@ Madelief: Leuk he.....ps die filmtip kwam van mij, haha, maar is inderdaad super leuk om de ontwikkeling te zien. Gefeliciteerd met je meisje, was ik gisteren vergeten.... Heb je nog emo momenten gehad??? Zaterdag weer feest, leuk!! @ Quint: heb nog 1 pendel 'januari van een jongen' en had er 1 van sept die noet is uitgekomen. MOet zeggen dat ik momenteel heel rustig ben, zo van: mijn tijd komt wel, 'wat in het vat zit, verzuurd niet' zeg maar. Heb ik niet eerder gehad. Mijn man zei ook: op zoiets moois mag je ook best even wachten.....Maar niet te lang!! @ Maible: Wat spannend!! Laat wel wat weten he als het zover is! @ Vlekkengek: de bult dus alweer geslonken? Hier ook een paar blauwe plekken erbij. Moest van de week zo lachen. Mijn man heeft een kale kop en die had zich gestoten voor op zijn hoofd. Mijn zoontje keek hem steeds aan en naar die plek en zei: tietuig! (vliegtuig) Keken we samen naar zijn wondje, en ja hoor.....heeft precies de vorm van een stijgend vliegtuig!!!! Hoe vind je die dan! Hij heeft wel vaker van die gekke/slimme dingen. @ de rest: lijkt wel pasen hier!! We zoeken en zoeken..... x Mees
Even over de Tripp trapp. Heb er ook 1 en heb intussen alle kussentjes (rug en zit) zelf gemaakt! Leuk stofje bij Ikea gekocht en zelf in elkaar geflanst. Kosten 5 euro per setje. Heb een vereenvoudigd patroon gekregen via mijn buurvrouw. Wil er ook nog een keer een paar maken van tafelzeil. Helemaal makkelijk met afdoen. Maar hoe vinden jullie de afwerking van deze stoel? Ik heb hem redelijk voordelig kunnen kopen via internet, maar de lak die erop zit is echt bagger! De verf bladdert er gewoon op verschillende plekken zo af! Vroeg me af of we gewoon pech hebben, of dat dat een zwak punt is van deze dure stoelen....
@madeliefje; fijn dat de 1ste verjaardag een geslaagd feest is geweest! Hier begon sem ook achter de babywalker te lopen en liep toen ook vrij snel! 13mdn @all ben de aankomende dagen iets minder op zp waarschijnlijk... ga morgen me oma ophalen met haar winkelen en dan blijft ze logeren bij mij tot zondag/maandag, dan is ze er even tussen uit... knuffel
@ x meesje sorry! haal nog wel es wat door elkaar! Met de emo momenten viel het op zich wel mee! Ik heb gewoon zitten genieten van alles. Dat kleine is lief, maar het wordt ook steeds leuker als ze groter worden. Maar terugkijken was wel heel leuk (en ik baalde nog wel even dat ik geen filmpje had waarop je haar eerste huiltje hoorde...we hebben een ministukje waarop je een half huiltje hoort, toen ontdekte ik dat ik aan het filmen was i.p.v. een foto aan het maken en dus stopte het filmpje. Achteraf had ik dus gewoon moeten filmen!!) Wij hebben totaal geen last van verf die van de trip trap er af komt. We hebben de koloniale kleur, misschien scheelt dat? Die is mooi gelakt. Vanmorgen een test gedaan (kon die niet wachten) maar die was negatief. Dus ja, erwacht er niet veel van... Ik ben verwend met Maaike, want dat was een verrassing! En nu moet ik er op wachten..nou..geef mij die verrassing dan maar!!haha!
@ Madeliefje: Fijn dat het zo'n leuke verjaardag was! En zaterdag weer feest! Wel balen van die nega test. Was ook een leuk cadeautje geweest voor je kleine meid; een brusje. @ Meesje, mooie uitspraak van je man! Hoe lang ben je bezig geweest voor de 1e? Het is trouwens wel een goed idee om die trip trap kussens zelf te maken. Heb daar niet aan gedacht. Misschien dat ik mijn moeder zover krijg om het te proberen. @ Wolfje; Veel plezier met je oma! Hoop voor jullie dat het mooi weer wordt dit weekend. Mijn schoonzusje is nog niet bevallen.. Het rommelt wel.. maarja, dat doet het al dagen... Is wel erg spannend. Heb nog geen ei gevonden. Ik ben heel erg mijn best aan het doen om niet naar de winkel te gaan voor ovu testen. Ik heb mezelf voorgenomen om pas in december met ovu testen aan de gang te gaan..
jammer dat je nog geen tante bent geworden vandaag Maible, het is zo'n mooie datum vandaag! (maar het kan nog ) Ik heb mezelf ook voorgenomen niet teveel bezig te zijn met zwanger worden van een 2e, maar het is zo moeilijk . Ik wil zo graag! Had echt niet gedacht dat mijn gevoelens voor een 2e net zo sterk zouden zijn als bij de 1e!
