We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

#721 daydreamer, 24 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2011
    Poemi Ja... Als ik van 31 dagen uitga, ben ik 5 mei uitgerekend.
    Als ik van de laatste cyclus uitga, van 30 dagen, dan is het 4 mei.
    Denk dat ik maar uitga van 5 mei, want dat is wel het gemiddelde en had m'n ei ook pas op dag 19.

Oh, en... De allereerste keer dat ik zwanger was, was ik volgens de echo 5 mei uitgerekend. 3 jaar geleden.. :)

Durf alleen m'n banner nog niet aan te passen........... Wil het wel, maar durf niet. :)

2. daydreamer

NOD:
    Anias 18 september 2011 (geen idee, rond 18 sept?)

Zwanger:
    Gaia 15 april 2012 (wordt waarschijnlijk een latere datum)
    Poemi 30 april 2012
    Daydreamer 5 mei 2012

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Daydreamer Voor jou is het nog wel spannend ja. Krijg je nu ook al eerder een echo voor de zekerheid, of ook pas met 10-12 weken? Je test is al een stuk donkerder dan gisteren! Hij lijkt zelfs al wel donkerder dan die van mij van vamorgen. Moet ik me daar zorgen om maken?

4. daydreamer

Poemi Nou, denk niet dat je daar zorgen om moet maken, hoor. Iedereen maakt het hcg-hormoon aan, alleen de hoeveelheid en de snelheid daarvan.. Dat is bij elke vrouw anders.

Of ik eerder een echo krijg dit keer? Weet ik niet. Na de 1e MA mocht ik met 8 weken komen (toen bleek het dus weer mis) en bij de 3e (én goede) zwangerschap mocht ik ook met 8 weken komen. En met 10 weken.
    Ik bel na het weekend wel met de verloskundige. Ik ben trouwens 7,5 week zwanger, áls het goed blijft gaan, als we op vakantie gaan. Kom terug met 9 weken. En weet niet of ik het eventueel zie zitten om voor de reis te komen voor een echo.. Straks is het niet goed. Heb ik ook geen leuke vakantie...
    Maar positief blijven: ik ben misselijk!!!

5. daydreamer

Oh.. En een ongesteldsheidgevoel, lichte krampjes of samentrekkingen laag in de buik, onderrug..

Hoe is het met jouw kwaaltjes dan?

Heb jij dit ook al weer gehad...?
    - Ik stond op (te snel?) en een steek! Zo! Rechts onderin.
    - Ik nieste en.. Een steek! Ook weer rechts, best pijnlijk. Zakt wel gelijk weer af, hoor.

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja super duidelijk :)

Gefeliciteerd!

Wij slaan denk ik een ronde over... Nogsteeds negatief.
    Geen ei of de piek gemist :(

Zucht!!!!

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Evenstar Balen zeg!

@Daydreamer Wel lastig dan, het moment voor de echo. Kun je misschien beter eerst even lekker van je vakantie genieten. Maar je moet er niet van uit gaan dat het niet goed gaat! Positieve energie :) Was je bij de keren dat het niet goed ging ook niet misselijk dan? Omdat je nu zegt dat je misselijk bent?

Ik voel echt nog niet veel. Eigenlijk nog nergens last van. Vorige zwangerschap ook niet veel kwaaltjes gehad. Ben misschien wat sneller moe dan normaal, maar verder dus niets. Vind dat ook eigenlijk wel weer een beetje eng. Als je heel de dag misselijk bent merk je tenminste wel dat je zwanger bent. ;) Vanavond nog wel weer een CB test gedaan, en die zei toch nog steeds "zwanger". Zit nu alleen te twijfelen of ik nog wel wat kruidvat testen ga doen de komende dagen om te kijken of de streep donkerder wordt. Wat zouden jullie doen? Of moet ik maar gewoon geloven dat het wel goed zit??

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oh ja, misschien heb ik vandaag toch ook wel wat steken gevoeld in m'n lies. Maar misschien wil ik ook wel van alles voelen :)

9. daydreamer

#729 daydreamer, 24 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2011
    Evenstar :(
    En die testen van de afgelopen dagen dan? Zijn die niet positief?
    Weet je wat je zou kunnen doen.. Volgende keer als je denkt dat hij bijna positief of positief is, ook een digitale van CB doen.
    Deze heb ik gedaan, alleen die, op de dag dat ik dacht m'n ei te hebben. En warempel, een smiley!

