We gaan voor de 2e!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door littledreamer, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    ik had bij mijn zoontje ook pas ruim na een week overtijd de eerste test gedaan.. hoe heb ik dat volgehouden dan ..

vorige zwangerschap bekkeninstabiliteit... veel pijn gehad!

Maar deze zwangerschap neemt meer risico`s met zich mee. Ik heb een auto immuum ziekte waardoor de kan op miskramen en vroeggeboorte meer aanwezig is. of een hart afwijking. ook kan ik erg veel gewrichtsontstekingen krijgen. En moet ik mijn medicijnen blijven slikken.
    als ik zwanger word moet ik vaker naar de reumatoloog om mij in de gaten te houden en ik zal bij een gyn komen en niet vk!

beetje eng maar ik ben gelukkig nuchter en positief! kom maar op met die zwangerschap! ;)

2. alien

alien Niet meer actief

Jeetje LD, dat is dan inderdaad wel even spannend als het zo ver is. Goed dat je er zo positief instaat! Het is natuurlijk ook weer een heerlijk wondertje waar je het voor doet!

Wij zullen de eerste 20 weken ook bij de gyn lopen. Daarna evt. gewoon naar de vk. Ik vind het wel heel spannend maar gelukkig weet ik nu ook dat het ook WEL goed kan gaan! Sta er nu dan ook iets anders in dan bij de zwangerschap van Fayenne.

3. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    alien voor jou is het allemaal veel spannender! Ik heb nog nooit een mk of iets gehad. ik ben 1 van de gelukkige waar het in de 3e ronde raak bij was en allemaal goed is gegaan!
    Ik vind het ook zo erg voor vrouwen die niet zwanger raken of veel mk enz.!

meiden ik ga lekker in bed liggen heb het koud en ben moe!

Tot morgen!!!

4. alien

alien Niet meer actief

Ja wij hebben een vreselijke tijd achter de rug na de geboorte van Jasmijn*. Maar wij zijn ook heel dankbaar toch een kindje in onze armen te kunnen houden nu! Dat maakt het verdriet dat er nog altijd is een stuk zachter.

Verder heb ik ook nooit een miskraam gehad gelukkig. Wel duurt het zwanger worden wat langer bij ons. Bij Jasmijn* was het na ronde 9 raak en bij Fayenne ronde 11. Maar wachten wordt beloond!

Toch is het voor jou ook allemaal niet makkelijk en staat je een behoorlijk zware zwangerschap te wachten als ik dat zo lees. Dat is ook heel spannend!

Weltrusten!

Ik nok ook want ga lekker Hawaii 5O kijken en dan naar bed!

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Alien, heb zo veel mogelijk genoten. Alleen boorde vriend t de hele tijd de grond in door er niet zo veel aandacht aan te besteden als ik had gehoopt. Bijv. t geboortebord is nog niet af, en J. is al bijna 2. De klap kwam met name na de geboorte toen we thuis kwamen en er niks versierd was, geen vervangend geboortebord, helemaal niks. Daarom heb ik me ook voorgenomen om bij n volgende zwangerschap alles zelf te regelen kwa versiering ed, en zijn desinteresse opzij te zetten. Goed van je dat je nu ook echt wil genieten!

Little dreamer, heftig zeg! Super dat je er zo nuchter onder bent. Denk dat dat al n heel hoop zal schelen!

Zo, k ga naar bed na een lange en frustrerende dag. Tot morgen!!

6. alien

alien Niet meer actief

MinnieMe: wat jammer dat je vriend dat niet had gedaan! Ik kan me voorstellen dat dat dan een grote teleurstelling is als je thuis komt! Ik heb zelf graag de regie in handen hihi dus had alles zelf geregeld en mijn man hoefde het alleen nog maar op te hangen ed. Dat was gelukkig ook braaf gedaan toen ik uit het ziekenhuis kwam!