Het is idd een mooie datum om te bevallen. Maar gaat vandaag helaas niet meer lukken. Heb net nog even gebeld (en toen bedacht ik me dat ik dat zelf zooo vreselijk vond in de laatste paar weken, al die mensen die bellen of er al iets gebeurd... ) Maar alles was nu weer rustig. Ik vind het ook moeilijk om niet teveel bezig te zijn met een 2e. Gelukkig heb ik zp als uitlaatklep Weten veel mensen in jouw omgeving dat jullie een 2e willen? Ik heb het wel verteld aan een aantal mensen. Ik wil niet dat mensen denken dat het een 'ongelukje' is omdat het zo snel is na de 1e (als het wil lukken tenminste..) Krijg trouwens nu al gekke reacties:x Dat ik moet genieten van de kleine die ik al heb. Hoe komen ze erbij dat ik dat niet doe:x
Wij hebben tegen iedereen verteld dat we gelijk doorgaan voor de 2e. De meeste hadden het wel verwacht omdat we een jaar over de eerste hebben gedaan. Hopelijk dient nummer 2 zich sneller aan Bij ons in de familie is het ook eigenlijk vrij "normaal" om gelijk door te gaan met kinderen krijgen. Moeder en zussen hebben allemaal kindjes kort na elkaar. Toch hebben we ook wel veel commentaar gehad in onze omgeving hoor, maar daar trekken we ons niet veel van aan. Mensen zeggen dat het veel te snel is voor een zwangerschap.... 9 maanden zwanger dan 9 maanden ontzwangeren... bla bla bla... Veel mensen zeggen ook dat we niet weten waar we aan beginnen, maar ook dat vind ik een beetje onzin. Misschien zal ons 2e kindje niet zo makkelijk zijn als de 1e, maar dat weet je nooit van te voren. Ik hoop wel dat mijn cyclus regelmatiger wordt dan vorige keer, zit nu alweer op dag 35 :x Dus ik wil best meedoen met 'op zoek naar een ei' maar ik weet niet waar ik moet zoeken
@ Giraf; Mensen hebben al zo snel hun oordeel klaar:x Ik trek me er ook niet al te veel van aan maar leuk is het niet. Dag 35 is niet fijn.. Had je voor de bevalling ook zo'n lange cyclus?
Hi..... @ Maible: Ben 2x zwanger geraakt bij de 3e poging. Dus ik vind het nu al lang duren...pffff. Gaan nu voor poging 6.... Irritant ja, dat mensen gelijk hun mening geven als je al snel begint aan een 2e als dde 1e nog klein is, maar trek het je niet aan, zo zitten de meeste mensen helaas in elkaar.....ik vind blablabla, Ieder het zijne, toch! Ik heb heel stellig geroepen dat ik er niet aan moest denken, ze zo snel na elkaar te krijgen. Nu hoop ik maar dat ik het niet over me heb afgeroepen..... En ik vind het stiekem ook erg leuk als ik broertjes en zusjes die kort op elkaar zitten ergen samen zie lopen. Dat ziet zo schattig uit! We willen het allemaal hier zo graag, daarom hoop ik dat we een spontane babyboom gaan ontwikkelen hier! (hoeft er ook niemand jaloers te zijn, hihi) x mees
mijn cyclus voor de bevalling was 52-29-39-36-74-61-3-42(zwanger) Niet echt heel regelmatig nee... @meesje dat is een heel goed idee van je om met z'n alle tegelijk zwanger te worden! Wanneer schikt het jullie meiden? Nu??? *edit* ik ga net naar het toilet, ben ik gewoon ongesteld geworden! op dag 36, dus dat is kort voor mijn doen Haha, ik had eerder moeten klagen over de onregelmatigheid.
Goed plan Meesje, allemaal zwanger deze ronde! Mijn man heeft ook de baby kriebels. Bij de eerste was hij heel relaxed, komt wel goed. Nu vraagt hij om de paar dagen wel of ik een ei heb, mag testen of ongi ben Giraf, dat is iid erg onregelmatig. Hopen dat het na de bevalling wat regelmatiger is!
@ Giraf idd. lekker laten kletsen wat Meesje ook al zegt. Als jij het maar wilt! Kan je straks van twee boefjes genieten...dat is toch mooi! Maar balen is het wel natuurlijk als ze zo reageren! Mijn cyclus is nadat ik gestopt ben met de bv weer op gang gekomen...36-46-? Dus het loopt nu heel onregelmatig en weet geen eens of ik weer een eisprong heb...Voor de zwangerschap schoof ik elke keer 1 dag op in de maand, dus bv 20 oktober, 21 november,etc..ongeveer dan... Het zou wel super leuk zijn als we allemaal de volgende ronde zwanger zijn...flink klussen meiden!!
meiden ben minder op zp heb me oma te logee... gisteren wezen winkelen mooie jas gekregen en sem stel kleren heb zelf nog schoenen gekocht... liefs
Nu net ongi geworden...zit weer netjes op schema! Wel jammer, maar de nieuwe cyclus is weer begonnen...dus weer nieuwe kansen!
