Pfff, ja, deze cyclus is denk ik 'overgeslagen'... Maar dat haalde de druk er ook af, ... naast dat ik me er natuurlijk ook wel een beetje zorgen over maak Ik zal de komende maanden denk ik meer benutten om te monitoren dan dat er echt een kans is (nou ja, daar hopen we natuurlijk wel op). Het is dus helaas niet zo mooi als mijn onderschrift doet blijken, en zo'n banner zegt al helemaal niks, dus die laat ik maar weg voor het moment. Het kan best dat ik volledig moet stoppen met bv of iig de nachtvoeding die er toch meestal nog wel inzit. Ik vind dat nog te vroeg nu, maar ben al wel bezig om met zachte hand naar 2 en max. 3 drinkmomenten per etmaal te gaan. Maar goed. Mijn man is er gelukkig veel luchtiger over Poemi, hoe is het vandaag? Nog buikpijn?
@Evenstar Balen hoor, dat het nog niet duidelijk is. Waarom wil je eigenlijk zo graag nog door gaan met borstvoeding? Niet negatief bedoeld hoor! Vroeg het me gewoon af. Buikpijn is al wel minder. Nog steeds geen bloed gezien in het maandverband, dus dat is wel weer hoopvol.
Poemi Dus als je je intake hebt, ben je 8 weken zwanger. Misschien dat ze dan gelijk een echo kunnen doen? Hier is trouwens eerst een echo rond 9-12 weken en daarna een intake. Wilde vanmorgen bellen, maar kan tussen 9 en 13 uur. En was zo druk op het werk vanmorgen, dat het niet even tussendoor kon. Helaas! Morgenvroeg om 9 uur hang ik gelijk aan de lijn! Wat onzeker, joh.. Dat bloedverlies. Wat je zelf zegt.. Bloedverlies lijkt op een tampon inderdaad een stuk meer dan op een verbandje. Maar fijn dat het in ieder geval gestopt is!!! Evenstar Ah ja.. Is ook nog maar de 2e ronde natuurlijk! Al kan ik me voorstellen dat als je eenmaal de stap genomen hebt.. Het ook snel raak moet zijn! Haha! Je geeft al een hele tijd BV, ja. Kun je die nachtvoeding er niet af krijgen? Want die heeft ze in principe niet meer nodig natuurlijk. En dan alleen bij het ontbijt, (lunch) en avondeten?
Het is makkelijker om die overdag over te slaan (die kon ik makkelijk tegelijk met het stoppen met kolven weg laten vallen) dan 's nachts. Qua calorieen heeft ze het niet nodig, het zijn ook maar kleine slokjes en ik koppel als ik haar niet hoor slikken vaak ook af. Qua dorst weet ik het niet, ik heb 's nachts soms ook wel eens dorst. Ze vraagt erom (overdag niet), omdat ik al zo weinig thuis ben geef ik het haar eigenlijk graag. Maar borstvoeding, zeker 's nachts gaat om meer dan voeden, het is ook nabijheid, intimiteit, deel van het samen slapen (hoewel ze nu dus wel eerst in eigen kamer begint). Ik denk dat als ik dat zou stopzetten dat het best op verzet van haar zou stuiten, en dat ik daar zelf ook heel verdrietig van zou zijn. Ik probeer in eerste instantie altijd eerst te troosten zonder borst. Dat heeft al 1 voedingsmoment doen verdwijnen (die als ze even wakker wordt omdat wij boven rommelen als we naar bed gaan). Ik ben dus liever wat langer bezig met zwanger worden en dat zij kan doordrinken op de momenten die er nu zijn - de zwschap kan zomaar het einde betekenen en dat zou ik nog jammer vinden ook. Dubbel is het hoor! Ik voel nu de hele dag alweer steken in onderbuik en borsten, dus ei of niet, ik zal eind deze week denk ik wel ongesteld worden. Ik had altijd begrepen dat anovulatoire cycli ook vaak onregelmatig zijn, maar dat is niet per se zo blijkbaar. Bleh, ik wou dat je gewoon in je lijf kon kijken! Als ik gewoon wist dat het niet kan met bv, dan stel ik het plan voor een tweede gewoon uit tot mijn dochter 2 is, maar liever doe ik het tegelijk (voeden en zwanger raken ). Het onzekere is waar ik gek van word.
