We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heee, wat fijn! Dat scheelt alweer :)

Ik ben inmiddels terug uit Duitsland en het is prima gegaan. Mijn dochter heeft goed geslapen, was totaal niet overstuur dat ik er niet was, maar wel superblij om me weer te zien :D

Het is daar ook goed gegaan met mijn werk - ben wel bekaf.

2. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, hoi,

Lonit: wat fijn dat het zaad van je mannetje in elk geval goed is! Hopelijk is de rest ook allemaal goed wat uit de onderzoeken komt! Ook wel weer dubbel natuurlijk als ze geen oorzaak vinden waarom het niet wil lukken... Dus lastig wat je moet je wensen dat ze wel of niet iets vinden. In elk geval wensen dat jullie toch nog snel zwanger mogen worden!

evenstar: wat fijn dat alles goed is gegaan in duitsland en met je dochtertje! Leuk he om te zien dat ze je dan echt gemist hebben! Kan me voorstellen dat je helemaal bekaf bent! Nu lekker bijkomen en genieten van je gezinnetje!

Wij hebben afgelopen maandag een pretecho 3d gedaan! Was heel erg leuk, maar madameke houd nu al van verstoppertje spelen.... Dus we kregen haar niet goed in beeld en krijgen as woensdag een herkansing! Hopelijk krijgen we dan wel een mooi plaatje van haar. Maar ik ben bang dat ze dan nog steeds verstopt blijft. Ze zat met haar hoofd in de placenta verstopt...

Veel liefs, patti

3. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Hallo!

Ik heb even snel wat doorgelezen en zo jammer/rot dat er geen zwangeren zijn bijgekomen :(

Hier gaat het ineens wel snel zeg...
    Heb net de kleertjes van onze dochter uitgezocht en kom erachter dat ik waarschijnlijk veel te veel heb bijgekocht voor onze nieuwe frummel :D
    Ook al kan er een hoop weg ivm te vieze vlekken enzo, er blijft nog een grote hoop over. Aan de was maar weer..:)
    Kamertje is geverfd en laminaat ligt, commode staat er al in en kan ik gaan inruimen.
    Maandag hebben ze de nieuwe meubels van onze dochter gebracht...behalve haar ledikant (peuterbed), want die is zoekgeraakt!!!:$
    Oke, hoe kun je een peuterbed kwijtraken? Geen idee, maar blijkbaar is het mogelijk. Deze komt nu over twee weken (mag ik hopen).
    Jammer, want wilde haar al ruim voor de bevalling in haar nieuwe bed hebben om zo weinig mogelijk veranderingen na de bevalling te hebben voor haar.
    Mijn buik is al behoorlijk (ook weer lekker striae) en mijn heupen beginnen nu al te protesteren als ik ga liggen, zit (in mijn gezicht) onder de acne en ben behoorlijk incontinent :D
    Maar....dat mag de pret niet drukken want voel me eigenlijk supergoed en blij.

Heb besloten om helemaal te gaan voor borstvoeding. Voeden op verzoek (wat ik bij onze dochter niet zo strikt heb gedaan, misschien dat het daarom ook niet goed ging).
    Ik lees me gek mbt tips en adviezen om goed voorbereid te zijn. Ik hoop zo dat het nu wel gaat lukken!
    Baby komt heerlijk bij ons op de kamer en ik heb mij voorgenomen om na de bevalling nudist te worden (in bed dan :)) en de eerste weken in bed te gaan bavikeren zodat ik zoveel mogelijk huid op huid contact ga hebben met de baby om goed aan elkaar te wennen.
    Na de bevalling van onze dochter heb ik eigenlijk geen uurtje in bed doorgebracht, lag onze dochter altijd beneden (of bij ons op de bank/schoot/borst) en werd ze blootgesteld aan alle uren visite die we hebben gehad.
    Nu kon zij er goed tegen hoor, sliep ook gewoon als we visite hadden, maar voor de borstvoeding lijkt het me beter dat ik veel tijd met deze frummel alleen door breng zodat ik ook goed de signalen ga zien.
    Lekker ego verhaal he? :D

Wie gaat er nog meer bv (proberen te) geven? Of wie (evenstar?)heeft er nog goede tips waardoor de kans groter wordt dat het gaat lukken?

4. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Goed nieuws zeg!! Dat is inderdaad een geruststelling. Wie weet is er bij jou ook niets mis.... bij kennissen van mij ging het zo: omdat ze meenden dat er wat mis was, lukte het niet. Zodra onderzoeken hadden aangetoond dat er echt geen fysieke redenen waren, hadden ze binnen een half jaar een gezonde zwangerschap en uiteindelijk een gezond kindje.... ik wens dat jullie ook toe! Succes... ik ben benieuwd hoe jouw onderzoek gaat.

5. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Gelukkig! Fijn om te weten. Kun je met een gerust hart eens weg gaan.... weekendje weg met zijn tweetjes?

6. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ah, woensdag gaat het vast wel goed! Het is zooo leuk om te zien, vind ik.... prachtig! Succes woensdag!

7. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Mooi idee, hoop voor je dat het lukt!
    Tips heb ik niet, bij ons lukte het helemaal niet. maar zoonlief is met een kz ter wereld gekomen, dus op zichzelf schijnt dat dan vaker te gebeuren..... Maar goed. Of je nou bv geeft of fles, het geknuffel hoeft er niet minder om te zijn. Zoonlief is een enorm knuffelbeest. En hij is al 5,5!

8. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Hey Tanya,

Jammer is dat he, als je het probeert en het lukt niet? Ging bij onze dochter ook allemaal wat stroef en met de gebroken nachten, kolven, fingerfeeding en de hormonen die door je lijf gieren ben je snel om als blijkt dat kv met de fles net allemaal wat meer rust geeft.
    Nou ja... het is geen halszaak, maar zou het erg fijn vinden als het nu wel lukt.

Ik vind het super dat jij de tijd neemt om op iedereen te reageren. Jeetje, ik raak de draad al snel kwijt als ik een tijdje niet heb meegelezen :)

Las ik het nu goed en kan het deze ronde qua planning (man thuis) wat worden? Ik hoop het zo voor jullie!!!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb ruim 2 jaar ervaring met bv :) Als je vragen hebt, doen hoor! Leuk dat je er voor gaat! Ik kan je een ding vertellen, het wordt steeds makkelijker na die eerste periode, en idd, voeden op verzoek is de sleutel tot een hoop dingen. Vooral produktie ;)

Nu is het bij mij vrij makkelijk gegaan, het enige probleem dat ik had was melkzee... veel te veel melk, mijn arme kleine borstjes... wonder dat ik nergens striae heb :$ Verder door goede begeleiding dit wel weten in te dammen, en na 9 maanden was de produktie min of meer stabiel.

Een advies op voorhand: zorg dat je kraamhulp met bv-certificaat hebt. Een slechte kraam die meteen op fv overgaat kan juist in het begin de boel om zeep helpen, ik hoor dat helaas vaak genoeg. Wij hadden er eentje die streng heeft toegezien op goed aanleggen en strikt op verzoek voeden. Bij honger en niet genoeg aankomen --> vaker aanleggen, evt. dan wel wakker maken. Zodra je fv bijgeeft, gaat dat ten koste van je produktie, die gaat om hoog naarmate er meer gevoed wordt, dus honger stillen via fv is dan voor de bv produktie erg slecht.

Sorry, dit is ongevraagd advies :)

:D

Hier moeten we trouwens nog aan het kamertje beginnen, maar we hebben sinds gisteren wel de wieg in huis! Wij hadden met de eerste een ernstig ruimte tekort, en hebben de kinderwagenbak (smal ding) naast ons bed gehad toen. Paste net. Nu komt er een hangwieg.

The suspended cradle that provides security and stimulates development. | Leander®

Wij hangen 'm alleen op aan het plafond, zo'n standaard daar struikel je maar over. ;)

Verder moet er nog een verfje en een commode, maar that's it. Kindje 2 krijgt denk ik Fiep Westendorp op haar kamer, Renske heeft alles van Kikker/Max Velthuijs. Zo leuk.

10. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    ja, het zou kunnen lukken. Hoewel volgens de berekening vandaag de eisprong zou moeten zijn, maar mannetje is vanmorgen alweer vertrokken. Wel een aantal pogingen ondernomen dit weekend. En nou maar hopen dat het lukt..... er hoeft maar één zwemmertje succesvol te zijn, uiteindelijk..... optimist tot in de kist :D

11. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,hoi,

Gaja gaja: hopelijk gaat het nu wel lukken met de borstvoeding! Ik denk dat het bij elk kindje wel weer anders zal zijn dus wie weet...
    Wie weet kan evenstar je nog wel helpen met tips en trucs.