Goedemiddag! De meeste beginnen weer met een nieuwe cyclus zie ik, spannend!!! Nou die laatste 1,5 week duurt ook best lang zeg
[QUOTE Dus ik wil best meedoen met 'op zoek naar een ei' maar ik weet niet waar ik moet zoeken [/QUOTE] hier ook iemand waarbij de eieren goed verstopt zijn :x niet ong, geen pos test en geen pos ovutest :x ach ja geduld is een schone zaak en bij de 1e was het ook opeens raak, zonder dat we er echt ons best voor hebben gedaan en druk was met alle voorbereidingen voor ons huwelijk op 19 dec 2008. (we hadden 6 dec het vrijgezellenfeest en een dag ervoor dacht ik, goh laat ik eens testen dadelijk ga ik helemaal los met de alcohol en dan ben ik misschien wel zwanger, en dit was tot mijn verbazing ook zo, maar ja dan drink je geen alcohol op je feestje en vraagt iedereen zich af waarom niet )
Ha! @ Vlekkengek, en heb je toen gelijk je nieuwtje moeten vertellen?? Het is vaker gezegt: hoe minder je ermee bezig bent hoe sneller dat het lukt.....jaja.....ze kletsen maar, makkelijker gezegt dan gedaan....pfff Ik had vanmorgen even boodschapjes gedaan. Had een boekje besteld voor zoontjes verjaardag. (lekker op tijd is pas in dec jarig) Een boek van Charlie en Lola, heel erg leuk met 50 van die flapjes waarachter je een hond moet zoeken. Heb bij de Action 2 bergdozen gekocht en heb zojuist al zijn baby- en peuterkleertjes gesorteerd en opnieuw in de dozen gedaan. En als ik dan die schoentjes zie.....en zijn eerste mooie pakje.....en zijn ienie minie badjasje waarin hij met zijn grote ogen over de camping werd gedragen vorige zomer.....dan smelt ik he..... Bedacht me ook het volgende; Bij een eerste moet je echt alles kopen, van alle maten rompers tot bedtextiel, speeltjes enz.... Als je nu zwanger bent van een 2e, heb je die basisdingen allemaal al. (kleertjes kopen blijft natuurlijk altijd leuk) Dus ik kan me voorstellen dat ik dan véél minder nodig heb, dus als ik dan wat koop mag het ook iets bijzonders zijn! En luxer, en duurder.... Zat vanmorgen te zoeken naar een plaspotje voor komend jaar. Dat doen we dan bij de sint kado's erbij zeg maar. Mijn moeder attendeerde mij op de volgende pot: DotPot, een 3-in-1 potje met een groene missie | Kinderen | Zappybaby# Het is een craddle to craddle product. Wel iets prijzig maar super functioneel volgens mij. Dus ben weer's fanatiek met de Sint voorbereidingen bezig.....in oktober......je moet wat he.... Ga zo nog even poetsen, moet ook gebeuren! xx mees
@ Wolfje, altijd leuk nieuwe kleren! Lief van je oma! @ Madeliefje, balen dat je ongesteld bent, maar ook wel weer fijn dat je op schema zit. Weet je in ieder geval wanneer je een ei kunt verwachten. @ Nathalie, Volgens mij zitten wij redelijk gelijk wbt cyclus. Ben nu druk op zoek naar een ei, jij ook? @ Vlekkengek, balen dat je niet weet waar je in je cyclus zit..OP goed geluk klussen dus @ Meesje, je bent lekker druk bezig vandaag! Leuk he, al die kleine kleertjes! Ik heb voor de 1e heel veel gekregen van een vriendin en een schoonzus. Ben tot maat 80/86 compleet voorzien! Omdat ik alle basics al heb koop ik alleen iets wat ik echt heel leuk vind en dat mag dus idd best wel wat duurder zijn. Voor een tweede hoop ik dat ook te kunnen doen. Tenzij het een meisje wordt. Hebben jullie trouwens een voorkeur voor een jongen of een meisje? Ik ben uiteraard dolgelukkig als ik weer een kleintje mag krijgen maar ik heb heel erg het gevoel dat mijn tweede weer een jongen gaat worden. Ik was bij de eerste ook overtuigd van een jongen maar iedereen dacht dat ik een meisje zou krijgen. Zelfs mijn man was overtuigd van een meisje. Hij was dan ook hoogst verbaasd bij de 20wk echo Hebben jullie ook enig idee hoeveel kinderen jullie zouden willen? Voordat Oliver was geboren hadden we het steeds over twee kinderen, nu hij er is wilen we er misschien wel drie. Het is ook zoooooo leuk