We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Banjabes, dat klinkt ingewikkeld.. zal zo eens even googlen.
    Maar nou jij het over die infarctjes hebt.. ik had dat wel bij Kenji. :$
    Even terugkomend op jou; Ik hoop ook dat er niks uitkomt, en dat jullie weer snel zwanger mogen worden!

Smile, fijn dat de baby weer goed ligt. :)

2. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @smile: Wat goed dat je kindje zelf nog gedraaid is zeg. Mijn nichtje haar baby heeft heel lang in een stuit gelegen. Die is echt wel 4 keer gedraaid en dat was echt super pijnlijk allemaal.

@jusi: Jeetje echt:$! Hmmm, misschien kan je dan ook beter even bloed laten prikken. Het is nu toch meer dan 12 weken geleden, dus die bloedtest kan nu zo afgenomen worden in het ziekenhuis.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja maar ik heb wel alle stollingsonderzoeken en nog wat gehad, dus ik neem aan dat daar dan ook op geprikt wordt?

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ok, in principe wordt dat dan ook gewoon meegenomen lijkt me. Lijkt me heel raar als ze dat onderzoek hebben laten liggen. Dan heb je dat in ieder geval niet. Wat een opluchting!

5. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    @ Jusi: wat jammer zeg!!! Ik heb dat een tijdje geleden ook eens gehad. Zomaar iets van 37 dagen, terwijl ik anders mooi op tijd ben, maar ja.... verder niks loos. Waarom kunnen ze in de Geertgenkliniek niets voor jullie doen?

@ banjabes: sterkte voor het onderzoek, wie weet komt er ook niks onrustbarends uit. Ik las trouwens dat een onontdekte glutenallergie ook voor miskramen kan zorgen, maar goed, dan had je waarschijnlijk ook andere symptomen die daarop wijzen. Hoewel je zou zeggen dat onontdekt betekent dat je dus geen symptomen hebt..... maar glutenallergie zit dan wel in je lijf, ondanks dat je het niet weet. Maar ja, dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn.

@ zwangere meisjes: nog even volhouden, en de meisjes met de laatste loodjes.... t belangrijkste is dat jullie een gezond mensje op de wereld zetten. doe vooral rustig aan.

Hier nog even afwachten wat het wordt. Of het paasweekend ook vruchtbaar is geweest..... nou, dat zou wel symbolisch zijn.... haha. Aangezien we dan het nieuwe leven vieren.... wie weet hebben we geluk.

Overigens na dat ene telefoontje niets meer van schoonouders gehoord. Ik denk dat ze beledigd zijn dat ze op hun beurt moeten wachten, omdat ik gezegd heb dat ik met mijn man zou overleggen, maar dat het tot half mei zeker niets wordt met op bezoek komen.... ze doen maar. Ik ben er klaar mee.

6. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Heeey meiden,

Jeetje Evenstar en Smile...wat schiet het bij jullie al op! Het aftellen gaat nu wel beginnen. Spannend hoor! Geniet nog van de laatste weken zwangerschap :)

Jusi, wat jammer dat je ongesteld bent geworden :(
    En Banjabes, ik hoop dat de onderzoeken uitsluitsel zullen geven. Vind je het erg dat je het zwanger worden even in de wacht moet zetten ivm de onderzoeken, of focus je je nu vooral op de testen?

Vandaag is voor mij ronde 20 aangebroken. Ik zit inmiddels in het 'orienterend fertiliteitsonderzoek'. Vorige week heb ik een echo van de baarmoeder gehad en dat zag er goed uit; geen verklevingen of iets dergelijks. Zoals ik al eerder schreef was de semen analyse van mijn vriend ook prima.

De volgende stap voor mij is een HSG-onderzoek (rontgenfoto van de baarmoeder/eileiders). Ze brengen dan vaginaal contrastvloeistof in en maken vervolgens de rontgenfoto. Ik zie vreselijk tegen dit onderzoek op (schijnt best pijnlijk te zijn) en weet ook niet of ik het wil. Maarja...hiermee sluiten we wel definitief uit of mijn eileiders het wel of niet goed doen. Ik zal er dus wel aan moeten geloven denk ik. Pfff

7. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Het is alweer even geleden d

8. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    oeps foutje!

Het is alweer even geleden dat ik heb geschreven. Jusi en banjabes en lonit ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn van een gezonde plakbeeb!
    Lonit: spannend hoor dat hsg onderzoek! Ik hoop voor je dat de pijn meevalt en de uitslag vh onderzoek natuurlijk ook!

Banjabes: heb je de uitslag al van het bloedonderzoek of moet je daar nog even op wachten? Ik duim voor een goede uitslag zodat jullie weer kunnen proberen raak te schieten van een gezonde beeb!

Tanya: ik zie dat je twee dagen overtijd bent en? Ik duim voor een positieve test!!