Over waarom ik nog wil blijven doorgaan met bv. In principe is de WHO norm 2 jaar borstvoeding. Ik heb voor mezelf minimaal 1 jaar volledig gesteld (als in: bijvoeden met eten met 6 mnd, en niks anders drinken tot 1 jaar). Ik hoor vaak 'ze kan toch gewone melk drinken?'. Tja. Het is maar wat je gewoon noemt Koemelk is afgestemd op de jongen van een koe, niet op een mensenkind of mens. Het heeft ook voor een dreumes nogsteeds gezondheidsvoordelen om bv te blijven geven, en in principe is de natuurlijke 'speen'leeftijd (dwz de leeftijd dat het kind van nature zelf stopt met drinken bij zijn moeder) bij de mens tussen 2 en 5 (!!) jaar. Het is lastig omdat de wens voor een tweede misschien niet goed samengaat met de wens om de norm te halen en daarna verder te zien. Voor een langvoedende mama, drinkt mijn dochter echt niet extreem vaak. Ik ken er genoeg met peuters die overdag ook nog regelmatig willen drinken (dat wilde zij al heel snel niet meer, maar toen we bv. net verhuisd waren opeens weer wel ).
Evenstar Ja, BV is meer dan voeden alleen! I know... Dichterbij je kindje kom je niet! Ik wilde sowieso 6 maanden voeden en dat heb ik gedaan. Toen afbouwen en met ruim 7 maanden was ik er ook wel klaar mee. Ook al heb ik soms weleens gedacht: "Waarom ben ik nou gestopt, ging allemaal prima?!" Maar het was echt goed zo. Hij heeft nog een paar weken daarna gekolfde melk gehad. En nu 'gewone' melk. Ik moet eerlijk zijn.. Moet er niet meer aan denken 's nachts! Haha! Hij wordt af en toe nog eens wakker, maar even knuffelen en 9 van de 10 keer slaapt 'ie zo verder. Kan ook een gewoonte zijn om 's nachts even wakker te worden, hè? Mooie gedachte dat jij 2 jaar wil voeden. Knap! Hopelijk kan het samen gaan, voeden en zwanger worden! Steekjes onderbuik en borsten, after-ei-symptomen, denk ik hè.. Twijfel, twijfel!
@Evenstar Hopelijk gaat het je ook lukken, zwanger worden en blijven voeden! Knap van je dat je het zolang wilt volhouden! Ik heb het één week geprobeerd, en toen ben ik er mee gestopt. Ik heb de kleine niet aan de borst gekregen, dus vanaf het begin al kolfen, en het was echt heel weinig wat eruit kwam. Bij de geboorte woog de kleine 3575 gram, na 4 dagen 3380 gram en na 7 dagen nog steeds 3380 gram. Omdat hij niets was aangekomen zijn we uiteindelijk helemaal overgestapt op flesvoeding. Hij kreeg vanaf het begin al wel bijvoeding omdat het echt niet voldoende was van mij. Hopelijk volgende keer een beter start en komt het wel op gang allemaal. @Daydreamer Hopelijk kom je er morgen wel aan toe om te bellen Bij ons maakt de vk de echo niet zelf, dat doet iemand anders, dus samen met de intake doen ze het zeker niet. Die afspraak wordt gepland bij de intake. Maar als ik nog vaker bloedverlies heb ga ik wel een beetje zielig bij ze doen, dan krijg ik misschien eerder een echo, als ik echt ongerust ben en ze kunnen al wat zien.
Ja, en dan om de boel vandaag nog verwarrender te maken, opeens toch wel een opvallend donkere ovutest, maar echt NET niet zo donker dat ik overtuigd ben. Maar wel zoveel donkerder dan de vorige 5 (allemaal kv, heb ik toen met Renske ook gebruikt). NOU JA!
(en dat terwijl ik er vandaag de brui aan heb gegeven en een vrij waterig plasje had omdat ik geen zin had om WEER een middag zonder thee op werk te zitten ) \einde ego gezwets over bizarre cyclus. Uw meningen graag.
@Evenstar Die laatste is van vandaag? Die is toch echt wel mooi donker hoor. Hij kan misschien nog donkerder worden, maar misschien komt het ook wel omdat je urine niet zo geconcentreerd was. Het zou ook nog wel kloppen met je vruchtbaar slijm toch? Jij maakt het wel heel erg spannend zo Als hij morgen lichter wordt kan je deze denk ik toch wel als positief beschouwen.
