Jeeeeeetje, het eerste kindje van ons clubje is gewoon geboren! Wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd GaiaGaia! Banjabes, jippie! Nog meer goed nieuws! Echt superfijn dat je weer groen licht hebt om zwanger te worden. Hopelijk lukt het snel! Haha..ik moest trouwens erg lachen om je vreemdgangersdromen. Ik droomde ook vreemd tijdens mijn zwangerschap en de eerste weken na de bevalling. Bizar he? Toch hormoongerelateerd misschien. Evenstar, herkenbaar, de 'bubbel'. Hoewel ik 4 weken van tevoren met verlof ging, kroop ik er twee weken daarvoor al in (in de bubbel dus) Raakte behoorlijk in mezelf gekeerd en wilde het liefst gewoon thuis zijn en een beetje aanrommelen. Zelfs mijn beste vriendin hield ik buiten de deur; ik had echt bizar weinig behoefte aan sociaal contact. Heel raar, rationeel gezien besefte ik dat het gebeurde en dacht ik vaak 'jeetje, doe niet zo raar!' We hebben trouwens niet bewust een maand overgeslagen. Wegens drukte op het werk en op sociaal vlak waren we gewoon te moe om iets uit te spoken in bed. Daardoor wel dus de belangrijkste periode gemist (dag 10 t/m 14) Op dag 15 nog wel geklust (had toen ook vruchtbaar slijm, althans, dat denk ik) en dag 16. Maarja, ik vermoed dat het gewoon iets te laat is. Trouwens, is Renske zich al bewust van haar op komst zijnde zusje?
Hallo meisjes, hoe is het bij jullie allemaal? Ik zie dat Gaiagaia bevallen is! Proficiat!!! Lonit, hoopvolle berichten.... ik hoop voor je dat er gewoon niks uitkomt en dat het binnenkort gewoon lukt. Hier is het dus niet gelukt tot op heden. Wel ff lekker op vakantie geweest, lekker even eruit, zalig weer, heerlijk. Nu weer aan het werk. Nog geen energie gehad om te klussen (heb een kou in mijn schouder, doet vreselijk pijn, kan mijn arm nauwelijks optillen). Misschien op de valreep vanavond nog eens proberen, als mannetje energie heeft, want die is vandaag voor het eerst op zijn nieuwe werkplek begonnen....
Ja, Renske is er heel erg mee bezig. Met 'babyzusje in mama's buik', die krijgt kusjes en aaitjes, en moet soms even weg (trui er weer over ). We betrekken haar bij de spulletjes, het kamertje, en ook bij meer 'serieuze' dingen, zoals dat oma en opa komen als mama naar het ziekenhuis gaat als de baby komt, dat mama niet kan bukken als het speeltje voor de 100ste keer onder de bank ligt . Etc. Ik zit ook al echt in die bubbel ja! Heb veel behoefte aan alleen zijn, werken gaat ook nog wel hoor, het helpt dat ik deels thuis kan werken. Buikzusje is trouwens verwekt toen we ruim om het ei heen geklust hadden (dachten wij, haha). Dus... met op of net na ei klussen is niet alle hoop vervlogen! Heb je nou al een afspraak voor de HSG? Tanya, wat bagger van je schouder... hoop dat je toch nog puf hebt vandaag.