Hier merk ik wel dat het zwaarder wordt... Vooral een hele dag werken is echt bijna niet meer vol te houden.. Gelukkig nog maar 2,5 week werken en dan begint mijn verlof!

liefs, patti

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wow, even ego dames. Het chromosomenonderzoek is nu al binnen (in precies 1 maand) en alles is goed. Afgelopen vrijdag is mijn bloed op alle andere dingen geprikt, dus dit nog even afwachten en hopelijk mogen we dan weer gewoon beginnen.

Lonit: Is inderdaad wel lastig je wens zo even opzij schuiven, maar ja. Je doet het voor een goede reden. Als er wat gevonden wordt, dan kunnen ze misschien iets doen. Al is de kans groter dat ze gewoon niets vinden hoor. Nog heel even wachten. Deze testen nu nog, maar die duren als het goed is niet zo heel lang. Met een beetje geluk kunnen we de volgende ronde alweer aan de klus.

Och meid, ronde 20 alweer:$! Goed dat ze verder gaan kijken weer. Ik heb ook gelezen over dat onderzoek. Lijkt me inderdaad geen fijn onderzoek. Hopelijk valt het erg mee voor jullie!

@tanya: Goede tip van de gluten. Als er niets uitkomt en het gebeurt nog een keer, dan ga ik dit ook zeker na laten kijken.

Zou wat zijn die vruchtbare paasdagen van je. Hoop het natuurlijk wel. Duimen draaien weer!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh gelukkig zeg banjabes. Dat scheelt toch een hoop, aangezien je aan je chromosomen denk ik weinig kan doen mocht er iets mis zijn...

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ja klopt evenstar. Alhoewel, dan zou je eventueel kunnen gaan selecteren. Dus kijken welke eitjes wel goed zijn en een eventuele afwijking niet zouden hebben en die dan terugplaatsen. Al maakt dat alles wel heel erg medisch. Je zal dus ongeveer hetzelfde traject ondergaan als bij ivf. Ben in ieder geval al heel blij dat dit niet nodig is.

12. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Banjabes, wat ontzettend fijn dat het chromosomenonderzoek goed is! :) Wat een opluchting! Wanneer krijg je de uitslagen van de laatste bloedonderzoeken...?

Patti, fijn om te horen dat het goed met je gaat! Nog maar één weekje en dan kun je lekker met verlof! Wordt het fysiek zwaarder voor je, of mentaal..? Of beide? De laatste maand van de zwangerschap raakte ik nogal 'opgesloten' in mezelf. Ik wilde vooral 'cocoonen' en werd hyper van alle mensen die (ook al was het juist goed bedoeld) 'me nog even snel wilde zien voordat ik ging bevallen' :D

Evenstar, wanneer ga jij met verlof? 6 weken of 4 weken van tevoren...?

Mietje moi heeft het HSG-onderzoek uitgesteld...:) Ik ga het wel doen, maar bij de volgende cyclus. Ik was er mentaal gewoon nog niet aan toe, moet mezelf er echt op instellen. Dussss...wordt vervolgd.

Jusi, jij hebt (helaas) toch ervaring met het Syndroom van Ashermann...? Hoe ben je erachter gekomen dat je dit had...? Uitblijvende menstruatie..? Of andere symptomen/klachten?

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik dacht, jeee lonit, goed nieuws hopelijk! Toen ik een nieuw bericht gemeld zag op ons topic... maar ik kan me wel voorstellen hoor, koudwatervrees. Misschien bemoedigend, ik heb vaak gelezen hier van meiden die na een HSG zwanger raakten!

Ik ga met 36 weken pas met verlof. Ik heb nog veel te veel dingen liggen die ik af wil hebben :) Maar doe het rustig aan hoor, en werk 2 dagen per week thuis (van de 4). En mijn man zorgt voor halen en brengen van mijn dochter... de schat.

14. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Banjabes Fijn dat jullie niet zo lang hebben moeten wachten op de uitslag en heel fijn dat dat het niet was! Nu dus de andere uitslagen afwachten? Hoelang gaat dat duren?

Lonit Die ene cyclus maakt dan ook niet meer uit, toch? Je moet er wel aan toe zijn! Ik ben benieuwd, meid.

Evenstar Ik lees het al.. Nog steeds druk, druk, druk! ;)

15. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Wow Daydreamer, jij kunt echt elk moment bevallen! Wat spannend! Zijn er al voortekenen? Of gebeurt er nog helemaal niets?
    Bij mijn dochtertje kreeg ik weeen met 39 + 2! Uiteindelijk met 39,4 bevallen :D Ik ga voor je duimen dat het een goede bevalling wordt!

@Evenstar: ik ben destijds ook 4 weken van tevoren met verlof gegaan. De korte verlof-versie lijkt me wel zwaarder als je een peutertje hebt rondlopen :) Maar fijn dat je thuis kunt werken en dat je man ook veel inspringt.

