Patti Nee, heb een aantal dagen niet getest! Gevoel dat het raak was, was ook weg. Dat heb ik maar even gehad. Toen dus, heel stom, 9 dpo getest. Héél licht tuurstreepje kwam er met 5 minuten. Dagen erna kreeg ik veel hoofdpijn en m'n borsten werden ook steeds minder gevoelig, minder steekjes. Vandaar dat ik ook ineens zoiets had van: "Nee, is helemaal niet raak. Ben echt niet zwanger." Vanmorgen getest om eens te checken, maar nee, hoor.. Niet zwanger. En m'n eisprong is 2 weken geleden, dus.. Wachten op menstruatie en dan volgende ronde. Jij wilt dus testen op de verjaardag van jullie dochter? Wanneer is dat? Ele Ja, wij zijn er wel deze ronde al voor gegaan! Een week na de eisprong, voelde ik m'n borsten, steekjes, rugpijn.. Nou ben ik al een tijd niet meer aan de nuvaring en ik herkende dit echt niet van vorige cyclussen.. Verdacht?! Maar nee, nu nergens last. Niet zwanger. Volgende ronde gaan we er weer voor! (komt ook beter uit met de bruiloft van m'n zusje!) Snap dat je ff aan het idee moest wennen. Tsja.. Het kan dus ook gelijk raak zijn! Vandaag echo?? Spannennnnd! Zenuwachtig? Succes meid! Ik hou je in de gaten hier en daar.. Marg Gefeliciteeeeeerd!!!!!! 1 april.. Mooie datum! Haha! MvM Ik heb daar de 1e keer aan meegedaan, maar na 10 weken zwangerschap kon ik daar mee stoppen, vanwege de MA. De 2e (en 3e) keer zag ik het niet zitten, heel ego misschien.. Maar ik vond het allemaal zóóó spannend of het wel goed zat, dat ik geen zin had om in die flessen te plassen. Evenstar Ja! Wil je nu wel of niet zwanger worden?!?! Haha! Je wilt wel, maar het hoeft nu nog niet, begrijp ik.. Nou, wie weet duurt het ook wel een paar rondes. En anders maar niet. Dan moet je er gewoon eerder aan geloven. Komt ook wel goed! Poemi Ik zou ook onder voorbehoud toestemmen. Dan kun je het tegen die tijd wel zien, toch. Is het familie van je? Jeee, na 3 maanden al besluiten te gaan trouwen.. Smile Ja, we wilden eerst 4 weken achter elkaar, maar hebben het dus gesplitst. In augustus weten we nog niet wat we gaan doen.. Zien we wel, hangt ook af van het weer. Jij hebt laat vakantie! Welke ovu-testen heb je dan? Ik had die van sensitest.
Ik vind het ook wel erg snel dus wil ook eerst maar eens zien of ze het wel een jaar samen volhouden En wat betreft dat snel zwanger zijn. M'n broer en schoonzusje kende elkaar ook nog maar 3 maanden toen ze zwanger raakte. Gelukkig gaat het daar tot nu toe nog goed. Ze zijn inmiddels getrouwd en hebben nog 2 kindjes erbij gekregen, waarvan er 1 helaas heel snel na de geboorte is overleden. Misschien heeft ze dat ook wel goed samen gebracht.
@Elegance, fijn om weer van je te horen! Heerlijk om de zwangerschapsweken te zien vorderen bij je. Hopelijk heb je straks een goede echo en kan je wat meer ontspannen. @Marg: oeff wat maak je het spannend! Ik houd je test-berichten goed in de gaten. Wat ontzettend verdrietig voor je broer en schoonzus trouwens...weet je inmiddels iets meer? Ik hoop zo dat het blijkt 'mee te vallen'. Ik vind het echt vreselijk voor hen Balen voor de meiden die ongesteld zijn geworden Op naar de volgende ronde dan maar weer! Ik ben bang dat ik mijn kans deze maand gemist heb Volgens mij heb ik mijn eisprong al gehad... Echt supervroeg: cyclusdag 9! Afgelopen zaterdag voelde ik ineens die typische ovulatiepijn rechts onderin mijn buik en -sorry for the information- kreeg ik veel last van afscheiding. Later op de dag had ik zelfs een bloedinkje. Gister op dag 10 had ik nog steeds pijn en veel afscheiding en we hebben wel gevreeen, maar of ik dan nog op tijd ben...? Darn, ik had de ovulatietestjes al in huis. Daar wilde ik vandaag mee beginnen. Doe ik evengoed nog wel, maar of het nog zin heeft....? Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? Zo vroeg in je cyclus een eisprong?