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    #427 MinnieMe, 7 nov 2011
    Laatst bewerkt: 7 nov 2011
    Alien, Ik had vanaf 3 weken voor de bevalling al gevraagd of ik nog iets moest regelen kwa versiering, maar vriend zei dat dat niet nodig was. Ik dacht omdat hij dat wel zou doen. Nou niet dus...
    De dag van thuiskomst was ik zo teleurgesteld! Dus hoopte stiekem dat hij dat nog zou gaan regelen, en dat het erbij in was geschoten door de lange nacht en het bij tanken de dag na de bevalling. (heb nog 1 nacht extra in t ZH moeten blijven wegens langdurig gebroken vliezen (wat door t ZH zelf kwam)), maar niet dus. Afijn, Nu dus zodra ik weet wat onze 2e spruit word ga ik direct shoppen voor slingers, balonnen, geboortebord, beschuit + muisjes, en n afscheids kadotje voor de kraamhulp.
    Maar.... Eerst maar eens afwachten wanneer t zo ver is ;)

Ff n edit:
    Ooh, heb toch zo'n pijn in mn rechter boob... Ofja, meer de tepel en net boven de tepel zeg maar. Hij is ook al de hele tijd hard, en voeld echt of dr met n breinaald doorheen geprikt word. Links nergens last van, maar rechts is dan ook iets wat groter en voller (altijd al sinds de 1e zwangerschap). Verder ril ik al 2 dagen van de kou wat ik normaal ook nooit heb. verwarming staat hier zelfs altijd uit tot vriend thuis komt. Sorry voor bepaalde details, en t gezeur, maar zou t iets kunnen betekenen? steken zijn minder, maar wel nog n drukkend krampachtig gevoel af en toe. Pff... Nog 8 dagen.....

8. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sumshine: oké, 35 dagen dan kan je idd beter op dag 13 beginnen :) Anders wordt het nogal kostelijk.

@Little: Spannend, morgen weer een testje dan. Ik duim voor je dat het goed is!
    6 Weken, best wel lang seg.
    Wow heftig, je auto-immuunziekte. Was goed dat jij er zo nuchter en positief onder kan blijven. Dat doet toch ook al veel.

@Alien: Heel begrijpbaar dat je de vorige keer zo vaak in angst hebt geleefd. Een kindje verliezen is niet niks. Je blijft echt van het begin tot het einde hopen dat alles goed gaat.
    Vorige zwangerschap was hier vrij relaxed. Ik ben geen dag ziek geweest en ik merkte eigenlijk pas dat ik zwanger was toen Sam begon te bewegen en omdat mijn buik groeide. Een luxe dus. Maarja, elke zwangerschap is anders, mss hang ik er deze keer wel aan :)

@MinnieMe: Idd heel jammer dat je vriend die moeite niet eens heeft gedaan. Hier heeft mijn moeder mijn man geholpen, dus ik wist wel dat het goed zou komen :)

Hier al een aantal dagen zo vaak een ongi-gevoel. Echt vervelend. Ik wil gewoon ongesteld worden, zodat we kunnen beginnen.
    Ik denk vorige maand mijn ei op 24 oktober gehad te hebben. Helemaal zeker ben ik niet want ik heb geen testen gehad ofzo, maar kvoelde het wel. We hebben tussen 21 en 26 oktober geen seks meer gehad, dus de kans dat ik nu zwanger ben is wel heel erg klein tot nihil vermoed ik. Maar toch, door dat constante ongi-gevoel ben ik heel erg gaan twijfelen :) Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook de eerste weken. Gisteren heb ik een test gedaan :p wel niet met ochtendurine, maar die test was volledig wit. Witter dan wit.
    Scheelt ochtendurine en de urine die daarop volgt veel qua HCG?

9. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Hier vanmorgen bij het afvegen licht roze.. Alleen bij het afvegen, dus denk dat ik ongesteld word.

Normaal is me cyclus 30-32 dagen, maar de laatste keer 29 en begon toen al op cd 23 telkens lichtroze bloed te verliezen bij het afvegen..
    Nu cd 27 en lichtroze..