Tanya: het kan toch best wel hoor als je van het weekend hebt geklust en vandaag je eisprong! Als het dan raak is dan wordt het waarschijnlijk een meisje. Die zwemmen wat trager dus die hebben meer tijd nodig om bij de eicel te komen dus het kan nog prima! Weet je wel zeker dat je eisprong vandaag is of is dat meer een gokje? OV testjes gedaan of tempen of doe je daar allemaal niet aan? Ik ga voor je duimen in elk geval!

Evenstar: in elk geval het wiegje in huis dat is het aller belangrijkste! Als ze dan komt dan kan ze in elk geval lekker slapen! De kamer zal vast ook wel gaan volgen!

Bij ons is de kamer reeds behangen met lief behang! Echt heel lief! hahaha. Nu moet er nog laminaat in en dan kunnen de meubeltjes erin! Superleuk!

Veel liefs, patti

12. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Patti, leuk dat het kamertje zo mooi geworden is..... super!
    ja, in principe kan het wel. Ik ben benieuwd. Een meisje zou ook leuk zijn hoor, aangezien we al een zoon hebben. Maar een zoon zou ook prachtig zijn. Maar dan moet het wel lukken!! :D Nee, ik ben niet 100% zeker over het tijdstip van de eisprong. Hij kan ook wat eerder zijn geweest. Mijn gemiddelde cyclus duurt 27,6 dagen, dus ik ben voor deze maand uitgegaan van 28 dagen. het kan dus allemaal wat eerder zijn. Vruchtbaar slijm zegt niet zoveel bij mij, dat is altijd echt een week lang in overvloed aanwezig. Ik heb wel wat met ovulatietestjes geklungeld, maar het kan haast niet zo zijn dat je vier dagen een dikke streep krijgt, dus daar is denk ik iets niet goed mee. Bovendien had ik de vorige keer met die ovu-testjes drie dagen een dikke streep en toch lukte het niet, dus.... ik weet het allemaal neit, ik wacht maar weer af.

13. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Meisjes, hoe is het bij jullie?

14. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hai hai, wat is het rustig hier ladies.
    Tanya, hoe is het bij jou? Ik zie dat je nog een paar daagjes moet wachten, maar heb je hoop?

Ik ben vandaag weer ongesteld geworden :x Vruchtbare periode goed benut en de aanloop naar mijn menstruatie leek hoopgevend (klachten die ik normaal altijd heb voordat ik ongesteld moet worden, misten nu), maar nee hoor....weer niet. Het rare is ook dat mijn cyclus lijkt te verschuiven naar 28 dagen ipv 30.
    Afijn, ik ben gisterochtend bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Ga vandaag een afspraak maken. Ben heel benieuwd, weet allemaal niet zo goed wat ik kan verwachten qua onderzoek. Ik laat het maar op me afkomen :)

Ondertussen heeeeerlijk genieten van het mooie weer! :D Laat de lente maar lekker tot bloei komen!

15. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    jammer dat je ongesteld geworden bent!!! :x Dat is echt balen meis! Ik hoop voor je dat er iets uit de onderzoeken komt van de gyn waar je wat aan hebt, cq dat is op te lossen. Van de andere kant, als er niets uitkomt, is het natuurlijk super. Maar ja, dan weet je nog steeds niet waarom het zo lang duurt..... Succes in ieder geval! Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
    Hier is het ook niks geworden hoor :x..... het was ook te mooi om waar te zijn, zwanger worden in de maand dat ik 40 werd. Ik had graag een draakje gehad :D, maar als het de komende maand lukt, dan wordt het op de valreep ook nog een draakje he.... Ik heb al een hondje. Man is ook hond. Zelf ben ik rat (chinese dierenriem). Maar goed..... Manlief is gelukkig thuis in (een deel van) de vruchtbare periode van april, dus we zien wel. En per de tweede week van mei heeft hij gelukkig een baan dicht bij huis, dus is ie 's avonds weer lekker thuis :D:D:D:D:D!!!!! Helemaal blij!!!! :D:D:D:D:D

16. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, hoi,

Het is zeker rustig hier! Ik was lekker een weekje met vakantie! Heerlijk genoten en helemaal met het mooie weer! We waren gewoon een week in nl gebleven naar centerparcs. Is met een kleine helemaal leuk! We hebben het echt super gehad. Onze kleine meid is helemaal gek van zwemmen dus heeft haar hart op kunnen halen! Heel leuk om te zien dat ze steeds gekker durft te doen in het water! Nog even genieten voordat de 2e komt!

