Meiden uit 1982! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ientje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Deze is volgens mij nog niet her-opend, dus bij deze!

2. MD82

MD82 Actief lid

6 mei 2010
    301
    0
    0
    leerkracht in het basisonderwijs
    Zeeland
    Hoi hoi!!

ben een tijdje offline geweest. Net als de server zie ik!
    Nog wat gemist?

3. Pinkeltje82

8 okt 2010
    91
    0
    0
    Human Resources
    Leiden
    Mijn eerste bezoekje aan deze club! Begin deze maand aan ronde 6, had niet gedacht dat ik het zo moeilijk zou vinden iedere maand die teleurstelling, al is dat nog 'maar' 5x gebeurd, ivm sommige andere meiden op dit forum... Hoe gaat het met de rest van brigade '82?

4. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    hoi hoi,
    ik ben er ook weer:D
    ik ben in mijn klusfase:)
    hoe is het met de rest?
    groetjes kim

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Gezellie! :D

Ik heb mijn eerste ronde clomid geslikt en ga morgen naar de gyn om te kijken of er al een eitje groeit! Spannendddd.... :D

6. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland

spannend,s6:D
    groetjes kim

7. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
  8. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    en is er een ei in zicht?
    Of moet je nog ff verder broeden:(

groetjes kim

9. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ja er is een ei!!! :D Hij is nu 14 mm, moet woensdag weer komen om te kijken hoe groot ie dan is. Hopelijk springt ie niet voor vrijdag, want mn man zit deze week in het buitenland en komt pas vrijdag terug!

10. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    ok goed zo!
    Ik zal voor jullie duimen:D
    groetjes kim

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ronde twee, vorige periode heel veel last van ontpillen... hopelijk deze periode iets stabieler of... :p

12. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Ik meld me ook aan bij dit forum, leuk om leeftijdsgenootjes te spreken!

Ben benieuwd hoe lang iedereen al bezig is. Wij al meer dan 1,5 jaar...Dus als veel verdriet en frustraties gehad. Mijn nod moet deze week zijn, dus t is weer spannend!

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Kenia...

anderhalf jaar!! Jemig wat een tijd! Ik hoop dat het raak is dan nu....

14. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    #14 ientje, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
    Hoi gekko en kenia, gezellig dat jullie meekletsen!

Misschien handig om even neer te zetten in welke situatie je precies zit. Ik zal beginnen:
    Ik ben vorig jaar september gestopt met de pil en werd toen maar niet ongesteld. Toen ben ik in april naar de HA gegaan en die verwees me door naar de gyn.
    Heb daar een echo gehad en daar zag ze dat ik niet vanzelf een eisprong krijg. Ik kreeg een kuur primolut om een menstruatie te krijgen, en ik zou in principe daarna met clomid kunnen beginnen om een eisprong te krijgen. Mn man moest gelijk ook een potje inleveren om te kijken of bij hem alles in orde was (voor de zekerheid).
    De eerste keer bleek het helemaal niet goed te zijn -slik- maar dat bleek achteraf te komen doordat hij daarvoor hoge koorts had gehad.
    Daarna nog 2 keer getest en toen was het goed genoeg.
    Ik ben vorige week eindelijk begonnen met clomid, en deze week een paar keer op controle of m'n eitje goed genoeg groeit, als het goed is zal 'ie zo rond het weekend springen dus dan mogen we aan de klus :D

Zo, das mijn verhaal!

15. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    Dag meiden,

Ik ben 1 januari 2009 gestopt met de pil. Werd gewoon ongesteld, wel wat onregelmatig, maar niet buitensporig. In januari 2010 zijn we naar de HA geweest, die ons naar de gyn. verwees. Allerlei testen gehad, maar alles bleek goed. Ze zei dat we het toch nog maar een jaar moesten proberen, omdat dit procentueel gezien de grootste kans was om zwanger te raken.
    In augustus ben ik weer heen gegaan, omdat ik het metaal heel slecht trok. Maar weer werd er gezegd dat ze nog niks mocht doen, dat we echt moeten wachten tot januari voordat we weer mochten komen voor vervolgstappen...
    En daar zitten we dan, te wachten, in onzekerheid...

