We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paradise82

26 nov 2008
    46
    0
    0
    Dit zijn mijn cyclussen op een rij na de geboorte van mijn kindje:
    16/08/2010 (lengte bloeding: 7 dagen)
    Cycluslengte: 73 dagen28/10/2010 (lengte bloeding: 6 dagen)
    Cycluslengte: 50 dagen17/12/2010 (lengte bloeding: 5 dagen)
    Cycluslengte: 39 dagen25/01/2011 (lengte bloeding: 5 dagen)
    Cycluslengte: 47 dagen13/03/2011 (lengte bloeding: 5 dagen)
    Cycluslengte: 48 dagen30/04/2011 (lengte bloeding: 5 dagen)
    Cycluslengte: 42 dagen11/06/2011 (lengte bloeding: 6 dagen)
    Cycluslengte: 39 dagen20/07/2011 (lengte bloeding: 5 dagen)
    Cycluslengte: 43 dagen01/09/2011 (lengte bloeding: 5 dagen)

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Met zulke wisselende cyclussen zou ik twee dingen doen: 1. heel goed op andere tekenen letten van ei (rekbaar, eiwitachtig slijm gaat vaak een dag of 2,3 vooraf aan je ei) en 2. gewoon een lang stuk van je cyclus ovutesten doen. Goedkope kopen dus, van sensitest of zwanger en kids bv. Ik had de vorige cyclus al heel vroeg getest, en heb een set van 12 versleten zonder positieve test. Uiteindelijk kwam mijn ei pas op dag 24!! Komt door de bv bij mij ;) maar ik had wel een cyclus van 9-10 dagen langer dan ervoor - als ik niet doorgetest had, had ik mijn ei niet gevonden :)

Ik begin in november weer met testjes. Maar op zich denk ik niet eens dat ik ze nodig heb, ik heb nu echt weer veel van dat rekbare slijm, en ik weet wel zo'n beetje hoe ver dat van ei afzit :)

3. Paradise82

26 nov 2008
    46
    0
    0
    Bedankt voor je informatie, voortaan maar goedkope ovulatie testen doen. En heel veel gaan klussen hahaha.
    Wat geweldig dat je nu nog BV geeft, ik wou dat ik dat zolang had kunnen doen. Ik had niet genoeg melk dus heb 4 maanden gekolfd om toch de helft van de voedingen BV te kunnen geven. Na 4,5 maand heb ik besloten dat ik knetter gek werd van het kolven en ben heel verdrietig gestopt. Maar goed inmiddels is het een groot mannetje en komt hij niks te kort.
    Bij ons volgende wondertje zal ik het zeker weer proberen!!!!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ah ja, gewoon weer doen :) en veel en vaak aanleggen! En van tevoren zorgen dat je lactatiekundige begeleiding hebt (echt doen!) Ik had veel teveel melk :$ Ik werd er ook knetter van (altijd pijn, lekken, dreigende BO, heel rommelige voedingen, kliederboel), al weet je iig dat het nooit te weinig is ;)

Zonder LK (en steun van mensen her en der op fora en IRL) had ik het veel zwaarder gevonden. Na een paar maanden ging het beter. Na 6 maanden werd het steeds makkelijker en ging ik er ook meer van genieten (ik vond het al snel fijn hoor, maar ook zwaar). Na een jaar stemde mijn bv zich qua hoeveelheid steeds meer af op wisselende vraag. Nu na anderhalf jaar zit ik op nog 2 vaste momenten per dag, en daar genieten we samen zo van dat ik hoop dat ze gewoon door kan blijven drinken ondanks de wens voor een tweede. Het heeft bij mij wel effect op de cyclus, maar ik geloof dat het nu met 2 voedingen echt wel vooruit gaat :D

5. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Ik ben weer terug! Erg vroeg nu, maar lag al vroeg te slapen gisteren, dus ook vroeg wakker dan. Alles is goed gegaan. Operatie stond gisteren gepland, maar door het verlies van bloedstolsels toch van donderdag op vrijdag een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven zodat ze me in de gaten konden houden. Ik was er aan het einde van de ochten tussen gepropt, dus ze dachten zo rond half 12, uiteindelijk om 12.45 uur pas opgehaald. Vanaf 10.00 uur kreeg ik al wel behoorlijke buikpijn en met 2 paracetamol die pas na een half uur werkte en een half uur later alweer was uitgewerkt heb ik daar behoorlijk last van gehad. Bij de kijkoperatie bleek er al aardig wat bloed in m'n buikholte te zitten, dus dat verklaarde de buikpijn.

