Heb mijn zoontje in dec gekregen dus zat met de donkere dagen thuis op de bank en het heeft toen veel gesneeuwd dus ik voelde me soms echt opgesloten in mijn kraamtijd. Ben nogal gevoelig voor sombere dagen, dus in mijn kraamtijd ben ik ook best angstig geweest over hoe mijn nieuwe leven eruit zag. Ik heb veel in/op bed vertoefd in de kraamweek en had erg lang veel pijn, dus kwam echt pas de 8e dag beneden in huis en zag totaal niet meer dat ik ook nog gewoon huishoudelijke dingen moest gaan doen en het 'gewone' leven er ook nog was naast het mama zijn. Beetje ingewikkeld klinkt het, maar ik hoop mijn volgende kraamtijd onder invloed van de zon te beleven, zonder kraamtranen!! Desnoods bij 30 graden!! Snappie?
Hoi Maible! Gezellig dat je er bent! Ik moest even slikken toen ik las dat je kindje 3,5 maand is en je er alweer aan toe bent om nog eens moeder te worden.....niet negatief bedoelt hoor! Maar ik kan mezelf daar niks bij voorstellen. Mag ik vragen hoe je bevalling is gegaan? Ik heb nl het eerste half jaar niet normaal kunnen vrijen. Het was echt mega pijnlijk, dus vandaar dat ik never een 2e had kunnen maken! Heerlijk weer inderdaad. Wij hadden gisteren kraamvisite van vriendin. Verder een kennis nog die nu moet gaan bevallen. Maar het lijkt wel ofe iedereen zwanger is waar ik ook kijk.... Suc6 met zwanger raken!
Ik snap je wel hoor Meesje! Ik realiseer me ook dat het snel is maar het voelt gewoon goed. Ik ben 1 van die gezegende vrouwen die een super zwangerschap heeft gehad. Op een beetje misselijkheid in het begin na voelde ik me prima! Ik had wel echt een mega buik. Ik ben met 41+3 bevallen. Heb een super bevalling gehad. Had nergens last van tot 5 cm ( dacht dat het nog niet was begonnen) Pas na het breken van de vliezen had ik pittige weeen maar 1,5 uur later had ik mijn kleine man in mijn armen. heb geen knip gehad. Paar hechtingen gehad. Heb ook een super kraamtijd gehad. Vrijen hebben we 2 weken na de bevalling voor het eerst weer gedaan... (toen de hechtingen waren opgelost en het vloeien zo goed als over was) Ik kan me jouw gevoel van 'opgesloten' zijn wel voorstellen. Ik heb al een hekel aan de kou en de donkere dagen, laat staan dat je dan pijn hebt en moet wennen aan het moederschap. Was erg blij met mijn bevalling in de zomer.
ik heb ook een hekel aan koude en donkere dagen hoor... maar heb ook een mega voorspoedige zwangerschap gehad,nergens last van... wel ingeknipt, maar was dag 2 alweer beneden, was eigenwijs! en met 4-5 wk weer begonnen met seks haha
Heb zelf ook een super zwangerschap gehad op een opname na met 29 weken. Dachten ze dat ik ging bevallen, had harde buiken om de 3 minuten. Bleek wéér een blaasonsteking te zijn, de 2e. Verder prima fit gevoeld. Bevallen met 41 weken en ook vlot gegaan. Door alle harde buiken had ik al 4-5 cm alvorens een 1e wee te hebben gehad. Maar toen ze kwamen was het ook stevig. Ben helaas de laatste op het laatste na 1,5 uur persen naar het ziekenhuis gemoeten (manlief reed zelf!) en daar heb ik een vacuüm gehad, zoontje had het sleutelbeen gebroken tijdens de bevalling, dus het heeft maar net gepast. Daarbij mega aambeien en knip en hechtingen, en door het geweld op het einde bont en blauw van onderen..... Dus.... Geen sex voor mij de eerste weken!! Al met al in 7 uur bevallen, maar een zwaar einde dus.
pff xmeesje idd ik wou perse in het zkh bevallen maar kon al niet meer toen vk kwam al volledige ontsluiting maar gelukkig is alles goed gegaan!
Daarom wil ik de volgende keer graag poliklinisch bevallen! (en toch weer natuurlijke bevalling als ik mag kiezen, gek he!)