Bedankt voor de felicitaties! Onze dochter heet Rune en ze woog bij de geboorte 3980 gram, lekker flink Ik ben woesdags gestript en het ging wel wat rommelen maar nog niet echt hoopvol. In de nacht van vrijdag op zaterdag om een uur of half 5 heb ik mijn vriend wakker gemaakt omdat ik toch wat weeen achter elkaar kreeg. Hup, ik onder de douche om te zien of het zou afzwakken, maar dat deden ze niet. Ze kwamen al snel om de twee minuten, maar ik kon ze nog makkelijk opvangen want erg pijnlijk waren ze nog niet. Toch maar de vk gebeld en die was er om een uur of 5. Ook mijn zus opgetrommeld om voor onze oudste te zorgen mocht ze wakker worden. Nou...om kwart over 5 stelde de vk 4 cm ontsluiting vast, ze heeft niet snel daarna ook de vliezen gebroken en toen ging het supersnel! Om kwart over 6 mocht ik gaan persen en om kwart voor zeven was Rune er Wat een turbobevalling was dat zeg! Ik heb Rune er gehurkt uitgeperst, naast het bed, want liggend op het bed vond ik niet zo prettig. Eenmaal in de hurkhouding was ze er zo. Ik heb een paar hechtinkjes omdat ik toch wat was uitgescheurd, maar dat gaat ook wel weer over Rune doet het supergoed, ze hapte gelijk goed aan en de borstvoeding begint nu goed op gang te komen....Ik hoop dat het lukt allemaal! Onze oudste snapt het allemaal nog niet echt, maar ze geeft de baby wel kusjes, dus dat is hartstikke lief! Wij zijn supertrots op onze twee mooie meiden en zo blij dat alles goed is gegaan. Ik wens de meiden die ook snel mogen veel succes met de laatste loodjes en de bevalling en ik hoop voor de andere meiden dat zij heel snel dat mooie streepje op de test zien staan (oh...vind dit best dubbel....wij zijn zo blij nu en dan te bedenken dat anderen net zo graag willen en al zo lang moeten wachten...)!
Gaiagaia, dank je wel voor het meeleven, zelfs nu je zelf zo blij bent, maar dat is geen probleem hoor, dat jij blij bent en wij (nog) niet zwanger zijn! Stel je voor dat je daarom niet kon genieten van je kindje, dat zou toch zonde zijn.... Wij zijn nu twee jaar bezig, maar ik gun het je toch van harte. Ik ben vooral blij te lezen dat alles goed is gegaan en dat je een gezond kindje op de wereld hebt gezet! Goed zo!!! Geniet er lekker van en denk aan nu vooral aan jezelf en je vriend en kindjes!
Ha ja, ik had wel puf, maar mannetje niet na de eerste dag op de nieuwe werkplek en flinke hooikoorts. We gaan het vanavond proberen. Jouw berichtje ter harte nemend, is misschien nog niet alle hoop vervlogen....
@ Gaiagaia, wat fijn, klinkt als een vlotte bevalling! Ik hoor vaker dat het bij de tweede sneller gaat, dat geeft de burger moed . Super dat ze goed drinkt, ik weet zeker dat het goed komt! Als je problemen tegenkomt, hier op ZP zijn er ook lactatiekundigen, en van La Leche League (even googelen) kun je ook altijd iemand in je omgeving vinden die opgeleid is om je te helpen (een soort netwerk van moeders die er opleidingen voor gevolgd hebben). @ Tanya, ja, hoopgevend ben ik he? Maakt zelf wel dat ik extra voorzichtig ga zijn met seks als ik eenmaal weer cyclus heb... we willen denk ik nog wel een derde, maar moeten dit keer beter timen gezien aflopende banen bij ons allebei. Eerst maar eens zien waar mijn man kan gaan werken. Hij heeft nog 2 jaar een project, mogelijk met verlenging, maar hij wil eigenlijk zelf heel graag wat anders (overstap van universiteit naar industrie/bedrijfsleven). Ik heb nog tot ver in 2015... maar dan word ik ook al 35... voor mij ligt daar een beetje een grens qua risico's enzo. Ben best een angsthaas en bovendien wil ik niet 8 jaar in de luiers zitten
Over luiers gesproken, mijn dochter is al een heel eind op weg naar zindelijk zijn! Elke ochtend een droge luier en meteen een grote plas (eerste wat ze zegt is plassen op de wc mama!) Overdag ook steeds meer droge luiers. Poep heeft ze een tijdje op de wc gedaan, maar ze durft het nu niet goed meer, en het is vaak ook nog te zacht om het op te houden (ik kan daaraan zien dat ik weer melk heb, moedermelk heeft een beetje een laxerende werking, daarnaast eet ze heelveel fruit en ook roggebrood enzo). Trots!
