Oooh en ik vergeet Banjabes helemaal!! Hoe is het met jou meid, en met je onderzoeken, of heb je daar allang de uitslag van? (Ik heb al té lang niet meer meegelezen..)
Hé Jusi, lang niets gehoord zeg, hoe is het met jou? En banjabes, inderdaad, ook lang niets van gehoord.... ben eigenlijk ook benieuwd hoe het met haar is....
Hey meiden, Zag dat er weer eens gereageerd werd in dit topic, dus ik dacht: ga maar weer eens even kijken. Tanya, wat blijf je toch een heerlijke optimist. Jammer dat het nog steeds niet zo mag zijn meid. Jusi: gelukkig is er niets uit de testen gekomen. Toch een soort opluchting, al weet je niet goed wat het dan was nu. Kun je me meer vertellen over die kliniek? Patti en evenstar: Heerlijk even zo'n vakantie. Jullie hebben er lekker van genoten, lees ik. Lonit: Spannend meid, weet je al wat meer? Hier zijn we bij de klinisch geneticus geweest twee weken geleden. Er is bloed geprikt en nu is het nog heel lang afwachten. 20 april ga ik bloed laten prikken voor de andere testen (mag pas 12 weken na de miskraam), dus wij zijn nu niet bezig met zwanger worden even. Eerst werd ik daar heel sip van, maar nu is dat wel even goed. Ik drink roseetjes, ga lekker naar de sauna, ga stappen en eigenlijk is dat wel heel lekker. We zijn een jaar achter elkaar alleen maar bezig met zwanger worden en nu even genieten, voordat we weer in de zwangerwordmodus gaan.
Hey banjabes! Leuk om van je te horen Dat kan ik me goed voorstellen, dat zo'n in principe ongewenste pauze toch ook een rust geeft en ruimte voor even wat anders. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt banjabes! Helemaal niet leuk om in deze molen te zitten Jeetje, en van ons groepje zijn er gewoon 3 meiden die met onderzoeken zitten, het voelt oneerlijk dat ik alweer aftel naar mijn verlof, ik gun het jullie allemaal heel erg! Hier alles ok, moet wat meer rust nemen van de vk (gaat zo lekker met drukke ft baan in '32' uur en een slechtslapende peuter met een zeer grote eigen wil ). Had vorige keer een groeiecho extra omdat de baarmoeder niet goed meegroeide, maar kindje was perfect schema en bij deze controle was de bm ook weer goed op schema. Dit weekend veel vrije dagen. Klinkt stom, maar ik zit er qua wat ik nog moet/wil doen op mijn werk niet op te wachten. Maar wel mooie kans om eindelijk de babykamer op te gaan knappen Mijn ouders komen helpen, dat gaat vast veel schelen. Vrijdag hebben mijn man en ik allebei vrij (universiteit is dicht) en gaat dochter gewoon naar kdv, kunnen we iig een hele dag samen schilderen. Nu ik het zo schrijf heb ik er wel helemaal zin in! Wordt een rustig kamertje met zachtpaars, wit en blauwe accenten (want de vloerbedekking die er ligt is nu eenmaal kantoorsaaiblauw en we gaan echt niks duurs doen omdat we hier over een paar jaar ws. al niet meer wonen).
Tanya, ja verder gaat alles wel goed hoor! En ik vind het ook erg knap van je dat zo positief blijft hoor. Je bent een kanjer. Banjabes, anders even kijken op geertgen.nl Ik ben er zelf ook niet echt in thuis namelijk, maar kreeg dit al een paar keer als tip van anderen. Voor ons is dit namelijk ook niet zo ver rijden, dat scheelt. Evenstar, ooh leuk de babykamer in orde maken. Fijn dat alles verder wel goed gaat met de zwangerschap.
