hoi meiden... jeej de lijst wordt steeds langer haha zo ben er ff, had weer ff wat afstand genomen, ivm alles een beetje eigenlijk Hoop dat hier alles goed gaat, kom vanavond nog wel ff langs, knuf
Nod lijst: 22-01-11; Raspberry ronde 1 ??-01-11: Vlekkengek (cyclus van slag), ronde 8 03-02-11; Nathalie, ronde 3 05-02-11; Wolfje22 ronde 10 Zwanger: Meesje: Uitgerekend 27 juli 2011 Jadore: Uitgerekend: 24 augustus 2011 Maible: uitgerekend eind augustus 2011 Giraf: uitgerekend 30 augustus 2011 Madeliefje: uitgerekend 4 september 2011 Jolan25: uitgerekend 17 september 2011 Quint: uitgerekend 4 oktober 2011 Krumeltje: uitgerekend 1 oktober 2011 Smeppers: vlekkengek Ex-smeppers: Jadore (1e smep-ronde raak!) Maible (1e smep-ronde raak!) Giraf (1e smep-ronde raak!) Madeliefje (1e smep-ronde raak!) Jolan25 (1e smep-ronde raak!) Afspraken: Meesje: 13 jan 12 weken echo, 26 jan uitslag bij VK Jadore: 24 jan 2e echo Maible: 24 jan intake Jolan25: 24 jan 2e echo Madeliefje: 27 jan intake, 31 jan 1e echo Giraf: 10 feb 2e echo Quint: 21 feb 1e echo, 1 maart intake Geslacht willen weten/bekend maken: Meesje: Nee verrassing tot de geboorte Jadore: Ja met 15 wkn echo en Ja andere mogen het ook weten Maible: Ja, met 20 wkn, en ja, jullie mogen het ook weten Krumeltje: Ja, zodra ik het weet mag de hele wereld het ook weten! Giraf: Nee verrassing tot de geboorte Jolan25: ja, jullie mogen het weten Quint: Ja, wij willen het weten! Of wij het geslacht openbaar willen gaan maken, weten wij nog niet
Heej Wolfje: alles ok daar? Fijn dat je er weer bent! @ jadore: had net mijn nichtje dat medicijn van jou doorgegeven omdat zij is opgenomen wegens uitdroging door het vele spugen. Zij kreeg het niet voorgeschreven van de VK en huisarts. Ik dacht misschien is het iets voor haar? Wil je niet ongerust maken, maar we zijn er om elkaar te behoeden en te begeleiden toch? Zij kreeg het niet omdat de artsen zeiden dat het middeltje onderdrukt en dat het lichaam het na het nemen dubbel hard weer terugkrijgt......ik las dat je het ook maar 3-4 dagen achter elkaar mag nemen? Kan me heeeeel goed vorostellen dat je de knoop hebt doorgehakt, zeker als je een kleine hebt rondlopen!! Mijn nichtje kan de hele dag in bed blijven als ze wil, jij niet! Niet schuldig voelen hoor! Maar ik wilde je toch even dit meegeven, omdat het niet fair zou zijn als ze jou dit niet gemeld hebben bij het voorschrijven....snappie? Dikke anti-misselijkheids-knuf van mij!
Helaas, dat ben ik niet. Ik werk op het kdv en bso! Raspberry werkt als VK OF KV (weet ik niet zo goed)!!
J'adore lieverd een hele hele dikke knuf meid. Ik hoop dat de moeilijke weken snel voorbij zijn! Heb verder geen verstand van deze medicijn... Wolfje, hoe is het met je mond? Meesje, ik heb ook geduld, hoor. Wij wachten het rustig af. Manlief denkt zeker te weten dat het een tweeling is
jadore: ook een knuf van mij!! en quint: jij krijgt ook een knuf: omdat we bijna tegelijkertijd zwanger zijn!! jeeeeej
Hey meiden wat lief al die knuffels van jullie @Meesje: Ik heb het goed nagevraagd voordat ik het op ging halen bij de apotheek. Het is een van de meest voorgeschreven medicatie voor zwangere die misselijk zijn en overgeven en het kan echt geen kwaad. Ik vind het lief dat je je bezorgd maakt, maar misschien is het in het geval van jouw nichtje wel anders. Het wordt al jaren aan zwangere voorgeschreven en zie ook dit onderwerp: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/163214-emesafene.html en zijn nog veel meer waarbij ik heb gelezen dat het allemaal gewoon kan. Ook mijn VK raadde het aan en mijn HA en de apotheek controleerd ook alles voordat je het krijgt, duurde ook even het enige wat niet mocht is dat ik de eerste 3 dagen niet mag autorijden ach nu nog maar 2 dagen Maar thanks ook voor je anti-misselijkheidsknuffel hihi leuk is die
@ Jadore; iedere huisarts en VK is weer anders, het zal ook geen kwaad kunnen, maar je kunt het niet zomaar halen zei mijn nichtje. Je krijgt het alleen op recept. Maar dan moeten ze het recept wel geven he.... Ging me er meer om dat je niet straks stopt en het weer mega terug krijgt. Las ook ergens dat het lichaam er aan went, dus hoe meer je slikt, hoe minder de werking wordt. Zou het ook zeker pakken in jou geval, maar ook op je lichaam letten of het ook een keer zonder kan en wat er dan gebeurt. Sterkte meis!!
