Oh smile, ik heb dan heel goede hoop voor je Ik weet niet, het is iets met moeders, die zien dat! Mijn schoonmoeder had het al gezien voor wij het zelf wisten. Maar goed. Ik heb helaas geen moeders in de buurt voor NOD haha! Ik heb ook veel pukkels, maar het kan goed zijn dat dit pas de 2e goede cyclus is oid. Het is een grote puinhoop geweest tot nu toe. Fijn te horen dat bv vaak niet in de weg staat. Ik wil er namelijk ook niet mee stoppen. Heb wel het idee dat mijn produktie weer even een dip had opeens, maar dat kan ook omdat Renske opeens door is gaan slapen een paar nachten. Af en toe voel ik toch wat steken in de liezen, dus we houden het spannend.
oh evenstar nu geef je me nog meer hoop Voor zover ik die niet al heeeeeeeeeeeel erg heb. Heb dus ook steekjes naar mijn liezen en voelt zo hetzelfde al bij Noëlle. Dus dan weet ik het zeker Maar ja de eerste ronde bij Noëlle dat het niet raak was was ik ook heilig overtuigd. Maar denk ik nu datvoelde heel anders Nou ja zo gaan mij gedachten heen en weer en helaas dus niet met beide beentjes op de grond blijven staan. Nu kijken of ik me wel aan mijn andere voornemen kan gaan houden het niet testen voor volgende week zaterdag Je kunt dus echt prima zwanger worden in combi met bv ken echt genoeg voorbeelden van vrienden en familie. Wel hoor ik vaak dat tijdens de zw de voeding terug loopt. Ik duim voor ons allemaal op posi testen
Symptomen? Pfff...! Ik voel me echt raar. Maar ik wil helemaal niet denken: "Zou het?" Probeer mezelf er namelijk op in te stellen dat we het eerste half jaar geen positief testje in onze handen zullen hebben. Maar dat lukt dus nog niet zo goed Wat voel ik? Na eisprong veel menstruatieachtige klachten, filet americain die ineens zuur smaakte terwijl mijn zus zei dat er niets mis mee was (heb em toch maar laten staan). Daarna niet zo heel veel klachtjes. Maar nu de afgelopen dagen....Vlagen van misselijkheid (op dit moment ook), gisteren kwam er ineens vocht uit beide tepels! Nou ja zeg, nog nooit gehad voor een menstruatie. Ik heb twee weken borstvoeding gegeven en toen (na kolven, fingerfeeding, tepelhoedjes, etc, etc...) gestopt omdat mijn dochter te weinig aankwam en ze toch al niet zo heel veel vetreserves had. Dus vraag me af waarom ik nu ineens weer actieve borsten krijg. En gisteren overviel mij ineens een algeheel slap en trillerig gevoel (alsof suiker waarde te laag is), wat mij direct deed denken aan de week voordat ik wist dat ik zwanger was van onze dochter. Ben ook nog eens supervrolijk (zo voor mijn menstruatie een unicum) en ik slaap als een roosje (nou ja, als een snurkend monster volgens mijn vriend ) terwijl ik niet zo'n goede slaper ben. Heb natuurlijk gisteren een testje gedaan (lomp, lomp, lomp...zo vroeg) en hartstikke wit natuurlijk. Heb nu ook af en toe steekjes in mijn rechterlies en voel een licht menstruatieachtig gevoel in mijn buik. Goed he van mij? Dat ik me zo goed kan instellen op een half jaar geen positief testje? Ik kan dat dus gewoon niet blijkbaar. Zondag is mijn NOD en ik hoop dat ik voor die tijd geen testjes meer heb gedaan want ik maak mezelf hier dus gewoon gek mee Anyway...positieve van dit alles is dat mijn humeur in ieder geval top is en dat ik ook nog eens het hele huis aan het schoon maken ben omdat ik daar ook een belachelijke drang naar voel Ik ga iig duimen voor veel roze hier en ga nu de garage opruimen
Nou meiden, klinkt op zich wel allemaal positief bij jullie! @Smile Ben ook wel benieuwd of je het vol kunt houden tot volgende week zaterdag! Wel grappig dat je moeder zo'n opmerking maakt. @Evenstar Wat goed van je dat je nog steeds bv geeft. Hopelijk lukt dat ook nog steeds als je zwanger bent. @Gaia Klinkt ook bij jou allemaal wel goed! Hopelijk te vroeg getest en nu kijken of je het vol kunt houden tot zondag. Je bent trouwens wel goed bezig met opruimen. Als je je verveelt mag je hier ook nog wel even langs komen
