Hallo iedereen, Graag vraag ik jullie om met mij mee te denken of ervaringen te delen, want ik en mijn lijf lijken er samen niet meer uit te komen. Begin oktober ben ik gestopt met de pil. Vol goede moed aan de gang gegaan voor een eerste kindje, maar al snel bleek dit alles behalve vanzelf te gaan. Mijn cyclussen waren onregelmatig (30-50, laatste was 39 dagen, ei met tempen gevonden op CD 27) en kreeg mijn eisprong met ovulatie testen niet gevonden. Daarom is er op een bepaald moment een echo gemaakt, daar werd een pco beeld gezien. Ik ben direct doorverwezen naar de gynaecoloog. Eenmaal in de MMM moest ik een aantal onderzoeken ondergaan, waaronder een echo, vorige week maandag (7 mei, CD 26). Tijdens dit onderzoek werd een follikel van 21 mm gezien, dit met een BMS van 8. Ik ging met een klusadvies en het verzoek drie dagen later terug te komen voor een nieuwe echo naar huis. Donderdag (11 mei, CD 28) was de follikel weg, dus waarschijnlijk een eisprong. BMS was 8,5, met de complimenten van de gynaecoloog. FF tekende een kruis op ook CD 28. De vier dagen daarna ook een stijging van mijn temperatuur. Mooi, dacht ik! Op DPO 5 bleek mijn temperatuur te zijn gedaald, dit na de avond daarvoor kort maar hevige steken in mijn buik te hebben gevoeld. Een eventuele innestelingsdip (?), meer kon ik er op dat moment niet van maken. Die avond verloor ik wat bloed en slijm, bruin/oranje van kleur. De volgende ochtend, dit was gisteren (DPO 6) werd ik rond half zes wakker en voelde ik letterlijk nattigheid. Ik heb eerst getempt en mijn temperatuur bleek verder te zijn gedaald. Eenmaal op het toilet zag ik dat ik weer bloed had verloren. Ditmaal meer dan de avond daarvoor. Ik zag bruin/zwart bloed, maar ook en voornamelijk (licht) rood bloed. Omdat ik het niet weg kreeg met een papiertje heb ik een tampon ingedaan. Gedurende de rest van de dag ging het bloeden door dus heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Deze keuze ook gemaakt omdat ik op CD 3 (van een nieuwe cyclus) bloed moet laten prikken om zicht te kunnen krijgen op mijn cyclus en vruchtbaarheid. En warempel, dit leek wel een menstruatie? Nieuwe cyclus begonnen? Of toch niet? Door het ziekenhuis werd mij geadviseerd af te wachten tot een evt. echte menstruatie (deze bloeding kwam tenslotte veel te vroeg) en me vooral geen zorgen te maken. Vanmorgen, DPO 7. Nog steeds een lage(re) temperatuur en nog steeds bloed. Het bloeden gaat (net als gisteren) samen met een onaangenaam gevoel in mijn buik, neigt soms naar lichte misselijkheid, en gevoelige borsten. Mijn man zegt me, voordat hij gaat werken, dat sommige vrouwen een innestelingsbloeding hebben van meerdere dagen. Hij heeft het op internet opgezocht. Ook hij vind dat ik me niet te veel zorgen moet maken. Natuurlijk doe ik dit wel, dat verklaart ook waarom ik jullie hier lastig mee val Mijn vraag is, komt iemand dit verhaal bekend voor? Gaan er ergens belletjes rinkelen? Kan ik voorlopig nog hopen dat dit een innesteling is of ben ik raar maar waar op 5 DPO ongesteld geworden? Moet ik morgen bloed laten prikken omdat ik dan wellicht/heel misschien/eventueel op CD 3 van een nieuwe cyclus zit? Ik weet het echt niet meer. Dus, help Zie mijn handtekening voor mijn temperatuurkaartje! Groetjes Linda
innesteling duurt meestal maar 2 dagen ,ik zou gewoon even afwachten zoals het ziekenhuis ook zegt ,volgende week keer gaan testen .want wanneer moet je ongeveer ongi worden ?
Dit zou nog ruim een week moeten duren. 22 mei volgens FF (en echo ZH). Gekeken naar mijn vorige cyclus zou dit ook moeten kloppen.
op je vroegs zou je vrijdag kunnen testen 4 dagen voor je NOD maar anders zou ik even afwachten of je ongi word en daarna pas testen !!
Ik zou morgen gewoon vast bloed laten prikken want is het idd je 3e dag van je nieuwe cyclus heb je dat vast binnen zo niet dan geeft het ook niet maar anders moet je weer een maand wachten als je de 3e dag mist
Meestal is een innestellingsbloeding maar kort, maar uitzonderingen zijn er je kaartje vertoond wel een mooie dip (ik hoop dat je temperatuur weer stijgt) Verder vind ik het spannend dat je ook heftige steken hebt gevoeld op 5 dpo ik had dat ook toen ik zwanger was en nu ook weer 5 dagen na de eisprong (ook heb ik een veegje bloed gehad) heel spannend allemaal
Als ik morgen nog steeds bloed verlies ga ik het ZH toch maar bellen met de vraag is ik bloed mag gaan laten prikken. Mocht dit achteraf te vroeg zijn kan ik het altijd weer opnieuw doen. Lynn, hopelijk goed nieuws voor jou! Klinkt veelbelovend in ieder geval
Even geen rekening gehouden met hemelvaart Morgen maar bloed prikken dan. Hoewel het bloeden gisteren aan het eind van de middag ineens een stuk minder was lijkt het erop dat ik nu weer gewoon verder ga waar ik gisterochtend gebleven ben. Temperatuur is ook nog steeds laag, zelfs zodanig dat FF mijn eisprong schrapt wanneer ik hem invoer. Heb hem voor vandaag maar even gelaten voor wat het is.