Hallo meiden! ik hou het even heel kort, ik kom vanavond even alles bijlezen, maar de echo was goed!!! de termijn en de grote klopte en ook een kloppend hartje! hoezo in shock geweest, ben het alweer hahaah... sorry voor mijn ego zijn, ik kom strakjes echt buurten!! ps daydreamer, nu pas lees ik dat jullie voor de eggie gegaan zijn! balen dat de test negatief is ;( maar ben er vanavond om even goed te reageren doeii meiden!
Daar heb ik af en toe ook nog wel eens last van, dus denk dat het wel normaal is. Pas stond ik in de keuken, was ik met het eten bezig en dacht ik ineens: Wil ik dit eigenlijk wel? Kunnen we het wel aan? Maar goed, we gaan er gewoon voor!
@Elegance Wat fijn dat de echo goed was. Kloppend hartje is wel vrij snel te zien dan. Dacht dat het soms wat later pas te zien was maar dan is het alleen maar een goed teken dat het nu al te zien was! @Lonit Dat is wel erg vroeg! Dan zou je nu een cyclus hebben van 23/24 dagen. Hopelijk nog wel op tijd geweest gisteren. En ik weet eigenlijk ook niet of het nu nog zin heeft om met ovu-testen te beginnen. Je voelt je ei altijd? Dus dat je er nu niet naast zou kunnen zitten? @Smile Hopelijk heb je snel een positieve ovu-test. Maar als je zo druk aan de klus bent heb je ook niet zoveel kans dat je je ei dan mist denk ik. Als je het een beetje om de dag doet (of vaker ) zou het ook wel raak moeten kunnen zijn. @Daydreamer Het is de neef van m'n man die gaat trouwen. Sta er ook erg van te kijken hoor. In april heeft ie een maand wat met een meisje gehad en daar was ie ook helemaal gek van en daarmee wilde hij ook gaan trouwen en kinderen krijgen, dat is uit gegaan en 2 weken later had ie dan wat met dit meisje. En dus hetzelfde verhaal, wat trouwen en kinderen krijgen betreft dan, het is nog niet uit Wel balen trouwens van je negatieve test!
@Daydreamer wat jammer van je nega test maar je bent nog niet ongi dus wie weet. Ik heb ook ovutestjes van sensitest had er nog een paar en heb nu nieuwe bestelt. Laat vakantie tja we gaan nu nog een beetje buiten de schoolvakantie om dus vandaar van later. Voor ons nog redelijk vroeg meestal gingen we pas eind september @Elegence fijn dat alles goed was bij de echo @Lonit zou best kunnen hoor een korte cyclus als je normaal ook altijd je eisprong voelt zou ik geen ovutestjes meer gaan gebruiken maar als je twijfelt kun je misschien beter wel gaan testen totdat je je ei vind @Poemi inderdaad als je maar vaak genoeg klust zou je je ei niet kunnen missen maar ik wil voor mezelf even weten wanneer het ongeveer is want bij mijn dochtertje kwam ik erachter dat het soms wel een week of 1,5 later was dan ik dacht. En nu dus waarschijnlijk ook. Met ovutestjes weet ik dan ook wannner mijn NOD is
Lonit Kan hoor. Toen wij voor een 1e kindje gingen, was ik steeds iets verder dan ik dacht. 3 á 4 dagen. Bij de 3e zwangerschap, Levi dus.. Op basis van m'n 28 dagen cyclus, was ik de 15e uitgerekend, maar het werd de 12e (is 'ie ook geboren!) Gewoon nog gaan testen met ovu-testen. Krijg je echt geen positieve meer, dan weet je dat je je ei inderdaad gehad hebt. Kun je een eventuele volgende cyclus, op dag 8 bijv. al beginnen. Oh, enne.. Bij mij wordt afscheiding al slijmerig een week voor m'n ei. En dag voor en op ei zelf.. Dan heel rekbaar. Viel me de laatste 2 cyclussen op. Ele Heb al op je "Zwanger"topic gereageerd.. Super meid! Gefeliciteerd!! Poemi Haha! Inderdaad, mooi vlot allemaal. Hij is snel verliefd blijkbaar. Jammer van de negatieve test, maar ja.. We zijn nog maar net begonnen! Smile Groot gelijk, hoor. Wij hebben ook nooit voor augustus vakantie. Is al duur zat. Gister trouwens wel gehoord dat een vriendin van me haar 2e kindje verwacht! Leuk zeg! (heeft hiervoor een miskraam gehad)
Elegance, super Opluchting wel he? Wat een vroege echo, trouwens...? Hoewel, ik was volgens mij ook net iets meer dan 8 weken (maar dus toch iets verder). Gefeliciteerd!