@Tanya, Ik denk dat als jullie gevoel nee zegt en jullie zijn het er ook allebei mee eens dat je dan lekker je gevoel moet volgen. Het blijft moeilijk hoor, opa's en oma's... Je gunt je kinderen lieve opa's en oma's, maar als ik hier zo op dit forum lees wat een problemen er allemaal zijn tussen ouders en grootouders...Pffffff! Mocht je wel beslissen weer af te spreken dan lijkt het me goed de dingen goed en duidelijk uit te spreken, blijft er dan nog een hoop ongenoegen dan kun je altijd nog besluiten er helemaal van af te zien. Hmm....moeilijk hoor. Sterkte!! Hier gaat het allemaal wel goed. Gisteren een groeiecho gehad en moest wel even slikken hoor. Ik vond zelf al dat mijn buik vergeleken met mijn vorige zwangerschap wat zwaarder was (striae is ook erger geworden, alles staat strak en navel puilt ook al haast uit) en nu blijkt dus dat frummeltje op dit moment al 3100 gram is! Tja...zit in het 75ste percentiel, niet echt schrikbarend zou je zeggen, maar onze dochter is met 37w4d geboren en woog 2830 gram. Ik vind dat best een verschil! Nu hoopte ik wel dat deze meid wat zwaarder zou zijn omdat ze dan net wat meer reserves zal hebben na de geboorte, maar als ik nog tot een week of 40/42 door ga lopen, krijgen we wel een grote meid zeg! Nou ja...ik weet ook wel dat die groeiecho's geen 100% zekerheid geven, maar zit nu al te tellen van: wat als ze nu nog elke week 200 gram aankomt? Pfff....waar maak ik me druk om eigenlijk? Alles zag er goed uit en daar gaat het om toch? Ben er wel een beetje klaar mee aan het raken. Voel me alsof ik al twee jaar zwanger ben en zou het toch wel fijn vinden om mijn eigen lijf weer een beetje terug te hebben. Zo. Klaagmodus weer uit. Tijdens de groeiecho nog een mooi 3D-fotootje meegekregen en onze nieuwe meid lijkt superveel op haar grote zus. Zo leuk om te zien
Hallo dames, durf bijna niet meer te reageren hier.. Heb jullie verwaarloosd. Sorry!!! Hier bijna 36 weken zwanger, nu 2 weekjes thuis (lekker!!), verbouwing van de uitbouw en zolder / aannemer was half februari klaar, toen moesten we zelf alles nog schilderen, sauzen en behangen (avonduurtjes, zaterdagen) en vloeren moesten erin, terras opnieuw gestraat, een lampje hier, een rolgordijntje daar. Al met al, waren we steeds wel iets bezig. Nu is het meeste (de grootste en belangrijkste dingen) af. Fijn! Levi slaapt sinds 2 á 3 weekjes op z'n nieuwe kamer en dat gelukkig goed! Af en toe een onrustig nachtje, maar hij is ook bezig met z'n 2 onderhoektanden.. Babykamer zijn we dus ook mee begonnen nu! Ein-de-lijk! Hebben 2 wanden opnieuw behangen, andere accessoires neergezet en opgehangen en heb afgelopen week de wieg opgehaald en het badje neergezet, kleertjes en hydrofiele doeken ed. gewassen. Dat geeft wel rust! Daarvoor was het een beetje 'vol' in m'n hoofd. Moet het wiegje nog wel even opmaken trouwens.. Dus.. Nog wel een things-to-do-list(je), maar.. Geen noodzakelijke dingen meer. Dus.. Lekker elke dag huis bijhouden (nesteldrang is wel ernstig toegeslagen. haha!) en genieten van Levi! Ik voel me trouwens goed, merk wel, sinds de 30 weken ongeveer, dat ik weer wat sneller moe ben. En ja, de bekkenklachten.. Heb goede dagen en mindere. Maar meestal heb ik een slechtere dag als ik daarvoor druk ben geweest. En dus waarschijnlijk iets teveel gedaan heb.. Baby doet het ook prima! Gemiddeld kindje zei de verloskundige vorige week, ligt al wel vast. Wel spannend, hoor.. Binnen 6 weken ga ik weer bevallen en hebben we een klein baby'tje! Ieeehh.. Ik krijg er echt kriebels van in m'n buik! Tanya Wat fijn dat je man straks niet meer hele dagen weg hoeft, zeg!! Prefect toch, mooi in de buurt werken! Hopelijk geeft dat jullie een bepaalde rust en mag het snel raak zijn! Over je schoonouders.. Tsja, wat moet je daar nou mee?! Jullie gaan sowieso met ze afspreken? Ik zou wel een paar dingen op papier zetten. Niet dat je later denkt: "Shit, had ik dat nou maar ook gezegd!" En mochten jullie vergeven en vergeten (wat vast niet zo makkelijk gaat), dan wel rustig aan opbouwen. En als jullie zeker weten dat jullie er écht klaar mee zijn.. Hmmm, zou je het dan wel weer een kans geven? Moeilijk, blijven zijn ouders en de opa en oma! Jusi