Jolan Laat je niet gek maken hoor meid! Als je zw testen eerst omo wit waren en pas daarna streepjes dan kun je er echt wel vanuit gaan dat je hardstikke zwanger bent hoor! Anders kun je de VK bellen om je gerust te stellen. Sommige meiden hier kunnen je helemaal gek maken op ZP, maar we zijn nog altijd geen deskundige he (al denken sommige van wel ) Ik heb er ook altijd zo'n hekel aan als mensen zeggen "voorzichtig gefeliciteerd" als je een positieve zw test voor je nod hebt... Wat nou voorzichtig?? Gewoon gefeliciteerd!! Quint Ik kan wel naar je kaartje kijken maar ik snap er toch niks van Maar nu op het wachtbankje dus.... Spannend!! Ik duim met je mee komende 2 weken! Hoe bedoel je trouwens 'het is niet echt goedgekomen hier' ? Om naar de ha te gaan? Madeliefje Ik slaap eigenlijk nooit overdag, zelfs niet als ik bijna omval van de slaap Hier ook met de dag misselijker.... Had ik bij ons meisje niet, dus misschien is het een jongen deze keer? We zullen het over 7.5 maanden weten Maible Breda??? Dan hadden jullie wel even langs kunnen komen voor een bakkie Woon er vlakbij! Winkel is leuk, maar vind hem ook behoorlijk prijzig Weet nog niet of ik thuisblijf mama zal worden als de 2e er is. Ik werk nu 3 dagen en mijn man 4, dus eigenlijk hoeven ze maar 2 dagen naar de opvang... Pfff weet het eigenlijk nog steeds niet wat ik wil.... 2 dagen werken is ook wel lekker Krumeltje Ik denk dat je beter van je eigen gevoel kan uitgaan... Kan best toch dat je op dag 10 je ei hebt... Jadore Mooie auto! *edit* zie net dat hij al verkocht was... Balen! Heeft hij heel dat eind voor niks gereden Over het koken, ik vraag elke week braaf wat hij wilt eten en hij zegt altijd "maakt mij niet uit" Dus ik kook elke dag waar ik zelf zin in heb.... Hij eet wat de pot schaft en anders eet hij maar niks En als hij commentaar geeft, dan kook ik alleen voor mezelf (ben nogal een type 'geen woorden maar daden') Wolfje Hopelijk gaat het snel beter met je opa en oma!
@Wolfje, ook hier nog, echt heel erg voor je lieverd, ik hoop dat het snel wat beter zal gaan al is het maar iets beter! Dikke knuff! @Nath, jaaaaa welke dan hahahahaha of koop je geen pakjes hihi van bv maggie of knorr @Giraf, hahahaha helemaal gelijk eigl. ahahha ik zeg t ook altijd, maar dan zegt hij ja jij bent toch thuis pffffffff dus voor de meiden die denken misschien thuis te blijven straks of minder werken KIJK UIT whahahahaha nee hoor zo te lezen klagen die van jullie iig niet qua eten dus dat is wel super fijn! Pfff knap hoor dat je geen enkele keer een dutje doet, ja heb je het idee dat t nu een jongen is? Ik heb echt geeeeeen idee hihi. @alle zwangere en misschien ook niet zwangere, hebben jullie een idee wat de 2e gaat worden? Ja balen van die auto maar ja tis maar materiaal en niets aan te doen dus gewoon weer verder speuren met het gevolg dat manlief de laptop dus telkens wilt dus het is ook in jullie belang hoor hahahha Trouwens voor de eerste echo ging er wel eens door mijn hoofd dat het er 2 konden zijn vanwege extreme misselijkheid en vermoeidheid hihihi ben benieuwd of hier iemand een meerling krijgt
So dames....lekker gekletst! heb net een kwartier zitten lezen en ga nu proberen iedereen persoonlijk van tips/antwoorden/bevestigingen/commentaar(gewenst of ongewenst) te voorzien! @ Maible, Giraf en Jadore: zwaar balen dat jullie zo misselijk zijn! Ik kan gelukkig niet hierover meepraten. Voel me top en heb eigenlijk nergens last van. Ben niet moe en eet lekker alles wat me voorgeschoteld wordt. Liefst iets lekkers en ongezonds. Sorry voor mijn 'conditie', maar ik vind het echt heel erg klote voor jullie hoor!! Mijn nichtje is een week na me uitgerekend en is ook giga misselijk. Ze wordt nu al in de gaten gehouden. ik weet via mijn moeder dat haar moeder 9 mnd zo misselijk is geweest. Maar dat verzwijgt ze voor haar dochter. (heel verstandig vind ik) Nu vroeg ik me