Tja, een beetje zurig en zeurderig gevoel echt in de bovenkant van je vagina zeg maar. Heb het ook wel eens als ik erg ongesteld ben. Hier gaat alles met z'n ups en downs. De ene dag voel ik me goed en de andere dag moet ik vooral veel huilen. Vorige week was even een dieptepunt. Ik zou 12 weken zwanger zijn en mijn duocollega had precies deze week uitgekozen om aan te geven dat ze 17 weken zwanger was. De kinderen op school hebben het dus veel over....baby's. Mijn nichtje die precies even ver is, is dus nu ook zover dat ze het tegen iedereen vertelt. Veel dubbele gevoelens. Voor hun hartstikke leuk, maar ook erg pijnlijk. Zondag morgen we weer testen, maar ik heb niet het gevoel dat het raak is. We wachten weer af.
Oh banjabes, dat is ECHT niet leuk Zo confronterend, juist op zo'n mijlpaal moment. Heb je alweer een normale cyclus nu? Misschien dat gericht aan de slag kunnen gaan ook weer wat meer helpt bij het naar voren kijken. Maar een periode van rouw en verdriet is heel normaal, hoe pril een zwangerschap ook was, het was leven, en je hebt er afscheid van moeten nemen.
Ja, voor het slappe plasje waarmee ik het gedaan heb is hij echt heel donker... in het echt eigenlijk nog donkerder dan op de foto, maarrr, wel iets (een PIETS) lichter dan de controlestreep. Ja, het klopt dan precies met slijm, dat had ik toen met Renske ook juist de dagen voorafgaand aan de positieve test. Maar ook wel heel laat, ik hoop dat als ik gewoon ongesteld word, ik dat pas over 12 dagen word en niet deze week al, anders is mijn LF echt nog veel korter dan ik dacht Dat zou niet zulk geweldig nieuws zijn. Maar goed, vorige maand heb ik geen tweede keer vruchtbaar slijm gehad, het is pas voor het eerst uberhaupt dat ik er zoveel van had (sorry voor tmi). Mijn ei was met Renske op dag 18 geloof ik... Oh, dit is trouwens de eerste cyclus dat ik teunisbloemolie gebruik. Wie weet...
Evenstar Misschien let je wel te veel op je cyclus deze keer. Whahaha! Dit lijkt me (bijna zeker) een positieve ovu-test, hoor!!! Benut gister? En dagen ervoor? Vandaag voor de zekerheid ook maar! Poemi Hoe is het nu met je???? Banjabes Was je al weer 12 weken geweest? Tsjonge zeg... En ik herken jouw gevoel heel erg, hoor! Het is zo niét leuk! Jij wilt zwanger worden (ben het geweest!!) en iedereen om je heen 'doet' het zomaar even, zwanger worden én blijven. Pffffff... Maar meis, hoe cliché ook en vervelend misschien ook om te lezen.. Jij hebt ook gewoon nog kans, hè! Jouw tijd komt! Hopelijk hoef je er niet lang meer op te wachten.. 't Is je gegund! Verloskundige Ik heb de verloskundige vanmorgen gebeld! Alleen dáár was ik al zenuwachtig voor! Hihi! Kreeg er de kriebels van, en misselijk.... Maar was een leuk gesprek met de assistente. Ik zei ook dat ik het toch wel weer erg spannend vond, pfff.. En dat terwijl ik nu ook een gezonde jongen hier heb. Ze zei gelijk: "Joh, dat is toch logisch met jouw geschiedenis! Rond 8 weken mag jij al komen, hoor." Nou, dan ga ik dus net met vakantie, dus met 7,5 weken eerste echo! Spannennnnnnnd!!!!!
Ja, wel benut en toen ik weer rekbaar slijm had ook steeds regelmatig bezig geweest. Maar het lijkt me toch heel bizar als ik nu mijn ei pas heb. En de test die ik toen met Renske had, was echt donkerder (maar ja, deze is voor een waterig plasje ook echt heel donker..?) De volgende cyclus ga ik tempen, denk ik. Haha, wat een gedoe he!! Ik wilde eerst doortesten, maar weet je... nee. Ik stop ermee. Ik ben alleen de kas van kruidvat aan het spekken. Deze ronde geeft iig aan dat de boel nog niet op orde is denk ik, en met tempen weet ik denk ik zekerder wat er gebeurt. Wat ik wel lastig vind... mijn dochter slaapt min of meer door soms, en dan roept ze om 5 uur. Dan drinkt ze bij mij en worden we rond 7 uur wakker. Is de meting om 7 uur dan nog zuiver? En kan ik gewoon oraal tempen? Ik zie het niet voor me hoe ik met een wakker wordend dreumes naast me met een termometer in mijn kont kan gaan liggen Daydreamer, wat goed dat je al zo snel mag komen! Had jij bij je zoontje niet ergens een gevoel dat het wel goed zat? Ik had dat zelf heel sterk, ondanks dat ik bang was voor een mk. Hoe voel je je er nu over? Poemi, heb je nog bloedverlies/buikpijn?
