We gaan voor de 2de!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Zeepaardje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hi dames,

@ Giraf: tandjes in zicht: poetsen maar! Maar ik heb geloof ik gewacht tot er 2 naast elkaar stonden en helemaal door waren, anders zit je tandvlees te poetsen. Het gaat zich er volgens mij ook meer om dat je vroeg begint zodat het kind er niet in ene van schrikt als jij na 1,5 jaar met een borstel komt aanzetten. Ik zou nu 2x per dag moeten poetsen, maar schiet er ook bij in. Hij slurpt tegenwoordig gelijk de pasta op en dan moet ik met een lege borstel poetsen....:)

@ Maible & Giraf: waterijsjes....brrrrrr.....ik eet wel veel druiven en sinaasappels en koekjes en chips en Viënneta ijs en pasta's enz enz. Eigenlijk schrans ik momenteel gewoon....:p

@ Wolfje: heftig verhaal zeg.....bij mijn yoga groepje van de zwangerschap heeft 1 meisje bij de bevalling haar kindje verloren. Toen moest ik nog bevallen.....het liet me toen niet meer los. VK heeft er ook voor gezorgt dat ik niet zwaar overtijd ging. (uiteindelijk nog met 41 weken bevallen) 2 nichtjes van mij hebben ook een doodgeboren kindje gehad (1tje met 40 weken hartje gestopt in de buik en 1 heeft een dramatische bevalling gehad wat eigenlijk een KS had moeten zijn.....ze heeft zelf ook lang op sterven gelegen), dus ik was daar mega bang voor en nog zeg ik altijd: je hebt het kindje pas echt als je het in je armen kan houden.
    Maar inderdaad kop in het zand is dus ook mijn gedachte....ik wéét dat het realiteit is, maar ik moet dit soort dingen ook niet direct op mezelf projecteren.

2. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Poeh Mees, dat is ook allemaal niet mis, zeg. En dan moet je idd nog zelf bevallen.. Gelukkig is het goed gegaan bij je:).
    Ik had het juist andersom in mijn zwangerschap. Heel lullig en egoistisch, maar ik dacht soms wel: als het bij de ander is, dan is de kans weer kleiner bij mij. Ik vond het supererg voor de anderen als ik zoiets hoorde, maar ik dacht ook dat.:) Het was nooit bij iemand die ik kende, dat is ook anders. Zullen we het maar aan de hormonen wijten, want zo denk ik normaal helemaal niet:), nu zeker niet!
    Ik had het wel met die beruchte koninginnedag in 2009. Toen ze vertelden op tv dat ze een hoogzwangere vrouw gereanimeerd hadden zien worden. Dat heeft mij niet meer losgelaten toen. Heel apart.:(

3. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Goedemorgen,

Wat een hoop gekletst over eten enzo maar ook over heftige dingen :(

@Jolan, YEAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH SUPERRRRRR MEID echt geweldig ben zo blij voor je!!!!! Een kloppend hartje, dat is vaak de grootste mijlpaal om de grootste risico's gedag te zwaaien :D en de kans dat het nu goed gaat is zoooo ontzettend groot lieverd ahhhh wat ben ik blij voor je!!!

@Maible, jammer dat ze het hartje niet hebben gehoord nog, misschien iets minder ver of gewoon nog te vroeg.....iig niets om je zorgen over te maken en dat deed je gelukkig ook niet ;) Woensdag lekker een echo, gelukkig niet heel erg lang meer wachten! En dat je buikje groeit en dat mensen zelfs aan je zagen dat je zwanger bent zonder een woord gezegd te hebben zegt denk ik al genoeg ;) :D

@Vlekky, gecondoleerd oooooo neee wat erg zeg :( pfff ja dat moet wel erg heftig zijn geweest! Jeetje miena ik snap het soms echt niet, maar ja net wat je al zei je kan tegen hij hoofd aankijken, maar niet erin helaas net zoals peter kelder :( mennn zo zielig.