--> ben trouwens wel benieuwd naar andere met eenzelfde soort ervaring. Moeten jullie ook zo lang wachten voordat je echt geholpen wordt?

Volgens mijn temp. kaartje zou ik woensdag 2 weken geleden m;n eisprong gehad hebben, wat dus zou betekenen dat ik morgen ongi moet worden. Maar tot nu toe nog geen tekenen in die richting, dus hopen dat het uit blijft!

Groetjes Kenia

16. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O wat een naar verhaal! Jeetje ik vind het wel gek dat je nu nog langer moet wachten. Hallo je bent al anderhalf jaar bezig! :(
    Misschien is het een idee om naar een ander ziekenhuis te gaan? Mijn ervaring is dat ze juist heel snel zijn met actie ondernemen, ik heb hier ook wel verhalen gehoord dat mensen van de huisarts al niet gelijk doorgestuurd worden, dat je meestal na een jaar pas naar het ziekenhuis 'mag'.
    Ik was zelf eigenlijk wel verbaasd dat mijn HA me wel gelijk doorverwees.
    Maar goed, bij mij mankeert er dus duidelijk wel iets, misschien is dat het?
    Maar ik zou echt eens naar een ander ziekenhuis bellen en je verhaal voorleggen. Wie weet willen zij wel verder onderzoeken!

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O en ik ga natuurlijk heel hard duimen dat je niet ongesteld wordt!!!! :D:D

18. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Hallo nieuwe dames.....welkom!!:D Jeetje wat een verhalen.....in kan er niet over meepraten als het zolang oet duren maar heb alle begrip voor julllie. Idd wat Ientje zegt...wat raar dat ze je 1 1/5 jaar laten lopen....de norm is toch normaal 1 jaar??

@ Ientje; wat fijn dat je eitje wel groeit.....dat geeft hoop:D maar hopen dat ie niet springt voor weekend......dat wordt klussen geblazen:D:D

Hier alles goed....voel me goed. begin wat te groeien nu, kleding zit niet fijn meer. Over 2 weken volgende echo...ben benieuwd:D

19. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals hoi,

Op verzoek van Ientje een situatieschets..

Ik heb op 25 augustus de laatste pil (na 15 jaar gebruiken) geslikt en kreeg ongeveer twee weken voor mijn ongi kramp, duizelig, hoofdpijn. Dit duurde tot twee weken over mijn ongi heen.. Wist dat zeker de eerste periode na het slikken van de pil je last kon hebben en de ongi een tijdje uit kon blijven, daarom gewacht met een test tot twee weken na NOD.. test negatief, dag erna (5 okt) kreeg ik mijn ongi. Ik zit nu dus in ronde twee.

20. Kenia

Kenia Bekend lid

8 okt 2010
    528
    0
    0
    lerares basisonderwijs
    NULL
    @ Ientje: en zit t eitje er nog???

@ Anouschka: gefeliciteerd met je zwangerschap! Is dit je eerste? Hoe lang heb jij gewacht voordat je zwanger was? Gaat de zwangerschap verder goed?

@ Gekko: hopelijk heb je bij de volgende keren niet zoveel last van je ongi! En wordt je cyclus regelmatig! Enne, het hoeft echt niet zo lang te duren als bij ons hoor, dus wees gerust ;)

Volgens temp. kaart 2 weken geleden mijn eisprong gehad. Ben nog niet ongi. Maar ik merk altijd aan dan ik wat meer ga zweten dat ik wel ongi moet worden, dus ben bang dat ik morgen of overmorgen aan de beurt ben.
    Ik heb er idd wel aan gedacht om naar een ander ziekenhuis te gaan. Aan de andere kant denk ik: het is al oktober, nog 2,5 maand en we mogen weer naar het ziekenhuis voor verdere stappen...Ik vind het lastig. Als je weer naar een ander ziekenhis ga, moet alles weer opnieuw. Zie daar toch wel tegenop...

Deel Deze Pagina