We gaan voor de 2de!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Zeepaardje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Jadore, een hele mooie naam!!!!! ;) Wanneer gaan jullie weg? Een week is zo om, voor je het weet ben je weer terug en dan heb je een echo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik wil ook minder mee bezig zijn maar het lukt me niet.

Madeliefje, dank je wel, komt zeker goed. Heb inderdaad ineens last van. Maar hopenlijk is het morgen over want dan gaan we babyzwemmen! Heb je je nieuwe LT al in gebruik genomen?

2. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    jadore, waarom heb je je naam veranderd?

3. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ha meiden,

Ik kom even zwaaien.

Morgen lees ik alles even bij. Heb een drukke dag gehad en duik nu lekker mijn bedje in!

Slaap lekker allemaal!!

4. giraf

giraf Niet meer actief

Goedemorgen meisjes!
    Wat een k*t nacht hebben we achter de rug zeg... pfff...
    Meisje wilde niet slapen, ze was de hele tijd aan het huilen, ze is super verkouden al een paar weken.... Manlief gaat vandaag met haar naar de dokter, want het blijft maar duren, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet :(
    En ik heb over jullie gedroomd :):D
    Ik mocht niet meer meeschrijven met jullie omdat ik zwanger ben, ik moest maar een ander topic zoeken waar ik mee ging schrijven :)

@Wolfje
    OH! heet frituurvet over het kindje??!! Heeft hij/zij er brandwonden aan over gehouden? Zielig...

@Quint
    Waarschijnlijk toch je ei geweest dan met die positieve ovutesten..
    Dan zou je over een paar dagen kunnen testen toch? spannend!
    Veel plezier vandaag met babyzwemmen!

@Madeliefje
    Wanneer wil je gaan testen?

@Jadore
    Ik probeer het ook een beetje te minderen om te ZP-en, zeker nu ik in de onzekere fase zit van 'ga ik straks een kloppend hartje zien'

@Maible
    Hoe voel je je? Besef je het al een beetje? Mijn testen worden met de dag duidelijker, maar durf het eigenlijk nog steeds niet te geloven :)

@de rest
    Waar zijn jullie?? Vakantie?? Nathalie is ook vaak al vroeg in de ochtend online, maar waar is ze? Lig je nog lekker in bed? Ik wil ook terug naar mijn warme bed....;):D

5. giraf

giraf Niet meer actief

Meiden nog even een dillema: (heb ook een topic geopend bij Baby's)
    Onze kleine is nu bijna 6 maanden en ze slaapt (nog) niet door, ze wordt eigenlijk min. een keer of 3 wel wakker in de nacht, en nog wel vaker ook. Ze huilt dan niet echt door, maar meer een beetje jammeren...
    Nou is mijn man naar de huisarts gegaan vanochtend voor haar verkoudheid (alles was goed) en hij heeft dit "probleem" aangekaart.
    Nou zegt onze huisarts dat we haar het beste een paar nachten even gewoon moeten laten "zeuren", dat het waarschijnlijk aandacht vragen is omdat ze niet echt doorhuilt. Ze zei, het is vervelend, maar het is maar 3 nachten doorzetten, en dan weet ze dat jullie niet meer voor elk kuchje komen, maar alleen als er echt iets is....
    Wat moet ik hier nou mee?
    Hoe doen jullie dit 's nachts? Laten jullie de kindjes 's nachts ook altijd een minuut of 5 jammeren voordat je er naartoe gaat? (de kiekeboe methode zeg maar)
    Overdag laten we haar wel altijd eerst 5 minuten jammeren voordat we ernaartoe gaan, maar meestal slaapt ze dan al snel, en hoeven we niet meer dan 2x terug naar boven...
    Ik wil het beste voor ons meisje, ik vind het ook niet zo erg om 's nachts uit bed te moeten voor haar, maar verwen ik haar niet op deze manier?

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    oei, moeilijk onderwerp he.
    Mijn dochter heeft de eerste weken van haar leven ook veel gehuild als ze naar bed ging. Ik moest haar maar laten huilen van het cb. Een half uur, daarna kijken en weer weg en weer een half uur. Op een gegeven moment zat ik beneden te huilen en zij boven. Viel ze na een uur huilen voor 10 min in slaap en begon het weer.
    Ik was het zat, dit ging tegen mn principes in. Een collega vertelde over inbakeren en ik heb dat toen gedaan. Vanaf moment 1 sliep ze overdag 3 uur achter elkaar en snachts sliep ze ook perfect.