af: hebben jullie tips / medicijnen voor haar? Ik heb hier dus geen ervaring mee, dus weet niet wat er allemaal geadviseerd wordt. Ze heeft zich echt ziekgemeld omdat het totaal niet gaat. Echt heel erg sneu. Het is haar eerste zwschp. @ Jadore: mooie auto! Alleen mijn man zou hier niet in rijden. Das wat auto's betreft echt een merken-freak en helemaal trots op zijn audi A4 avant (joost mag weten wat het allemaal inhoud). Hij vind Kia dus 'geen merk'.... ik kijk alleen naar kleur en vorm en ik zeg: mooie wagen!! Wat het koken betreft: ik heb nog wel een paar makkelijke en smakelijke recepten voor je in de aanbieding. Bijv. 1 met italiaans gekruide aardappelpartjes/paprika/biefreepjes en balsamico. Kind kan de was doen en heerlijk! Dus roept u maar! Ben zelf geen sterkok, man kan het beter, maar probeer wel regelmatig iets anders uit. Wij bepalen op zaterdag een weekmenu samen en halen dan alles in huis. Dus geen nadenken meer, en proberen 2x gekookte aardappels met groente, 1x pasta, 1x friet, 1x rijstgerecht, pizza of chinees, 1x gebakken pieper gerecht/stampot te doen. Erg veel variatie dus. Enne...laat hem eens een week zelf de kost op tafel zetten...eens kijken wat je dan krijgt!? @ Jolan: en nog lekker op je roze wolkje??? Genieten meid!! @ Maible: had je mij niet mee kunnen vragen naar Breda??? Mijn favoriete baby-shop plek (op Kesteren Babypark na). Alles bij elkaar daar Prenatal, Ikea, Babyplanet, maar Kids factory is het Coolste!! Alleen beetje duur. Maar erg leuk voor ideeën!! Verder alles goed me je?? @ Nathalie: niet balen van alle zwangeren om je heen. Binnenkort ben jij aan de beurt met mooi nieuws vertellen!!!! @ Wolfje: ach, wat erg voor je oma. Da's een terugval weer he. Sterkte meid!! PS, jij boft met zo'n alles-eters, vooral de kleine bedoel ik dan!! @ Krumeltje: lange of korte tijd voor je ei, niet naar banner kijken, voel wat je voelt meid! Jij kent je lichaam het beste!! En dan lest best @ Quint: wat een mazzel dat je toch nog geklust hebt met je mannetje! Ik voel dat dit ergens goed voor is geweest. Soms moet je diepe dalen overwinnen om op hoge pieken terrecht te komen!!! Enne....wat zul jij het warm hebben nu!! (aan je tempkaartje te zien, hihi) Iemand vergeten?? SORRY!!! Dikke knuffel van Mees!
Whaaaaaa, zie dat ik Vlekkengekje vergeten ben! Sorry meid: Onzin wat dat afvallen betreft. Mijn vriendin die net vertelde dat ze zwanger is heeft er bij de 1e 1,5 jaar over gedaan ongeveer en telde nu bij poging 2 al aan. Bij haar was er eerst vermoeden van PCO, (zeg ik dat goed?) maar mij maak je niks wijs over gewicht en zwanger raken. Ik ben zelf erg dun 53 kilo, ondergewicht zelfs volgens de wetenschappers en ik raak ook zwanger. Fijn dat je tempt en alles voor de HA bijhoud, scheelt een hoop gezeur. Maareh....ik ga super hard duimen dat je de HA niet hoeft te bellen!! xx
Jadore: wat een (eet) zeurpiet heb jij thuis zeg! Madeliefje heeft helemaal gelijk: als het eten van zijn moeder zo lekker is; had hij daar moeten blijven . Je doet enorm je best zo te lezen, dus hoeft hij niet zo te mekkeren vind ik . Wolfje: wat lief van je dat je zo goed voor je opa en oma zorgt. Zielig als ze ziek zijn he, dan gaan ze zo snel achteruit dat je er gewoon van schrikt! Heel herkenbaar, ik heb ook een lieve opa die ik vaak voor het eten uitnodig of waar ik voor kook. (jadore: mijn opa lust trouwens alleen aardappels, groente, vlees dus misschien kunnen ze samen een cluppie oprichten) Meesje: ik ben dol op gevraagd en ongevraagd commentaar hoor, kom maar op! @alle zwangeren: hoe voelen jullie je? misselijk? gekke dingen die je niet meer lust? gloeiende wangen? rommelende buik? Ik denk aan jullie hoor! Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik zit inderdaad op het wachtbankje nu, en omdat manlief een weekend met z'n vrienden weg is ga ik heeeeerlijk een bak ijs opeten en the voice of holland kijken!!!