Fijn dat er niks uitgekomen is! Maar ja, waarom gaat het dan niet, hè?! Wat gaan ze in die Geertenkliniek doen dan? Banjabes In afwachting dus.. Nou, hopelijk geeft ook deze pauze jullie een gunstige rust! Geniet maar lekker van deze periode! (al snap ik ook wel dat als je een 2e kindje wilt, dat je dan liever niet wacht) Is jullie allemaal zo gegund!! Evenstar Las toevallig net een topic van je. Je hebt/had veel harde buiken? Zijn ze inmiddels wat afgezakt?! Ik herken dus wel de drukte en het continu gevoel van: "Ik moet dit nog doen, dat moet nog gebeuren, oh en dat wil ik ook af hebben!" En dan uiteraard nog het 'gewone' werk, huishouden en kindje!! Je gaat met 34 weken met verlof?! Gaiagaia Hé, ook laatste loodjes, hè! Hoe voel je je? Goed? Je bent de vorige keer dus al wat eerder bevallen? Ben nu benieuwd.. Gek idee, hoor.. Kan maar zo weer gebeuren! Hihi! Hier nu een paar dagen een zeurende onderrug en onderbuik, menstruatie-achtig. Over die groei-echo.. Mijn vriendin is in januari bevallen, was onder behandeling van de gyn en kreeg dus elke week / 2 weken een echo, op het laatste werd het kindje geschat op 7,5 pond. Kindje was 6 pond. Dusss.. Je bent er dus wel een beetje klaar mee?? Ik aan de ene kant wel, merk dat ik sneller moe ben, dat m'n lichaam niet altijd meer mee werkt, offff.. Ik wil dingen, maar dat gaat gewoon niet zo heel makkelijk meer. Máár, ben het ook nog niet zat, ofzo! Laat nog maar even zitten.
Hoi meiden, ik móet echt even iets kwijt hoor... Een paar dagen geleden heb ik een test gedaan, maar die was negatief. Vandaag nog geen ongesteldheid te zien, dus vanochtend maar een testje gedaan. Ik zag geen streep, dus heb de test weggelegd. Vanmiddag dacht ik er ineens weer aan, dus pak ik hem, en jawel, ik zag toch echt een héél licht streepje! Manlief is erg voorzichtig, die ziet wel iets, maar denkt ook weer dat het niets is. Ik heb de test vergeleken met die andere van een paar dagen geleden, en daar zag ik echt geen streepje. Pfff... ik zit nu op dag 36, vér over NOD dus. Maar ja, zou ik nu zwanger zijn of niet??? (Sorry dat ik er jullie mee lastig val, ik móest het ergens kwijt. )
@jusi: Jeee! Da's spannend zeg! Ik duim voor jullie Vind het lezen van testen die al een tijdje liggen wel een beetje tricky, maar hoop zo voor jullie dat er wat aan het groeien is! Ver over NOD is wel een goed teken...*duim, duim, duim* @Daydreamer: Ja! Ook de laatste loodjes hier... Ik ben er een beetje klaar mee omdat ik het zo zat ben dat ik niet gewoon kan doen wat ik wil doen! Lichamelijk bedoel ik dan...pfff. Als ik een tijdje heb gezeten en opsta, moet ik echt even opstarten, ik lijk wel een oud vrouwtje dan. Schuifel, schuifel..want heb dan best last van mijn bekken/heupen. Het slapen wordt ook steeds minder en ik wil zo graag wat grote klusjes in huis doen, die mij dus gewoon 'verboden' worden door vriend en familie (de tuin even lekker omspitten, de overloop verven, matrassen verslepen....het hele huis reorganiseren). Waarschijnlijk is het gewoon nesteldrang, want normaal ben ik niet zo actief En ja..vriend denkt dat deze frummel niet lang meer op zich laat wachten, terwijl ik denk dat het nog wel een paar weken gaat duren. Heb net zoals jij al schreef last van menstruatieachtige krampjes in onderrug en onderbuik, maar volgens mij heeft dit te maken met het indalen. Frummel ligt al wel helemaal goed en vast, dus dat is wel een fijn idee Ach...eigenlijk mag ik niet klagen en ik denk dat het zat zijn van mij ook meer het gevolg is van snel zwanger zijn achter elkaar. Ik ben 6 maanden 'zwangervrij' geweest en in die tijd heb ik mezelf nog niet echt terug kunnen vinden, dus heb nu het idee dat ik al jaren zwanger ben Hartstikke fijn dat jij het nog wel even vol kunt houden. Als ik het zo lees ben jij nog lekker actief! Fijn idee he, als de babykamer zo goed als af is? Hier ook op wat details na klaar. Alles gewassen en ingedeeld, wieg staat al opgedekt klaar in onze slaapkamer, moet alleen mijn vluchttas nog even inpakken (morgen, morgen, morgen ). Ik vind het ook spannend hoor...het idee dat het binnen een paar weken al zover gaat zijn! Ik hoop dat jouw laatste loodjes zo voorspoedig blijven gaan!!
