Ik zei toch dat ik er een heel goed gevoel over had Wat naar voor je broer trouwens... echt wat een nachtmerrie- slecht nieuws bij de 20 weken echo... je zou achteraf bijna vergeten hoe spannend een zwschap is, een gezond kindje is helemaal niet vanzelfsprekend. Soms kunnen ze het ook niet goed zien en is het vals alarm. Ik hoop voor je broer dat het allemaal in orde is!
@chantal: Hopelijk lukt het dit keer wel zonder spuitjes ed. Ga duimen voor een volgende ronde meid. @marg: Nou, dat klinkt als een zwangerschap. Een klein streepje is ook een streepje. Voorzichtig gefeliciteerd! Wat jammer van je broer zeg. Dat is natuurlijk wel heel vervelend. Hoop dat het allemaal meevalt hoor! @poemie: Wat een korte ongesteldheid. Heb je altijd zo'n korte menstruatie? Dat is wel lekker. Ik heb ineens heel veel slijm gehad de afgelopen dagen. Je zou haast zeggen dat ik mijn eitje heb. Maar dat zou wel heel snel zijn. De mk is nog maar twee weken en twee dagen geleden. Ze zeggen dat je eerste menstruatie in 5 of 6 weken zou moeten komen. Je ei is toch veel later dan? Nou ja, we vrijen er op los en we zien wel. Het vrijen zelf is ook geen straf toch?
Je cyclus kan wel een beetje van slag zijn denk ik. Toen mijn Mirena er in 2009 uit ging, had ik ook opeens zoiets, ook al heel snel daarna, en daarna ook snel ongesteld. Dat was geen 'ronde' (ronde 0 zeg maar0.
Hoi allemaal! Mushu: alvast voorzichtig gefeliciteerd! Hopelijk heb je binnenkort een dikke vette streep! Ga voor je duimen! Rot voor je van je broer! Sterkte ermee! Wel heel tegenstrijdig! Pos en neg nieuws binnen jullie gezin! Banjabes: t zou heel goed kunnen hoor dat je gewoon al je eisprong hebt na 2 wk. Ik ben zelf gecurreteerd en was 4 wk erna alweer ongi dus ook na 2 wk waarschijnlijk mn ei gehad. Dus ga lekker verder met klussen! en wie weet!! Ik heb als het goed is mijn ei afgelopen maandag gehad en flink geklust dus hoop over twee weken een mooie pos test te hebben! Veel succes allemaal! Groetjes, patti
@Banjabes Denk dat het best wel je ei kan zijn geweest. Het hoeft volgens mij niet persé zolang te duren. @Patti Welkom op de wachtbank, weer 2 lange weken wachten.
Chantal Dat is gewoon enorm balen, als je zo moet wachten op iets wat je heel graag wilt.. Marg Wow.. Wat spannend dan! Maar dat zal wel goed zitten, joh. Gauw nog eens testen. En dan kunnen we je hier allemaal officieel feliciteren! En kindje van je broer.. 20-weken-echo is zooo spannend! Hoeft niet altijd te zijn: "wat leuk, een echo, kijken naar m'n kindje en of het een jongetje of meisje is!" Ze kunnen dingen zien die niet helemaal in orde zijn.. En dat is flink schrikken, zeg! Pff.. Ik hoop dat het 'meevalt'!! Poemi Nou, ik heb sinds gistermiddag knallende koppijn. Heb ik laatste maanden weleens vaker.. (rond de eisprong, als ik ongesteld moet worden). Ben gewoon op tijd gaan slapen! Pff.. Nu nog niet fit eigenlijk.. Sinds vandaag is mijn goede gevoel ook weg. Zoiets van.. "Ik ben toch niet zwanger.". En als het wel zo is, dan komen we er vanzelf achter. M'n nuchtere ik is weer terug. Ben je nooit zo lang ongesteld? Ik ook niet, hoor. Fijn toch? Kunnen jullie weer klussen! Tenminste het leukste van de cyclus! Haha! Banjabes Je cyclus kán langer zijn dan anders, ja. Maar hoeft niet. Dus wie weet komt je ei er nu al wel aan! Of is hij er! Maak er wat leuks van! Haha! Patti Succes op de wachtbank! Vakantie Heeft iedereen al vakantie (gehad)? Nog plannen? Wij moeten nog een weekje werken! Schiet mooi op nu..
