@pollewop: ohhh, hihi, dan heb ik je verkeerd begrepen joh! Nou zet hem op voor de volgende maand dan maar meid! @patti: Ja, Bali is geweldig. We houden zo van Bali. We zijn er dan ook niet alleen op huwelijksreis geweest. We zijn er echt getrouwd. Zo heerlijk, echt een sprookje. Ik wil terug! Is trouwens erg goed te doen met kinderen ook. Wel lang vliegen, maar als je eenmaal daar bent, is het ook voor kids een paradijs. En kinderen zijn heilig, dus ze zijn allemaal zo lief voor ze. Ik heb je trouwens toegevoegd aan het lijstje. @symptomen: Jaja, ik heb er weer iets bij. Haha, ik ga bijna over mijn nek als ik het hout van een ijsstokje ruik! Vind het zelf te belachelijk voor woorden, maar ik word er echt helemaal eng van. Mijn man moest me gisteren natuurlijk heel de tijd plagen hiermee.
Wij gaan voor een tweede (NOD lijstje): Banjabes: 2 juli 2011 Elegance: 6 juli 2011 Patti: 9 juli 2011 Lonit: 17 juli 2011 Ai, mijn NOD is nog best wel ver weg Maar...dit is mijn vruchtbare week, dus ik moet 'm goed gaan benutten! Wie weet wat 17 juli dan brengt! Ik hoop echt dat het snel raak is. Het stomme is dat ik het gevoel heb dat het wel snel zou kunnen gebeuren, maar tegelijkertijd ben ik bang dat het een gedachte is die puur gebaseerd is op eerdere ervaring (en natuurlijk is het ook pure hoop). Van mijn dochtertje raakte ik in de maand juli namelijk zwanger; stiekem heb je dan toch het gevoel dat het dan misschien weer zo gaat, vooral omdat we nu weer ongeveer even lang bezig zijn als toen. Herkenbaar?
Wij gaan voor een tweede (NOD lijstje): Banjabes: 2 juli 2011 Elegance: 6 juli 2011 Patti: 9 juli 2011 Tanya: 12 juli 2011 Lonit: 17 juli 2011 [/QUOTE] Tja, wij zijn ook nu een jaar bezig, en bij mijn eerste was het ook een jaar. Dus ik hoop dat wij dat nu weer klaar krijgen. Ik hoop dat het nu gaat lukken.... Ons zoontje is nu 4,5 jaar en het zou zooooooo leuk zijn..... ik heb een miskraam gehad tussendoor, in april, en dat maakt mij wel wat zenuwachtig. Zo van: als ik zwanger blijk te zijn, wil het ook nog niet zeggen dat het goed gaat, en dat vind ik wel jammer. Als je er niet meer zo onbezorgd tegenaan kunt kijken, verpest dat wel een stukje van de voorpret zeg maar..... ik hoop maar dat 12 juli onze geluksdag wordt..... 10 juli zijn wij zoveel jaar getrouwd, dus het zou een mooi cadeautje zijn.....
Hoi meiden, Ook wij gaan voor een tweede kindje! Ons zoontje is bijna 16 maandjes oud. Op 7 juni ben ik gestopt met de pil. Ik ben nu inmiddels al weer 10 dagen met ovu-testen bezig, op dag 8 begonnen met testen (kon niet langer wachten ). Nog steeds negatieve testen, terwijl ik eigenlijk op een normale cyclus (28 dagen) had gehoopt. Van ons eerste kindje was ik in ronde 2 al zwanger, maar de eerste cyclus was toen ook 33 dagen. @Banjabes Voor jou wordt het nu wel spannend! Ga je eerder testen of wacht je netjes? @Noukie Wat vervelend om zoiets mee te maken. Hopelijk kan je straks ook gewoon net als de rest hier bezig zijn met zwanger worden! @Tanya Vervelend hoor, dat je een miskraam hebt gehad. Begrijpelijk dat je daardoor onzeker wordt, of het de volgende keer wel goed gaat enzo. Dan is het allemaal niet meer zo vanzelfsprekend. @de rest Moet de rest nog even goed door lezen hoor, ben nu niet verder gegaan dan de laatste paar berichten! Wij gaan voor een tweede (NOD lijstje): Banjabes: 2 juli 2011 Elegance: 6 juli 2011 Patti: 9 juli 2011 Tanya: 12 juli 2011 Poemi: 14 juli 2011 Lonit: 17 juli 2011
Grappig, straks staan hier een boel berichtjes van meiden die postieve zwangerschapstesten hebben. Laten we hopen dat het allemaal lekker soepel loopt en dat we straks over al onze kwaaltjes kunnen zeuren. Noukie1805 hoe is het gegaan bij de gyn? En voor alle meiden, succes met wachten tot het testen