Evenstar, wat goed van je dochtertje! ja, ik kan mij voorstellen dat je wat voorzichtiger wordt. Met die baan gaat wel lukken. Academici komen in het bedrijfsleven wel binnen. En je kunt al voorzichtig eens om je heen kijken. Jullie hebben nog even tijd.... Succes!
Hoi, hoi allemaal, Gaja gaja: gefeliciteerd met de geboorte van julllie dochter! Helemaal super dat de bevalling zo vlot is verlopen en dat alles goed op gang komt! Geniet er met volle teugen van meid! Evenstar: Knap hoor dat je het nog gaat volhouden tot 4 weken voor de bevalling! Ik heb besloten om tot 5 wk voor de uitgerekende datum te werken. Dit houdt dus in dat ik as maandag mn laatste werkdag heb ivm hemelvaart! Helemaal super dus!! En jij wanneer is jouw laatste dag? Wel super dat je de helft vd tijd thuis kan werken dat scheelt wel denk ik! Banjabes; wat een supergoed nieuws dat alles goed is! Nu maar hopen dat jullie snel zwanger mogen raken van een gezonde plakbeeb!! We gaan voor jullie duimen! Lonit: begrijpelijk hoor dat je het onderzoek nog even vooruit wilt schuiven. Hoop dat je binnenkort wel een afspraak hebt/ gaat maken zodat je wel duidelijkheid hebt dat lijkt me ook wel fijn... Tanya: jammer dat het nog niet is gelukt! Ik had goede hoop dat je wel zwanger zou zijn ivm vakantie en de juiste dagen geklust maar helaas.. Hoop dat je snel een pos knaltest in handen mag hebben!! Hier: Ik merk wel dat mn het werken wel heel zwaar aan het worden is. Ben dan ook heel blij dat ik alleen nog as maandag hoef te werken en dan heerlijk mag gaan genieten van mijn verlof!! Lekker heel de zomer vrij en nu maar hopen dat we nog een beetje zomer mogen krijgen... We hebben vorige week een groeiecho gehad, aangezien onze dochter een grote (vooral lange) baby was. En ja hoor ook dit meisje beschikt over zeer lange benen!! Nu moeten we as dinsdag naar de gyneacoloog om te kijken wat die ervan vind en of er evt acties op ondernomen moet worden.. Dus spannend! Veel liefs, Patti
Gaiagaia, wat fijn om te horen dat de bevalling zo goed is verlopen. Heerlijk dat je er een gezonde dochter bij hebt. Enne...ik onderschrijf helemaal wat Tanya zegt: je hoeft je echt geen zorgen te maken om ons. Tuurlijk vind ik het jammer dat een tweede zwangerschap nog niet gelukt is tot nu toe, maar ik projecteer dat nooit op anderen. Niet hier, maar ook niet in mijn directe omgeving. Dusss...lekker genieten jij, zonder dubbel gevoel Oooh Patti, voor jou schiet het nu ook op! Wat heerlijk dat je na morgen met verlof kan zeg! Geniet van je verlof en (alweer) de laatste zwangerschapsweken. Knap zeg Evenstar, dat Renske al zo goed bezig is zindelijk te worden. Ik wil het deze zomer gaan proberen met mijn dochtertje. Ze is zich al bewust van plasjes en vooral poep...dat laatste is sinds een half jaar ronduit een drama. Ze is er bang voor. Nu ze steeds beter gaat praten, zegt ze ook elke keer: 'mama, poep eng!' Ik wil nu eerst dat dit goed gaat voordat ik met potjes e.d. ga beginnen. Ze krijgt momenteel Forlax om de boel goed op gang te houden. Nadat ze het afgelopen januari presteerde om haar ontlasting vijf dagen (!) op te houden, hebben we dit direct gekregen van de dokter. Het gaat steeds iets beter, maar het duurt nog een tijdje vermoed ik voor ze het echt normaal zal vinden.
