Gefeliciteerd!!! Wat leuk!!! Zoiets plannen is zoveel werk, maar zooooo leuk om te doen! En misschien tegen die tijd wel met zijn drietjes naar het gemeentehuis, haha!
Poemi, hoe is het gegaan?? Hier weet ik weer helemaal niet waar ik aan toe ben. Met die ovu-testjes kom ik niet echt uit de voeten (maar eens een ander merk proberen, is misschien duidelijker, heb nu matcare). Sorry voor de details, maar dinsdag veel rekbaar slijm, woensdag niks, en vanmorgen weer, dus ik weet het even niet meer. Ben benieuwd. Mijn mannetje is al voorbereid dat hij zich vanavond mag uitsloven , maar ik weet dus niet of het nog zin heeft. We zien wel. Er is verder niet veel aan te doen, het loopt zoals het loopt, maar ik ben toch een beetje bang dat we m'n ei hebben gemist deze maand.... Maar goed, we zien het wel. Klussen is nou niet zo'n straf, haha, zeker niet als je elkaar zolang niet hebt gezien, dus.... We wachten het maar af.
@Lonit Wat leuk! Gefeliciteerd!! Staat de datum ook al vast? Je hebt in ieder geval iets heel leuks in het vooruitzicht!! @Gaia Fijn dat alles weer goed was op de echo. Apart dat je net als bij je dochtertje ook weer bent terug gezet. Wel leuk dat je straks weer een echo krijgt. @Anias Wel prettig dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Maar volgens mij ben je al wel langer zwanger. Met 3 weken een positieve test is wel erg vroeg, en bij die cb indicator moet je nog 2 weken optellen, want hij rekent vanaf de bevruchting, dus dan zou je nu 4-5 weken zwanger zijn. Je krijgt gewoon 2 weekjes cadeau! @Evenstar Het maakt toch ook helemaal niets uit dat je nu even niet zo met NOD's e.d. bezig bent. Ook leuk om over de rest wat te horen! Succes de komende periode. Klinkt allemaal wel heel druk. Wanneer is de verdediging dan? @Smile Bij een tweede gaat het meestal wel sneller, dan is alles al een keertje opgerekt Rond 14.00 uur richting het ziekenhuis, niet echt veel zin... Net wel weer wat bruine afscheiding en ook beetje last van m'n buik, dus ben benieuwd wat de HCG waarde is. Hopelijk heel laag en wordt ik straks eindelijk ongesteld..
@Tanya Gelukkig komt je man in ieder geval weer thuis vanavond. Hopelijk heb je dit weekend gewoon je ei. Nog niets te zien op die ovu-testen? Ik had die van sensitest en bij de 2e ronde wel een duidelijke streep gekregen.
@ Poemi: Kan me voorstellen dat je het allemaal zsm achter de rug wilt hebben. Nu is het de hele tijd wachte, wachten, wachten en weet je ook gewoon niet precies wat er aan de hand is. Veel sterkte in het ziekenhuis!
Nee, niet echt iets duidelijks. Ik denk dat ik tzt ook maar eens die van sensitest ga proberen. Daar hoor ik meer positieve verhalen over. Maar goed, we zien het wel. Ik hoop van jou in de loop van morgen een bericht te kunnen lezen hoe het gegaan is in het ziekenhuis en voor straks: heel veel sterkte!!!
Lonit, verloofd!!! Jeee, gefeliciteerd! (ik neem tenminste aan dat je 'ja' hebt gezegd ). Ja, het is erg veel op mijn bord nu. Dat is ook omdat mijn nieuwe baan (postdoc/docent universiteit) nu echt van start gaat, ik geef hoor- en werkcolleges en de voorbereiding en het geven ervan is pittig! Ik doe het voor het eerst (nou ja voor het eerst alleen, heb het als aio ook gedaan). Ik ben echt gevloerd gewoon, omdat ik de promotie er nog naast moet regelen. Wat voor soort nieuw werk zou je zoeken? Ik snap het wel, ik zou hetzelfde doen. Ik hoop voor je dat je wel snel zwanger raakt, gewoon deze ronde ! Poemi, heelveel sterkte!!! Gaiagaia, maar je had toch ook een rare cyclus? Ik meen me te herinneren dat je in je handtekening eerder ook had staan dat je ws. korter zwanger was. Als je een heel lange cyclus had klopt het sowieso niet als je van je laatste mens uitgaat - de regel is meer twee weken terug vanaf je ei geloof ik. Nou ja, het ziet er goed uit, da's het belangrijkste - geen zorgen gelukkig
@Lonit verloofd wat leuk! Van harte gefeliciteerd. Kan een leuke afleiding en dan hopelijk heel snel raak bij jullie. @Tanya ik had ook de 1e ronde sensi test gebruikt en was erg duidelijk ik had de gevoelige van sensitest.