Oh meiden, ik voel de spanning steeds meer steigen hahaa.. testers, klussers en wachters.. Noukie, hoe voel je je? Is het zeker dat je over 2 weken mag beginnen met klussen? Nieuwe meiden, welkom, wat leuk zo'n spontaan topic waar steeds meer meiden bijkomen! Nog 8 dagen en dan mag ik testen! Bij de eerste zw (mk) teste ik 4 dagen voor nod positief, bij de 2 de zw (cur) teste ik 5 dagen voor nod positief en voor de 3de zw(mijn zoontje) teste ik zelfs 6 dagen voor NOD positief! ik had voor de zwangeschap een hele korte cyclus van 23-24 dagen.. dus was toen een van de gelukkige dat mijn cyclus en snel ging en ik al snel posi teste.. en snel zwanger was iedere keer.. Dat idee heb ik nu dus ook weer.. zoals iemand het omschreef.. ik verwacht idd ook dat het hetzelfde zou gaan.. en ik hoop zo geen mk meer mee te hoeven maken.. maar veel meiden in dit topic hebben al een mk gehad toch zoals ik het globaal gelezen heb.. meiden succes met klussen! meiden op de wachtbank, ik kan denk ik alleen maar zeggen.. nog ff geduld
hallo allemaal, Ik vind het wel spannend hoor! Ik kan niet wachten tot ik mag testen! Vind het ook wel eng ivm meegemaakte miskraam en hoop dat we dat niet meer mee hoeven te maken. Onder ons is het helaas wel vaak voorgekomen! Dat verwacht je eigenlijk niet. De zwangerschap v mijn dochter was ik er totaal niet mee bezig, maar nu zal dat wel anders gaan worden... Hoop snel weer zwanger te mogen zijn! Veel liefs!
Elegance, ik hoop het ook echt voor je! Gewoon in 1 keer goed, dat zou toch heerlijk zijn! Voel me super, zin om aan de klus te gaan haha! Over 2 weken krijg ik nog de uitslag van wat weggehaald is maar ze verwachte dat dat gewoon goed zal zijn. Heb alleen nu net mijn eisprong gehad dus moet wel nog even wachten tot de volgende en mijn cyclus is meestal tussen de 30 35 dgn. Paradise, ging goed, lief dat je het vraagt! Vond het echt meevallen en heb helemaal geen last gehad. Alleen kon ze me niet vertellen of dit invloed heeft op het zwanger worden of de zwangerschap. Daar schrok ik wel even van, maar jij bent ook zwanger geworden na de behandeling toch? Poemi spannend!! Jij zit al in de test fase! Ik duim voor je! Tanya, ja lastig, die angst zit er dan toch goed in he! Voor de zw van mijn dochter hadden wij ook miskramen en toen ik uiteindelijk zw was van mijn dochter heb ik niet eens meer getest, maar stukje bij beetje groeide dat vertrouwen wel weer hoor en kregen we een prachtige dochter!! Succes met klussen Lonit
Hoi dames, Wij gaan ook voor een tweede kindje. Mijn zoontje is nu 21 maanden. En we vinden het de hoogste tijd voor een broertje of zusje. Groetjes Miranda
Wat zijn er hier inderdaad veel meiden die een miskraam hebben gehad. Lijkt me wel heftig hoor! Dat zal wel wat meer spanning meebrengen rond het zwanger worden. @Noukie Vervelend dat ze geen duidelijkheid kunnen geven over de invloed van de behandeling op het zwanger worden. @Paradise82 Het zou inderdaad leuk zijn als iedereen snel zwanger wordt! @Elegance Ga je nu ook eerder testen dan 6 juli? Spannend hoor! Ik heb besloten om vrijdag mijn laatste ovu-test te doen. Als ik dan nog geen positieve test heb stop ik er voorlopig even mee. Elke keer een negatieve test is ook erg ontmoedigend . Misschien heeft m'n lijf wat meer tijd nodig om op orde te komen na het pilgebruik.. M'n banner heb ik trouwens maar ingesteld op het aantal dagen dat m'n cyclus was voor mijn vorige zwangerschap. Dat is de enige normale cyclus die ik heb gehad dus daar ben ik nu ook maar van uit gegaan.
