom uit Brabant :Kenne gij da zien? (liedje) En ik ben nog technisch tekenaar. Ik schrijf nog, omdat we aan het rekenen zijn of we het financieel redden op alleen mijn man zijn salaris. Wil graag thuisblijfmoeder worden
Voor ons zit het niet in dus moet ik blijven werken Ik werk 3 dagen per week in de financiele administratie (boekhouding, fiscale aangiften en jaarwerk). Hmmmmmmmm, saaaaaaaaaaaiiii, hihihihi Meiden, mijn ovu test van zonet is net zo knal als die van gisteren (ik snap er niks meer van)... Kan dat en heeft het nog zin om te gaan klussen?
Ja zeker Quint! Bij mij was mijn ovu test ook 2 dagen positief! Dus 'hup naar boven' En hopelijk is het deze avond iets romatischer dan gisteren
@ Jolan: Limburgse dame die 3 dagen werkt als adminstratief + ontwerp/tekenaar in een interieurzaak. @ Charis: veel plezier van je armband! Fijn dat je zo'n leuk gesprek hebt gehad! En veel vertel-plezier vanavond! @ Wolfje: volgens mij lijken onze jongens wel wat op elkaar! @ Maible: hoe was de reactie van je ouders??? (dat schreef je volgens mij niet....) @ Quint: jazekers! Niet zo raar hoor, gewoon heerlijk klussen, en vanavond met kaarsjes en lekker muziek! (hoop dat de kleine zich wat beter voelt en zich rustig houd) @ All: heel gek, maar voel me alsof er niks met me aan de hand is.....totaal niet zwanger zeg maar. Komt ook omdat niemand het weet, dus het lijkt gewoon niet aanwezig, maar ik hoop dat alles nog steeds groeit als kool!! Nog 1 week en dan weten we weer ietsje meer, 2e echo! Gisteren schrok ik me trouwens kapot!!! Ik ging plassen en ineens viel er een dikke druppel vers bloed in de pot!! Ik kreeg bijna een hartaanval! Maar gelukkig drong snel tot me door waar dat vandaan kwam....ik had al de hele avond super last van mijn aambei(en) en ja hoor, door de irritatie was die helemaal gesprongen! Ik had vorige week al het vermoeden dat het groter was geworden, en toen ik mezelf inspecteerde schrok ik wel hoor....pffff....heel stukje erbij wat vol bloed gelopen is door het persen.....gadver sorry voor de details... Er zat dus een klein scheurtje in en daar kwam het bloed uit. Geluk bij een ongeluk dus, maar baal wel als een stekker! Weer vet aan het smeren met Curanol en tussendoor sprayen met Otrivin. Kom ik hier ooit nog vanaf! Ik zie nu al tegen de bevalling op....wat moet daarvan komen......
Meesje, oh aambei(en) lijken me zo pijnelijk, veel sterkte daarmee en ik hoop dat het te behandelen valt! Leuk en spannend, de 2de echo, hoe ver ben je dan en gaan jullie het goede nieuws daarna vertellen met Kerst? Dames, thanx! Daar ga ik dan weer. Fijne avond en tot morgen!