Misschien innestellingsbloed maar dat lijkt me sterk... Naya we zullen zien en anders maar op na de volgende ronde! Dit was pas de eerste echte dus ja moeten er natuurlijk niet direct te veel van verwachten!

10. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    @Sumshine; Welkom!

@LittleDreamer; Morgen mag je weer testen, spannend hoor!
    Al enige tekenen van ongi?

@Alien; M'n vorige zwangerschap was eigenlijk heel prettig, heb van begin tot bijna eind kunnen genieten, bijna geen kwaaltjes.
    In de 36e ben ik flauwgevallen en bleek een veel te lage HB te hebben en ook een te lage bloeddruk.
    Moest dus per direct in de ziektewet.
    Maar ik mag echt niet klagen hoor, ik teken weer voor zo'n zwangerschap. :)

@MinnieMe; Jammer dat je huis niet versierd was na de geboorte, hier was het huis versierd door schoonfamilie en ouders :)

@MH1113; Het kan ook echt innestellingsbloed zijn, dit had ik ook de 1e keer, klein beetje bloed bij afvegen en verder niets.

Hier hebben we al geklust, vanavond nog een keer, heb wel al wittig slijm, dus ben wel echt in de vruchtbare dagen (ben zo verbaasd van m'n nette cyclus!) ben benieuwd wanneer m'n ei komt.

Zaterdag gaan we naar de Sinterklaas intocht in onze stad, zoontje kan niet wachten :p wie gaat er nog meer?

11. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    MH, kan idd ook innesteling zijn. Gewoon ff afwachten....

Hili, ik weet niet hoe groot dat verschil is. Denk ook heel erg verschillend per vrouw en zwangerschap. Zou het nog ff af wachten, en dan mss nog n testje doen. Ben je je NOD al voorbij??

Daydreamy, Oh, leuk naar de intocht!! Wij gaan alleen naar de intocht hier in t dorp.

Hier, net 2 broodjes knakworst gegeten, maar die zijn er weer volledig uitgekomen... Heb nog steeds n grote brok in mn keel, en word toch misselijk van die lucht die nog steeds in huis hangt (van de knaks)! Gewoon brood krijg ik sowieso al met moeite weg, dus mss dalijk n pizzabroodje proberen?

12. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    mmm Minnieme, misschien misselijk door eventuele zwangerschap? ;)
    Ik zou als ik jou was iets minder vets eten dan :)

13. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    @ minnie me....een paar dagen voor nod werd ik ook beroerd van de smeerworst op mijn dochters broodje....ik zei tegen mijn man, die worst is niet meer goed hoor! Hij had de worst net opengemaakt...

@ alien jeetje wat een heftig verhaal zeg, en wat een gemis! Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk ben je snel zwanger! (niet dat dat je verdriet wegneemt maar het is waarschijnlijk super welkom bij jullie!)

@ little dreamer: jij ook al zo`n heftig verhaal, vind het goed van je dat je zegt: kom maar op met die zwangerschap, als je zo positief bent komt het vast snel goed! ben je al ongi? spannend hoor!!

@ happy1980 je had toch een vage streep??? Dan heeft de test toch ergens hcg gevonden.....wanneer ga je weer testen?

Fijne dag allemaal!

Liefs lady Flower

Ps: bij mijn vorige 2 zwangerschappen weinig kwaaltjes maar bij dochterlief al met 28 weken thuis (werk in de kinderopvang is best zwaar werk lichamelijk) ik had een hele zere rug de hele tijd!

Ik ben nu bij de gynaecoloog(i.v.m miskraam) maar als het goed blijft gaan mag ik hopelijk snel naar de vk! Vind ik veel gezelliger!

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daydreamer, knakworstjes is idd vrij vet. Pizzabroodjes maak ik vers, dus dat valt dan mee. Hij heeft me echt heel lekker gesmaakt :D

Ladyflowe, ik moet nog ruim n week, maar weet t zelf echt niet.