@ Poemi, ja vervelend is het wel, vooral dat je dat onbezorgde een beetje kwijt bent. Maar goed, zoals heel veel meiden hier al zeggen: ik ben niet de enige. Hopen dat het nu goed gaat. Ik heb de eisprong gevoeld, gistermiddag. Nu maar hopen dat het goed komt deze maand, als ik mijn pendels moet geloven moet het wel goed komen..... maar ja, ik heb er ook veel die voor een andere maand zijn. Maar het zou wel heel leuk zijn als het nu lukte..... allemaal veel succes....
Wat een drukte hier toch! Leuk man, allemaal voor een 2e kindje. Gister geen tijd gehad om even te schrijven, maar bij deze. Ik weet niet meer wie het vroeg? Maar spannend was m'n "NOD" afgelopen weekend niet, hoor. We zijn namelijk nog niet officieel begonnen. Wel 1 onveilige actie geweest, maar dat was te ver voor m'n eisprong. Dat zou wel heel gaaf zijn geweest, zou dat raak wezen. Haha! Deze ronde slaan we nog even over. Mocht het gelijk zo zijn, dan zou ik in april uitgerekend zijn en dan hebben we zoooveel dingen, verjaardagen (echt heeeel veel) en 2 bruiloften (waarvan 1 van m'n zusje en daar wil ik gewoon bij zijn!), dan kan ik nog wel een maandje wachten. Dus.. In juli nog maar even heel goed oefenen! Ga het lijstje even zoeken, zet ik me er gewoon maar tussen voor spek en bonen.
Wij gaan voor een tweede (NOD lijstje): Banjabes: 2 juli 2011 Elegance: 6 juli 2011 Patti: 9 juli 2011 Tanya: 12 juli 2011 Poemi: 14 juli 2011 Lonit: 17 juli 2011 Daydreamer: 28 juli 2011 (nog 1 ronde voor spek en bonen)
Vraagje aan de ovu-testers onder ons: op welke dag beginnen jullie? Mijn menstruatie zit er weer bijna op, dus we kunnen er weer met frisse energie tegenaan. Ben het weekend alleen thuis met mijn zoontje, mijn vriend gaat naar een verassingsfeest van een vriend in Londen. Zit me nu al helemaal te bedenken wat allemaal te gaan doen. Iemand nog ideeen? Ben benieuwd wanneer we de eerste zwangeren onder ons mogen verwelkomen. Mijn NOD is pas rond 24 juli, dus ik zal het niet zijn... haha.
Wij gaan voor een tweede (NOD lijstje): Banjabes: 2 juli 2011 Elegance: 6 juli 2011 Mout: 7 juli 2011 Patti: 9 juli 2011 Tanya: 12 juli 2011 Poemi: 14 juli 2011 Lonit: 17 juli 2011 Daydreamer: 28 juli 2011 (nog 1 ronde voor spek en bonen) __________________
Hallo meiden! patti, ik heb ook ervaren dat het na 2 mk's anders was.. maar nu we al een gezond kindje hebben, zal dat denk ik wel iets anders zijn, de impact zal niet meer zo groot zijn.. tenminste dat hoop ik Noukie, wat hebben ze dan precies gedaan bij je? balen dat je eisprong net geweest is.. wel goed dat je nu even tijd hebt om goed te herstellen... en je voor te bereiden op de juli-klus-maand! Miranda, welkom en succes met zwanger worden! Poemi, het is dat ik nog niet getest heb hahaha.. maar ik ga zeker eerder testen.. al heb ik gewoon een vermoeden dat het deze maand niet raak zal zijn, ik zat denk ik net achter mijn ei met klussen, tenminste als ik de ovutesten moet geloven.. Je ei nog niet gevonden.. meestal begin ik een dag of 4 voor de ovulatie met testen.. ik had voor de zwangerschap toen ik ovutesten gebruikte een korte cyclus van 23-24 dagen.. deze maand ben ik er meebegonnen rond mijn ei.. kan ook niet zeker zeggen of de ovutest posi is of bijna posi was.. Mout, wat ontzettend naar dat je aan zoiets moois als een bevalling zo'n naar gevoel hebt overgehouden. Ik herken het helaas wel. Alleen was mijn wens altijd 2 kinderen vlak achter elkaar.. maar helaas door alles wat afgelopen jaar met ons zoontje gebeurd is kon ik dat niet opbrengen.. maar nu ga je er dus helemaal voor en dat is leuk om te horen! succes deze maand! Tanya, oe je eisprong gevoeld! spannend! Dus je zit bijna op de wachtbank! je weet het he, ook na je ei nog even klussen in case of! Daydreamer, voorklussen, heel goed! dan ben je een ervaren klusser in augustus! goed van je dat je zoveel geduld kunt opbrengen! marg, ik begin meestal 4 dagen voor ovulatie met testen.. scheelt denk ik wel hoelang je cyclus is en hoe deze iedere maand verschilt.. Wat je dit weekend kunt gaat doen..hmm.. met vriendinnen afspreken en een gezellig etentje houden? Ik zit er alweer helemaal in, tussen het doemdenk-proces en het misschien-is-het-wel-in-een-keer-raak-geweest-proces.. vandaag neig ik meer naar het ik ben deze maand nog niet zwanger, want we hebben denk ik net te laat na mijn ei geklust ofzo.. ik bekeek vanmorgen nml mijn ovutesjes nog eens goed en nu vind ik de eerste helemaal niet meer zo donker en ze nemen snel af in kleur.. wachten is ook zo niks voor mij.. ik beneid meiden die tot hun nod kunnen wachten met testen.. ik weet echt niet hoe je zoiets zolang kunt volhouden!