@Wolfje, jeutje ook al zo heftig :( zoooooo zielig :( gecondoleerd! Ga je ook naar de begravenis? Pffff heftig hoor meis echt heel zielig :(

@Giraf, ik ging Chloe dr tanden poesten op het moment dat er een beetje tand uit was en zij kreeg de 2 onderste tegelijk, ze kreeg ze pas met 7 maanden, maar poesten deden we dus al heel snel zodra er iets te voelen was, maar dan wel heel zachtjes natuurlijk met een tandenborstel <1 en babytandpasta ofcourse! Zijn ze door :D welke heeft ze gekregen :D?

@Meesje, thanks meid ja helemaal super hier is ook de foto! Erg in dubio nog over de kinderwagen, maar wel fijn wat opties te hebben nu iig. Ik ga denk ik heel laat een wagen aanschaffen, zodat ik weet hoe Chloe dan loopt en uberhaubt nog veel in de kinderwagen wil/moet.

@Nath, ahhhhhh heeeeeeeerlijk :D uhmmmmmmmmm B&J ben wel jaloers :D en indd uit zo'n bak is het het aller lekkerst vooral als die helemaal van jou alleen is zoals bij jou gister :D

@Ff, mooie creabea gedichten weer voorbij zien komen, blijf het knap vinden!!!

Meiden, even iets uitgebreider, visite bleef toch langer dan gedacht en ik was zo moe dat ik meteen naar bed ben gegaan. We hadden 18.00 uur de echo en waren snel aan de beurt gelukkig daarna spontaan langs souders gegaan om de foto's te showen en eenmaal thuis kreeg ik meteen visite ;).

De echo was echt geweldig, nooit verwacht zelfs vooruit gezet te worden ;). Ik was volgens eisprong en berekeningen daarvan 24 aug uitgerekend en nu dus 21, scheelt toch weer 3 dagen voor nu vind ik dat altijd een hoop ;). Hij/zij had een super mooie hartslag van 168 en wat een mooi geluid :D en zelfs de voetjes kan je al zien, zie foto :D.

Ik vroeg manlief, en wat denk je dat het wordt...hij zo nou het bewoog wel erg vrouwelijk hahahahahahahahaha en sierlijk dus denk misschien toch een meisje :D hihi zo leuk om er over na te denken en straks te kijken wat het gaat worden :D. Of het wordt misschien een homo hahahahaha ach dat zou mij niets uitmaken!

Wel jammer dat ik geen scan heb, want ik kreeg hem niet heel erg goed op de foto, later misschien weer proberen ;)

4. Funnyfant

Wauw Jadore... Prachtig. Je ziet het heel goed hoor! Gefeliciteerd meis:) Hihihi een gracieuze baby in jouw buikje dus:D

5. giraf

giraf Niet meer actief

Wahahaa!!! Ik lig echt HELEMAAL in een deuk hier :D:p
    Gekke meid!!! ;)

Ze heeft onderaan een tandje wat al helemaal door is, dus ik denk dat ik voortaan gewoon na haar laatste papfles haar tandjes even poets...

6. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    hahahahaha FF thanks lieverd! ja heel elegant hahaha :D vind het zo leuk :D

7. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Giraf,Hahahahaha ach een lief grapje kan wel toch :D. Ja ik zou ook gaan poetsen, het hoeft nu nog maar 1x per dag en ik doe het altijd als ze niets meer krijgt vlak voor naar bed gaan in de avond, dan zijn die tanden toch 12 uur lekker schoon!

8. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    @ Jadore: wauw!!! Wat ligt ZE er mooi bij!!!! Grappig om te zien hoeveel sommige echo's verschillen van elkaar. Die van mij was totaal anders! Heerlijk he!!