Patti, de laatste loodjes meis!! Succes ermee en vooral geniet van je verlof! Zodat je uitgerust de bevalling tegemoet kan (bij mijn zoontje was ik niet bepaald uitgerust, ik was pas 2 weken thuis toen ik hem met een geplande keizersnede op de wereld zette, haha, dat was echt wel piece of cake trouwens). Gaiagaia, nog steeds alles ok? Geniet ervan!! Problemen met poepen en zo heeft zoonlief nooit gehad. Hij was vrij laat echt helemaal zindelijk (overdag vrij snel, maar 's nachts heeft letterlijk tot zijn vierde verjaardag geduurd). Ik heb er nooit een punt van gemaakt. Alles komt op zijn tijd. Lonit, hoe is het nu bij jou? Na deze maand gaan we de 25e maand in (als we die mk niet meetellen). Dat hakt er wel in. Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat het niet meer gaat lukken (misschien lukt het dan juist, ), en het is allebei goed. Ik ga geen enorm dokterscircuit in. Ben al 40, als ik nog jaren moet dokteren en ik ben jaren verder voor het lukt, ben ik te oud, vind ik. De natuur heeft niet voor niks grenzen gesteld zeg ik maar. We wachten maar weer af.
Hi Tanya, ik wist niet dat je een geplande keizersnede hebt gehad. Ik ook! Mijn dochtertje lag in stuit, vandaar. Tuurlijk is een keizersnede niet niks, maar ik zou het zo weer doen. Het is mij ook meegevallen, vooral het herstel ging sneller dan ik dacht. Ronde 25 alweer voor jou...pffff...voor mij wordt het ronde 21. Want ik denk dat ik weer ongesteld ga worden eind deze week. We hebben niet echt op de juiste dagen gevreeen de afgelopen cyclus, dus ik ging er al vanuit dat het hoogstwaarschijnlijk niets zou worden. Had vanmorgen een negatief testje...tja...weer veel te vroeg getest natuurlijk...sufferd die ik ben (maar kan het niet laten) Ik kan me helemaal vinden in wat je zegt. Ik wil ook niet verder de medische molen in. Het enige wat ik nog wil laten doen is die HSG (brrr) om uit te sluiten dat er iets mis is met mijn eileiders bijvoorbeeld. Mocht er iets uitkomen dat simpel te verhelpen is, dan laat ik dat ook nog doen. Maar verder dan dat wil ik ook niet gaan.
Lonit, je bent wel een beetje vroeg geweest met testen.... misschien moet je toch nog even afwachten.... maar ik ben met je eens dat je met iedere keer dat het WEER niet raak is toch tegenvalt, hoe positief je er ook in staat. Hier gaat het deze maand ook zeker niets worden. Dat weet ik gewoon, hoewel ik er geen speciale reden voor heb. Dus ik hoop maar dat ronde 25 wat op gaat leveren. W.b. de kz: ja, er waren 3 prima redenen voor een kz: ik ben behoorlijk te zwaar, zoonlief was behoorlijk groot en zat bovendien in een volkomen stuit. En dat heeft ie volgehouden tot het laatst, tot op het moment dat ze hem eruit haalden, want toen zat ie in een onvolkomen stuit. Maar zo was hij er toch ook niet uitgekomen. De dokter heeft ook al gezegd dat mocht er nog eentje bijkomen, het ws weer een kz wordt, maar dat vind ik niet erg, zou het zo weer doen. De dag erna was ik al kiplekker en kon ik de hele wereld alweer aan (niet dat dat mocht, maar toch ).... En hoe graag ik het ook zou willen, ik zie de medische molen niet zitten. Ben wel benieuwd wat dat onderzoek bij jou oplevert.... wanneer staat het gepland? Succes ermee in ieder geval. Laat je weten wat eruit komt?