Het was toch een bbz. Op de echo konden ze deze niet vinden omdat het al afgestorven was, maar hij zat uiteindelijk aan het einde van m'n eileider en ze hebben hem er netjes uit kunnen trekken/duwen. Dus geen gesnij of gebrand in m'n eileider. Ben daar echt heel blij mee.

We moesten van te voren al een beslissing nemen in het geval van een bbz wat ik dan wilde: eileider besparend of de eileider gelijk verwijderen. Wat is dat moeilijk zeg! Voor besparend gekozen en dit is dan ook goed uitgepakt. Moet de komende 5 weken nu wel elke donderdag bloedprikken om te kijken of HCG zakt, maar de artsen waren erg positief, dus ik verwacht wel dat het goed is gegaan.

Nou, dat was m'n lange verhaal weer. Heel raar, maar ik was gewoon blij dat het een bbz was, dan was ik tenminste wel 'echt' zwanger, en was het niet iest raars van m'n lijf.

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Paradise Ik zou idd ook voor de goedkopere testje kiezen. Werken ook goed, want als je nu nog 10 dagen moet doortesten met cb digitaal dan gooi je een hoop geld weg. Ik had ook die van sensitest en werkte prima.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh Poemi, wat fijn dat je eileider en alles gewoon gespaard is gebleven en dat het meteen duidelijk was wat er was - geen onzekerheid meer nu. Goed bijkomen, uithuilen en dan kan je weer vooruit gaan kijken - ik kan me goed voorstellen dat je opgelucht bent hoor! Die onzekerheid over wat er was is slopend!

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Evenstar Het stomme is dat ik eigenlijk nu helemaal niet meer verdrietig ben. Misschien dat het nog wel komt, maar ik ben nu eigenlijk alleen maar opgelucht dat er duidelijkheid is en dat het is opgelost. En ik ben ook zo blij dat ik door mijn onzekerheid eerder aan de bel heb getrokken. Moet er niet aan denken dat ik dat niet had gedaan en dus helemaal nog geen echo zou hebben gehad en dan die buikpijn van gisteren, met dat bloed in m'n buik... Dan had het misschien wel anders kunnen lopen. Nu zijn ze er op tijd bijgeweest.

9. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Poemi He meid, wat fijn dat je er weer bent! Wat goed dat ze zonder al te veel 'schade' je hebben kunnen helpen. Het blijft natuurlijk een rot situatie, maar je hebt nu duidelijkheid en dat lijkt me ook heel prettig. Sterkte met het herstel.

10. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Anias Dank je :) Hoe reageerde je man trouwens? Die zul je inmiddels wel te pakken hebben gehad ;)

Ik was net nieuwsgierig dus heb er weer een testje tegen aan gegooid en hij was echt al wel lichter dan die van dinsdag, dus ik heb goede hoop :) Vanmorgen voelde ik me echt heel goed, daarna 3 kwartier bij m'n schoonouders gezeten en dat was toch wel een beetje teveel. Ben nu weer aardig moe en toch ook wel wat last van m'n buik. De kleine is ook een beetje van slag, heeft vanaf donderdagavond tot vanmorgen bij m'n schoonouders doorgebracht en is nu best wel huilerig, ook een beetje overprikkeld denk ik. Ik kan helaas nu niet zo veel met hem doen, maar manlief is thuis tot en met vrijdag, dus dat is wel lekker.

11. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    O, Poemi, wat erg meis, maar in ieder geval heb je nu duidelijkheid.... heel veel sterkte

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Poemi: Wat een achtbaan zeg! Gelukkig hebben ze niet in je eileiders ofzo hoeven snijden, dat is je dan iig bespaard gebleven!
    Ook heb je zelf je lichaam goed aangevoeld, door te 'voelen' dat er iets niet helemaal goed was. Geeft toch een bevestiging van je eigen gevoel. En dat jullie er redelijk snel bij waren...
    Tja, wat is dat toch he, dat we altijd weer proberen de positieve dingen te halen uit een hele nare, negatieve ervaring?
    Ik zou echt even heel goed de tijd en rust nemen om dit eens allemaal goed op een rijtje te zetten!
    Laat je maar lekker verwennen!
    Heel veel sterkte!