Pffff Meesje, dat is niet niks.. Ik ben poliklinisch bevallen. Dat wilde ik graag en uiteindelijk moest het ook ( kleine had in het vruchtwater gepoept) Volgende keer wil ik weer poliklinisch. Ik ga naar mijn bedje! Slaap lekker!
Zo daar ben ik weer ....ja dat is allemaal verdwenen na DE crash hahaha dus had nog geen tijd nieuwe aan te maken ga ik straks even doen . Mijn meisje is net een jaar geworden en ze loopt al sinds een maand en ze is stoutttt aan het doen hahahaha Ik drink bv sowieso geen alcohol (geef ook nog bv dus sowieso dat soort dingen niet), maar ik eet wel gewoon carpaccio...daar ben ik echt verliefd op o sorry haha en biefstuk, maar dat ga ik echt pas laten op het moment dat ik een positieve test heb. Verder slik ik wel al foliumzuur en laat wel dingen waarvan ik zoiets heb iets anders vind ik netzo lekker dan ga ik toch voor het "veiligere" dus ja probeer er wel rekening mee te houden, maar de dingen waar ik moeite mee heb niet dat laat ik al braaf zonder uitzondering mijn hele zwangerschap staan....en jij?
He! Nee, ik zelf eigenlijk ook niks. Alcohol drink ik zelden en als ik drink blijft het bij 1 wijntje, en roken doe ik ook niet. Ik ben wel gestopt met sporten....omdat ik mezelf al dun genoeg vind. Ik heb het niet nodig om met tegenzin 's avonds mijn net verorberde caloerieën ook nog eens weg te sporten. Verder laat ik ook niks staan. Heb mezelf van het weekend volgepropt met filet american, lekker!! Lang niet meer gehad. Het enige wat ik echt jammer vond was inderdaad de carpacio tijdens mijn zwangerschap. Ik heb er 20 kilo aangevreten in die tijd, en ik weeg nu minder dan voor mijn zwangerschap! Door de bv ben ik enorm snel weer afgevallen. Knap hoor dat je het nog steeds doet! Ik heb 6 maanden volledig gevoed en daarna tot 8 maanden 's morgens en 's avonds. Ben ik al erg trots op! Probeer dus eigenlijk iets meer te eten nu ik weer zwanger wil worden....
Respect dat jullie zo lang bv geven! Er zijn niet echt dingen die ik laat wbt eten en drinken. Ik eet zoals ik dat altijd doe. Vlees eet ik zowiezo erg weinig, ik drink af en toe een wijntje of glaasje port, af en toe sushi (yummie!!). En ik rook niet. Ik slik nog wel zwangerschapsvitaminen van davitamon. Zijn vitaminen die je voor, tijdens en na je zwangerschap kan nemen. Kan geen kwaad om alle reserves weer aan te vullen na de zwangerschap. Ik probeer ook meer zuivel te eten/ drinken. Ben geen fan van melk dus probeer elke dag een glas karnemelk te drinken. Ben tijdens de zwangerschap 22 kg aangekomen. Daar zitten er nog 4,5 van aan. Ik vind dat geen probleem, ben nog steeds slank (1.74 m en weeg nu 63.5) Ik sport vrij veel, dus die laatste kilo's gaan er vanzelf wel weer vanaf.
ja hier ook een mama die graag nog een keer moeder word. en als je graag wilt dan duurt het allemaal zo lang , vinden jullie dat ook ? ons 1e hummeltje is nu bijna 15 maand, maar wat was ik graag alweer zwanger geweest, heb nu ovulatietesten bestelt zodat het maar weer enigzins "verplicht" moet. leuk dat er hier een club is waar iedereen met dezelfde gedachte is, dus jullie zullen mij hier vaker lezen denk ik
Welkom vlekkengek! Het wordt nog gezellig hier! Je dochtertje heeft een mooie naam!!Deze had ik vroeger ook in mijn meiden-namen-top-tien staan, maar mijn man vind het niks en intussen heet mijn petekindje Silke..... Duurt inderdaad lang. Hoe lang ben jij al bezig nu, omdat je ovu-testen gaat gebruiiken? (ben er direct weer mee gestart vond het wel handig) Wat een weer weer.....heb net de ramen gelapt en nu even tijd voor wat lekkers!
Ik ben er zo eentje die elke dag iets gepoetst of opgeruimd moet hebben, anders kan ik niet met een tevreden gevoel in slaap vallen.....