@poemie: Haha...ik heb hier nog genoeg te doen en hoop dat het dan uit mijn systeem is, want ben helemaal geen typische huisvrouw eigenlijk Is er nog nieuws hier? Ben zo benieuwd of we wat roze kunnen verwelkomen!! Ik heb niet meer getest maar ik denk ook niet dat het nog nodig gaat zijn. Ik heb nog steeds menstruatieachtige pijn (vooral onderbuik linksonder) en wat hoofdpijn vanochtend...dat duidt meestal wel op een komende menstruatie. Maarja...dat is rationeel gedacht natuurlijk. Mijn gevoel is het er nog niet mee eens Heb met mijn vriend afgesproken dat we morgenochtend testen als ik nog niet ongesteld ben. Mijn cyclus is volgens mij nog steeds niet vast en ik ga maar uit van 31 dagen. Morgen is het dag 30. Ik heb net dus wel twee testen in huis gehaald en die liggen toch naar me te roepen!!! 'Pak me dan, pak me dan!" Ben nu een cadeautje voor mijn vriend in elkaar aan het flanzen (hij is morgen jarig) en dat lukt niet zoals ik wil. Ik heb met vingerverf een afdruk van de voetjes van onze dochter gemaakt, deze ingescand, vervolgens uitgeprint op transferfolie en wil ze op een t-shirt strijken. Gewoon een paar voetjes in verschillende kleuren en dan in hele kleine letters de naam van mijn dochter en de datum van morgen eronder. Lees ik net dat het niet mag op een nieuw ongewassen t-shirt (die zit dus nu in de wasmachine en moet droog zijn voor mijn vriend thuiskomt natuurlijk) en kom ik erachter dat het folie niet transparant is waardoor ik een witte achtergrond krijg rondom de voetjes. Is niet zo leuk op een blauw t-shirt. Ben nu aan het goochelen met de achtergrond kleur van de scans om die exact hetzelfde te krijgen als de kleur van het t-shirt. Bleeeeeeh! Ik vind freubelen leuk maar dan moet het wel allemaal in een keer goed gaan! Ben ook weer veel te laat begonnen natuurlijk. Nou ja...het haalt mijn gedachten in ieder geval van die roepende tests
Ach, mijn man was weken geleden jarig en kreeg gisteren pas zijn kado. Een boek dat hij al bleek te hebben. Je doet het dus sowieso beter dan ik !
Ik heb vooral rugpijn. Al een paar dagen eigenlijk. Oh en veel wit opeens, en puisten. Totaal anders dan vorige cyclus, maar dat zegt natuurlijk... niks.
Ohhhh! Nou ja, je hebt er wel aan gedacht toch? Ik vind het ook altijd zo moeilijk hoor...het T-shirt is trouwens een kadootje van onze dochter en dan moest ik ook nog verzinnen wat ik hem wilde geven. Heb mijn ouders net maar gebeld of ze zondag willen oppassen en bij een restaurant gereserveerd voor ons tweeen.... Wat de eerste keer sinds de geboorte van onze dochter gaat zijn Ik verwacht nu wel dat ik dan de eerstkomende maanden altijd gelijk ga krijgen als mijn vriend en ik een discussie over iets gaan hebben, want volgens mij verwen ik hem te veel Hmm...hij is ook wel een lieverd hoor Wat kan je lijf toch signalen afgeven he? Of nou ja, misschien is het meer dat wij er van alles bij gaan denken en tegelijkertijd proberen dit niet te doen... (veel wit heb ik ook en dan ineens weer helemaal niets, ook veel jeuk en kleine pukkeltjes over m'n lijf...?) Geduld maar weer.....
Joehoe! Ik ben er ook weer (even). Hebben lekker vakantie, dus laptop (én zwangerschapspagina) staat niet of nauwelijks aan. Ook wel fijn, ben je er wat minder mee bezig. Hihi!
Het is zeker lekker rustig hier. Waar is iedereen heen? Allemaal vakantie zeker. @Evenstar Zo duren de dagen lang he, als je moet wachten... @Gaia Heb je nog getest vandaag??? Lekker dat jullie voor het eerst weer eens samen weg gaan. Is af en toe wel nodig. Leuk idee dat shirt voor je vriend, is het nog gelukt zoals je wilde? @Daydreamer Lekker, vakantie! Groot gelijk dat je dan niet zoveel hier zit. Even met andere dingen bezig zijn is ook wel goed. Heb het idee dat er langzaam iets gaat gebeuren met m'n lijf. Heb al 3 dagen wat meer afscheiding, beetje cremig (bah!) dus hopelijk binnenkort m'n ei. We liggen nog aardig op schema dus hopelijk moet dat wel goed komen
Heel verstandig, minder op ZP zijn Ahum Ik heb nogsteeds lage rugpijn, maar dat is dan ook alles. Ik heb nooit lage rugpijn, behalve net voor ik ongesteld word soms. En voeden is minder prettig, maar dat is rond de menstruatie gewoon geloof ik.
