We gaan voor een 2016 kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rosa887, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Oh dat is wel vervelend maar 1 kamer Sylvia.. Ben ook benieuwd wat je doet als de baby er al is en jullie nog geen ander huis hebben?
    Ik heb zometeen 4 slaapkamers over, dus plaats genoeg haha!

NLJH ik heb in mijn tweede ronde getempt. toen lag het rond de 36.5 en toen ging ik naar de 37+ maar goed, ik kreeg de griep dus zo gek was het niet! Vanmorgen heb ik eerst een plasje gedaan en toen de thermometer uit de kast gepakt! Zal hem op mijn nachtkastje leggen en morgen vroeg als eerste testen!

Laat die NOD maar snel dichtbij komen jaa haha!

NLJH klinkt goed je plannen voor dit weekend!! Helaas moet ik vrijdag tot 9 werken....

2. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Eerst gaat de baby bij ons op de kamer en ondertussen zullen we uitkijken naar een leuk huis.
    welterusten meiden, ik hou het even voor gezien!

3. sylvia1981

Dan huur ik wel een extra kamer bij jou rosa!:)

4. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Haha WoW 4 slaapkamers "over", dan houden jullie het vast niet bij 1 kleintje ;)!

Als je temp vorige cyclus gemiddeld op de 36,5 zat dan zit je nu wel mooi hoog! Goed teken!

Ik hou het voor nu ook even voor gezien! Zal morgen avond weer even kijken wat ik gemist heb!

Lekker slapen allemaal voor straks! Xx

5. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Nou het is een oudere boerderij.. mijn schoonouders zijn die nu aan het opknappen (met hulp) omdat hun daar in de buurt wonen en wij natuurlijk helemaal aan de andere kant van Nederland.

De bovenverdieping heeft 4 kamers, waarvan 1 badkamer en 3 slaapkamers. 1 slaapkamer wordt van ons. En zoals bij oude boerderijtjes zitten beneden ook 2 slaapkamers... nou gaan we die niet gebruiken als slaapkamer dus die vallen sowieso al af ;)

Welterusten meiden!

6. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Goedemorgen dames,
    Wij hebben het gister avond gezellig gehad ;)
    Hier ook 4 slaapkamers. Een van ons en een van ons zoontje. Nog 2 over dus.
    Tempen doe ik niet, dat is lastig hier met een kleintje. Komt toch regelmatig voor dat hij rond 5 uur ofzo huilt voor zijn tutje en die ga ik dan even zoeken in zijn bedje haha. Dan valt hij wel weer in slaap, maar dan heb ik al geen lichaam in rust meer.

7. sylvia1981

Hello ladies!
    Hebben jullie lekker geslapen?
    Ik temperatuurde vanmorgen en schrok me rot. Kijken jullie even mee?
    voor de eisprong 36.6 36.6 36.6 na eisprong 36.7 36.8 en vandaag ineens 37.1
    Dat heb ik de hele cyclus nog niet gehad behalve vlak voor mn menstruatie, maar die komt hoop ik nog niet; dat zal wel erg vroeg zijn. Ik ben ook niet ziek ofzo. Geen idee wat dit is, jullie?

8. FSL

FSL Lid

1 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden!

Gisteren lange dag gehad zowel op de heen als terugweg file gehad... Vandaag thuis werken, heerlijk:D

Hoe is het vandaag met jullie? Ik las het verhaal over temperatuur meten:

"Zou iedereen adviseren je temp bij te gaan houden, dan weet je pas echt zeker of je ei gesprongen is. Alleen een positieve test geeft daar namelijk geen duidelijkheid over, helaas :( Wist ik trouwens ook niet hoor! Ook hier geleerd. Na je lh piek moet je temp mjnkmaal drie dagen hoger liggen dan voor je testen, is dat zo dan is er een eisprong geweest"

Ik heb dat nooit gedaan, ik dacht namelijk dat als je een positieve ovulatie test had dat je dan sowieso een ei sprong had? Dus maw je kunt toch onvruchtbaar zijn ook al heb je een positieve ovulatietest? Of hoe moet ik het zien?