@Jadore: Je moet idd soms de keuze maken met de vraag: Wat is de minst slechte? Niemand heeft er iets aan als jouw lichaam uitgeput raakt en niet meer kan functioneren vanwege de misselijkheid en/of tekort aan voedingsstoffen. Dat geld ook voor dames met reuma, diabetes, astma, allergieën en nog veel meer. Dan zal zo'n medicijn altijd beter zijn dan het alternatief. Maar het doet altijd goed en het is ook erg fijn als er mensen in je omgeving ( of het forum) op je letten, hun zorg over je uitspreken en/of meedenken. Dan hoef je het niet alleen te doen. Heel veel sterkte er mee, het is niet niks. Knap dat je deze keuze hebt gemaakt.
@Mees & Finnefant (en iedereen die naar mijn "zielige" verhaal wilt luisteren ), thanks meiden! Nee indd je krijgt het niet zomaar, ik heb eerst Okugest geprobeerd van VSM, maar dat werd alleen maar erger en indd is het beter zo min mogelijk te nemen! Gister lag ik in bed helemaal over mijn toeren, manlief was 4 dagen weg geweest en was dus terug en ik was weer zo ziek geweest en toen kwam het er ook allemaal uit, plus dat ik daarbij niet in slaap kon komen door de misselijkheid...toen dacht ik en dit gaat me echt te ver!!! aan de ene kant voel ik me een aansteller.....weer.... en dat voelt rot, maar wel beter dan dat ik zo door bleef gaan, want indd wat jullie zeggen wat is op een gegeven moment beter...of minder slecht... BEn super blij met jullie en vind jullie ook super lief soms zou ik niet weten wat ik zonder mijn zp-dinnetjes zou moeten hoor! Bedankt voor al jullie steun lieverdssss mhaaauwwwwww *****smak****
@ krumeltje; ik zie dat je zwanger bent; super gefeliciteerd!!!! @ quint; ja gaat goed, alleen raar gevoel maar heb geen pijn meer gelukkig!!! @ meesje; ja met mij gaat alles goed! @ jadore; s6 met de medicijnen!
Hoi! Nou ik ben dus vanmiddag ingezet in een gezin die thuis kwamen uit het ziekenhuis met hun verse baby jongentje. Hartstikke leuk gezin dus komt helemaal goed komende week! Daarna moest ik meteen door naar cursus en ben nu net weer thuis dus ik ga niet op iedereen reageren want ik ben best moe. Allemaal een fijne avond nog verder en trusten voor straks! Doeidoei!
Goedemorgen meiden!! Jadore, dikke knuffel meid!!! Ik ga met Finnefant mee, niemand heeft er wat aan als je lichaam straks helemaal uitgeput is! All, ik heb alleen vorige week vrijdag wat slijm gehad veder nog niet. Irritant, want zo raak ik in de war
Dames, wat zouden jullie doen in mijn geval: Vandaag wordt ik 30! Natuurlijk hebben we feest vanavond! En nou zijn mij testen allemaal nega. Ik zou best een wijntje of 2 lusten vanavond (ik drink nooit veel), maar wat als ik nou toch zwanger ben? En als ik bewust niks drink denkt iedereen misschien dat zwanger ben... Wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik neig erg naar gewoon niks drinken, (vind ik nooit erg) maar ik vind een wijntje op zo'n feest wel lekker. Bedankt!!!
Wanneer zou je NOD zijn? Ik denk dat ik 1 wijntje zou drinken en thats it. Volgens mij kan 1 glaasje geen kwaad. Gefeliciteerd trouwens
Gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Jij moet doen waar je je prettig bij voelt. Ik zou ook een wijntje nemen zo vroeg in de zwangerschap kan het geen kwaad.
Finnefant gefelciteerd!!!! 30!!! Ik zou vandaag nog een keer testen en als die ook nega is gewoon mijn 2 wijntjes drinken. Als je geen testen hebt, zou ik er 1 nemen. Kan echt geen kwaad. Ik ken genoeg dames die tijdens de zwangerschap af en toe een klein glaasje nuttigde. Een heel fijn feest gewenst!!! xx
@Nath, thanks meis! Pfff ja dat is ook niet lekker duidelijk, maar deed jij nou ook aan ovu's of niet? @Finnefant Wauwww mooie leeftijd 30 Super Gefeliciteerd en ik zou vooral omdat je testen negatief zijn gewoon 1 glaasje nemen, maar als er een piepje streepje op te zien zou zijn zou ik het weer niet doen maar goed nega is nega dus geniet van je verjaardag en een wijntje kan geen kwaad. @All GOEDEMORGEN