@Daydreamer Vervelend dat je zulke hoofdpijn hebt. Is dat eigenlijk ook geen zwangerschapskwaaltje? Oh jee, moet ik je natuurlijk weer niet gek gaan maken . Maar nu je weer een beetje nuchter bent is het misschien wel wat makkelijker vol te houden om niet te gaan testen. En wat betreft dat klussen, het is inmiddels al weer een week geleden dat we voor het laatst seks hebben gehad Arme vent van me Wij hebben onze vakantie al gehad, eind mei zijn we een weekje naar Frankrijk geweest, Loiredal. Zaten echt in een super leuk huisje bij een heel mooi landhuis, was echt wel gaaf! Jammer dat het alweer voorbij is dus . Misschien dat we in september/oktober nog een lang weekend/midweek naar een huisje in nederland gaan. Maar jullie hoeven dus nog maar een weekje te werken, lekker! Hoelang heb je dan van vakantie en gaan jullie ook nog ergens heen?
Poemi We hebben dan 2 weken vakantie. Maar de laatste 2 weken van september zijn we ook vrij, want dan gaan we naar Turkije! Heerlijk.. We hebben onze vakantie dus opgesplitst dit jaar. Wat we in augustus gaan doen, weten we nog niet.. Misschien bungalowpark Nederland? Zien we nog wel!
Wij gaan niet op vakantie. Ik had het eigenlijk wel moeten doen Zeker omdat mijn proefschrift net af is, dat sluit een heel zware tijd af. Maar goed. Ik neem af en toe een dagje vrij (volgende week een dagje sauna ). Ik moet nog een artikel resubmitten (herschrijven) voor een publicatie, en in het eerste semester geef ik twee cursussen en daar moet ook hard voor gewerkt worden. Zucht!!
Evenstar Heb je helemaal geen vakantieweken? Kun je dan niet 2 dagen voor of na het weekend vrijnemen en dan lekker een weekend weg? Heb je dan wel verdiend, zo te lezen.
hoi allemaal! Daydreamer: en heb je nog een test gewaagd? Wordt ie al donkerder? Hoop van wel voor je! Succes! Ik heb wel het gevoel dat het nu gelukt is maar ja we moeten nog even wachten tot we kunnen testen.... Spannend!!! Kan eigenlijk helemaal niet wachten maar het moet!!! :x Als het me lukt om vol te houden dan gaan we testen op onze dochter haar verjaardag! Zou wel een heel leuk verjaardagscadeautje zijn een brusje!! Klusze allemaal en voor degene op het wachtbankje succes met wachten!! Liefs, Patti
Hallo meiden, daar ben ik weer eens.. ik was even niet in staat om in dit topic gezellig mee te kletsen.. het ging me namelijk een beetje te snel.. niet het topic maar mijn emoties zoals jullie weten gingen we aan de klus en had ik een dikke week na de eerste klus al een lichte zwtest.. en dat terwijl ik de week daarvoor nog niet eens wist of ik voor een 2de wilde gaan ivm angsten en het idee, wil ik er wel echt 2? Dus ik had even de tijd nodig.. ik heb dan ook niet alles teruggelezen.. en er wordt hard geklust lees ik en er zitten er genoeg op de wachtbank! Daydreamer, begrijp ik dat je over 5 dagen kunt testen? of is dit toch nog jullie voorklusronde? Wat betreft vakantie, we zijn in mei ook al eruit geweest, naar hurghada.. we wilden nu ook gaan aangezien ik een paar jaar geleden aan een nieuwe studie begonnen ben.. en geslaagd ben..(ergens ben ik verslaafd aan studeren denk ik hihi) ik dacht dat het wel te doen was verder studeren met als je getrouwd bent en een kindje hebt.. not... dus was ook erg druk druk.. en toen bleek dus dat ik zwanger was, de week voor het eindgesprek en zijn we niet op vakantie gegaan.. Ik zie het ook niet zo zitten met een miskraam op vakantie met mijn voorgeschiedenis.. waarschijnlijk gaan we als het weer iets beter wordt een weekje naar zwitserland ofzo.. niet al te ver rijden en toch even heerlijk eruit.. in oktober gaan we sowieso nog naar tenerife.. Maar wat een spanning lees ik zeg.. zwkwaaljes of toch niet.. ik ga heel hard voor jullie duimen dat het raak is! en lange cyclussen.. pff.. ik hoop zo dat dit topic volgende maand helemaal roze en verlaten is, omdat iedereen naar de zwangerschapsclubs is.. wat me natuurlijk aan het denken zet, ik hoor hier natuurlijk niet meer is er al een vervolg op dit topic? ik kom in iedergeval weer vaker langs meiden, heb eindelijk meer tijd! maandag de echo en dan weet ik ook meer of het wel of niet goed zit.. en dan zal ik me ook echt zwanger of niet voelen! succes voor diegene die moeten testen of aan de klus zijn!