hallo meisjes, wat een ontwikkelingen allemaal zeg! Bij ons is de verbouwing opgeleverd en we zijn dus vreselelijk aan het poetsen en herinrichten (de hele bovenverdieping was leeg), en dat vreet tijd, omdat we ook nog moeten werken. Dus ik heb even niet veel tijd gehad om bij jullie te komen buurten.... hier gaat het leven inmiddels gewoon door, we zijn flink aan de klus deze week. En dan maar afwachten of het ons gaat lukken om er een blijvertje van te maken.... we hebben trouwens tegen elkaar gezegd dat het voor de oudste ook goed zou zijn om een brusje te krijgen..... dat merk je aan vanalles, haha, vooral aan het feit dat hij begin deze maand begonnen is om voor zijn verjaardag een broertje te vragen. Maar dat is al over vier weken, maar daar heeft hij ook een oplossing voor, de grote kleine man: "En als het dan niet lukt met sinterklaas!" Tja, wat kun je daar dan nog tegen inbrengen he?
Tanya Haha! Ahh... Lief hoor! Zul je zien.. Wordt het een zusje. Maar zou toch mooi zijn, nog een kindje erbij. Dan heb je vast en zeker een trotse broer in huis! Jullie hebben dus verbouwd? Lekker alles opnieuw inrichten en aankleden boven? Wij gaan in november de zolder verbouwen, komen 2 slaapkamers. Heb er nu al zin in! Nou ja, in het resultaat dan.. Volgens mij word ik vandaag al ongesteld. Had gisteravond (en nu) weer hoofdpijn en vanmorgen wat bruinig, ietsiepietsie rood op het toiletpapiertje. 2 dagen eerder dus! Op zich niet erg.. En als het vandaag doorzet, precies 2 weken na de eisprong.
Spannend DayDreamer Tanya, wat schattig, ik zou zeggen, ga er voor klussen vandaag Ik ben hier trouwens helemaal blij met een nieuwe app op mijn iphone: P Tracker (P van Period ). Superhandig! Ik heb bewust voor een betaalde app gekozen *hij is maar 1,59, daar ga je niet dood van*, zodat ik niet met allerlei vertragende reclames zit. Super makkelijk in gebruik. Menstruatiekalender. net ligt er al ruim een maand uit, dus daar was ik wel een beetje klaar mee. Ik heb gisteren het eerste vruchtbare slijm gespot, keurig netjes op tijd, want ik zit op dag 14 . Het lijkt erop dat het gestopt zijn met kolven en een paar kilo extra echt helpen om mijn cyclus normaal te krijgen.
Hoi Daydreamer, ja we hebben verbouwd. We hebben een nieuwe badkamer gemaakt, de kamers geïsoleerd met gipsplaten, nieuwe dorpels gezet en alles geschilderd. Dat heeft een aannemer gedaan, maar niettemin is je hele leven ontwricht, omdat altijd mensen door je huis hebt lopen en omdat je op een luchtbed in de woonkamer moet slapen..... (lang leve mijn gewone bed, dat inmiddels weer op staat). Alles moest leeg boven. En dan kun je je beneden dus niet meer bewegen (kleding, tijdelijke kasten, toestanden)..... brrrrr. Ik heb het echt niet klinisch schoon en ik heb ook geen showroom; er ligt altijd wel ergens wat rommel, maar dit was ik ZOOOOOO BEU!!! Gelukkig is het klaar. Nu alleen de laatste dingetjes afwerken en we zijn weer in ons gewone doen (nu begint het poetsen en herinrichten). Jullie gaan dus ook verbouwen, succes! Het is een troost, dat als het klaar is, het wel mooi is.... dat geeft wel voldoening. Ja, het is gewoon echt schattig dat hij zo graag een broertje wil.... Hij is pas vier (volgende maand 5), maar af en toe doet hij uitspraken waar je dan uit concludeert dat er toch heel veel omgaat in zo'n koppie. Oh wat zou het jammer zijn als het doorzet bij jou, zeg.... maar inderdaad, dan heb je wel een nette cyclus en dat is ook belangrijk. Al had je natuurlijk liever gehad dat het raak was geweest..... op naar de volgende ronde dan maar weer he? het komt echt goed, maar het is soms moeilijk om er vertrouwen in te houden. Houd je ons op de hoogte hoe het afloopt? Misschien zet het toch niet door?