GaiaGaia, ja spannend is het zeker! Ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken, maar wat wel zeker is, is dat ik nu op dag 37 zit en nóg niet ongesteld ben.. Mijn gemiddelde cyclus zit op dag 30. A.s. zaterdag ga ik er nog maar een testje tegenaan gooien, als ik zo lang kan wachten dan. Ow, en heb wel menstruatie-achtige buikpijn sinds zaterdag, vaag toch? En voor jou, ook spannend zeg, de laatste loodjes! Zo te lezen heb je flink last van nesteldrang. Fijn dat je er verder helemaal klaar voor bent, de baby kan komen dus.
hallo meisjes, meer nieuws dan ik had gedacht hier zwangere meisjes: nog even volhouden. je weet waarvoor je het doet he? banjabes: leuk je hier weer eens te zien. even lekker pauzeren is misschien best goed. wie weet lukt het per ongeluk toch.... jusi: spannend zeg!!! volhouden meis, misschien heb je geluk deze keer!
ja, heerlijk dat mannetje vanaf 7 mei dicht bij huis werkt.... we hebben een fiets gekocht, nu kan hij met de fiets naar zijn werk..... super!!! Nee, we hebben nog niet definitief besloten met ze af te spreken, maar ik denk wel dat het verstandig is. Maar zonder de jongen. Zij kan zich niet beheersen. Zat tijdens het telefoongesprek al op de achtergrond te schreeuwen dat het allemaal niet waar was wat ik zei, terwijl ik mijn schoonvader aan de lijn had. Dus dat belooft niet veel goeds. We zijn er echt klaar mee. Er is al heel veel gebeurd in het verleden. Heb hun bijvoorbeeld nooit kunnen vergeven dat wij met een ziek kind bij hun vertrokken (kind kon niets binnenhouden, nog geen slok water.... hij was toen een half jaar oud). Alles spuugde hij uit. Had ie op hun dekbed gespuugd, en ze bleef er maar over doorzeuren dat ze dat wel weg kon gooien. Wij met kind naar de huisartsenpost. Bleek een maagvliesontsteking te zijn. Ze heeft in die hele maand toen niet 1 keer gebeld om te vragen hoe het was. Ze gaf wel een half jaar later haar lidmaatschap van de sportvereninging op omdat "men niet eens de moeite heeft genomen om te bellen" hoe het met haar was toen ze griep had. Dus.... zo iemand is dit. Totaal niet mee te praten.... Ze zijn alleen maar met zichzelf bezig. Je vraagt toch hoe het met je kleinkind is als je weet hoe ziek het was toen we wegreden? Dan zwijg je dat toch niet dood?? Ik begrijp zoiets niet. En zo zijn er al zoveel dingen geweest. En dat stapelt zich op en eigenlijk zijn we op een punt gekomen dat we zeggen dat het niet meer hoeft.....
Jusi wat spannend!! Eh, gooi er vandaag of morgen nog een testje tegenaan joh!!! Na afleestijd moet je eigenlijk testjes weggooien... kan je eentje van kv gebruiken? Gaiagaia, laatste loodjes echt he? Grappig dat dit kindje zwaarder zal zijn. Mijn dochter was 3840, van mij mag er weer zo eentje komen haha! Ben toen bevallen met 39w4d. Ik hoop weer op zoiets, eigenlijk. Daydreamer, jij ook al met verlof. Ja, ik heb heel veel harde buiken gehad vorige week en moet gas terugnemen. Ik werk door tot 36 weken, ga pas 20 mei met verlof. Maar ik ga 2 dagen (van de 4) thuiswerken. Dat scheelt een hoop gedoe en uitputting van het langdurige fietsen met peuter, maar ook de extra druk die ik ervaar als ik gewoon op werk zit. Ik kan me thuis echt puur richten op wat ik zelf nog af wil hebben, zonder afleiding van dit of dat. De rest van de dagen ben ik dan wel beschikbaar voor het gedit of dat Hopelijk helpt het. Tanya, hoe is het met jou?