Hoi hoi @Gaia is het cadeau nog gelukt? Klonk erg leuk in ieder geval @Evenstar erg he al die symptonen en niks zeker weten. Voor jouw nog maar 4 dagen dat schiet al op zeg. @Daydreamer geniet van je vakantie en juist wel even goed toch om er minder mee bezig te zijn. Probeer het ook maar lukt niet nog niet helemaal @Poemi klinkt als j ei hopelijk heb je hem snel dan is je cyclus toch weer wat korter. Hier alles goed en merk van alles aan mijn lijf maar wil niet teveel hoop hebben al heb ik die wel. Nou ja nog 7 dagen wachten en dan eindelijk testen
Ik veegde vanmorgen roze en toen rood. 3 dagen te vroeg, dat vind ik denk ik nog erger dan uberhaupt ongesteld Gekke korte cyclussen, waarin mijn ei toch echt niet eerder dan op dag 14 is geweest als niet een dag of 2 later... dat betekent een korte LF en misschien toch wat minder kans op een zwschap met de bv. De kortere LF kan een gevolg zijn van mijn prolactine gehalte. Maar goed. Ik ga ronde 2 in! (ik reken 1 vanaf dat ik overtuigd ben van mijn eigen wens voor een 2e - de eerste ronde dat het vrijen is afgestemd op mijn ei ). Ik heb op de een of andere manier heel goed gevoel over Smile
@ evenstar: Dat rood willen we helemaal niet meer zien! Vervelend zeg dat je nu niet precies weet hoe je cyclus in elkaar zit @Poemi: Yep, we hebben zaterdag getest met een CB digi, niet zwanger stond er....en ik geloof (wil) dat dus niet. Nu ben ik ook hartstikke blond van nature (op dit moment kunst-bruin) dus kan ook een gigantisch bord voor mijn hoofd hebben of gewoon niet snappen wat er op zo'n testje staat natuurlijk Ik heb dat ding nog uit de prullebak gevist en eens gekeken naar de lijntjes en daar zie ik dus wel heel, heel licht een lijntje, maar weet ook dat je bij die digi-dingen niet mag aflezen van die lijntjes (alleen het scherm is betrouwbaar). Ik ben namelijk nog steeds niet ongesteld, en voel en zie ook helemaal niets wat er op wijst dat ik dat snel ga zijn. Vreemd....Het is niet te hopen dat ik weer van die belachelijk lange cyclussen ga krijgen want dan moet ik toch echt naar de HA. Het shirt is trouwens nog gelukt! Hartstikke leuk geworden, alleen zie ik mijn vriend waarschijnlijk door een erg roze bril want hij trok het aan en het was minstens een maat te klein Hihi, hij is wat kilootjes aangekomen de laatste tijd, maar ik vond het zelf niet zo opvallen en als hij er wat over zei vond ik dat hij een beetje overdreef omdat ik het niet echt zag. Zijn huidige maat zegt dus iets anders Ik ga het nu nog maar een keertje doen op een t-shirt in een maat groter @daydreamer: Fijne vakantie! @smile: Ik zou je graag een hoop geduld geven, maar dat heb ik zelf niet eens Ik duim wel voor je! Ik heb in de afgelopen 4 dagen van twee meiden gehoord dat ze zwanger zijn en dat de omgeving het nog niet mag weten (blijkbaar ben ik geen omgeving ). Ik vind dat toch zo typisch...dat op het moment dat je zelf ergens erg mee bezig bent je het om je heen bij bosjes ziet gebeuren..... Voor de een ben ik trouwens superblij maar voor de ander ligt het wat complexer (drank en drugs verleden, wat eigenlijk nog geen echt verleden is, geen eigen woonruimte, etc...tja). edit: ik lees net het een en ander over die digi-testen van cb en dat tweede streepje zegt dus helemaal niets. Ben bang dat deze cyclus gewoon weer langer gaat worden dan de vorige
Hihi, fijn dat dat tshirt toch nog gelukt is Met die digitale test van CB schijn je ook een streepje te kunnen zien als je niet zwanger bent - je 'mag' ze idd niet openmaken. Maar ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben. Als ik jou was zou ik een kv2v5 halen, die zijn vrij gevoelig en geven geen streepjes zonder zwschap. En eh, ik was zelf pas bij 10 maanden na de bevalling voor het eerst 'ongesteld'. Nu heb ik tot 1 jaar volledige bv (dwz tot 6 mnd geen bijvoeding en tot 1 jaar geen ander drinken) gegeven, dus dat werkt hormonaal wat anders. Toch is het heel normaal dat je ook zonder bv te geven een hobbelige cyclus hebt in het begin. Of dat je cyclus na de bevalling uberhaupt anders is dan ervoor. Mijn cyclus is veel korter (bizar, ik zat ooit, voor alle Mirena's etc op zeer regelmatige cycli van 28-29 dagen, na Mirena iets langer maar heel snel zwanger, en nu eerst superlang 45-36-46... toen mijn eerste eisprong en nu opeens heel kort). Duh. Maar goed. Ik heb een setje bij sensitest.nl besteld Dan kan ik iig beter richten op mijn ei. Ben benieuwd of je niet toch stiekum zwanger bent gaiagaia En smile meid, kom het eens vertellen, heb je al getest?
