We gaan voor de 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door littledreamer, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    hier cb ook net geweest kleine man is nu 4360 gram!!! hij krijgt nu 7 flessen met forte van 110 cc.....morgen is hij al 2 weken...

wow nog goede tip gekregen?

2. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    @lf, hier is de kleine man nog onder zijn geboortegewicht.. komt per dag zo'n 20 gram aan en was best wat afgevallen.. Nu 3820 gram...!!! dochtertje was voordat de kraamzorg wegging al boven haar geboortegewicht!!

Consultatiebureau vertelde dat kindjes onder de 2 jaar nog niet echt jaloerse gevoelens kunnen hebben maar meer dat ze wat van slag is en ze haar plaats in het gezin weer wat moet terugvinden... waarschijnlijk is ze ook wat gefrustreerd omdat ze nog niet echt praat en graag dingen duidelijk wil maken die ik dan echt niet begrijp.. Gewoon doorgaan zoals nu en duidelijk zijn met wat je gaat doen en haar goed laten meehelpen.. Verder gaan we haar niet uit logeren doen.. Pas als we merken dat het hier goed gaat gaat ze een keer naar opa en oma toe...
    LF wat groeit ie goed zeg!!! en alweer 2 weken.. HEt gaat veels te snel!!

3. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Wow, fijn dat je de bevewtiging hebt gekregen dat je het nu goed doet t.a.v. dochterlief.
    Wat de consultatiebureau zegt t.a.v. geen jaloerse gevoelens klopt niet , jaloeziegevoelens is een primair gevoel passend bij: "overleven" na een jaar hebben ze daadwerkelijk wel die gevoelens, alleen dan idd vornamelijk bij onrust e.d. Kijk maar eens als je op verjaardag bent en je hebt ineens een andere baby op schoot, die dreumes (jou kind) van een jaar komt dan heel gauw naar je toe en wil er vaak dan ook bij zitten etc. Dat is allemaal heel normaal en is vaak blijk van goede hechting! Dus dat ze wat gevoelens heeft is alleen maar goed: ze is goed gehecht en hecht zich aan h aar plekkie thuis! haha.

4. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wow, idd fijn dat je iig bevelsiting hebt dat je het wel goed doet to je dochter!!
    En idd wat Sumshine zegt klopt! Eenkennig kan ook een vorm van jaloezie zijn. Al word dit vaak meer gekoppeld aan verlatingsangst. Maar een kind dat eenkennig is, kan jaloers zijn op het feit dat jij ook aandacht moet hebben voor andere mensen en dingen.
    Voorbeeld: J. was toen ze +/- 1 jaar was erg eenkennig naar papa. Wanneer papa weg was, was er niks aan de hand. Maar wanneer papa thuis was, wou ze alleen maar bij papa zijn, en liet dat dan ook extra merken wanneer ik met papa knuffelde.

Nou weet ik niet hoe oud jou dochter is, maar zou idd zoveel mogelijk haar bij alles betrekken.

Hier, Niet veel nieuws....

5. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Iedereen lekker van de zon aan het genieten? Ga even lezen.

@ Susy, gefeliciteerd!!! Super!! Leuke naam.
    Ben benieuwd naar je verhaal. Geniet ervan meid.

@ LF, fijn dat je weer aan het opknappen bent. Mooi dat het goed gaaat met jullie kleine mannetje. En al ruim 4 kg en al 2 weken. Gaat hard zeg.

@ LD, mooi dat alles goed was. Hoe wordt haar geboortegewicht nu geschat??

@ Kwebbel, balen dat je nog steeds vloeit. Ben benieuwd naar de uitslag van de onderzoeken. Hopelijk mag je na deze ronde weer snel zwanger zijn. Knuffel!!

@ Wow, fijn dat alles zo'n beetje zijn plaats begint te krijgen. En idd je dochtertje moet gewoon wennen aan haar nieuwe rol. Dus lekker zo door. Fijn dat het CB dat ook vond. Hoe is het met de teen van Mats?

@ MinnieMe, hoe was je uitje geweest in Irrland (ken het helemaal niet)? En kan me voorstellen dat somiige dingen gaan irriteren als je veel bij elkaar op de lip zit.