Klein beetje balend en denkend: gadver, begint dat gezoek naar fijne positiebroeken weer.....(maar tegelijk ook denkend en beseffend: wat een luxe probleem Mees! Schaam je!!!:x) Heb net mijn bestelde H&M positie spijkerbroek gepast, maar viel toch tegen. Maakt me zo dun dat het echt lelijk is.....pffff Mijn eigen skinny dan maar verbouwen tot positiebroek?? Of is dat zonde en zou ik hem ooit na de bevalling weer aankunnen? (haha, yeah right....dream on Mees)
jadore wat een pietje qua eten idd, hier weet ie pas wat ie eet als ie het opschept, soms moet ik een uur van te voren nog denken wat ik wil maken (wordt dan standaard groente aardappels en vlees) en jammer van de auto, was een mooi ding ! meesje wat zielig voor je nichtje om zo misselijk te zijn, nu al jolan, lekker genieten hoor meid, zelf voel je het best of het goed zit of niet wolfje, oh je oma nog zo ziek? is ook altijd heel zielig om te zien als die mensjes dan zo aan het huilen zijn, mijn oma kon er ook wat van en dan deed mijn moeder mee en kon ik het ook niet meer droog houden , gezellig !! veel sterkte meis ! krumel, dat ei heb je dan gewoon gehad ! niet aan twijfelen meid! heb al even niet gereageerd, beetje druk hier. gister de onderverdieping ramen gezeemd (binnen) en vanmorgen boven (binnen/buiten) nu alleen nog onder buiten en dan zijn we weer even klaar , manlief is nu naar nieuwjaarsreceptie van de loonwerken dus kan ik lekker zp !! met meiske gaat het al beter, gister en eergister doorgeslapen dus denk dat de grootste pijn voorbij is. ook heb ik al een week last van mijn onderbuik, net alsof het ei ieder moment kan knappen, alleen geeft de ovutest nog geen positief. komt goed !! (hoop ik ) heb echt het idee dat ik deze maand zwanger word, waarom weet ik niet en de telleurstelling zal dus heeeel groot zijn als het niet zo mocht zijn, jullie vangen me dan wel op he jadore vroeg het al, weten jullie wat jullie krijgen? ik denk heel sterk aan een jongen, maar waarom, ben nog niet eens zwanger
Hier! Jij was lekker bezig gisteren! Ramen lappen....wij zoeken nog steeds een glazenwasser....binnen kan ik zelf, buiten hebben wij emaille panelen tussen de raampartijen en daar kunnen we zelf niet bij, vandaar de glazenwasser... Wat fijn dat je zo'n positie gevoel hebt over deze ronde! Positief denken is het halve werk! En dan zoals Giraf zei: je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is!! Fijn dat de tandjes door zijn! Knuffel voor je kleine meisje!
hoi meiden, ben ik weer, even snel bijgelezen, maar ben het alweer vergeten. Gisteravond nog een test gedaan. Nou ik denk dat het gewoon helemaal goed zit Ik mag maandag en donderdag nog even bloedprikken voor de hcg waardes, gewoon een bevestiging, dat is wel fijn. Maandag heb ik nacontrole bij de gyn, denk met echo. Denk niet dat die al iets kan zien.
wow! das pas een goeie test jolan! inlijsten vlekkengek: meesje en giraf hebben helemaal gelijk: zwanger tot het tegendeel bewezen is, prima motto, ga ik ook voor. Heb idd volgens mij woensdag mijn ei gehad, want voel dit weekend echt niks wat op een ei lijkt. Er is goeg geklust die week, dus heb er ook het volste vertrouwen in.
