We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Joh, Poemi, wat een vooruitzicht praten ze je aan! Wie zegt dat het de volgende keer niet goed is? Mijn gyn zei de toen ik die mk had in april: "de volgende keer met 7 weken een echo, vanwege deze mk, maar ik zie niet in waarom het niet goed zou kunnen gaan de volgende keer. Je hebt alleen je leeftijd niet mee." Nou ja, dat is eerlijk. Als je 39 bent, kun je dat zelf natuurlijk ook wel bedenken. Nu heb ik ook een bijzonder goede gyn. Maar hij kwam niet met enge verhalen. Want dat helpt je echt niet verder. Natuurlijk moet je realistisch zijn en iedere zwangerschap houdt een risico in dat het mis gaat, maar dat geldt voor iedereen, niet alleen voor jou. Als je straks weer vooruit kunt kijken, ga er dan gewoon voor. Laat je niet bang maken door al die enge dingen die ze zeggen. Wie weet lukt het wel gewoon, en verloopt het dan probleemloos!!! Verstandig dat je nog even thuis blijft. Ik heb dat toch als heel prettig ervaren, even verstand op 0 en even tijd voor mezelf (nu is mijn zoontje natuurlijk wel al wat ouder, dus ik had ook echt tijd voor mijzelf als hij naar school was). Je moet je hoofd echt even leegmaken. Trouwens, bedenk dat op het moment dat je gaat werken, je er ook helemaal moet zijn. Dat je je aandacht erbij moet kunnen houden en dat je de knop weer om kunt zetten. Dat wordt van je verlangd. Zolang je dat nog niet kunt, kun je beter nog even thuis zijn. Anders krijg je alleen maar verwijten, want ze weten niet wat je echt hebt meegemaakt..... jij komt op de eerste plaats, denk aan jezelf!

Eisprong gehad ja, maar ik weet niet of we hem benut hebben. Ik heb wel een week lang veel of weinig tot geen vruchtbaar slijm gehad (met die ovu-testjes van matcare kan ik niet uit de voeten, dus dat heeft mij niet echt informatie opgeleverd waar ik wat mee kon). We hebben een paar pogingen gedaan toen mannetje thuis was in de vruchtbare periode, dus nu maar weer hopen dat het raak is..... we zullen zien..... we moeten het weer afwachten.....

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Tanya Ja, dat afwachten is altijd het ergste hé. Hopelijk is het niet nodig, maar anders de volgende keer toch ovu-testjes van sensitest of zwanger&kids gebruiken? Daar lees ik de meest goede dingen over.

Aangezien ik gekozen heb voor een eileider besparende operatie heb ik nu gewoon een groter risico op weer een bbz, en daar ben ik me bewust van. Gelukkig hebben ze de bbz netjes kunnen verwijderen dus het risico is misschien wel iets minder groot dan als ze in je eileider hebben moeten snijden. Er is een reden geweest dat het eitje niet in de baarmoeder terecht is gekomen, en die reden zit er nog steeds. Dus het wordt de volgende keer gewoon weer erg spannend. Daar veranderd de opmerking van de vk niets aan.

En op m'n werk doen ze nooit zo heel erg moeilijk. Ik heb erg fijne collega's en m'n leidinggevende is ook echt een goede vent. Het is ook niet zo'n groot bedrijf, dus dat scheelt al wel een hoop. Dus mocht het straks niet helemaal lekker gaan hebben ze daar ook wel begrip voor.

Nog even positief nieuws: Net nog een zwangerschaptest gedaan en het streepje was behoorlijk vaag! Zaterdag was ie al wat lichter, maar nu is het echt nog maar een vaag streepje. Hopelijk betekend dit dat alles uit m'n lijf is :D

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@Poemi goed dat je nog even thuis blijft. En ik begrijp heel goed dat je het even niet aan iedereen wilt vertellen.
    Fijn dat de test lichter wordt en je HCG dus verdwijnt.

@Tanya je zit dus gezellig op de wachtbank. Hopelijk de laatste keer en heb je over ongeveer 2 weken een mooie test.