Even iets grappigs. Mijn zoontje van 2 is erg praatgraag en is nu helemaal bezig met automerken herkennen en opzoeken in papa's autojaarboek.....(hij leest ook graag kinderboeken, haha!)
    Zit ik gister met hem op de fiets, hadden we het over de moeder van de buurjongen.
    Ik zeg dat is Loes, en hoe heet de papa van Jaap dan??
    Hij: ???
    Ik: Martin, dat weet je toch wel?
    Hij; ......(stilte)
    Hij: Aston Martin!

9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Meiden met goed nieuws VAN HARTE!!!! Helemaal super. J'adore mooie foto, zeg.

Hier heb ik minder goed nieuws, heb al een paar dagen (lichte) bloedverlies... Was net bijna aan het janken... Ben zo bang, meiden. VK gebeld en er is niks aan te doen behalve afwachten. 50% kans dat het goed komt en 50% kans op een mk. Wel mag ik waarschijnlijk in de week van 7 feb een echo om te kijken hoe het zit. Ik vind het dood en doodeng...

10. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

quint; meid wat een onzekerheid, jeej ik leef met je mee en ik duim voor je dat het goed zal gaan!!! dikke knuf

11. Funnyfant

oooh Quint wat akelig zeg.

Even om je wat hoop te geven: Ik had bij Finn ook rond dezelfde tijd een paar dagen licht bloedverlies. Een collega van me bij allebei haar zwangerschappen; echt een paar weken, en mijn goede vriendin ook een week of 2. En daar is alles goed gegaan

Oh ik duim voor je meis! Heel veel sterkte, wij zijn er voor je...

12. giraf

giraf Niet meer actief

Pff wat een nieuws... Maar geef de moed nog niet op he... 50% kans dat het WEL 'gewoon' goed zit!
    Oh, ik hoop het echt dat je straks een mooie echo krijgt!!

13. Zeepaardje

lieverd, ik ga nu naar overblijven toe en dan met me oma naar een intratuin...

ik denk aan jullie en vond het fijn dat ik mooie echo's voorbij heb zien komen!

duimvoor jullie!

14. giraf

giraf Niet meer actief

Ah gossie, wat lief! :D
    Schrijf je dit soort uitspraken ergens op?
    Dat wil ik later wel gaan doen voor ons meisje... ben bang dat ik zulke leuke uitspraken anders vergeet.. en daar zijn ze te leuk voor!

15. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Quint, neeeee wat erg :( oooo meis kan me goed voorstellen dat je onzeker bent, ik bid dat het goed zit! Hey even een persoonlijk vraagje, maar hebben jullie nog sex? Mijn tante heeft haar hele zwangerschap bloedingen gehad en ook gewoon een gezond kind gekregen!

@Meesje, wat enorm schattig dat hij dat zei hahahaha echt grappig! Ja wel mooi he ben er ook super trots op :D en is een uitwendige echo ook.

@Wolfje, hoe gaat het met jou? Erg druk nog steeds he!

@All, Chloe wilde net hele tijd bij me op schoot zitten/liggen en is gewoon in slaap gevallen hahahahha, uhmmm denk dat ze vanmiddag niet kan en wilt slapen en ze begint wel zwaar te worden, denk dat ik dr maar wakker ga maken :S

16. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hey meiden,

@ Vlekkengek Erg hoor van je dierenarts! En zo onverwachts, had hij vrouw/kinderen?

@ Jadore Wat een super gave mooie echo foto!!!!!!! Oooh..en nog ffies vooruit gezet ook nog, heerlijk! Mijn zus had pech, die werd juist naar achteren gezet, terwijl toch echt wel wist wanneer het verwekt was...gek dan he!

@ Wolfje Oooh..wat erg! Moeilijk om naar de begrafenis te gaan! En wat erg voor de ouders..nee, daar moet je toch niet aan denken!Er is toch veel verdriet in de wereld! ZO gemeen he! Veel sterkte ermee!