Wat een gedoe met die hormonen zeg! Als we nu gewoon een regelmatige cyclus hadden, al zou die iets langer zijn dan normaal, dan weten we iig waar we aan toe zijn. Bij jou is het ook een groot op en neer gaand gedoe! Ik ga nu twijfelen over van alles. Voordat ik zwanger werd had ik cyclussen (cycli?) die soms wel 100 dagen duurden... Ik slikte toen ook wel bepaalde medicatie, heb heel lang niet lekker in mijn vel gezeten, jarenlang de pil geslikt (af en toe een jaartje gestopt)...nou ja, zat redenen om te bedenken waarom het allemaal zo lang duurde bij mij. Ben gestopt met de pil, mijn medicatie afgebouwd, het ging ook weer helemaal goed met mezelf en ik zag mijn cyclussen ook steeds korter worden. De voorlaatste menstruatie voor mijn zwangerschap was 55 dagen, wat voor mij al redelijk kort was. Ik heb toen primolut geslikt omdat we op vakantie gingen en ik dacht dat ik missschien wel ongesteld kon worden. Toen ik thuis kwam ben ik gestopt met die pilletjes, een bloeding gehad en in die maand ben ik dus zwanger geworden! Na mijn bevalling duurde het 77 dagen eer ik mijn menstruatie had en de rest staat in mijn handtekening. Ik was er nu dus van overtuigd dat mijn lichaam helemaal 'gerest' is na de bevalling en dat ik eindelijk ook een wat 'normalere' cyclus zou hebben. Tja...ga nu heel bang zijn voor PCOS Heb mij nooit zo in mijn cyclus verdiept aangezien de kinderwens er bij mij pas vrij laat in kwam. Maar heb nu veel gelezen en PCOS zou helemaal niet vreemd zijn bij mij (heb ook veel acne). Ik heb wel een positive ovu-test gehad donderdag 21 juli (ook goed gesekst daaromheen). Ook zo'n digitale met een smiley. Ik voelde mijn buik nogal en wat steekjes enzo, gooide die test er tegen aan en die gaf gelijk een smiley. Heb er dus ook maar 1 gedaan omdat ik ervan uit ging dat dat ei er aan kwam. 3 Dagen buikpijn gehad en toen was het over (eisprong?). Heb vorige week ook nog zo'n ovu-test gedaan om te kijken of ie weer positief was (blijkt bij PCOS veel voor te komen) maar nu gaf hij een leeg rondje aan, dus negatief. Nu vraag ik me af of ik niet beter gewoon meerdere tesjes kan gaan doen (als ik een dezer dagen mijn menstruatie ga krijgen tenminste). Sensitest...is dat met streepjes die steeds donkerder worden? Waaraan je kan zien dat de LH-waarde steeds meer stijgt? Heb jij daar al ervaring mee? Is dat niet een heel getuur? Edit: oh ja... heb vanochtend eerst mijn dochter uit bed gehaald, haar verschoond en een fles gegeven, al die tijd mijn plas opgehouden )) en toen nog een keer een CB-digi test gedaan (zaten er drie in het pakje): niet zwanger. Ik ben bang dat er toch iets mis is met mijn cyclus. Ik ga zo wel even naar het Kv voor die 2 voor 5 euro dingen en dat moet mij dan maar uitsluitsel geven. (waarom geloven wij niet zwanger nooit en wel zwanger meteen???)
