We gaan voor de 2de!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Zeepaardje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@charissa hopelijk heb je snel duidelijkheid! dan idd maar ongi als je toch niet zwanger bent, maar dan weer je waar je aan toe bent!

@xmeesjex; kies niet in zich, maar zoon kennende kan het wel een tijd nog duren...
    erg he deze leeftijd haha
    sem zegt nu als hij iets laat vallen: verdomme! oeps!
    En als iets niet lukt; kut sooi!
    oeps, tja het floept er bij mij ook gewoon uit...

@sem; heeft vannacht goed geslapen en is er weer overheen. hij is weer de oude en lekker ondeugend alweer haha
    Hij is vandaag precies 2,5jr, dus een mini feestje waard:D
    Vanavond komen me ouders ff taartje eten...!

@home; gisteren ineens vruchtbaar slijm, en me temp is de lucht in geschoten, lijkt me beetje erg vroeg voor ei dus net ovu test gedaan en er stond een streep maar daar is ook alles mee gezegt... toch gister wel 2 korte steekjes gehad in me buik toen ik op bed lag... vreemd hoor...

2. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @maible: nee al jaren voor mijn dochtertje niet meer aan de pil, nu geef ik nog maar 2x pd op vaste tijdstip ochtend en voor het slapen dus om de 12 uur. Misschien toch het opgang komen indd.
    Maar thanks voor het meedenken hoor meis :D

@wolfje: dank je hoop t ook, hou jullie iig op de hoogte ;)
    Wel ook fijn toch dat de laatste kiezen doorkomen dan is hij er maar van af.
    Zou voor de zekerheid toch klussen vandaag als ik jou was :D

Wat doen jullie vaak voor leuke dingen met je kleintje?

3. Zeepaardje

@charissa; ik hoop het ook! ga ook lekker klussen:p

Leuke dingen; kinderboerderij, speeltuin, apenheul (al vind ik dat niet veel meer aan)
    en heb een 3parken pas voor avonurenpark hellendoorn, walibi world, dolfinarium en gaan as zondag naar walibi in belgie:)
    Lekker wandelen in de bossen, naar de vijver eendjes brood geven... zwemmen!
    En ik vergeet vast nog 100 dingen:)
    Hier word niet geknutseld, meneer heeft daar het geduld niet voor!

4. giraf

giraf Niet meer actief

Nou meiden, we zijn net terug van het CB. Isa is weer helemaal goedgekeurd! Prikjes gingen super, ze heeft helemaal niet gehuild :$
    Ben een trotse mama haha. Ze weegt nu 6.3 kg en is 61.9 cm. (bij haar geboorte was dit 3010 gram en 50 cm)
    Ze zit nu iets boven de groei curve met lengte en gewicht.

@Chrarissa
    Lastig he, als je niet weet waar je aan toe bent? Dan kun je nog beter ongesteld worden, das nog beter dan dat je niks weet.
    Ik hoop alsnog op een positieve test voor je natuurlijk!

@Wolfje
    Gefeliciteerd met de 2,5 jr van Sem! Vind het een hele leuke leeftijd bij die kleintjes. Mijn neefje is ook 2,5 en een echte deugeniet!
    Gelukkig heeft Sem goed geslapen ondanks zijn doorkomende kiezen.
    Klus-ze vanavond!

@Meesje
    Wat lief dat je zoontje jullie zo napraat... Ik moet later ook echt op mijn woorden gaan letten, als iets niet lukt zoals ik wil, dan wil ik nogal snel vloeken :)

@Maible
    Ik heb Isa nog geen fruithapje gegeven. Maar het mag al wel van het CB (al luister ik eigenlijk nooit echt naar hun)
    Ik wilde beginnen met 's avonds rijstebloem door de fles te doen, of er een soort papje van maken en dan met een lepeltje geven.
    Als ze dan daar eenmaal aan gewend is, dan ga ik verder met fruit en groenten enzo.
    Steekt Olivier ook vanalles is zijn mond? En zit hij ook zo aandachtig te kijken als je eet?