@ Quint Pff, hoop dat alles goed mag blijven gaan! Hele dikke knuffel en denk aan je!!

@ Finnefant Mooie gedichtjes weer! Ik meld me tegen die tijd echt aan bij je! (als je het zou willen doen)

17. giraf

giraf Niet meer actief

Nod lijst:
    22-01-11; Raspberry ronde 1

03-02-11; Nathalie, ronde 3
    05-02-11; Wolfje22 ronde 10
    17-02-11; Finnefant (denk ik onregelmatige cyclus)
    05-03-11, vlekkengek (bcv 42 ), ronde 9

Zwanger:
    Meesje: Uitgerekend 27 juli 2011
    Jadore: Uitgerekend: 21 augustus 2011
    Maible: uitgerekend 28 augustus 2011
    Giraf: uitgerekend 30 augustus 2011
    Madeliefje: uitgerekend 4 september 2011
    Jolan25: uitgerekend 17 september 2011
    Quint: uitgerekend 4 oktober 2011
    Krumeltje: uitgerekend 1 oktober 2011

Smeppers:
    Finnefant

Ex-smeppers:
    Jadore (1e smep-ronde raak!)
    Maible (1e smep-ronde raak!)
    Giraf (1e smep-ronde raak!)
    Madeliefje (1e smep-ronde raak!)
    Jolan25 (1e smep-ronde raak!)

Afspraken:
    Meesje: 13 jan 12 weken echo, 26 jan uitslag bij VK
    Madeliefje: 27 jan intake, 31 jan 1e echo
    Maible: 2 feb termijn echo (om 20.00 uur) 28 feb om 10.20 controle/ uitslag
    Jolan25: 7 feb 3e echo
    Giraf: 10 feb 2e echo
    Jadore: rond 10 feb 3e echo
    Quint: 21 feb 1e echo, 1 maart intake

Geslacht willen weten/bekend maken:
    Meesje: Nee verrassing tot de geboorte
    Jadore: Ja met 15 wkn echo en Ja andere mogen het ook weten
    Maible: Ja, met 20 wkn, en ja, jullie mogen het ook weten
    Krumeltje: Ja, zodra ik het weet mag de hele wereld het ook weten!
    Giraf: Nee verrassing tot de geboorte
    Jolan25: ja, jullie mogen het weten
    Quint: Ja, wij willen het weten! Of wij het geslacht openbaar willen gaan maken, weten wij nog niet

18. giraf

giraf Niet meer actief

Mees
    Ik zie dat je morgen de uitslag krijgt.... van de combinatie test?
    Zenuwachtig?

19. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Meesje, als de uitslag niet gunstig zou zijn, zou je het al eerder gehoord hebben? Ik hoop voor je dat alles goed zit!

J'adore, hmmmmmmmmm sex wat is dat? ;) Nee, de laatste tijd (ook ivm die bloedingen) doen wij het rustig aan.

Meiden, dank jullie wel, een hele dikke knuffel voor jullie allemaal terug!
    Natuurlijk hopen wij heel erg dat alles gewoon goed zit/gaat/afloopt. Ik heb iig geen buikkrampen en het schijnt een goed teken te zijn. Het is op dit moment erg spannend en ook moeten wij er rekening mee gaan houden dat het straks niet goed kan aflopen... Ren nu bij elke druppel naar de wc om te broekeloeren... Pfff, en dan valt het echt niet mee om twee weken op een echo te gaan wachten...

20. Zeepaardje

quint; probeer afleiding te zoeken meid,hoe moeilijk ook;)
    denk aan je!

Jadore; idd erg druk nog haha

all; wacht nog steeds op me ei... ga vrijdag met manlief naar preston palace er even tussenuit:)
    zegt manlief ineens; maar we gaan wel klussen, ik heb er een goed gevoel bij dan hoor:) wat een schat toch ook:D

Zo verder niet zo veel te melden... denk aan jullie!

Deel Deze Pagina