@Elegance Ik geloof niet dat er al een vervolg is op dat topic, maar je mag hier natuurlijk gewoon blijven mee kletsen, gezellig juist! Hopelijk heb je alles nu op een rijtje en verwerkt. Je was ook wel gelijk zwanger toen je dacht er voor te willen gaan, dus dat is dan ook wel een beetje een shok natuurlijk, als je kort daarvoor nog met twijfels zat. Spannend zeg, morgen al de echo! Kom je even showen met een foto? Echo's zijn altijd leuk om te zien!! @Patti Voor jou ook spannend dus, als je denkt dat het misschien raak is. Zou wel een leuk cadeautje voor je dochtertje zijn. @Daydreamer 2 weken turkije, lekker hoor! Heb je in ieder geval nog iets om naar uit te kijken. Heb je al weer eens getest of ben je van plan om binnenkort weer eens te testen? Even vraagje aan de meiden onder ons met wat oudere kindjes. Rest mag natuurlijk ook reageren. Maar er is ons gevraagd of ons zoontje bruidsjonker wilt zijn op een bruiloft volgend jaar in mei. Dan is ie 2 jaar en 2 maanden oud. Is dat dan al wel te doen? Als we al ja zeggen wil ik wel afspreken dat we tegen die tijd kijken hoe hij is en dat we dan altijd nog kunnen afhaken als we het niet zien zitten.
Goedemorgen!! Jaaa hoor, ik kan er niet omheen, geen bier meer voor deze dame! haha. Ik dacht even geen tweede streepje te kunnen zien, maar zat ook te turen in het licht van een schemerlampje... maar het is er! Wel wat onwerkelijk nog, maargoed het is ook nog heel pril! @Elegance, spannend hoor de eerste echo. Is het ivm je eerdere miskramen dat je hem zo vroeg hebt? Doe je trouwens ook mee aan moeders voor moeders? Hebben anderen van hier daar aan mee gedaan? Moet je dan echt al je urine sparen? Maw moet ik die flessen dan meenemen naar mijn werk? Ik zie me al sjouwen.... @Poemi, ik zou idd afspreken het onder voorbehoud toe te zeggen. Misschien heeft hij tegen die tijd wel zo zijn nukken gekregen dat het helemaal geen doen is, en dan bedoel ik meer van ik ben 2 en ik zeg nee, kont in de krib e.d. Maargoed, dat is ook wel weer te overzien... Maakt de bruiloft een stuk ontspannender mss, haha. @Daydreamer, hopelijk voor jou ook een positieve test binnenkort. Wat ik overigens voor iedereen hier hoop! Zou wel gezellig worden in April 2012... (btw mijn uitgerekende datum is nu 1 april.... weet niet of ik daar zo blij mee ben.... haha)
hallo allemaal! Elegance: begrijpelijk dat je even aan het idee moest wennen als het gelijk raak is! Hoop dat je er inmiddels wel helemaal blij mee bent. Heel veel succes morgen bij de echo! Hoop dat het allemaal goed is! Poemi: ik zou idd ook onder voorbehoud ja zeggen. Het is helemaal afhankelijk van hoe je zoontje zich ontwikkeld en wat voor karaktertje hij heeft. Hij kan echt gaan peuterpuberen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Dus blijft lastig... Zit je ook op de wachtbank of ben je inmiddels ongi geworden? Marg: Nogmaals gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb heel kort mee gedaan aan moeders voor moeders toen kreeg ik helaas een miskraam. Je hoeft de flessen niet mee te nemen naar je werk hoor! Als je het gewoon thuis vult is het goed genoeg! Ze zijn blij met elke druppel! En ze gaan er natuurlijk vanuit dat zwangere vrouwen veel plassen! Je hoeft ook niet perse de flessen voor de deur te laten staan je kunt ze de eerste tijd ook wegbrengen en ophalen zodat je buren het niet zien dat je zwanger bent. Je weet nl nooit hoe het loopt. Zo heb ik het ook gedaaan en ben er wel blij mee, aangezien het ook mis ging. Succes! Groetjes, Patti
Marg, alvast voorzichtig gefeliciteerd... was je al op NOD ondertussen? Elegance, ik kan het me helemaal voorstellen... ik zou er ook even totaal van overdonderd zijn, hoe zeer de wens er ook is. Het is toch anders als je je probeert voor te stellen hoe het straks met twee is. En ook omdat je al weet wat een babytijd met zich mee kan brengen. Voel je je goed verder? Hier een weekend bij schoonmoeder geweest aan de andere kant van het land, nog aan het uitpuffen thuis. Ik heb van een vriendin haar persona te leen gekregen, maar volgens mij kan ik die pas gaan gebruiken per dag 1 van de volgende cyclus. Ik weet niet of ik het al zo nodig vind... ik heb er nog niet zo'n haast mee, denk ik. Ik zou het ook heel prima vinden om pas in de zomer of herfst van 2012 uitgerekend te zijn