Poemi Jaaa... Ik moet ook positief blijven! Doe ik ook eigenlijk wel, hoor! :)
    Maar als ik dan zeg: "Als ik straks dan 7,5 week zwanger ben, lekker op vakantie" Of: "Ik ben op die datum 20 weken" Dat soort dingen, dan begin ik mezelf in te dekken. Dat het ook tegen kan vallen..
    Enne.. Ik ben alle 3 de zwangerschappen weeiig/misselijk geweest, hoor. Zegt dus niks!
    Maar zei ik ook maar om het misselijke positief te zien! Whahaha!

Niet weer testen, hoor! Want nogmaals (zei mijn vk toen).. Het hcg kan schommelen, soms heb je meer gedronken, de een maakt meer en sneller hormonen aan. Sommigen hebben pas bij 6 weken een positieve test! Kan allemaal.
    En ik voel wel vanalles, maar nog in lichte mate en ook niet continu.
    Jij ook positief blijven dus!!
    Vk al gebeld? Ik wil dat na het weekend doen.

10. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden

Ik word bijna nerveus van jullie verhalen :)
    Die spanning als je net in verwachting bent is zo leuk!!
    Hier zijn we weer een heerlijke onduidelijke ronde in gegaan. Pff... het kan wel even duren, maar geduld is soms zo lastig.

Maandag gaan we lekker een midweekje naar Texel. Genieten van het strand. HAHAHA ik zal de kaplaarzen inpakken ;)
    Ondanks dat het weer minder is heb ik onwijs veel zin in. Het is zo druk op het werk en vanaf 6 september start ik ook nog met een nieuwe studie.. ik heb even een weekje niets doen nodig.
    En wie weet wat er nog gebeurt, zou leuk zijn... :)

11. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Anias Vakanties schijnen wel vruchtbaar te zijn, dus wie weet ;) Wat voor studie ga je doen?

@Daydreamer Ik ga vrijdag de vk bellen, dan ben ik ook vrij. Op de website staat eigenlijk vanaf 6 weken pas, maar nu kan ik ook gelijk even aangeven dat is dus best al wel wat bloedverlies heb gehad en daar heb ik me de vorige keer ook heel erg druk om gemaakt. Als ik dan nu weer wat heb kan ik gelijk de vk bellen, ben ik tenminste al bekend. Als je gebeld hebt en een afspraak hebt staan is het toch ook wel weer wat echter vind ik :)

Ik had net trouwens m'n zus aan de lijn, moest me echt heel erg inhouden om het nog niet te vertellen. Ben daar zooooo slecht in ;) Op 3 september vier ik m'n verjaardag, dan wil ik het aan familie vertellen door zoonlief een leuk shirtje aan te trekken. Ben hem net al even gaan opmeten om de juiste maten te hebben, kan ik het gaan bestellen. Gelukkig werd ie niet wakker :D

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik heb mezelf even streng toegesproken en mag geen testen meer doen :) Ik heb nu zowat aandelen in de zwangerschapstesten branche en de streepjes staan er, dus moet er maar vanuit gaan dat het klopt.
    Klachten heb ik ook niet echt...Bij onze dochter had ik die ook niet, afgezien van twee keer gekokhalsd te hebben gedurende mijn hele zwangerschap en wat gevoelige borsten in het begin en tegen het einde.
    Ik ga me nu dus ook afvragen of ik genoeg HCG aanmaak, zeker omdat ik zo laat positief heb getest. Of het ei dat ik heb gespot met een smiley was geen ei en pas later wel, of ik maak gewoon laat HCG aan.
    edit: ik heb trouwens afgelopen donderdag een heel klein beetje bruin/roze verlies gehad (echt twee drupjes ofzo) en ik denk dat dat van de innesteling is geweest.
    Vervelend hoor, het onzekere gevoel. Was even vergeten dat ik dat ook had met onze dochter...
    We hebben het vandaag toch maar aan de ouders en zussen verteld. Ik kan gewoon niet liegen! (plus dit weekend ga ik stappen met mijn zus en normaal gesproken drink ik dan behoorlijk mee en zij zou gelijk al doorhebben wat er aan de hand is als ik niet drink...en tja als mijn zus het weet, vind ik dat mijn ouders het ook moeten weten en die van mijn vriend, etc, etc..zo gaat zo'n balletje wel rollen)
    Helemaal geweldig die reacties, maar ook weer een beetje dubbel omdat het nog zo pril is allemaal.
    Ik probeer mezelf nu maar in te prenten te genieten van het gevoel want 'either way': het zou zo jammer zijn niet te hebben genoten van dit moment.

Volgende week gaan we lekker op vakantie en de week daarna zitten we al bij de vk voor een termijn echo!