@Leuke dingen doen
    Tja, Isa is nog maar 3,5 maand, dus echt leuke dingen doen we hier nog niet...
    We gaan soms babyzwemmen, veel wandelen, vliegtuigje spelen, zingen en dansen (ik dan :D) en voor de rest veel "kletsen" met mij, papa, haar knuffel, de muziekmobiel, de hondjes, het plafon.. Haha ze ligt ze hele dag te roepen, lachen en gillen naar alles.

Isa ligt nu lekker te slapen, dus ik ga gauw even een beetje werken.

5. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Veel plezier met klussen straks Wolfje ;)

Schattig dat napraten Meesje! Praten doet mijn kleine nog niet, brabbelen al wel.
    Vriendin van mij heeft ondervonden dat je idd op je taalgebruik moet letten. Die vriendin is nogal "enthousiast" in het verkeer;). Haar kleine van 3 zat een keer bij oma in de auto. Oma werd gesneden door een andere auto en ze toeterde, terwijl ze op haar tong beet om niet te schelden. Hoort ze ineens van de achterbank "Dat is een kl**tz*k he oma" :D:D

@ Giraf, Fijn dat het weer goed is gegaan op het CB. Die groeicurve trek ik me niet veel van aan. Als ze maar gezond zijn en goed groeien en eten is het toch prima.(mijn 'uk' woog op 27-09 6980gr en was 64 cm. Ver boven gemiddeld maar wel in verhouding) ik zat idd ook te denken om rijstbloem te geven in de laatste fles. Dat smekken doet Oliver ook. En hij stopt ook alles in zijn mond. Geef jij nog 5 flessen of ben je al naar 4 flessen?

Echte uitstapjes naar dierentuin en pretpark doen we nog niet met onze kleine (is pas 3,5 mnd) Maar we gaan wel veel wandelen. Het bos is favoriet, hij kijkt graag naar bomen:D

6. giraf

giraf Niet meer actief

We zitten nog steeds op 5 flessen
    7:00-11:00-15:00-19:00 en 23:00
    Ze gaat na de fles van 19:00 naar bed, en dan maken we haar wakker om 23:00 voor de laatste fles. En dan slaapt ze door tot 7:00/8:30.
    Als we de fles van 23:00 overslaan, dan is ze helemaal uit haar ritme, dan wordt ze 's nachts een paar keer wakker en is ze chagerijnig. Daarom wil ik ook proberen om een beetje rijstebloem in de fles van 19:00 te doen, en hopen dat ze dan wel lekker doorslaapt.

7. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Dat is bijna hetzelfde. Hier is alleen de eerste fles om 6:00. Dan gaat hij weer naar bed en slaapt tot 9:00/ 9:30. Ik heb nog niet geprobeerd de fles van 22:00 over te slaan. Ga straks denk ik een pak rijstebloem en wat bananen en peren halen.

8. Zeepaardje

@giraf; dank je wel...is inderdaad een leuke leeftijd!
    Hij zit nu een dvd van dribbel te kijken (die heeft hij zojuist gekregen van mij...)
    fijn dat het goed ging bij het cb met de prikjes, stoere meid dat ze niet heeft gehuild!!
    Cb zijn maar richlijnen hoor, dus maak je niet druk als ze daar iets boven zit!

Ik heb mijn zoontje altijd borstvoeding willen geven, nooit gedacht over de fles, maar het wou niet... hij spuugde het gewoon uit en krijste van de honger maar van mij dronk hij wat,trok een vies gezicht en spuugde het uit...dus toen besloten over te gaan op de fles en meneer dronk alles op en was tevreden! Nou toen voelde ik me echt K*T!!! Maar goed, tis niet anders...
    hebben hem nooit wakker gemaakt voor de fles...
    met 6wk sliep hij overdag al niet...sliep toen van 20.00uur tot 8.00uur...

9. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @Giraf, wat knap dat ze niet heeft gehuild :D echt een pittig grietje dus. Nou jullie doen toch voor haar leeftijd een hoop leuke dingen hoor, moet eerlijk zeggen dat ik al niet meer zou weten wat mijn meisje met hoeveel maanden deed dat zou ik echt op moeten zoeken.

@Maible hahaha wat grappig kunnen die kids ook zijn he zo spontaan hahaha.

Als ik jullie flesverhalen zo lees denk ik wel eens mmmm misschien dat ik ook wel deels fv geef bij een 2e lijkt me zo fijn dat je ziet wat je baby drinkt en weet hoe laat, mijn meisje kwam altijd op verzoek vandaar.

@Wolfje gefeliciteerd, wat leuk dat jullie vanavond een taartje gaan eten en wat gaat het snel he. Ben je ook zo'n tuttelmoeder of niet zo?

Nou ik tel vandaag als CD3 hoor, als ik toch zwanger ben zou ik dat vanzelf wel moeten gaan merken en anders zie ik wel dat mijn volgende NOD uitblijft en aangezien ik nu dan een cyclus van 26 heb ipv (max) 36 is mijn gemiddelde wel gedaald iig heb ik geen zin om negatief te testen...heb voor de zekerheid wel een vroege zw.test van predictor in huis ;)

10. Zeepaardje

@charissa; het liefst knuffel ik de hele dag met me zoontje, maar hij dus echt niet...zit nog geen minuut op schoot...buiten de baby periode om heeft hij dat ook nooit gedaan...
    krijg alleen bij het opstaan en naar bed gaan een kus en dat is het ... voor de rest is het nee mama!

11. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    @wolfje jeetje gaat echt lekker met mij nott hahhahaha sorry dacht dat je meisje had, maar kan natuurlijk ook tuttelen op een jongensmanier. Ahhh hahaha nou ja gelukkig krijg je tenminste 2x per dag een kus :D. Mijn meisje was in de baby baby tijd juist geen knuffelkont, maar nu ze een jaar is is ze echt een knuffelkont haha kusjes geven (wel met mond open en soms steekt ze dr tong ook uit dus ben aan het leren dat het met lippen op elkaar bedoeld is ;)) ze komt lekker bij me zitten tv kijken en aait me over mijn arm en gezicht vooral als ze moe is verder vindt ze het heerlijk als ik over haar gezichtje kriebel of over haar hoofd :D dat gezichtje dan echt zo genietend.
    Ben ook echt een roze-mama en hou van jurkjes speltjes maar ook vind ik stoere kleding leuk elke dag is anders haha

@Giraf: ja leuk he samen dansen, dat doe ik ook altijd en sinds ze zelf kan staan en lopen danst ze zelf echt heel schattig echt met dr heupen en billetjes en handen omhoog.....ook op house en urban (daar hou ik van)iets te veel in de buik gehoord denk hihi maar K3 vindt ze ook fantastisch :D

12. giraf

giraf Niet meer actief

Oh mijn neefjes willen ook nooit lekker kroelen! Dat vind ik zo jammer he... Denk dat ze het gewoon niet zo stoer vinden. Al krijg ik wel altijd een lekkere dikke natte plak kus als ik wegga.

En over het CB
    Ik luister ook nooit echt naar hun. We komen binnen en zeggen dat alles goed gaat, en knikken braaf Ja en Amen als ze iets vragen :D
    Ze zijn daar soms zo flauw met kindjes! Ik hou gewoon lekker mijn eigen richtlijnen aan haha

13. Zeepaardje

giraf; bij ons is ook alles ja en ben er zo weg haha

charissa; idd gelukkig krijg ik nog wel een kus ja haha

ach lekker ondeugend ventje hoor en als hij ziek is of hij heeft pijn is het altijd mama dus dat is dan wel fijn!

14. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Moet zeggen dat ik ook ja, en amen zeg bij het cb. Als ik ergens vragen over heb ga ik eerst naar vriendinnen of ik kijk of er iets op zp staat.