Meiden, even kort: slecht nieuws.. HCG waarde was weer gestegen, 287 nu, er zat vocht in m'n buikholte dus ik word vanavond of morgen geopereerd (kijkoperatie). Om 17.00 uur hebben de gyn's overleg dus dan wordt het besloten. Omdat we niet te ver van het ziekenhuis vandaan zitten mocht ik gelukkig nog wel even naar huis. Even snel douchen en dan telefoontje gyn afwachten
Mijn NOD was 7 augustus, uitgaande van de positieve ovutest twee weken ervoor. Maar op NOD gebeurde er niets, maar had wel ineens weer eisprongachtige klachten. We hebben toen ook gesekst. Aangezien we de drie weken daarna geen seks hebben gehad waar een beebje van kan komen ( ), moet dat de eisprong en de conceptie datum wel zijn geweest (daar ging ik dan ook uieindelijk vanuit). Op de eerste echo had het vruchtzakje de grootte van 6 weken en 2 dagen (effectief 4 weken en 2 dagen vanaf ei) wat precies aangaf dat 7 augustus de conceptie datum zou zijn geweest. Maar nu, na de tweede echo waarbij ze het vruchtje zelf kon meten, bleek dat ik weer een week minder lang zwanger was. Het kan niet anders dan een hele late innesteling zijn geweest aangezien we na 7 augustus dus 3 weken, zeker weten, geen beebje hebben gemaakt Precies hoe het ging met onze dochter...ook rekenen, rekenen en rekenen en daar bleek ook dat de innesteling lang had geduurd. Ik vroeg nog aan de vk dat normaal een innesteling toch tussen de 7 en 10 dagen duurt, maar zij zei hierop dat het ook echt langer kan duren. Maargoed, ik maak me verder ook geen zorgen hoor, het zag er allemaal zo goed uit en het hartje klopte echt heel duidelijk (en dat op een uitwendige echo), de vk was ook gewoon heel positief, maar wil wel over twee weken nog een keer meten omdat ze dan met zekerheid vast kan stellen wat de termijn is. Ach...zwanger worden en zijn is ook geen exacte wetenschap (ja, als het in een gecontroleerde omgeving gebeurd) Begin nu wel meer misselijk te worden en slapjes (wat ik bij mijn dochter niet had), mijn humeur is weer wat aan het verbeteren en mijn borsten beginnen nu echt weer te groeien. Ik heb een voorgevoel dat het een jongetje is (ik betrap mij erop dat ik in mijn hoofd heel vaak hij denk). Is trouwens helemaal niet belangrijk hoor, want geslacht maakt me niets uit als het maar gezond is (tja, cliche, maar is wel zo)! Vind het alleen vreemd dat ik dit denk aangezien ik met mijn dochter helemaal niet in hij of zij dacht in het begin. @ Lonit: Proficiat! Leuk! @ Poemi: Meid, wat een achtbaan aan emoties moet jij doorstaan! Ik hoop dat de operatie goed gaat en dat je snel weer uit die medische molen bent. Heel veel sterkte en een dikke knuffel! Zo...lange post en ben natuurljk weer heel veel mensen vergeten, maar ga mijn dochterje uit bed halen, want die hoor ik praten (nou ja gillen, want dat is nieuw en heeeeel leuk) tegen haar knuffelkonijn
He GaiaGaia Mooi dat je z'n goede echo hebt gehad. Blijft altijd bijzonder om een kloppend hartje te zien
Poemie: Wat een onzekere tijd, hopelijk komt er snel duidelijkheid Tanya en GaiaGaia wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien, gefeliciteerd nu kan je echt een beetje genieten Lonit27 Gefeliciteerd, wat onzettend leuk!!!! Ik had even een vraagje wanneer zou ik moeten beginnen met ovulatietesten mijn 1e dag laatste menstruatie was 01-09-2011 Mijn gemiddelde cyclus is 45 dagen, maar heb ook weleens 38 dagen Ik heb ze toevallig vandaag gekocht en zit weer eens op internet en zie ook nu pas jullie berichtjes. Ik had er toen straks een om 19:00 uur gedaan, kom ik er later achter dat ik vier uur niet had mogen plassen en er zat maar 2,5 tot 3 uur tussen. Oh ja en vanaf wanneer moet ik om de dag klussen? Al vanaf nu of pas als ik een positieve ovulatietest heb gehad of dan juist elke dag Bedankt voor jullie antw
ooh ja de ik heb de ovulatietesten van clearblue (de digitale), en volgens de test die ik te vroeg heb gedaan (2,5 tot 3 uur na het laatste plas moment) heb ik nu geen LH piek, maar op het stripje zelf staat een heel licht streepje betekent dit dat mijn ovulatie onderweg is of kan deze ook al zijn geweest. Bedankt voor jullie antw
Hey Paradise, volgens mij betekent een licht streepje niet zoveel bij een ovutest omdat LH altijd in lichte mate in je urine zit, en omdat de piek een heel plotselinge (dus geen geleidelijke) gebeurtenis is. Als je 1 september ongesteld was, zit je nu op dag 22 ofzo? Dan zou de kans heel klein zijn dat je ei al geweest is uitgaande van je kortste cyclus toch? Ik heb een onregelmatige cyclus, soms lang soms kort. We slaan een maandje of 2, 3 over ivm mijn promotie in november, maar ik zit nu opeens wel al op dag 13 met vruchtbaar slijm. Mijn ei is dus al in aantocht, nu op een christelijk moment Maar ja, even ontwijken nu
Hoi Evenstar Dat zal je altijd zien he wanneer je er weer voor gaat dat er iets tussen komt.....dat had ik bij mijn eerste toen was ik net aangenomen en ontdekte ik dat ik zwanger was. Inmiddels heb ik een vaste baan om een andere werkplek en heb het heel goed naar mijn zin. Moet ik nu al wel beginnen met testen of ben ik dan nog te vroeg?