@evenstar: Colleges geven? Leuk! Wat doe je precies?

13. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Zwangere dames: proficiat!
    Helaas, ik zal jullie even een tijdje wat minder zien, want mijn modem is kapot en ik kan vanuit thuis dus niet op internet (grrrrrrr!!!! Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan het niet te lang maken.) In de tussentijd gaan manlief en ik weer proberen een brusje voor elkaar te krijgen.... duimen dat het lukt!

14. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden

Houden jullie ons op de hoogte van het VK bezoek?
    @tanya Balen dat internet het niet doet. Dan merk je pas hoe vaak je het gebruikt. Succes in ieder geval. We zitten in hetzelfde schuitje.

@poemi
    Ik ga een opleiding social media volgen van 8 maanden. Ik heb er echt heel veel zin in. goede afleiding ;)

15. daydreamer

Anias Kun je nagaan hoe zenuwachtig wij zijn! Haha!
    Texel is wel leuk! Waar gaan jullie heen? De Koog?

Poemi Precies, dan heb je je maar aangemeld. En Mvm?
    Ik denk dat ik me maandag aanmeld bij de vk, mag vanaf 4 weken. Over MvM twijfel ik nog.. 1e zwangerschap heb ik dat wel gedaan.
    Je gaat het dus al vertellen binnenkort? Leuk! :D
    Shirt via Simply Colors? Denk namelijk dat ik daar een shirtje bestel en het Levi aantrek, maar wij vertellen het pas na de echo. Al kost het mij ook wel moeite, hoor! Vanmiddag bij m'n zusje geweest.. Nou, wilde zo graag zeggen: "Wij ook!!"
    Hoe oud is jouw zoontje trouwens?

Gaia Op vakantie volgende week en daarna al echo? Jee... Dat gaat snel! Wanneer gaan jullie weg?

Tanya Thanks!
    Jij succes! Misschien wel goed, minder op zp.. Hou je tijd over voor andere dingen! ;)

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Tanya Balen dat je modem stuk is! Ik duim voor je dat het maar snel raak mag zijn!

@Gaia Vakantie gaat altijd wel snel voorbij, dus voor je het weet heb je de eerste echo al gehad!

@Anias Het is wel een goede afleiding ja. Ik ben alleen ook al een tijdje terug aan een opleiding via de LOI begonnen, en daar ben ik nu dus helemaal niet meer mee bezig. Dat is wel weer zonde dan...

@Daydreamer Je hebt je banner aangepast!! Wat leuk!! We hebben uiteindelijk het shirtje besteld bij rainbowbabies. Ik vond die shirtjes er wat mooier uit zien. Maar we zullen het volgende weken weten of dat ook echt zo is. En je moet echt goed opletten met wat je zegt enzo. 't zou fijn zijn als je er gewoon over kon praten. Ons zoontje is van 7 maart 2010, net iets jonger dus dan jullie kleine. Scheelt trouwens niet heel veel!

Ik had op de site van de vk gezien dat er een nieuwe staigere is, derdejaars van de verloskunde academie in rotterdam. M'n schoonzusje gaat ook haar derde jaar in op die school, dus ik dacht leuk! Laat ik eens vragen of ze haar kent. En toen dacht ik: Misschien toch nog niet zo handig, want waarom zou ik op de site van de vk gaan kijken ;) Ze weet al wel dat we voor een tweede gaan, maar nog niet dat het al zover is...

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Sensitestjes op (gisteren weer nega), nu over op een pak kv testen, weer licht streepje. Dus ik heb of een heel laat ei (in de oude berekening is het nu dag 19 he, ik weet het niet zeker omdat ik zo'n rare menstruatie had). OF ik heb hem gewoon gemist. Dat kan ook, natuurlijk. Ik ben niet enorm gecharmeerd van de sensitesten, die van kv vond ik destijds prettiger, maar ze zijn wel veul duurder :$

Ik heb het voor deze maand al naast mij neergelegd hoor ;)

We hebben een overlijden in de familie gehad en zijn net terug van de begrafenis - ons hoofd staat er op dit moment ook totaal niet naar :(

Nou - ik hoor een dreumes luid poepen in haar luier dus eh, ik ga maar es kijken. (we zijn laat terug en ze heeft pas net gegeten en de hele rit geslapen, beetje rare dag).

18. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Evenstar Gecondoleerd. Dat zijn altijd vervelende berichten.

19. daydreamer

Evenstar Gecondoleerd. :(

20. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @evenstar inderdaad heel veel sterkte nu :(. Altijd moeilijke tijden.

Deel Deze Pagina