@Elegance, ja inderdaad, dat is nu voor de tweede keer in mijn leven. Voor mijn curettage had ik dat nooit, maar ik heb gemerkt dat sindsdien ik weer net zoveel vloei als toen ik veel jonger was en dat ik bovendien mijn eisprong voel, dat had ik eerder nooit. Typisch.... maar goed, wie weet helpt het. Ik heb maar weer goede hoop! Tja, had nog best willen naklussen, maar ik heb naast mijn zieke zoon gezeten, dus nee, naklussen is er niet meer van gekomen. Hopelijk is het zo al raak.....
Zit ik net een heel bericht te typen, wil ik hem versturen, heeft zp me eruit gegooid, alles kwijt. Poging 2 dus @Tanya Spannend, voor jou is het wachten nu dus ook begonnen. Worden 14 lange dagen waarschijnlijk. Hoe voel je je eisprong dan? @Elegance Zo duurt wachten wel heel erg lang he? Verkleuren die ovu-testen niet gewoon naar verloop van tijd? Ik heb wel eens gehoord dat ze niet bij iedereen even donker worden. Misschien komt het wel door je doemdenk-proces dat je twijfelt of de test wel positief is geweest . @Marg Ik dacht dat als je cyclus 27 dagen is dat je dan op dag 9 begint, is ie 28 dagen begin je op dag 10, 29 dagen op dag 11 enz.. Dus als je weet hoelang je cyclus is kun je wel berekenen wanneer je moet beginnen. Bij verschillende cyclussen moet je dacht ik wel de kortste nemen, zodat je je ei niet kunt missen. @daydreamer Ach, oefening baart kunst (en uiteindelijk ook een baby als het goed is ). @Mout Wat vervelend dat je zo'n erge bevalling hebt gehad. Wel goed dat je toch voor een tweede durft te gaan! Hier is het trouwens ook weer gaan kriebelen na de geboorte van m'n jongste nichtje eind februari dit jaar. Wat baby's wel niet met je doen . Vanavond had ik trouwens weeeer een negatieve ovu-test. Om gek van te worden. Had toch echt gehoopt dat ze wel ietsje donkerder zouden worden ondertussen, maar ze blijven even licht. Nog 2 dagen en dan ga ik maar zitten wachten totdat ik ongesteld word, dan geloof ik er deze maand niet meer zo in.
Inderdaad veel meiden hier die een miskraam hebben gehad...Dat lijkt me zo erg! Ik hoop dat ik het nooit hoef mee te maken. Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje kreeg ik bloedingen vanaf 10 weken en mijn hemel, wat heb ik me toen veel zorgen gemaakt. Gelukkig op niets af, maar die angst...pffff. Ovulatietesten gebruik ik nu nog niet...Mocht het niet binnen drie maanden raak zijn, dan ga ik er denk ik maar wel aan beginnen. Ik heb overigens vaak eisprongpijn. Ik vraag me echter altijd af of je dat hebt voor je eisprong of juist erna...Weet iemand dit? Op internet heb ik geen duidelijk antwoord kunnen vinden.
@Mout: Dat klinkt als een afschuwelijke bevalling, dan ga je je toch afvragen wil ik dat nog een keer. Wel leuk dat jullie alsnog voor een tweede gaan. Mijn NOD is 2 Juli, maar helaas voel ik al een paar dagen ongi krampen. Gaan jullie vanavond nog babyboomkijken?