Maar goed, niet dat je moet inbakerne hoor, ik wil er alleen mee zeggen: volg je gevoel. Ik ben er wat harder door geworden en liet haar snachts dan ook eerst even gaan. Luisteren naar het huiltje. Als het jammeren is, ga/ ging ik niet. Is het echt (hysterisch) huilen ben ik snel bij haar.
    Dus bij jammeren zou ik haar idd even laten. Misschien is er wel niets aan de hand.
    Ik denk namelijk wel dat dit er bij ons heeft toe geleid, dat ze heel snel goed doorsliep en nu nog steeds amper wakker wordt snachts. Dus ergens heeft je ha gelijk, maar volg vooral je gevoel. Als het tegen je principes in gaat: NIET DOEN!!!

7. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Goedemorgen!!!

Giraf, ik heb inderdaad heerlijk rustig aan gedaan :D
    Julian begon om 4 uur te huilen dus even bij ons in bed genomen en daarna weer in zijn eigen bed.

Wb je dilemma, ik laat Julian wel eens huilen hoor. Vanmorgen heb ik hem bijvoorbeeld 3 keer gehoord, maar ik hoorde gewoon dat ie aan het jammeren was dus laten liggen. Hij is toen ook weer in slaap gevallen.
    Wat je ook kunt doen is met jezelf een tijd afspreken, bijvoorbeeld het 5 minuten aanhoren, even kijken en weer weg. Niet uit bed halen dat hebben ze heel snel door en als je haar er wel graag even uit wil halen dan op de kamer blijven.
    Zo hebben wij het altijd met julian gedaan, hij huilt nu vaak alleen als er iets is.

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden,

Op zn vroegst doe ik over 2 dgn een test! Vannacht weer wat minder geslapen en temp was weer iets hoger...dus duur van de slaap heeft ook invloed denk ik!

@ Giraf Vanaf 6 maanden was Maaike ook een paar keer per nacht ineens aan het huilen...maar dan hoorde je dat ze echt overstuur was, dus dan haalden we haar eruit en probeerden we haar rustig te krijgen. Ze moest even goed wakker worden en dan liepen we soms naar de slaapkamer naar de spiegel, dan zag ze zichzelf en kalmeerde ze. Dan legden we haar weer terug en sliep ze weer verder. Soms bleef ze huilen en dan legden we haar gewoon weer terug..5 minuten later sliep ze dan wel. Het leek wel of ze nachtmerries had ofzo! Soms lag ze ook gedraaid op haar buik en dan legde je haar goed en was het meteen goed. moeilijk is het om te luisteren naar wat voor soort huiltje het is. Vorige week wisten wij het ook even niet meer toen ze elke keer rechtop zat en dat bleek kiesjes en te dunne slaapzak te zijn. Wat Jolan zegt: luisteren naar je gevoel!

Vanavond zit ik achter de LT!!

9. giraf

giraf Niet meer actief

Thanx meiden!
    Misschien kan ik het inderdaad eens proberen om 5 minuutjes te wachten voordat ik er naartoe ga....
    Het is echt jammeren en niet huilen, dus eigenlijk is er niets aan de hand. Alleen als ze dan echt huilt dan ga ik er wel gelijk naartoe.
    Heb vanaf volgende week 2 weken vakantie, dus dan kan ik het mooi proberen...
    Ik denk dat het net als bij Jolan gaat worden...
    Ik beneden huilen en de kleine boven :):D

10. giraf

giraf Niet meer actief

Leuk madeliefje vanavond achter de LP!!

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    ja, kan niet wachten!!!! Maar ik durf niet auto te rijden door de sneeuw, dus manlief gaat vanmiddag de LT halen!!

12. giraf

giraf Niet meer actief

Als je niet weg hoeft met de auto zou ik het ook niet doen. het was spekglad op de weg vanochtend :(

13. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wat is een LT :)

Ik ga de weg ook niet op met dit weer. Mijn vader komt me steeds halen als ik ergens heen moet en mijn moeder past dan even op :D

14. giraf

giraf Niet meer actief

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
  16. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    De winkel belt vanmiddag als tie klaar is-> hebben ze alles erop gezet....ik kan geen dag meer wachten hihi!

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Nod lijst:
    27-12-10; Madeliefje (bcv34) ronde 3
    29-12-10; Quint ronde 3

03-01-11; Nathalie (bcv29) ronde 1
    07-01-11; Jolan25 (cyclus onbekend ivm miskraam) ronde 1 na mk
    13-01-11; Wolfje22 (bcv37) ronde 9
    14-01-11: Vlekkengek (bcv 35), ronde 8

Zwanger:
    Meesje: Uitgerekend: 27 juli 2011
    Jadore: Uitgerekend: 24 augustus 2011
    Maible: uitgerekend eind augustus 2011?
    Giraf: uitgerekend eind augustus 2011?