Ik ben lekker misselijk dus probeer het nu weg te eten :(

4. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    #1044 Tanya, 27 sep 2011
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011
    Dat is inderdaad heel positief nieuws! Wie weet kun je nu snel verder. Zijn er verder nog beperkingen i.v.m. de operatie? Kan mij voorstellen dat je het nog niet kwijt wilt aan je collega's.... wie weet heb je over een tijdje wel goed nieuws te melden! Het risico is er wel, natuurlijk, maar het kan een volgende keer net zo goed goed gaan! Hou je goed!

5. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Dat hoop ik ook! Zou een leuk verjaardagscadeautje voor mannetje zijn!
    Haha, ja, nou ja, als je low-calory dingen eet, is dat nog niet eens zo erg. Ik heb altijd een augurken-verslaving aan het begin van mijn zwangerschappen gehad (en ik eet verder nooit augurken), hele potten zijn erdoor gegaan! Dat vult ook, maar zet niet echt aan. En ja, het is een gezond, vrolijk kind geworden, dus het heeft geen zuur karakter ervan gekregen :D.

6. smile17

smile17 Niet meer actief

haha een augurken tik ik had bij mijn dochtertje een appelmoes tik door de misselijkheid luste ik niets en had nergens trek in alleen appelmoes dat vond ik heerlijk. Nu nog niets ontdekt maar zal mogelijk later komen.
    Mijn vriendin had het trouwens met cheesebugers van de gele M dat is net iets minder gezond haha

7. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    appelmoes, dat is een goeie, die had ik nog nooit gehoord... cheeseburgers is inderdaad niet zo geweldig, dat zet enorm aan, nou ja, aangezien ik misselijk word (ook al ben ik niet zwanger) van echt ALLES wat ik bij McD eet, kom ik daar nooit, dus zal mij dat niet overkomen. Nou, als het mij weer gebeurt hopelijk weer een augurken-tik, dat is gezonder dan een kroketten-tik of zo.....:D

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hihi, ik had ook echt een lekkere Mac trek in mijn zwangerschap. Wat veel zwangeren hier zeg! Er is aardig wat gebeurd in die paar weekjes dat ik hier niet ben geweest. Gefeliciteerd allemaal.

Ik sprak poemi in een ander topic en ik dacht: ga toch eens even kijken hoe het met jullie allemaal gaat!

@poemie: Hoop zo voor je dat je dit nooit meer mee hoeft te maken meid! Heel vervelend allemaal! Bah! Het is wel fijn dat je gewoon even lekker thuis kan herstellen.

@tanya: ik wacht gewoon nog met je mee hoor! Wij zijn ook nog niet zwanger en dat steekt wel eens een beetje, want op mijn werk wordt er momenteel elke week wel een zwangerschap bekend gemaakt.

@hier: we zitten nu in de derde ronde na de miskraam en 8 oktober is mijn NOD. Weer heel spannend dus!

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Banjabes Leuk je hier weer even te zien :) Op je werk wordt je er dus ook veel mee geconfronteerd momenteel, vervelend zeg. Ons kun je weg klikken, maar met je werk is dat een beetje lastig.. Had je op je werk verteld dat je een mk hebt gehad?

@Tanya We gaan er ook maar van uit dat het goed zit de volgende keer, maar de eerste weken zullen wel extra spannend worden. Maar goed, daar weten jij en banjabes alles van door een mk :(

Bij m'n eerste zwangerschap had ik een algemene vreetkick :) Aan het einde woog ik 83 kilo, en ik was met 61 kilo begonnen :) :)

10. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Hoi Banjabes, wat fijn je weer eens te zien! O ja, hier ook en het lijkt of er veel meer zwangere vrouwen rondlopen op straat dan ooit!! Vreselijk is dat! Maar ja, we doen er niets aan, we kunnen ons lijf niet forceren! Het zou fijn zijn als het lukte, ik zie dat je bijna dezelfde NOD datum hebt als ik: ik heb 7-10. Wachten we fijn samen..... er zit niets anders op dan afwachten.....

11. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Tuurlijk, dat is zeker extra spannend. Als ik (eindelijk) weer zwanger ben zal ik ook supernerveus zijn voor de eerste echo, zo zorgeloos als voor de mk zal ik nooit meer naar de echo gaan. Zeker niet in het begin. Maar ja, mijn motto is en blijft: optimist tot in de kist. Ik probeer altijd het positieve van dingen in te zien. Toeval bestaat niet. Het heeft de vorige keer niet zo mogen zijn, maar waarschijnlijk was daar een goede reden voor, ook al zie ik die nu niet zo. Ik ga uit van het positieve, dus ja, de volgende keer gaat het goed! Zo! :cool:

Tja, ik heb wel veel augurken gegeten, haha, maar ik was aan het eind zelfs 5 kilo lichter dan aan het begin :(, maar gezond kind van 4070 gram en ik voelde me zelf ook goed, dus geen punt zou ik zeggen. Er mag hier trouwens wel een veelvoud van die 5 kilo af, maar ja..... gewoon nog eens zwanger worden, haha, dan word ik misschien weer wat slanker! :D

12. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Dames! :D Even snel vanaf m'n vakantieadresje. Internetten is mega duur (met de telefoon), dus heb alleen ff laatste berichtjes gelezen. Poemi, joh.. Wat heftig allemaal! Dus toch een bbz... :( Wel fijn dat de operatie goed gegaan is! Maar ja, blijft triest nieuws.. Hoop voor je dat je snel weer zwanger bent! En op de goede plek! Doe het eerst maar rustig aan. Evenstar, jij even in rust stand.. Qua zwanger worden dan. Haha! Druk genoeg met werk! Nou, als jullie er samen achter staan, zijn deze 2 (?) rondes zo voorbij. Banjabes, leuk jou nog ff te zien hier. 3e ronde nu... Kan je niet snel genoeg gaan, he? Ik herken dat van m'n eigen miskramen. Succes! Tanya, hopelijk was het een mooie timing. Duim voor je! Smile, ja misselijk? Alles goed verder? Hier is het heerlijk! Zo rond de 34 a 35 graden. Zooo lekker! Dus lig of met Levi in het zwembad of fijn onder de parasol. Elke dag heel ff in het zonnetje. Niet te lang, wil niks verpesten. Pfff, echo lijkt al weer lang geleden en ben zo benieuwd hoe het binnen in m'n buik gaat! Heb er nog steeds wel vertrouwen in, dat wel. Toch heb ik af en toe van die momenten.. Zou het nog goed zitten? Of is het toch stiekem weer misgegaan? Blijf je houden.. Door de missed abortions.. Voel me prima! Wel moe, 's avonds liggen we om 22.00u echt knocked out en soms doe ik 's middags samen met Levi een dutje. Eten.. Is wel goed hier, maar toch smaakt het me niet altijd.. Vooral het warme eten. Pff, paar happen en dan zit ik vol. Misselijk met vlagen, regelmatig wat eten. Nou, vrijdagochtend heel vroeg komen we weer terug. Dus nog ff genieten! Tot gauw!

13. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @daydreamer geniet nog even van de laatste dagen!

@banjes en @Tanya, ik kan me voorstellen dat alle zwangeren confronterend zijn als je zelf zo graag nog een kindje wilt. Ik herken dat gevoel heel erg en ook voor jullie ben ik aan het duimen dat het snel zo mag zijn.

Hier gaat het tot nu toe goed. Vandaag had ik weinig zwangerschapskwaaltjes en dan ben ik altijd een beetje bezorgd. Kans op een MK is bij mij wat groter, dus ik ben nog niet relaxed zeg maar. 'gelukkig' kwam er net weer een heerlijke misselijkheidsgolf, dus voor mij is het nu 'in orde' :)
    Ik voel me vandaag wel zo goed, dat ik nu aan mijn scriptie ga beginnen. ja... ik moet dan wel het forum afsluiten, want eigenlijk vind ik dat natuurlijk veel gezelliger ;)

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @poemi: Ja, ik heb het wel aan mijn leidinggevende verteld en aan een paar goede collega's/vriendinnen, maar het is niet de teamkamer door gegaan. De meeste mensen weten het ook niet en dat vind ik best zo. De belangrijkste mensen weten het.

@tanya: jaaaaa....gezellig! Leuk dat we zo dicht bij elkaar zitten met onze NOD's. Samen wachten maakt het wat draaglijker toch;)?
    Ja en echt heel de wereld is inderdaad zwanger als je het zelf zo graag wilt. Op dat soort momenten probeer ik maar heeeeeeel erg veel van mijn dochtertje te genieten, want inderdaad: het leven is mooi (ook al zonder een 2e kindje erbij). Fijn dat je zo posi kan blijven. Volgende keer gaat het gewoon goed:D!

