Hallo dames Ben erg benieuwd naar dames die ook deze maand voor een tweede kindje gaan. 16 aug was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Volgens de calculator (ervan uitgaande dat mijn cyclus 28 dagen is) ben ik vanaf morgen vruchtbaar, en vrijdag heel erg vruchtbaar . Zekere voor het onzekere zijn we zondag al begonnen met klussen, en nu om de dag om de kansen zo te vergroten. Ik was even vergeten hoe het was om daar weer mee bezig te zijn, om te klussen op bepaalde dagen. Hoe ervaren jullie dit? Begin het toch wel spannend te vinden allemaal, hoe lang zou het deze keer duren (eerste duurde 8 maanden). Zal ik net zo'n fijne zwangerschap hebben als bij de eerste. Hoe zou het voelen om weer een kindje in je buik te hebben groeien. Wat zal het worden Hoe zou mijn zoontje reageren als hij een broertje of zusje krijgt enzv. Ben er toch wel steeds meer mee bezig. Hopelijk vinden jullie het leuk om je ervaringen te delen
Leuk dat jullie voor een tweede gaan! Drie jaar geleden begonnen wij in augustus 2011 ook voor een 2e, die uiteindelijk in oktober 2012 is geboren (in januari zwanger geraakt dus). Ik herken veel van wat je schrijft. Ik was er best veel mee bezig; bij onze 1e was ik snel zwanger (3e ronde) en bij de 2e in ronde 7, dus ik vond dat best lang wachten al weet ik best dat het heel normaal is dat het 7 rondes duurt. Zo gek op onze oudste zoon en dan zwanger raken van de 2e was best even gek. Hou ik wel net zo veel van de 2e? (Ja! ) Vindt onze oudste het wel leuk om een brusje te krijgen? (Ja! ) Gaan we het niet heel druk krijgen? (Ja ) Inmiddels ben ik zwanger van de 3e en ook dat is weer heel bijzonder. Ik vind het best bijzonder om zo'n 'groot' gezin te hebben straks! Ook omdat ik best jong ben (30). Elke zwangerschap is dus weer op zijn manier genieten. Ik hoop dat je snel zwanger zal zijn! Veel plezier met voorgenieten in ieder geval!
Dankjewel voor je reactie wat leuk om te lezen. Terwijl ik dit zit te tikken zit mijn zoon op mijn schoot mee te kijken wat ik aan het doen ben . Van harte met je derde zwangerschap, super leuk zeg en indd nog zo jong en dan al bijna 3 kinderen, super hoor. Hoop ook dat het snel raak is, al duurde het bij mijn zoon ook 8 maanden dus ik hou me daar maar een beetje aan vast (al hoop ik natuurlijk dat het eerder is).
Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan! Zit zelf nu in de tweede ronde voor een tweede. Ik herken het ook heel erg, die spanning. Hoe zou het gaan? Hoe reageert onze dochter? Zou het dit keer dan raak zijn.. Heel veel succes en ik duim voor je dat het snel raak is!
Leuk!!! Wij hebben vorige week onze eerste "klus week" gehad . Voel nu vanalles!!!! Hahahah . Bij Femke waten we na twee rondes zwanger. Das helaas uitgelopen op een mk met 9 weken. Na de curritage enz waren we met ronde 1 zwanger . Ik vind het nu echt mega spannend. Eigenlijk nog wel spannender als met Femke. Stel mijzelf alle vragen die jij ook hebt... Probeer niet te veel te hopen, maar das echt lastig hihihi! Heel veel plezier komende week
Wij gaan deze maand ook voor de tweede. Ik vind het nu mega spannend. Want bij de eerste was ik er helemaal niet mee bezig. Dag na onze bruiloft werd ik on en daarna niet meer de pil ingenomen. Met de gedachte ik moet ontpillen. In mijn hoofd dacht ik duurt een maandje of 5 a6. Maar we werden achteraf gezien in ronde 2 al zwanger. Op gevoelige borsten na(gaf het ontpillen de schuld) had ik verder geen 'klachten'. We kwamen pas achter met 5 weken wahaha En nu was het zo'n bewuste keuze en ben ik meer mee bezig. Ik vond het zwanger zijn zo'n mooie periode en mijn bevalling ging ook goed. Dat het mij super lijkt om dat weer te mogen mee maken. We mogen ook aankomend weekend gaan klussen Maar ook voor de zekerheid eerder geklust Succes iedereen die voor een tweede gaat!
Wij gaan voor een 3e, op 10 juli is mijn spiraaltje verwijderd de 1e echt menstruatie is geweest en heb net als voor heen een cyclus van 28 dagen. mijn vruchtbaarste dag is 1 september. We hebben het afgelopen maand al geprobeerd maar niet raak helaas, met mijn 2 kinderen was ik na stoppen van de pil gelijk zwanger in de 1e ronde dus ik hoop dat ik nu dit kindje in de 2e ronde raak is, maar dat blijft toch afwachten. het is wel weer een spannende tijd. En bij mij vooral omdat iedereen die ik ken het afkeurt dat we nog een kindje willen dus hebben we gezegd dat we het op de lange baan schuiven. De jongste is nu 3 en mijn man en ik vinden dat het tijd is voor gezinsuitbreiding. Wij gaan dit weekend ook goed klussen. Succes.