@Evenstar wat fijn dat je cyclus weer normaal aan het worden is dat is toch wel handig nu jullie voor een 2e gaan. Ik ga ook eens naar die app kijken @Tanya wat schattig dat hij zo graag een brusje wil. Is ook ontzettend leuk natuurlijk. Hopelijk kunnen jullie hem een mooi verjaardagscadeau geven misschien dan nog niet echt de baby maar wel de wetenschap dat de baby in mama haar buik zit. Fijn dat de verbouwing klaar is kan me voorstellen dat je goed zat was. @Daydreamer balen dat je dan waarschijnlijk toch ongi gaat worden maar je gevoel zei het ook al. Mijn dochtertje is helemaal gek van baby's en heeft het de hele dag over haar baby's en als ze er eentje ziet in het echt of zelfs tv of boekje krijgen ze vollop kusjes. 2 vriendinnen van mij zijn zwanger en dus baby in de buik hebben we gezegd en nu doet ze steeds mijn trui omhoog en vraagt dan baby mama baby?? Hopelijk kan ik snel zeggen dat het inderdaad zo is
Ja hoor, daar gaan we ZEKER WETEN aan werken, we willen dat graag voor hem regelen . En voor ons . Hij wou ook nog wel even met de ooievaar (in het dierenpark vlakbij) gaan overleggen, dat hij maar eens op moest schieten, maar op de een of andere manier heeft hij ook toch wel het idee dat het zo niet gaat (ws omdat een klasgenootje pas een broertje heeft gekregen en er iets over is verteld in de klas), dus heeft hij dat maar niet gedaan . Tja, kids.... echt zoooo schattig. Als we het geluk hebben om er nog een te krijgen, zoals onze zoon..... heerlijk..... Zusje? Nee hoor, het wordt gewoon een broertje. Lekker simpel. Ik wil een broertje, dus ik krijg een broertje... Kun je dat niet kiezen? Och.... dat komt wel goed he? Ik krijg een broertje. Haha, kinderlogica . Hihi, als grote broer zit het gebeiteld bij een broertje, maar bij een zusje ? Och daar komt ie dan ook nog wel overheen. Hoewel ik zelf ook altijd sterk het idee heb dat als ik ooit nog een kindje krijg, dat het dan weer een jongetje zal zijn.... maar je weet nooit, als het maar gezond is, alles is welkom, uiteraard! Goed zeg, dat je vruchtbaar slijm hebt gespot, dan kun je nu aan de klus! Oh wat erg !! Dat is dan weer het voordeel van de hele zaak.... het klussen.... succes ermee. En ik hoop dat we succes hebben deze ronde.....
ja dat is waar natuurlijk je zoontje kan het dan rustig doorvertellen had ik even niet over nagedacht. Nou ieder geval hoop ik voor iedereen op veel roze deze maand en volgende maand want 2 zwangeren is nog lang niet genoeg!
Haha, Renske noemt alles en iedereen die geen volwassene is beeeebie, beeebie! (ook haar spiegelbeeld ).
Tja, hij vertelt ook alles door, hij kan niets geheim houden... maar dat is ook niet erg. Ik wil ook geen stiekemerd van hem maken, dus hij mag doorvertellen. Maar ik let gewoon op dat ik hem niets vertel wat anderen niet hoeven te weten. Inderdaad, 2 is nog lang niet genoeg! We gaan ervoor; Yes, we can!! Toch?
oh wat lief zeg! Dat heeft mijn zoontje nooit gedaan! Maar ja, een meisje is toch heel anders natuurlijk.... kan mij voorstellen dat je er zo nog wel eentje wil