Evenstar Nee, ik zou nu ook stoppen, hoor. Of desnoods vandaag en morgen nog ff testen. Kijken of hij weer lichter wordt. Maareh, jullie hebben je best gedaan. Meer kun je niet doen! Nu de wachtbank... Moet je daar weer geduld voor op brengen! Vertrouwen Ja, bij Levi had ik wel het gevoel dat het goed zat. Dat moest haast wel! Maar bij de 1e zwangerschap had ik op zich ook een goed gevoel. Toen dacht ik: "Oh, als straks de echo maar goed is. Kan ik het eindelijk van de daken schreeuwen!". En de 2e keer dacht ik: "Nou, het zal toch niet weer mis zijn!?". Heel naief misschien.. Maar nu wil ik het gewoon geloven.. "Dit zit goed! Klaar!".
@Poemi, ik heb nog geen modem (hopelijk vanavond weer, want het zou vandaag aankomen via de post) dus ik houd het kort. Ik wil je alleen even zeggen dat ik toen ik zwanger was van mijn zoontje echt dacht ongesteld te zijn. Met rood bloed en alles wat daarbij hoort, gewoon een week lang, net als altijd. Gelukkig heb ik toch positief getest: een echte knaltest. Dus dat er wat bloedverlies is hoeft niet meteen te betekenen dat het fout gaat.... sterkte ermee.... ik hoop snel weer mee te kunnen lezen en te zien dat het allemaal goed gekomen is....
@Banjabes Dat is dan wel even confronterend En idd, het mag dan wel heel leuk zijn voor anderen, maar als je het zelf ook zo graag wilt is het allemaal wat minder leuk, zeker na een miskraam. Hopelijk is het jullie snel weer gegund om zwanger te zijn. @Evenstar Misschien dat die teunisbloemolie er dan wat mee te maken heeft. Misschien is dit dan ook wel je eerste cyclus met eisprong en duurt ie nu ook wel langer. Lijkt me erg vreemd als je deze week ook al ongesteld zou worden. Maar goed, bij jou weet je het nooit Wat dat temperaturen betreft, het kan ook gewoon oraal, als je het dus maar wel altijd hetzelfde doet. En wordt Renske altijd om 5 uur wakker, of zo af en toe maar? Ik temperatuurde ook niet altijd om hetzelfde tijdstip, eigenlijk bijna nooit , en toch heb ik m'n ei ermee gevonden. Als je maar temperatuurd voor je je bed uit gaat, dat is geloof ik wel het belangrijkst. @Daydreamer Toch een echo dus voor je op vakantie gaat, spannend!! Fijn dat je al zo vroeg kunt komen. @Tanya Leuk om weer wat van je te horen, wel balen dat je modem er nog niet is. Bij de eerste dacht ik ook ongesteld te zijn geworden, en nu weer. Voor de zekerheid toch maar een test gedaan en toch zwanger. En de eerste keer heb ik ook regelmatig bloedverlies gehad dus ik weet wel dat het niets hoeft te betekenen, maar als het er dan toch weer is ga je zo twijfelen Hoe gaat het bij jou? Ik zie dat je op de wachtbank zit. Heb je iets van je ei gemerkt? Duim voor je dat het raak is! Hier heb ik eigenlijk niet veel bloed meer gezien. Gisteravond nog wat oud bloed, en vanavond ook weer een beetje. Wel nog steeds een beetje twijfel omdat ik niet zo heel veel kwaaltjes heb, daar wordt ik dan weer onzeker van. Ik zou het liefst eigenlijk kotsmisselijk zijn.. Gisteren nog een CB digitaal met indicator besteld online. Krijg ik morgen binnen als het goed is, wil ik hem donderdag ochtend doen. Dan hoop ik toch wel dat er 3+ staat.
Fijn om te horen poemie. Ik ben blij dat het allemaal meevalt. Weet je waaraan ik het naast het bloeden gelijk merkte trouwens. Mijn borsten. De spanning was binnen een uur van mijn borsten af. Echt heel maf! Bedankt voor jullie lieve reacties. Zondag is mijn NOD. Weer helemaal spannend dus! We wachten en wachten geduldig!