En ja, heb behoorlijke koudwatervrees voor die HSG. Het belachelijke is dat ik nog het meest vrees voor de eendenbek, haha. Het inbrengen is nog tot daar aan toe, maar als ze 'm openzetten...brrr...dat vind ik altijd zo'n naar gevoel :$ Maar goed...als ik een en ander wil uitsluiten, zal ik eraan moeten geloven.

Wat dat betreft zou het een zegen zijn als ik deze maand zwanger raak. Ik denk echter dat de kans al verkeken is; wegens drukte op sociaal vlak en op het werk, hebben we alleen cyclusdag 8 en 9 gevreeen...veel te vroeg dus. En het is nu al cyclusdag 15...het zou nog kunnen, maar de kans is wel heel klein ;)

16. daydreamer

Lonit Jaaa.. Het wordt nu wel spannend!! :D
    Het.... Wanneer zou het beginnen? Hoe gaat het deze keer?
    Afwachten!
    Voel me op zich prima! Tuurlijk, de laatste loodjes heb ik ook last van, maar.. Ach, binnen 3 weken is de baby er hoe dan ook! (Als ik daar aan denk, voel ik al kriebels/vlinders in m'n buik!!)
    Levi is er al wel aan toe, denk ik. Zegt steeds vaker: "Baby uit!!! Baby naar bed!" Hihi!

En die eendenbek.. Vreselijk ja.. Aan de andere kant, maar gewoon doen, dan ben je er ook vanaf. Dan heb je dat maar gehad! Staat er al een afspraak gepland?
    En het zou toch wat wezen als het juist deze ronde raak is! Haha! Je weet nooit..

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik vind eendebekken ook niet geweldig, maar de anticipatie is echt erger dan het moment zelf, voor je het weet zit het geval er al in. Ontspanning is de sleutel :) Maar wie weet is het niet nodig... hebben jullie bewust niet 'op tijd' geklust? Je lijkt vrij goed te weten wanneer je ei was...?

Het valt op zich wel mee doordat ik 2 dagen per week thuis werk. Soms neem ik daar een uurtje extra op vrij, en het scheelt me sowieso een uur jakkeren op de fiets. Renske is vrij makkelijk (ik heb geen vergelijking, maar wat ik soms hoor over peuters :$). Wij zijn misschien ook vrij makkelijk met haar (beetje laissez-faire). Al met al zou ik anders morgen :$ al met verlof gegaan zijn, dat zie ik echt nog niet voor me, hoewel ik wel steeds meer behoefte aan de 'bubbel' heb. De bubbel van het voorbereiden op de bevalling. Ik begin dromen te krijgen (nachtmerries...) van de bevalling en dat ik daarna ergens anders ben en niet weet waar mijn kindje is, dat soort dingen. Dus het is strakjes wel tijd voor wat meer rust aan mijn hoofd ;)

18. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @Lonit: Ja, spannend meid. Kan me voorstellen dat je het even uit hebt gesteld. Het is ook wel heel spannend allemaal. Wat zou het inderdaad mooi zijn als je deze maand gewoon zwanger raakt. Hoop het zo voor jullie!

@daydreamer:Jeetje meid, gaat alweer opschieten. Nog ffies en jullie kleintje ligt in jullie armen. Wat een spannende periode.

@jusi: hoe is het met je?

@evenstar: Wat vervelend die nachtmerries. Ik had dat ook heel erg toen ik zwanger was. Hele bizarre dromen waarin ik veel vreemdging met exen waardoor mijn relatie kapot ging. Vraag me niet waarom ik dat droomde. Het was zo raar:$!

@Hier: Kom net uit het ziekenhuis en ik heb echt geweldig goed nieuws gehad. Er is niets uit de bloedtesten gekomen. Alle testen zijn goed. Mijn baarmoeder is bekeken en ook die ziet er ook prima uit. Er was links alweer een heel mooi eitje aan het groeien. We hadden een super lieve, jonge gyn. die ook onze vroeggeboorte heel serieus nam (eerder werd er gewoon gezegd dat je over een 33 weken grens zat, maar zij vond 34 weken ook echt nog een grensgeval). We hebben dus eigenlijk twee keer pech gehad met de miskramen. Een aanlegfout. Verder zijn we helemaal gezond. We mogen er ook gelijk weer voor gaan en ze wil ons persoonlijk in de zwangerschap gaan begeleiden. Ik ben hier zo blij mee. Zodra ik zwanger ben, mag ik bellen en met 6 weken gaat ze een echo maken. Voel me eindelijk serieus genomen.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeeeee, wat een goed nieuws!!! En dan nu hopen dat je snel zwanger bent :D

20. daydreamer

Banjabes Wat fijn!!! Heel goed nieuws!
    En iemand die jullie situatie begrijpt, erg prettig!

Evenstar Ja, ik zit ook in zo'n bubbel. :)

Deel Deze Pagina