Lonit: balen zeg dat het weer niet gelukt is. Hoop idd dat de gyn je kan helpen en dat je probleem om zwanger te raken op te lossen! Afwachten maar! Ik weet ook niet precies wat voor onderzoeken je kan verwachten... Heb het niet mee hoeven maken... In elk geval veel succes! En houd ons op de hoogte.

Tanya: Zeker jammer dat het ditmaal weer niet is gelukt! Hopen dat het nu toch binnenkort een keer mag gaan lukken!!! Lukt het nog om optimistisch te blijven? Of wordt je er inmiddels al moedeloos van? Ik zou denk ik echt gek gaan worden... Hopen dat het de komende maand mag gaan lukken!!

Veel liefs, patti

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik was ook een weekje met vakantie :D En wat een heerlijk lenteweer, terwijl het er voor komende week helemaal niet goed uitziet... Op de terugweg zagen we een hoop caravans op weg naar vakantie gaan (richting waar wij vandaan kwamen dus), heb gezien de vooruitzichten wel een beetje medelijden, het is weer zo kil nu!

Wij zaten in een dijkhuisje/boerderijtje in de buurt van Belgie (particulier gehuurd, geen park dus), zijn ook veel in Belgie op pad geweest (Brugge bezocht, en de dierentuin van Antwerpen, en nog een tocht door Zuid-Belgie). Echt genoten van prachtig weer, veel buiten geweest, uitgerust, zalig.

En alweer 29 weken zwanger. Vind jij het ook zo vliegen Patti? :$ Tjee, ik ga alweer bijna aftellen en zit voor mijn gevoel al zo dicht tegen mijn verlof!! Aaah!

Tanya, wat jammer dat het nogsteeds niet raak is... ik hoop echt dat het dit jaar gaat lukken! Ik ben de vorige keer in mei zwanger geraakt, heel vruchtbare maand :D

Lonit, ben benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen. Ik weet ook niet wat 'beter' is, dat alles goed is en het dus onbegrepen is waarom het nogsteeds niet gelukt is, of dat er iets is. Met het laatste kan je misschien iig behandeld worden, maar beiden zijn gewoon niet wat je wil - hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt meid!

18. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    hallo meisjes, ja, ik ben nog steeds optimistisch. We zijn wel al zo'n twee jaar bezig, maar ja, als mannetje vaak op DE tijd van de maand (gedeeltelijk) weg is, dan schiet het natuurlijk ook niet op. April is ie nog weg, maar vanaf mei is ie lekker thuis!!! Jippie!!! Nieuwe baan, lekker dicht bij huis, in ons eigen dorp zelfs, wat wil je nog meer!! Waarschijnlijk gaat het dan wel beter. Hoop ik.

Overigens heb ik wel een beetje slechte zin. Na bijna een jaar radiostilte belden gisteren ineens de schoonouders op. Wij hebben het eigenlijk inmiddels afgesloten, maar zij willen een afspraak. Ik heb gezegd dat ik het met mannetje zou overleggen, maar dat het zeker niets wordt voor half mei, omdat mannetje nog werkt in het buitenland tot mei en onze vakantie wilde ik niet aan hun melden. Gelukkig mannetje ervan kunnen overtuigen kleine man niet mee te nemen bij eerstvolgende bezoek. Mijn schoonmoeder kan zich namelijk niet beheersen en ik ben niet van plan het arme kind een levenslang trauma te bezorgen door een bezoek aan schoonouders. Hij wil er sowieso al niet heen, dus.... En ik eigenlijk ook niet. Ik ben er klaar mee. Ze hebben een jaar lang niets van zich laten horen en geen interesse getoond. Voor ons hoeft het nu ook niet meer. Wat vinden jullie van zoiets? Overigens verwijten zij ons dat wij niets van ons hebben laten horen, maar ja, de pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet. Ze hebben een jaar lang geen interesse getoond, nu hoeft het ook niet meer voor ons. Mijn man is daar net zo stellig in als ik, maar ja.... wat vinden jullie?

19. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    evenstar en patti, heerlijk een weekje weg! super. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad!

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoi meiden, hoe gaat het met jullie?
    Lonit en Tanya, ik zag dat jullie helaas ook nog niet zwanger zijn. :(
    Klote zeg!

En met alle zwangeren, ook alles goed?

Hier hebben we vorige week de uitslagen gehad van de onderzoeken naar herhaalde miskramen, maar zoals wij (en de gyn) al verwacht hadden, is daar niks uitgekomen..
    Nu hebben man en ik besloten om verder te gaan met het Geertgenkliniek, al moet ik nog steeds moed verzamelen om te bellen... ;)

Deel Deze Pagina