Smeppers:
    Madeliefje
    vlekkengek
    Wolfje

Ex-smeppers:
    Jadore (1e smep-ronde raak!)
    Maible (1e smep-ronde raak!)
    Giraf (1e smep-ronde raak!)

18. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Madeliefje, veel plezier vanavond met jullie nieuwe LT! :D

Giraf, over het huilen... Als onze jongen isterisch is dan gaan wij naar hem toe en als ie jammert dan laten wij hem even. Maar toen ie 3 maanden was, sliep hij al door. 's nachts huilt hij alleen als er iets aan de hand is, anders niet.

Het is inderdaad heel glad op de weg. Vanochtend 2 aanrijdingen gezien en een uitgegleden auto. Je moet gewoon voorzichtig rijden en afstand houden dan is het wel te doen. Gaat het binnenkort dooien?

19. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ha meiden,

Giraf, dat is lastig...maar ik herken het deels wel. Oliver sliep goed door maar nu is hij verkouden en wordt hij ook een keer of vijf wakker. Niet echt huilen maar een beetje jammeren en soms is hij aan het spelen. De ene nacht hoor ik hem vaker omdat ik dan zelf wat lichter slaap. Ik zit met het dilemma wel of niet naar hem toe gaan. Soms valt hij vanzelf in slaap maar soms gaat hij harder huilen en dan duurt het weer langer voor we hem in slaap hebben.
    Wij hebben dus ook niet echt een 'vaste' aanpak. Dus tips zijn welkom!
    Wat je evt zou kunnen proberen (helpt hier soms) Een slokje water geven terwijl ze nog in bed ligt. (met verkoudheid hebben ze soms een droge keel) en ik heb een boek onder de poten van het hoofdeind van zijn ledikant. Zijn bedje staat dus op een hele kleine helling zodat zijn neus wat makkelijker vrij blijft. Ik heb ook gehoord dat een gesnipperde ui op de kamer kan helpen tegen een verstopte neus. Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Giraf, ben jij al aan het idee gewend dat er een tweede komt? Ik nog helemaal niet... Ik heb steeds het idee dat in ongi ben geworden;)
    We hebben wel weer het babyboek te voorschijn gehaald. Daar staan foto's en een omschrijving per week in. Dan wordt het misschien iets 'echter'.

Madeliefje, super dat je straks een LT hebt!! Veel plezier ermee! Dan zit je hier straks nog meer!

20. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi dames, ben ik ook weer effe tussen de bedrijven door....

@ madelief: veel LT-plezier!! Leuk he, eindelijk kunnen jullie samen in dezelfde kamer zitten en ieder doet zijn ding!

@ Giraf: ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, mijn zoontje sliep met 7 weken door van 11 tot 7....hij kreunt wel 1 of 2x per nacht, meer een gilletje, soms schrik ik daarvan, maar da's in zijn slaap.
    Ik zou inderdaad gewoon in de vakantie eens 2-3 dagen helemaal geen aandacht eraan proberen te besteden. Eens kijken of het aandacht is.
    Als ze verkouden zijn is het lastig. Heb je Luuf in huis? (dampo voor baby's) en een ui doet hier altijd wonderen! En Otrivin.
    Sommige kindjes dromen veel waardoor ze 's nachts onrustiger zijn. maar als het jammeren echt huilen wordt is het ook niet fijn, dan ben je verder van huis....sterkte meid!

@ maible: aha, jij bent dus vollop aan het lezen! Je dagboekje al gekocht?

@ all: ik zit hier werkelijk uit mijn broek te knappen! Zodra het middageten erin zit kan niet alleen de knoop maar ook de rits los.....pfff
    Straks thuis even mijn buik inhouden als ik mijn ouders aflos met oppassen.....bijna kerst!!

PS: vraagje: ik weet dat je bij een zwangerschap een blaasonteking over het hoofd kunt zien i.v.m. andere/weinig klachten, maar hoe zit het met een schimmelinfectie? Voel je die wel duidelijk??
    Ik heb een licht vermoeden dat er iets 'gaande' is daaronder. Geen pijn maar een beetje een droog gevoel.....stomme vraag misschien maar jullie zijn dat hier wel gewend ha ha...

Deel Deze Pagina