@ Hier nog op de wachtbank. Zucht.....Heb sinds mijn ei geen afscheiding meer gehad. Heel vreemd. Heb dit anders nooit. Voel verder eigenlijk weinig. Er zat vanmorgen wel een ieniemienie klein bruin sliertje aan mijn papiertje met afvegen dus weet niet wat het gaat worden. We wachten het maar af. Merk wel dat ik er geirriteerd van wordt. Denk aan de ene kant, ik ga maar testen want dan weet ik het tenminste, aan de andere kant bang voor de teleurstelling. Weet het allemaal niet meer. Heb er onderhand nog weinig zin in als het zo moet. Heb er vandaag een beetje de balen in mbt dit. Maar goed. Zo even naar de winkel broodjes halen en vanavond verder niks. Dadelijk lekker met Britt in het zwembadje. Meiden fijn weekend!!! Liefs

6. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Ow loontje, wachten is shit he! Nu word je er elke maand weer mee geconfronteerd. Ik hoop voor je dat het heeeel snel raak is meis!!! Ze zeggen datje na een miskraam sneller vruichtbaar bent, dus dat hoop ik voor je kanjer!

7. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Loontje ik heb t niet gevraagd wat ze nu geschat word haha! ik had nu ook geen echo. de 7e heb ik weer een groeiecho en dan vraag ik het!
    wacht bankje bleeegghh hopelijk is het raak! ik had een paar dagen van te voren ook bruine afscheiding!

Susy hoe is het nu?

Lf hij wat een grote knul al! hij eet lekker!! :D Hoe voel jij je nu?

wow t komt wel goed met je dochter! het is zo een verandering voor der!

Hier is alles rustig.. vandaag een beetje baby wasjes gedraaid en de maxo cosi schoon gemaakt. Als ik met de baby spullen bezig ben word thijs boos of wil alles pakken... terwijl ik hem er echt wel bij betrek en laat helpen. Komt vast goed!
    Morgen 35 weken..... Ik begin t spannend te worden.. komt nu echt dichtbij!

8. Loontje4

He dames,

wachten is idd shit. Ga er morgen een testje tegen aangooien omdat ik echt het gevoel heb dat het raak is. En ook vooral vanwege het geen afscheiding hebben. Begint nu wat terug te komen. Wordt een beetje geirriteerd van het wachten en heb een kort lontje. Komt ook omdat ik uit de nacht ben gekomen. Dus om van de onzekerheid af te zijn ga ik testen. Is beter als broekloeren zeg maar. Wordt er een beetje moe van. Zucht....houd jullie op de hoogte natuurlijk.

@ LD, hij zal ook moeten wennen toch? Ik denk dat het ook wel goed komt. Ben benieuwd hoe dat hier tzt zal gaan.

Meiden kom morgen weer even posten. Weet niet hoe laat want hebben een feestje van mijn ouders (40 jaar getrouwd). En misschien wel 2 feestjes...hihihi...we zulln het zien.

Fijne avond nog meiden!!!

9. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    loontje duimen draaien hier!!!!!

10. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Lieve Loontje, heel veel succes met testen morgen, het is je gegund meis! Besef wel dat het nog erg vroeg is he om te testen, maar dat wist je vast wel, dus mocht ie blanco zijn, geen bloed geeft moed! Dikke knuf

11. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Sorry, maar heb jullie gruwelijk verwaarloost.

Wil even zeggen dat ik nog wel mee lees, maar gewoon even geen zin heb om te reageren. Sorry daarvoor. Hoop niet dat jullie her erg vinden.
    Leef wel echt met jullie mee hoor.

Ga maandag op vakantie. Daarna zal ik weer wat vaker komen reageren.

Fijne dagen allemaal en tot over een week.

12. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    @ loontje. Ooh ik hoop het zo meid!!!! Ik duim voor je!!!

@ LD alweer 35 week einde is in zicht!
    En met mij gaat het steeds iets beter, heb nog wel dagelijks paracetaemol nodig voor de pijn maar dat bouw ik ook al af...
    Wandel al kleine stukjes, ook wel fijn voor de rest van het gezin dat mama weer wat mobieler is...

@ happy, fijne vakantie meid!

@ kwebbel hoe is het met jou?
    @ wow.....en jij en kleine man? Dochter al beter?

Hier...het vloeien is sinds gisteren al weer voorbij! Das behoorlijk snel vind ik...de wond is ook al helemaal dicht....