Sensitest is een merk (of eigenlijk een winkel). Vrij goedkoop, je hebt voor 14 euro een set van 12 ovutesten en 3 zwschapstesten - een stuk goedkoper dan vergelijkbare testen van kruidvat. Wat een enorme cycli!!! Rot hoor, maar hoe lang zijn jullie dan voor je eerste bezig geweest? Ik wilde toen we bezig waren voor Renske gewoon inzicht in mijn cyclus krijgen en heb toen ovutesten van kruidvat gekocht. Die werden later positief dan dat ik mijn ei had ingeschat, dus het was wel nuttig. Het is meer getuur dan bij zwschapstesten ja, want de streep moet even donker zijn, en het geteste hormoon zit altijd in je urine. Daarom moet je ook steeds op hetzelfde moment van de dag testen. Gedoe. Maar ik vind dat niet erg - ben een beetje een controlefreak en vind het prettiger om testjes te doen dan om het proberen los te laten (dat kan ik namelijk niet, en geduld heb ik ook niet ) Jeetje, ik hoop voor je dat je cyclus zo mooi was als in je onderschrift staat - 31 is heel netjes. Maar ben jij dan nooit nagekeken op PCOS? Dat is toch vast te stellen? Naar hoor. Ik duim gewoon voor een andere diagnose (eentje met een tweede streepje ).
Oh oke...hahaha ben een leek met dit soort dingen. Eigenlijk zijn we helemaal niet zo lang bezig geweest, vreemd genoeg. Ik was een jaar gestopt met de pil, hebben toen nog wel met condoom gevreeen, daarna zonder condoom maar lekker 'veilig' voor het zingen....In november 2009 hebben we besloten dat ook niet meer te doen. Ik hield toen mijn ei niet in de gaten ofzo (wist niet eens precies hoe een cyclus in elkaar stak) dus we vreeen als we er zin in hadden zonder de extra vruchtbare dagen te weten. We stonden er toen ook echt in van: lukt het dan is het helemaal geweldig, lukt het niet dan zijn wij ook tevreden met ons leven. In november 2009 heb ik een menstruatie gehad, in januari 2010 en in maart 2010 en toen die primolut genomen: 18 mei 2010 bloeding en 22 juni 2010 wist ik dat ik zwanger was. Eigenlijk was dat dus de 4e ronde al (toch?). Nu ligt het allemaal anders...nu weten we hoe geweldig het is om een kindje te krijgen en beseffen we ook dat zij toch echt is wat we stiekem altijd hebben gemist. We zijn er nu dan ook bewust mee bezig om dat geluk nog meer te gaan beleven. Ik ben nooit getest op PCOS omdat ik heel lang de pil heb geslikt (vanaf mijn 14 tegen acne) en wel een menstruatie kreeg dan, in de periodes dat ik langere tijd stopte met de pil (ik vond dat ik af en toe pilvrij moest zijn om te 'ontgiften') had ik haast geen menstruaties, maar ik was toen zwaar overtuigd van het feit dat ik nooit kinderen wilde en hield mij er eigenlijk niet mee bezig (ook ben ik een aantal jaren behoorlijk ziek geweest en zat met mijn hoofd ergens anders). Tja...behoorlijk dom achteraf. Nu ik me heel erg aan het inlezen ben besef ik ook pas dat ik er al heel lang geleden eens naar had moeten laten kijken en hoe vreemd mijn cycli eigenlijk in elkaar stak (steekt?). Dat van die controle dat begrijp ik nu helemaal. Ik wil wel dat als we er voor gaan het ook zo effectief mogelijk is. Dan weten we ook veel sneller of het allemaal goed werkt enzo. Hoe lang hebben jullie er over gedaan om zwanger te worden van Renske?
Ik moest eerst aankomen (nu ook, ), maar toen ik op gezond gewicht was was het erg snel raak. Dat was de 2e ronde en de 3e cyclus bij wijze van spreken. Ik woog een kilo of 8 te weinig toen ik uit de states terug kwam (werkbezoek van 5 maanden). En nu heb ik op werk een zware tijd gehad, met de combi van bv geven ging dat ook zijn tol eisen en woog ik ook weer 8 kilo te weinig tot voor kort. Nu staat de weegschaal op zolder (heb ooit anorexia gehad dus ondanks dat het er niet bewust af is gegaan dit keer is het wel moeilijk voor me om aan te komen...). Maar ik merk aan alles dat ik gezonder ben, en nog maar een paar kilootjes hoef Maar goed. Bv is wel een factor he? Ik heb daardoor wel mogelijk wat minder kans tenzij mijn dochter echt naar 1 of 2 voedingen gaat. Meestal zit ik toch nog op 3. Ik wil het niet afdwingen, maar als het niet lukt voor zij 2 is, ga ik pogen om de nachtvoeding weg te laten. Die slaat ze af en toe over, dus er is hoop.