Meesje, kom maar op met die lekkere en makkelijke recepten! Ik hou me zeer aanbevolen! Is het nog gelukt met zwbroek? Hier was het de vorige keer echt een drama... Uiteindelijk 2 bij miss Etam gekocht en de hele tijd gedragen. Maar heel erg mooi vond ik ze niet. Mijn temp valt reuze mee, hoor. Overdag is ie altijd keurig rond 36,6. Vanochtend is ie overigens behoorlijk naar beneden gezakt, kan je dan al een conclusie trekken dat het ei niet bevrucht is? Vlekkengek, ik duim voor je deze ronde meid! Heel goed dat je een positief gevoel hebt, houden zo. Jolan, mooie test! Krumeltje, succes met het wachten! Jadore en Giraf jullie vroegen waarom het niet echt is goedgekomen hier. Omdat manlief zichzelf op dit moment te gestesst/onderdruk gezet voelt/niet lekker in zijn vel zit/het heel druk op het werk heeft. Hij vroeg of wij voortaan in de weekenden kunnen gaan klussen. Mannen, zucht... alsof mijn ei daar rekening mee gaat houden. Jadore, nog balen van die auto. Maar er is keuze genoeg lijkt me, jullie zullen zeker een andere leuke exemplaar tegenkomen. Heb jij zelf een voorgevoel wat het wordt? Ik zou het niet weten, denk zelf dat wij nog een jongen erbij krijgen. Wolfje, sterkte en beterschap voor je oma.
@Meesje, Ja ach je doet er niets aan de een heeft hier mazzel mee de andere weer daar dus voel je vooral niet schuldig dat het bij jou tot nu toe allemaal top loopt bij mij trouwens ook hoor op de extreme kwaaltjes na Over auto's, tja niet iedereen heeft Audi geld, mijn vader heeft een Audi Q7 sport editie vindt hij dat niks dan Over eten hahahahaha dat is indd zo laten we eens kijken hoe gezond en lekker het dan allemaal is ennuh goed idee van je week menu samenstellen op een bepaalde dag samen! Ga ik even voorstellen @Nath, thanks meid heb ik indd de oplossing voor rijst nog meer sausjes die je weet wat bij rijst past...sorry misschien komt het dom over hoor, maar ik heb gewoon niet veel mee gekregen van uit huis en wat ik maak vind ik dan wel lekker, maar ik weet zo weinig @Krumeltje, thanks meis, pffff soms denk ik echt dat t aan mij ligt, maar zo te horen gelukkig niet . Hoe was The Voice, ik heb t namelijk gemist, uhmmmmm zag jou al helemaal zitten gister met die heerlijke bak ijs heb ook zin in een avondje alleen vandaag Wat fijn altijd als je ei voorbij is he dan weet je weer of je kans maakt binnen 2 weken op een mooie test Ik duim keihard iig! @Vlekkengek, Ik had dat gevoel ook al na mijn ongi van de ronde dat het raak was, ik zei het ook tegen manlief en dat was dus nog voor mijn ei, ik wilde mezelf ook graag beschermen, maar ja het is hoe dan ook een teleurstelling als het niet zo is en natuurlijk vangen we je op om je vervolgens heel hoog op een stevige dikke mooie roze wolk te gooien en daar dan iig 8/9 maanden op blijven zitten of langer na de geboorte . Gelukkig gaat het weer beter met je meisje altijd fijn na zo'n pijnlijke tijd!
@Jolan, wauwwwwie wat een mooie testen meid vooral die laatste en samen ook zo zie je maar dat je Hcg lekker stijgt en zoals ik al zonder twijfel dacht je super zwanger bent, zou top zijn als de gyn toch wat zou zien spannend meis! @Quint, oooo nou ja heel vervelend, maar niet het ergste gelukkig! Ach even op een laag pitje en dan komt hij vast zelf wel met er weer 100% voor willen gaan. 2 Jongens ook hartstikke leuk! Mij maakt het echt niet uit....maar nieuwsgierig zijn is een 2e @Meesje, ooooo skinnyjeans ik wil ook!! Ik ga ook speuren, als ik wat vind laat ik je t weten! Jij ook aan ons he
Ik vind je niet dom hoor meissie! Je bent nooit te oud om te leren Bij rijst vind ik alleen kerrie echt lekker, tenzij je weer nasi gaat maken
Helemaal happy.... Ben net bij de Prenatal Megastore hier in de buurt geweest met mijn moeder. Ben geslaagd voor een heerlijke zwarte positie joggingbroek, (heb hem nu al aan!) en een Mamaliscious jeans. Moet nog een beetje aan vermaakt worden. (zakken vastzetten, die puilde wat uit en korter) Helemaal blij. Vorige zwangerschap had ik met 13 weken mijn 1e positiebroek aan in de avonden, nu met 11 weken dus....pfff, en heb een buik die ziet eruit zoals toen met 16 weken! (huid is schijnbaar niet zo strak meer en darmen die volgens mij ook flink opgezet zijn) Aan de andere zwangere dames: jullie al kleding ingeruild voor positie?