@daydreamer: wow, dat je zelfs in je vakantie nog aan ons denkt. Hihi! Heerlijk daar zo te lezen. Pas je op voor de zon meid. Zou jammer zijn als je er een mooi maskertje aan over houdt. Geniet van je heerlijke vakantie en neem tussendoor idd lekker je rust.

@anias: weinig zwangerschapskwaaltjes had ik de eerste zwangerschap ook. Hoeft niet negatief te zijn hoor! Hoe komt het dat je een verhoogde kans hebt op een mk? Dat is wel een beetje een naar idee.

15. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @banjabes
    De kans op een MK is in mijn geval iets groter. Waar het precies mee te maken heeft durf ik je niet te zeggen. Het heeft in ieder geval te maken met mijn variant van PCO. Begin dit jaar heb ik al een MK gehad (ik was toen nog helemaal niet ver hoor), maar toch vind ik het dan wel heel spannend. Maar voor nu.. ben ik blij met elke misselijkheid. HAHAHA waar je al niet blij mee kan zijn.

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Daydreamer Oh, klinkt echt heerlijk zeg, jouw vakantie! Helaas vrijdag al weer terug dus :( Geniet er nog maar even lekker van!

@Tanya & Banjabes Gezellig samen op de wachtbank! Samen is niet alleen toch? ;)

@Anias Het is maar waar je blij mee kunt zijn hihihi. Geniet maar lekker van je misselijkheid ;)

Ik heb eindelijk weer een spijkerbroek aan. Afgelopen dagen in een makkelijke broek rondgelopen, zat wel beter met die sneetjes, maar nu gaat het wel weer beter. Voel je je gelijk anders :) Vandaag is zoonlief z'n laatste dagje bij de babygroep op de crèche, dus zo nog een afscheidscadeautje verzinnen, kopen en in elkaar zetten...

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @anias: Ik kan me voorstellen dat het in jouw geval echt heel spannend is dan nu. Ja alle kwaaltjes zijn in dat geval meer dan welkom;)!

@poemi: Wat goed dat het herstel goed gaat en dat je je nu alweer goed genoeg voelt om in je normale broeken te lopen. Spannend dat je zoontje alweer naar de volgende groep gaat.

18. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @poemi wat fijn om te horen dat het herstel inderdaad zo goed gaat. Heb je al een mooi cadeautje gevonden ter afscheid?

19. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Anias Het is een badeendje geworden met een briefje met tekst/foto en een strikje. Kan inmiddels geen badeend meer zien ;) Was nog behoorlijk stressen om het op tijd af te hebben, maar het is gelukt. Heb alleen nog zo'n 30 badeendjes over, intresse??? Hoe voel jij je vandaag? Nog lekker misselijk? ;)

@Banjabes Het werd ook echt wel tijd. In die babygroep zitten allemaal kleintjes, niet echt veel meer aan voor hem. Hopelijk gaat ie ook beter lopen als hij bij de wat oudere kindjes zit. Hij heeft eergisteren wel de eerste 2 pasjes los gezet!!! Zo trots :D Hoe gaat het trouwens met je dochtertje, is ze al helemaal gewend aan d'r nieuwe kamer?

@Evenstar Rustig van jouw kant, druk bezig met voorbereidingen/verdediging enz....??

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    #1060 evenstar, 28 sep 2011
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
    :$ ik word gek... ik moet overal nog dingen doen, argh!!! Maar mijn proefdruk is er (en die is mooi :D). Ben totaal niet met zwanger worden bezig, wat ook wel fijn is voor de verandering.

Hebben jullie al eens aanvaringen meegemaakt tussen je dreumes en een ander kindje op het kdv?

Mijn dochter word vaak 'geslagen' (het is meer een ruwe uiting van belangstelling denk ik, gezien de leeftijd) door een bepaald joch. Ik vind het uiteraard een etter, hij heeft haar eerder ook al gebeten, gewoon tot bloedens toe op twee plekken :$:(

Ik ben dat joch eigenlijk zat maar ja, dit gaat op school later ook gebeuren. Ik ben er een paar keer bijgeweest dat het gebeurde, omdat dat joch meteen op haar afstevent als ze binnenkomt. Ze verstijft en gaat heel zielig huilen :( Terwijl ze thuis juist zo'n pittig ding is! :(

Deel Deze Pagina