Schrik eigelijk best wel van alle dames die een MK hebben gehad, of waar de zwangerschap niet helemaal goed bij verliep. Voel me dan bijna schuldig dat hier wel alles zo goed liep / loopt.

15. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @MH: Geen bloed geeft moed hé. Zolang het niet doorzet...

@Daydreamy: Fijn dat je lichaam zo goed werkt :) Ik kan hier nooit goed aan 'slijm' onderscheiden of ik nu vruchtbaar ben of niet :)

@MinnieMe:Nee, mijn NOD zou morgen zijn. En idd, we zien wel :)
    Jij hebt toch echt wel heel wat symptomen hoor :) Hopelijk zit het goed!

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hilli, Mn lichaam is idd lekker bezig, maar of t ook echt iets wil zeggen.... Hij heeft me wel vaker voor de gek gehouden...

Had n paar maanden terug dat ik me echt voelde alsof ik n hele cyclus had, terwijl ik aan de anticonceptie was, en ik helemaal geen eisprong ed had.. Heb toen ook 3 maanden tussentijdse bloedingen gehad, en mn menstruatie zat steeds 1 dag tussen dat ik niet vloeide. Heel vreemd. Niemand had er n verklaring voor, buiten dat mn anticonceptie mss niet goed meer werkte. Iig was na 3 maanden alles weer normaal. Dus ik ga niet meteen denken dat t mss wel raak is, al zou t natuurlijk wel kunnen.....

Als ik wijs moet spreken zou ik morgen afwachten en als er niks vernandert woensdag met ochtendurine testen.
    Maar als ik in jou schoenen zou staan zou ik morgen ochtend al met ochtend urine testen haha.

Ben wel heeeeel benieuwd wie zich al eerste weer bij het zwangere lijstje mag voegen.

17. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pff.. Dames, ik duik met n dekentje, en n kop thee de bank op. Zelfs de kiwi valt verkeerd...

Heb trouwens zo af en toe n flinke steek schuin links onder.
    Zo erg dat ik ff moet stoppen met waar ik mee bezig ben, maar niet zo erg dat ik dubbel klap en na adem moet hapen zeg maar..
    Iemand eenig idee wat t kan zijn?

18. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Minnieme, dat zou de innesteling kunnen zijn :)

19. littledreamer

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Alien wachten word zeker beloont!

minimie dat lijkt me erg moeilijk toen ik thuis kwam met de kleine had schoonmoeder en beste vriendin huis schoongemaakt en versiert. en beschuit met muisjes stonden klaar!
    Zere boob! hmmmzz nog 8 daagjes!!!!!!! broodje weer uitspugen ..... hmmzz en ik voel me ook altijd schuldig tegen over de dames die een mk hebben gehad!

ik houd me heel nuchter .. misschien dat ik ook niet helemaal accepteer dat ik ziek ben.... Maar positiviteit doet me goed. me bloedwaardes waren van slecht omhoog gevlogen!

eeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn ik ben ....... nog steeds niet ongi! morgen ochtend een testje!

Lf Rugpijn is echt pijnlijk! Maar verder nu ook geen kwaaltjes??

MH je moet niet gelijk de moed opgeven!!!!!

daydreamy Spannend sinterklaas! :D En wit slijm goed teken! ..

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    mag ik inbreken dames???

Mijn man is sinds gisteren en na zijn hoofd op een rijtje hebben gezet ook klaar om te gaan voor nummer 2.
    Ik ben op de dag dat onze dochter 2 werd gestopt met de pil en hij heeft toen condooms gebruikt omdat hij nog niet zover was.
    Gisteren dus spannend in bed en geen condoom "huh".
    Net aan de telefoon gehad en hij is er nu dus wel klaar voor.
    Laten we nu net rond mijn ei zitten hahahaha.
    Dus ikke blij!

Deel Deze Pagina