15. Zeepaardje

Maible; ja idd...
    ik volg overal gewoon lekker me eigen gevoel en dat is tot nu toe nog altijd goed gegaan!

16. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    helaas heb ik een moeilijk(er) kindje die dus niet wilde eten en hebben dus vanalles op advies van het cb geprobeerd en vriendinnen en familie, niets hielp en nu op logopedie net 2 weken en het lijkt alsof ze altijd al goed heeft gegeten :D

Verder vind ik het altijd erg leukom te gaan ben altijd zo nieuwsgierig hoeveel ze is gegroeid.

17. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    pffffff, ben ik ook weer ff

@ Charissa: even terugkomend op je eerdere vraag (die ik alweer half ben vergeten) Ik heb een VMK gehad maar wist dat niet....had eerst een mini beetje bloed bij afvegen en dacht: aha, ik wordt ongesteld.
    Toen dat niet doorzette was ik ervan overtuigd dat het innestelings bloed was. Toen positieve test. Toen blij verder, en wachten op mijn afspraak die ik ook nog laat had gemaakt, dus met 9 weken was er niks te zien op de echo....uiteindelijk een chemische curretage gehad (pil) en dag erna alsnog een nacurettage omdat het niet gelukt was met de pil....al met al paar weken voor de gek gehouden door mijn eigen lijf. Test gewoon even, en afhankelijk daarvan en kijkend of het 'bloeden' blijft contact opnemen met de VK.
    Starttemp is gewoon de temp op je 1e ongie dag. Maar ik begin niet eerder dan dag 13-14, omdat het eerder geen zin heeft vind ik. Wat heb ik aan die eerste dagen tempen? Het gaat me om de temp vlak voor en na de eisprong.
    En je geeft nog steeds BV dus kan goed zijn dat je ongie niet goed op gang komt. heeft bij mij toen ook een tijd geduurd. Maar slikt ook de pil tijdens de BV, dus dan is het ook weer anders natuurlijk.
    Suc6 meid! hopelijk snel duidelijkheid.

Leuke dingen doen? waren van de zomer in de Duisburgse Zoo, en 2 dagen later op een hele leuke kinderboerderij. We hadden ons het geld van de Zoo kunnen besparen! Boerderij vond hij 10x leuker!!
    Zoontje wordt in dec 2, erg leuke leeftijd nu! En hij ligt best voor wat praten betreft, dus hij zegt alles na en maakt ook kleine zinnetjes van 3-4 woorden.
    Knutselen? Hij vind 'leie' (kleien) tegenwoordig leuk. Nou ja....hij wil steeds dat ik een ei maak. (wil ik zelf ook graag aanmaken, haha!!:D)
    Verder kneed hij het een beetje.
    En 'leure' (kleuren) en 'srieve' (dialect voor schrijven) vind hij erg interessant.

Gefeliciteerd Wolfje met je 2,5 jubileum! Ik ben al helemaal met de 2e verjaardag bezig hier! Wat gaan we geven, 2 dagen voor Sinterklaas is hij jarig!! (das balen!!)
    Heb zelfs al ingepakte Sint kadootjes klaarliggen!
    Hij heeft een liedjes Sinterklaas boekje, en daar moeten we het hele jaar al uit zingen! "Laas, Laas!!" roept hij dan!

Ben vast nog 10 andere vragen/gespreksonderwerpen vergeten, dus lees straks weer bij!
    x

18. Zeepaardje

meesje; dank je wel!

ik heb ook al mooi boek gekocht bij bart smit... op de boerderij
    alles over dieren en de voertuigen erg mooi! schoenkado haha
    zoontje kleit niet, krijgt meneer vieze handen van:$

19. giraf

giraf Niet meer actief

Hahaha! Geweldig! Ik hou er wel van als ze zo'n sterk eigen willetje hebben.

20. Zeepaardje

ik ook wel, maar betekend dus ook dat meneer niet verft, want daar krijg je ook vieze handen van. meneer gaat niet in de zandbak want ook daar vieze handen! pff

Deel Deze Pagina