Oh, kruispost. Wat een gedoe met je schoonouders. Ik vraag me altijd weer af waar die monsterlijke lui vandaan komen Hier ook een drama van een schoonmoeder, en de schoonvader ken ik niet eens, mijn man heeft na hun scheiding met hem gebroken. Nou ja, de vader deed geen moeite voor hun en daar heeft hij zijn conclusies uit getrokken. Onvoorstelbaar toch? En over mijn schoonmoeder en haar fratsen zal ik maar zwijgen :x Sterkte ermee hoor. Kan me voorstellen dat je het zat bent.
, als ze maar niet op het idee komen om ons bert van leeuwen van het familiediner op onze nek te sturen. Nee, gaan ze niet doen, want zij vinden dat wij fout zitten, dus.... pffff.... gelukkig !! Verder gaat het hier zijn gangetje. Het paasweekend was hét weekend deze maand, dus wat pogingen gedaan. Nu maar hopen dat het gelukt is! We gaan ervoor! Optimist tot in de kist, dus....
Jeetje Tanya, wat een verschrikking zeg zulke schoonouders. Daar word je toch niet blij van. Bah. Jusi: Spannend zeg! Jeetje, een streep is een streep is mijn ervaring. Mijn tweede zwangerschap had ik heel vroeg getest en dat was toen een hele lichte streep, maar die werd toch echt gewoon donkerder en ik was echt zwanger. Evenstar: Rustig aan he meid, met al die harde buiken. Gaiagaia: Wat een gek idee. Voor jou ook de laatste loodjes alweer. Gaat opschieten he? Hier: Heel erg vruchtbaar. Hmmmm, moeilijk moment. Het liefst wil je.........
Nou, ik zal jullie even vertellen dat ik vanochtend gewoon ongesteld geworden ben. Ik baal er toch zó van! En heb vanmiddag het Geertgenkliniek gebeld, maar die kon niks voor ons betekenen. Ik heb het idee dat het een beetje doodloopt nu, pff..
Tanya, oh wat een ramp je schoonouders! Dat is verrekte lomp van ze, om niet te bellen als je zoontje zo ziek is. Ik snap zoiets ook nooit! Wat ik wel snap, is dat je er helemaal klaar mee bent. Banjabes, waarom mag jij nou niet zwanger worden dan? Ik mis even iets geloof ik..
He bah jusi, wat vervelend. Ik had echt goede hoop voor je. Balen meid. Wij mogen nu even niet omdat ik bloed ga laten prikken de 20e op bijvoorbeeld ook antifosfilipidensyndroom. Dit kan pas 12 weken na je mk, dan pas zijn bij de meeste mensen de waardes weer helemaal zoals ze normaal zijn. Daarvoor kan het lijken alsof je dit hebt, terwijl dat dus niet zo hoeft te zijn (komt dan nog door je zwangerschap). Hopelijk komt er niets uit en kunnen we de volgende maand weer helemaal gaan voor een baby'tje. Omdat ik ook een vroeggeboorte heb gehad en nu twee keer een miskraam is dit iets waarvan mijn huisarts dacht dat ik dit misschien kon hebben. Zelf denk ik het niet, want er zaten geen infarctjes in de placenta van mijn dochter. Maar je weet het nooit. Ik laat het maar gewoon uitzoeken.
@Jusi he bah toch ongi en de kliniek kan niets voor jullie doen. Sterkte meid! @Daydreamer gaat echt opschieten bij jou. Spannend hoor @Evenstar fijn dat je 2 dagen thuis kunt gaan werken. @Tanya wat heelrijk dat je man nu dicht bij jullie werkt nu zijn jullie in ieder geval samen op de juiste periode @Banjabes ze kunnen het maar beter uitsluiten toch dan weet je in ieder geval zeker dat je niet hebt. Met mij en de baby gaat alles goed. Vandaag gehoord dat hij eindelijk goed is gaan liggen want hij lag vorige controle nog in stuit dus ben erg opgelucht. Verder druk met de onze slaapkamer, dochters kamer en de baby kamer maar het eind begint in zicht te komen