Wij gaan ook voor een tweede kindje, dochtertje is 16 maanden. Van de eerste in 1 ronde zwanger, dus ken de teleurstelling nog helemaal niet (en met een beetje mazzel blijft dat zo..). Dochter is dol op andere kindjes, dus het komt vast goed met haar broertje of zusje. Wij gaan ervoor rond 7 september (en hebben daarvoor fijn een weekendje weg gepland.. met dochter, dan dan weer wel..)
Hahahahah herkenbaar, ik heb ook het idee van alles en nog wat te voelen Ik zeg dat niet tegen mijn vriend en hou het even voor mezelf hihihihihi anders verklaart hij me straks nog voor gek . Vervelend dat je een mk heb moeten meemaken, maar gelukkig was je ook snel weer zwanger. Hopelijk ben je ook dit keer weer snel zwanger. We zullen het wel lezen als het zo ver is
Hahahaha ja gelijk heb je, gewoon lekker gaan klussen het zekere voor het onzekere. Wij zijn al vanaf afgelopen zondag om de dag bezig . Als ik het goed berekend heb zou ik vandaag heel erg vruchtbaar moeten zijn (hebben gisteren ook geklust) en als we de puf hebben vanavond misschien ook nog maar een keer. We hebben een zware nacht achter de rug met een ziek zoontje dus de puf en zin is even ver te zoeken, maar goed alles voor een baby . Heerlijk dat je zo'n fijne zwangerschap en bevalling gehad hebt, dat maakt het allemaal een stuk aangenamer. Ook ik heb een top zwangerschap en bevalling gehad, dus ik verlang weer heel erg naar mijn buikje . Ik hoop dat het snel raak is voor je, succes he
Wat super leuk dat jullie voor een derde gaan, en wat was je snel zwanger van de eerste twee zeg echt fijn. Bij mij komt ook wel gelijk de vraag op waarom jullie omgeving tegen is dat jullie voor een derde willen gaan. Hoop dat het snel raak is, en dat jullie een derde mogen ontvangen
Spannend!!!! en wat heerlijk dat jullie ze lekker snel op elkaar willen. Ik had het ideale beeld dat als onze zoon 1 zou worden we voor een tweede wilden gaan , daar ben ik later van terug gekomen. Vindt het een pittige leeftijd, en nu helemaal hahahaha. Maar goed ik wil er ook niet al te lang tussen laten zitten, en hij is ook gek op andere kinderen maar of hij zijn papa en mama wilt delen????. Geniet van je weekendje weg, en veel klus plezier hopelijk is het net zo snel raak als bij je dochter
Ik vertel het juist wel aan mijn man. Anders ga ik het aan iedereen vertellen en dat willen we nu natuurlijk (nog) niet hihi . Hij is heel sceptisch, maar ik weet het zeker . Klachten worden elke dag wat meer. Misselijk, maagzuur en gevoelige borsten/tepels. Ook heb ik weer een ontstoken oog gehad. Echt heel stom, maar dat heb ik bij zowel de mk als bij Femke gehad voordat ik kon testen. Ook heb ik een paar dagen een zenuwachtig gevoel gehad en nu ervaar ik een soort innerlijke rust. Klinkt lekker zweverig, en zeker weten doen we volgende week . Woensdag mag ik van mijzelf testen. Dat is dan twee dagen voor mijn nod . Heb net via internet (zwanger en kind) super gevoelige testen besteld. Die zijn maandag of dinsdag in de bus. Expres zo gedaan, dan ga ik namelijk niet al eerder testen hihihi!
Jaaa wij! Ik zit nu op dag 19 van mijn cyclus. Ik denk dat ik gisteren of vandaag mijn eisprong heb gehad. Wij hebben al een dochter van 16 maanden.
Leuk om jullie ervaringen te lezen! Ik herken het ook wel, wij gaan sinds deze maand voor een 3e, en vind het toch wel spannend allemaal weer. Ben er al zo lang 'uit' voor mijn gevoel, moet er echt even inkomen weer. Ben al tijden uit de luiers, borstvoeding, spuugdoekjes en dat soort dingen. Voelt zo lang geleden! Ben soms zelfs bang dat ik het verleerd ben hihi. Maar ik kijk er enorm naar uit, krijg helemaal kriebels als ik denk aan een baby in mijn buik en in mijn armen straks. Kan niet wachten!
Hahahaha ja dan kan je je gevoelens beter met je man delen . Ik kan dat goed voor mezelf houden. Er zijn 2 vriendinnen die weten dat ik gestopt ben met de pil en verder weet niemand dat we bezig zijn. Ook bij mijn zoontje wisten maar twee vriendinnen dat we bezig waren. Echt spannend hoor volgende week, ben erg benieuwd wat de uitslag zal worden, hopelijk wil je het heir even delen
En dames????? zijn er al testen gedaan??? Ik gisteren ongesteld geworden. Vindt het even niet erg, omdat dit de eerste keer is na het stoppen met de pil. Cyclus gelijk op 27 dagen, dus hopelijk blijft het zo stabiel. Toen ik stopte met de pil voor mijn eerste zwangerschap was mijn cyclus ook gelijk 27/28 dagen dus ik ga er nu een beetje vanuit dat hij gewoon weer netjes blijft. Ben benieuwd naar de reacties