Wat zouden jullie doen: ik heb lang nagedacht over anticonceptie en ben tot de conclusie gekomen dat de pil het beste bij me past....wanneer zouden jullie beginnen? Eerst menstruatie afwachten of volgende week gaan starten? Ik weet ook dat hij de eerste week niet veilig is....ik mag ivm keizersnede een jaar niet zwanger worden en was dat ook niet van plan...( heel misschien in de verre toekomst) wat is wijsheid?

Fijne dag allemaal:) xx

13. Loontje4

Hoi meiden,

vanmorgen getest en idd negatief maar er is nog in geen velden of wegen iets van een ongi te bekennen. Dus hoop maar dat ik idd te vroeg heb getest. Ga vrijdag opnieuw testen als ik dan nog niet ongi ben geworden. Dus nog effe doorduimen!!

@ Happy, fijne vakantie!! En altijd doen wat goed voelt. Heb je geen zin om hier te reageren is het ook altijd goed.

Meiden ga zo naar mijn ouders voor een feestje. Tot van de week!!

14. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    Loontje balen meis! maar het is nog vroeg! Duim voor je!

Lf: je kunt gelijk beginne met anticonceptie en houd er rekening mee dat t idd nog niet geheel veilig is. maar knap als je zowizo nu al toe zou zijn aan een potje seks hahaha!
    Fijn dat de wond zo goed geneest!

15. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    @ sum haha nee na bevalling dochter heeft het 6 weken geduurd en na die ene keer ook weer hele poos gewacht want viel me toen nog behoorlijk zwaar...voel me nu heel anders en heb daar onder ook geen pijn nu...alleen op plek van de wond voelt het beurs....vloeien is net weer begonnen dus heb te vroeg gejuicht en volgens mij moet je dan sowieso nog wachten....als het aan mij ligt is dat snel over na 9 maanden geen sex hebt ik er wel weer zin in :) manlief kijkt me vol ongeloof aan en zegt: ja daaaaaag wacht nog maar even....haha hij vind het nog te eng! Ik bel morgen de huisarts om de pil te bestellen...iemand nog tips wat een goede pil is???? Xx

16. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hè Loontje, wat balen! Ik hoop dat je gewoon te vroeg getest hebt.

Happy, ik herken het helemaal hoor. Lees en leef op het moment ook vooral mee, ipv meeschrijven. Meis ik hoop zo voor je dat je snel zwanger mag worden! Het is je super gegund! Fijne vakantie.

Lf, als je denkt dat jullie binnenkort weer gaan vrijen, dan zou ik wel weer gaan beginnen met de pil. Ik gebruikte altijd Yasmin, die beviel me prima.
    Ik was zelf zo gehavend na de bevalling dat het bij ons wel wat maanden geduurd heeft voor ik aan de pil moest.

Littledreamer, die bevallingsdatum komt zeker dichterbij, wie weet ben je net als Susy over 2 weken al aan t bevallen. Succes met de laatste loodjes.
    Wel raar, kan bij jou precies bijhouden hoe ver ik geweest zou zijn.
    Ik had gehoopt voor de uitgerekende datum toch wel weer een poos zwanger te zijn, maar helaas.

Vandaag heb ik lekker een dagje voor mezelf.
    Tijn is naar het kdv en ik heb nog vakantie.
    Zo even poetsen in huis en wat dingen doen voor mn werk voor de inrichting van de klas.

Verder gaat het wel goed met me. Probeer maar een beetje uit mn hoofd te zetten dat we een klein leeftijdsverschil tussen Tijn en de tweede wilden.
    Het vloeien is sinds gisterenavond over. Joepie, weg met die irritante maandverbanden.
    Voor ons is vrijen ook alweer een paar maanden geleden, dus best wel weer zin. :D

Fijne dag,

Liefs Kwebbel

17. Loontje4

Hoi hoi,

Ben ik weer even. Moet dadelijk gaan werken. Het bruinverlies is al weer begonnen dus ben er bang voor. Heb vanmorgen echt wat traantjes gelaten. Ik merk dat het me echt op aan het vreten is. Ga denk ik maar weer eens de gyn bellen en de acupunctuur herstarten. Weet het ook niet meer. Baal er zo van. Waarom duurt het toch allemaal zo lang? Waarom is het ons niet gegund? Zit nu ook weer te brullen. Heb net maar even een bloemetje gekocht voor mijn vriend want ik was echt neit de gezelligste afgelopen dagen. Dochterlief heeft ook wat sneller als anders op haar kop gekregen. Had zo'n kort lontje. Hoop dat ik me psychisch snel weer wat beter voel. Wil dit zelf ook niet maar ja....zij lijden eronder. Genoeg ego..