Ik heb vandaag een beetje een zeurend gevoel in m'n onderbuik (zo'n ongesteld gevoel maar mijn NOD is de 15de pas) maar m'n (.) (.) zijn opeens veel minder gevoelig (raar!!!!). Dat kan eigenlijk niet want ze zeggen dat als je echt zwanger bent dat de pijn dan alleen maar erger wordt (of iig gevoeliger). Maar waar zou die pijn bij mij dan vandaan komen als er niets aan de hand is? Misschien hormonen dan??

Soms denk ik wel eens: het is nu al 1 jaar en 8 maanden niet gebeurd dan zal het deze maand ook wel niet zo zijn (maar moeten positief blijven natuurlijk!).

Ik heb al eens een inwendige echo en uitwendige echo gehad omdat ik zo veel pijn had aan mijn linkerkant, zo helemaal onderaan (volgens mij zit daar het uiteinde van je darm). Ze hebben toen van binnen gekeken maar geen opvallende dingen en echo zag er ook goed uit. Ik heb een keer op vakantie iets van een ontsteking ofzo gehad want ik kreeg plots ontzettende pijn, krampgevoel en er kwam alleen maar bloed (sorry for the details). Ik heb nooit echt geweten wat dat nou was.. Ben na de vakantie ook niet direct naar de dokter geweest omdat de pijn veel minder was (ik dacht ontsteking is nu wel weg). Naderhand bleef er toch een zeurende pijn over en ben ik wel gegaan en stuurde ze me voor in en uitwendig onderzoek door naar het ziekenhuis. Maar zoals ik al zei was dat gelukkig positief.

Als het deze maand niet lukt dan is mijn vriendje de volgende gelukkige die onderzocht mag worden (zaadonderzoek). Al denk ik dat daar niks uit zal komen, denk echt dat het aan mij ligt. Maar dokter zei dat dat toch het eerste onderzoek is dat plaats moet vinden omdat ik die eerdere onderzoeken al eens heb gehad. Maar we willen het liefste niet in die onderzoeken en zo terecht komen dus wachten er bewust nog 1 of 2 maandjes mee. We zitten nu ook nog vol in een verbouwing en die zou in mei af zijn daarna gaan we op dit gebied ook stappen ondernemen :) Voor een (paar) baby's is in ieder geval plek genoeg hihi..

Dikke knuffel voor jullie! :)

9. FSL

FSL Lid

1 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    En op welke dag zit je nu dan precies???

10. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat is super positief! Als je temp hoger wordt na eisprong en hoog blijft betekend dit zwanger... Daalt je temp een dag voor of op NOD dan komen de rode duivels..:( Die willen we niet dus die laten we niet komen deze maand;)!

Ik heb bijna dezelfde temp als jij hebt haha.. Vanmorgen ook 37.1 gister en eergisteren 37,0, daarvoor 36,8 en voor eisprong 36,6

Dus ik zou zeggen laat onze temperaturen maar lekker stijgen en hoog blijven;)

11. sylvia1981

Goh fsl wat heftig allemaal zeg. Ik wist niet dat jullie ook al bijna 2 jaar bezig zijn voor een kindje. Zit ik een beetje moeilijk te doen met mn 2e ronde.
    ik kan me voorstellen dat je niet de mmm in wilt. Gelukkig zijn er wel mogelijkheden uiteindelijk mocht het zwanger worden echt niet lukken.
    ik vind wel dat je er nog behoorlijk positief in staat, ik weet niet of mij dat zou lukken...
    dat verhaal met temperaturen dat wist ik ook niet, dat je minimaal 3 dagen erna verhoging moet hebben. Gelukkig heb ik dat gehad, al vond ik mijn temperatuur 3 dagen na de eisprong ineens zo hoog, maar dit zal wel niks bijzonders zijn, ik las dat de temp bij de innesteling juist wat omlaag hoort te gaan dus dat kan het nog niet zijn.
    heb jij ook getemperatuurd fsl om je eisprong te meten?
    En wel raar trouwens dat je zulke heftige klachten had en dat ze niks hebben kunnen vinden. Waarom denk je trouwens dat het probleem bij jou ligt en niet bij je vriend? Ze hebben immers niks bijzonders bij jou kunnen vinden en je vriend is nog niet getest. Misschien heeft hij wel traag zaad? Ik hoop natuurlijk dat er voor jullie niks aan de hand is en dat jullie eindelijk na zo lang proberen een babytje mogen krijgen. Wat betreft de ongevoeligheid van je borsten, misschien kan dit nog toenemen na mate een evt zwangerschap vordert? Ik heb ook geen idee hoe het hoort te voelen als je zwanger bent, misschien merk je wel helemaal niets?

12. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Meis,

Vreselijk die files haha! Thuis werken is zo fijn, lekker in je eigen omgeving geen file en tussendoor snel een wasje draaien of even boodschappen doen komt altijd beter uit onder "werktijd" haha;)!

Om even terug te komen op het temperaturen: Het klopt inderdaad dat een positieve ovulatie test niet 100% garandeerd dat je eitje ook daadwerkelijk springt. Dit komt omdat een ovu test je lh piek meet, dit geeft aan dat je eitje eraan komt maar je eitje moet dan nog springen. Dit gebeurd dan binnen 24/48 uur.

Je eitje kan bijv nog niet "groot of rijp" genoeg zijn om te springen etc.. Dus een ovulatie test meet een lh piek en met temperaturen zie je diidelijk een daling NADAT je eisprong geweest is. Het nadeel is dus ook dat je pas drie a vier dagen na je eisprong ziet of deze geweest is ja of nee.. Na een (goede) eisprong stijgt je mperatuur minimaal 3 dagen.

Dit wist ik zelf ook niet en hebben de meiden van het forum vertelt maar ik vind het ook overal op internet terug dus het klopt (helaas) wel. Om dus echt 100% zeker te weten dat je een eisprong hebt zou je eigenlijk zowel ovu testen moeten gebruiken en moeten temperaturen ;)

In de app FF kun je alles mooi bijhouden dan heb je een goed
    en duidelijk overzicht. Ook geeft de app uiteindelijk aan wanneer je eisprong geweest is. Dit doet hij nav de temperaturen. Dan zet FF een rood kruis neer zoals je bij mij hieronder kunt zien.

Inmiddels een heel verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.. Mocht ik nog iets vergeten zijn te beantwoorden vraag het gerust! Mijn reactie zal wel later vanavond komen ivm onze uitje op Texel:)! Maar reageren doe ik sowieso nog!

Wat heftig om te horen alle klachten die je gehad hebt, gelukkig was er niks te vinden destijds.. Lijkt me dan wel een gerust stelling ondanks dat jullie nu al een behoorlijke tijd bezig zijn. Ik duim heel hard dat het deze ronde raak mag zijn voor iedereen, en helemaal voor jullie!

Fijne dag vandaag ladiesss

13. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Meiden ik lees vanavond Bij!!

Wil even melden dat ik echt gek wordt van slijmverlies! Het is dik taai en beetje rozig af en toe! Nu las ik dat dat een goed teken is.. maar moeten niet alles geloven wat ze schrijven hahaha!

Fijne dag!

14. sylvia1981

Nou het zou maar zo zijn rosa:)
    Tot vanavond!

15. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi dames, ik reageer vanavond evem wat uitgebreider maar wou wel even inhaken op het temperaturuen. Ook dat geeft geen garantie. Het is niet helmaal waar dat als je temperatuur hoger blijft je zwanger bent. Het kan ook zijn dat je niet zo fit bent (zonde dat je het zelf merkt, maar je lichaam wel) ook kan je temperatuur hoger zijn door spanning of stress. Dit is mij verteld toen wij bezig waren voor ons zoontje en ik wel temperatuurde en ik hogere temperatuur had maar een enorme tegenvaller toen ik toch ongesteld werd. Onbewust veel mee bezig zijn en toch spanning voor naderende nod kan ook zorgen voor lichte verhoging.
    Kort gezegd: het is dus echt gewoon afwachten!!

16. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Fsl een lange periode al bezig dus! Hopelijk is het snel raak! Het is je gegund.

Wij zijn pas 6 maanden bezig, nu eerste ronde ovulatie testen. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik merk wel dat wij daar allemaal anders in staan :) dat mag natuurlijk ook. Mijn berichtjes zijn ook niet vervelend bedoeld over het temperaturen enzo. Maar ik ben van mening dat er te veel mee bezig zijn niet ten goede komt. Het komt als het komt. Wat je ook gebruikt of doet.
    (Los van jou fsl, de tijd die jij al wacht op een kindje lijkt me erg moeilijk)

17. FSL

FSL Lid

1 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik heb hier, behalve met mijn vriend (en dokter), nog nooit met iemand over gesproken! Ik ben op zich vrij rustig, ondanks dat ik dit ontzettend graag wil ben ik (pas) 28 dus ik heb nog wel even "tijd" maar ik zou het mijn vriend ook zo gunnen aangezien hij toch al 36 is. Ik geloof dat als je eenmaal in zo'n proces van onderzoeken zit dat het lang gaat duren (of ze moeten direct de oorzaak kunnen achterhalen) en dat "onnatuurlijke" gun ik mijn vriend ook niet (verplicht vrijen of zaad afgeven etc.) Hij heeft zich niet echt verdiept in wat zo een onderzoeken inhouden en wat dat voor een impact kan hebben, ik zie zn gezichtje al voor me hihi.. hij zal wel een aantal x een appelflauwte krijgen ;) Maar daar zitten we nu nog niet...

Ik zal in ieder geval eens gaan tempen vanaf volgende maand, zal nu toch wel te laat zijn! want m'n eisprong zou al geweest moeten zijn.

Oh en de vraag waarom ik denk dat het aan mij ligt, is toch omdat ik altijd last heb gehad van mijn buik (linkerkant vanuit mij) en dat bloed etc. Ik weet niet het is gewoon een gevoel. als we iets gaan ondernemen (of als dat niet meer nodig is;)) zal ik jullie direct op de hoogte brengen :D

Er niet constant mee bezig zijn is idd beter maar af en toe moeilijk waar te maken;) Ik kan het soms dagen "losser" laten maar af en toe dan pakt het me beet en laat het niet los! Ik ben bijvoorbeeld in december er ook best veel mee bezig geweest maar januari en februari weer veel minder omdat ik het gewoon mega druk op werk heb gehad.

Probeer rustig te blijven want uiteindelijk komt het vaker goed dan niet!!! ;)

Voor nu:

Geniet van vakantie (Texel), vrij dagje of succes met werk!

Liefs

18. FSL

FSL Lid

1 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ NLJH hoe krijg ik die APP eigenlijk?

19. FSL

FSL Lid

1 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rosa, kan dit niet de innesteling zijn!?

20. Foxy2290

Foxy2290 Lid

9 apr 2015
    28
    0
    1
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik lees ook graag mee! Heb 06-03-2015 mijn mirena spiraal laten verwijderen en gaan nu voor ons 1e kindje! Vind het allemaal zo leuk en spannend! Het lastige is dat ik nog geen menstruatie heb gehad sindsdien, en dus geen flauw benul heb wanneer m'n eisprong is. Volgens de Gyneacoloog kan ik ondanks dat mijn cyclus nog niet ''zichtbaar'' is... al wel zwanger raken! Spannend!

Hebben jullie dat ook? Dat je elke keer denkt dat je bepaalde symptomen hebt? Haha! Ik probeer relaxed te blijven, maar dat is zo lastig! :') Ah fijn, ik ga voor een binnenkort een VET positieve test! Lieve dames, ik duim ook voor jullie allemaal! (y)

Liefs Foxy2290

Deel Deze Pagina