13. Paradise82

26 nov 2008
    46
    0
    0
    Hoi Poemi,
    Wat een verhaal, maar wat fijn dat ze je eileider hebben kunnen besparen!!!!!!! Nu zorgen dat je lichaam helemaal weer de oude is en natuurlijk geestelijk ook!!!
    Heel veel beterschap en hopelijk ben je snel weer zwanger maar dan goed!!!!

Ik ga gelijk de sensitesten bestellen ;)

14. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Poemi.. doe een beetje rustig aan, heb je verdiend :)
    Lief dat je nog aan me denkt na al dat gedoe! Ja mijn man is heel blij! Het voelt nog een beetje gek. Maar ik heb inmiddels zo veel kwaaltjes dat het wel echt zo is. Nu maar hopen op een eerste mooie echo. En... vechten over een mogelijke naam want onze smaken verschillen ZO erg! Maar goed, daar hebben we nog alle tijd voor. :)

15. smile17

smile17 Niet meer actief

@Poemi wat fijn dat ze je eileider hebben kunnen sparen en wat goed dat je er eindelijk andter bent want het nou precies was. Neem de tijd om te herstellen zowel fysiek als emotioneel! En deze week inderdaad lekker laten verwennen door je man.

@Evenstar en nog stiekem geklust tijdens de vruchtbare dagen of hebben jullie je in kunnen houden ;)

@Anias je had toch een test gedaan van CB met 2-3 weken zwanger dan zou je nu toch minstens 4-5 weken moeten zijn? Want je telt er 2 weken bij op zie ook gebruiksaanwijzing? Dan kun je je banner aanpassen :)

@Paradise ik zou inderdaad met een lange en onregelmatige cylcus voor de goedkopere testen gaan hier ook goede ervaring met sensitest

Pff meiden hier alles goed alleen heel erg moe en steeds meer misselijk. Wist niet meer dat je zo moe kon zijn maar ach het is voor het goede doel en nog 10 weken en dan is dat erge moe zijn ook weer voorbij

16. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Smile Ja dat klopt... 7 oktober heb ik een echo en dan weet ik weer wat meer. Ik zal dan de banner voor nu aanpassen. :)

17. smile17

smile17 Niet meer actief

@Anias haha wist niet of je het wist dus dacht zeg het nog even maar je wist het dus al :)
    7 oktober al de echo lekker snel al!

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hahaha Smile :D

Niks is onmogelijk... dan hadden we echt niks moeten doen waar je kindjes van kan krijgen. Zo extreem hebben we het niet vermeden, maar we hebben niet 'geklust' in die zin. ;)

19. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Poemi, hoe is het nu met je?

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Afgelopen dagen wel mee gelezen, maar had even geen zin om te reageren :)

@Anias 7 oktober is idd al lekker snel, fijn dat je al zo vroeg terecht kunt.

@Evenstar Zou wat zijn als je nu ineens zwanger bent terwijl je er niet mee bezig bent ;)

@Tanya Zo te zien je eisprong gehad? Heb je hem ook kunnen benutten??

Gisteren m'n 'baas' gebeld en hij was er al vanuit gegaan dat ik deze week thuis zou blijven. Vrijdag hebben we dan weer contact over volgende week. Ik heb het maar op een cyste gehouden die verwijderd moest worden, ze hoeven niet te weten dat we bezig zijn voor een tweede. Gisteren ook nog de vk geïnformeerd. Bij een volgende zwangerschap ga ik toch maar eerst naar het ziekenhuis en als dan alles goed is kunnen we door naar de vk. De vk gaf aan dat zij echt niets doen voor de 7 weken, en het ziekenhuis in principe ook niet, maar als ik me echt zorgen maak mag ik daar misschien wel eerder, en als het weer niet goed blijkt te zijn zit ik gelijk op de goede plek :(

Deel Deze Pagina