@ LF, ik ben toen ook begonnen met de pil. Heb Mercilon al heeft dat tegenwoordig een andere naam. Bevalt goed.

@ Kwebbel, fijn dat het weer wat beter met je gaat en dat het vloeien over is. Dat van dat leeftijdsverschil heb ik ook. Ik had ze ook graag dicht op elkaar gewild maar ja. Heb me inmiddels bedacht dat als er wat leeftijdsverschil tussenzit dit ook wel zijn voordelen heeft.

Meiden ben er vandoor. Kom van de week weer kijken.

Liefs

18. sumshine

sumshine Fanatiek lid

5 jan 2011
    3.063
    0
    0
    hi meiden,

lf: niet echt verstand van pillen ben er al 8!! jaar af..(tja en maar 3 zwangerschappen later, maar heb wel 1 kind en een tweede in de buik! joepie) haha..

Kwebbel en Loontje: ik begirjp zo wat jullie nu voelen en meemaken, probeer hoop te houden echt! Jullie weten beiden dat je zwanger kunt raken (GELUKKIG!) verdorrie het is alleen tijd dat het nu ook gebeurd en goed gaat, belachelijk ook dat je het niet kunt voorspellen he? en dat andere mensen soms zo maar zwanger raken, zelfs mensen die de boel niet voor elkaar hebben: het is niet eerlijk, i know! maar jullie pakken beiden de onderzoeken op toch? Dus..er komt iets meer hulp bij en met dat extra beetje hulp of duidelijkheid gaat het zeker weten lukken! Ik hou er vertrouwen in, voor jullie!
    Dikke knuf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (en over t leeftijdsverschil: ik wou het liefst 2 onder 2 is me niet gelukt..ik heb straks 2 onder de 3...ook leuk! hahaha, zo probeer ik ook maar te dneken ;)

Happy: succes met het wachten meis! Snap dat je af en toe geen zin hebt om mee te praten en dat het confronterend is hoor, maar we denken wel aan je en leven met je mee!

19. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    @ happy Loontje en kwebbel....het is inderdaad behoorlijk balen dat jullie zolang moeten wachten en miskramen achter de rug hebben...ik weet hoe het voelt het het is gewoon k#t!!!! Heb ook heel wat tranen gelaten na de miskraam en toen het maar niet wilde lukken ( en dan ging het bij mij achteraf nog snel) de teleurstelling elke keer weer....maar wanneer jullie wonder ook komt je zult merken dat dan alles op zijn plek valt en dat het goed is ook al wilde je zelf eerder...hopelijk zijn jullie snel zwanger dat is de enige pleister of de soms zo pijnlijke wond! Ik denk ook aan jullie en net wat sumshine zegt hou vertrouwen je weet dat het kan! Dikke knuffel

Lf

20. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi dames,

alles gaat goed hier. Onze blondie doet t goed haha, lorenzo was erg donker en Diégo is erg licht haha..die naam heb ik eigenlijk een beetje van de kraamhulp haha. Hij drinkt goed zn flesjes leeg, en komt soms al om de 4 uur..net als vannochtend , en nu ook weer deze dag. we wachten totdat tie wakker word, want anders is tie zo slaperig ,dat tie zn flesjes niet leegdrinkt..en dan gaat t super..hij drinkt momenteel 60cc..en s.avonds 70cc. Kijkt ook al wat rond,klein prulleke. Lorenzo is er ook erg lief voor, kroelen en kusjes geven. Maar er zijn ook momentje dat tie jaloers is, bv dan zit ligt Diégo bij mij, en wilt tie bij mij zitten of andersom bij papa. en dan zegt tie allemaal tegen zn breortje, 'bed' bed' haha... naja, hoort er ook bij, het is niet niks ,ineens een babytje erbij en dat tie de aandacht moet verdelen.Maar vind het tot nu toe meevallen. lekker genieten dus haha!

Deel Deze Pagina