Nou pffff...ronde 21 is een feit. Ben vandaag ongesteld geworden. Morgen ga ik dus maar bellen voor het maken van de afspraak voor de HSG. Dat kan pas gepland worden vanaf de eerste dag van je menstruatie, omdat de HSG vóór de eisprong moet plaatsvinden. Dus...als ik de moed heb, dan zou ik volgende week al moeten Op dag 3 en dag 21 moet ik bloed laten prikken om mijn hormoonwaarden te meten. Ik houd jullie zeker op de hoogte! Tanya, ik heb laatst nog gevraagd aan de gyn of een keizersnede invloed kan hebben op het ontstaan van volgende zwangerschappen. Ze zei wel dat het in mijn geval het enige verschil is tussen zwangerschap 1 en de nu maar niet lukkende zwangerschap. Maar uiteraard zei ze ook dat ze er absoluut geen conclusies aan kan verbinden. Tja...wellicht is mijn dochtertje een enorme gelukstreffer geweest. Of kan het nu eenmaal zo lang duren. Er staat uiteindelijk toch 2 jaar voor.....
@gaiagaia van harte gefeliciteerd met de geboorte van julie dochtertje. @daydreamer bij jou nog alles rustig? @evenstar hoe gaat het nu met jou? @patti nog even volhouden bijna verlof @tanya hoop zo dat deze ronde raak is voor jullie @lonit weer ongi wat erg. Spannend het onderzoek hopelijk kun je de moed verzamelen hier alles goed en wacht ongeduldig af tot ons zoontje gaat komen mijn dochter was een week te vroeg dus ging daar stiekem weer vanuit.
hoi, hoi, Hier is mijn verlof heerlijk begonnen en ook het mooie weer!! Heerlijk aan het genieten in de tuin vanuit mijn luie stoel hahaha! Lonit en Tanya: Balen dat jullie nog steeds niet zwanger zijn! Alweer beide ZOOOlang bezig! Hoop echt voor jullie dat het toch nog een keer gaat lukken op een misschien onverwachts moment..?!? Lonit veel succes met de test hoop dat het positief uitvalt... Ik sta tegenwoordig onder controle van de gyneacoloog aangezien ons kindje waarschijnlijk weer groot wordt.. Nou heeft de gyn ook gezien dat mijn vruchtwater wat verminderd is en dat de placenta wat verkalkt is.. Dat baart me wel zorgen... Volgens de gyn kan het allemaal geen kwaad, maar vond het niet zo prettig en postief klinken... Nu moeten we as donderdag weer op controle en dan kijken hoe het gaat.. Misschien dat het nu met 38 wk wordt ingeleid maar dat moeten we nog afwachten. Hebben jullie er eerder van gehoord een verkalkte placenta? Terwijl ik NIET rook en ook geen zw schapsvergiftiging heb! Ik hou het in elk geval goed in de gaten dat ze goed blijft bewegen!! Vind het wel een beetje eng.. Veel liefs, Patti
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar met 38 weken is je kindje af. Dus als je dan wordt ingeleid heb je een prima gezond kindje hoor! En als de gyn zegt dat het geen kwaad kan, dan zal dat toch wel zo zijn? Wat heeft hij eraan om je voor te liegen? mijn zoontje is ook met 38 weken geboren dmv een geplande kz. Hij is prima gezond. Probeer je niet teveel zorgen te maken. Geniet nog van de laatste weken! Ik weet wel dat bij de geboorte van mijn man er ook bijna geen vruchtwater meer was, maar ook daarvan heeft hij geen schade ondervonden. Sterkte tot donderdag!!