We hebben idd besloten dat ons zoontje onder voorbehoud bruidsjonker wordt. En als hij iets niet wilt ga ik hem ook nergens toe dwingen. Manlief is ook de fotograaf op hun bruiloft dus ik ben sowieso wel benieuwd of dat allemaal wel gaat werken. En mocht ik deze ronde zwanger raken gaat het hele feest misschien wel niet door omdat ik dan rond die tijd zou zijn uitgerekend en we gaan de zwangerschap voor hun echt niet uitstellen. Ik moet eerst maar eens zien of heel de bruiloft wel doorgaat . Ze kennen elkaar nu 3 maanden en als ze gaan trouwen kennen ze elkaar precies 1 jaar @Marg Alvast voorzichtig gefeliciteerd! Was je streepje al wel iets donkerder dan je laatste test? Over een paar daagjes gewoon nog eens een testje doen. Ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend trouwens. Hebben jullie het ook vandaag gevierd? @Evenstar Jij bent het lekker voor je uit aan het schuifen dus , nog steeds last van twijfels? @Patti Mijn ongi is gelukkig sinds gisterenavond echt helemaal weg. Dus wij kunnen er deze maand weer voor gaan!
Een beetje. Maar ook weer niet. Of toch wel. Duh. Ik zou er superblij mee zijn, het is enorm gewenst en welkom. En eng. En mogelijk weer een heftig jaar (lastig weer met werk erbij, etc). En zo gaat het maar door en door in mijn hoofd
Waaah, zijn ze gek? Kennen ze elkaar nu pas 3 maanden... Ik ken een stel die na 1 maand samen zwanger waren. Erg handig. Not. Dat is een tijd goed gegaan (met flinke dalen), en is uiteindelijk een moeilijk verhaal geworden Ik ben altijd een beetje huiverig voor zulke wilde plannen. Maar trouwen is natuurlijk niet hetzelfde commitment (in de praktijk althans niet) als het krijgen van een kind.
Goodmoring @Marg gefeliciteerd weer een 2e streepje. Dat de test maar snel lekker donker mag worden. En ach meestal beval je toch niet op uitgerekende datum Wat erg van je broer hopelijk hebben ze het gewoon niet goed kunnen zien en is alles goed met de baby. @Daydreamer en en en nog getest? Wat heerlijk nog 1 week en dan vakantie. Gaan jullie nog weg in augustus? Turkijke ook nog heerlijk hoor 2 keer vakantie. Ik moet nog 4 weken werken en dan vakantie. @Poemi Najib die vind ik echt geweldig. Lig echt altijd in ene deuk om hem. Denk dat het wel kan hoor een bruidsjonker van 2. Wij hadden er 1 van 1,5 en ook dat ging prima zoveel hoeven ze niet doen. Wij hadden trouwens ook 2 grotere meiden en die gaven de ringen. Dus misschien is dat een optie dat je zoontje alleen meeloopt en er mooi uitziet en dat eventueel als die er is de grotere bruidskinderen de ringen geven. Jeetje ze gaan wel heel snel trouwen inderdaad @Evenstar kun je niet even een weekje achter elkaar vrij nemen en dan gewoon hier wat leuke dingen doen dan heb je toch een beetje vakantie gevoel. Hoe werkt zon persona dan? Met temperatuur of urine (echt geen idee?) Misschien kun je dan beter nog even wachten met gebruiken en eerst nog gewoon even proberen. @Patti spannend hoor zou wel een super cadeau zijn voor je dochtertje! @Elegence succes met de echo vandaag! Hier druk aan de klus en jeetje maak mezelf nu al gek. Denk van alles te voelen (eisprong dan he) maar heb ovutestjes gebruikt en nog geen ei te zien. Heb ook meteen nieuwe testjes bestelt want ik voel dus echt niet wanneer mijn eisprong is. Weet natuurlijk ook niet hoelang mijn cyclus gaat zijn maar vorige keer was hij tussen de 28 en 31 dagen. Dan zou ik ook pas eind deze week mijn eisprong hebben. Hopelijk kunnen jullie me als ik eenmaal op de wachtbank zit met beide beentjes op de grond houden