We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @poemi: Fijn dat hij in die volgende groep wat meer uitdaging kan krijgen. Bij mijn dochter was dat op een gegeven moment ook zo. Al haar vriendinnen waren de groep uit en ze zat alleen nog maar bij echte baby'tjes. Vond het echt een beetje sneu.

Wow, wat knap van die stapjes zeg! Ohhhh, wat kan je dan als moeder verschrikkelijk trots zijn:).

De kamer is een groot succes. Het is ook echt haar kamer nu. Het oude kamertje ook echt niet meer. Zo grappig, ze benoemt het zelf. Ze is dol op de leeshoek. Ik heb een oud matrasje in de hoek gelegd met allemaal kussentjes en de klamboe erover heen. Ze noemt het de tent en het is echt een heerlijke plek geworden om samen een boekje te lezen. Ze slaapt heel erg goed in haar bedje. De eerste weken ging het wat minder. Ze kon ineens uit het bed en dat probeerde ze dan ook heel de tijd. Nu gaat ze netjes liggen...dikke kus en weltrusten. Ze gaat dan netjes slapen. Echt super!

Leuk idee van die badeendjes!

2. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Evenstar dat moet je niet pikken meis! De leiding van het kinderdagverblijf moet daar echt actie in onderenemen. Wat je nu zegt is niet meer normaal, bijten tot bloedens toe is geen spelen meer!! En "slaan" ook niet, wat dat betreft weten ze al heel klein hoe ze een ander in een hoekje kunnen drukken. Zeker als je ziet dat ze totaal anders reageert op het kdv dan thuis, is dat een signaal dat dat andere kind te ver gaat! Plagen is goed. Dat mag van tijd tot tijd, maar een voorwaarde van plagen is dat de ander er achteraf mee kan lachen. Kan dat niet, dan wordt het pesten, en pesten moet je NIET tolereren. Niet van je eigen kind, maar zeker niet van een kind van een ander als het jouw kind betreft die slachtoffer is. Natuurlijk moet ze weerbaar worden, maar niet op deze manier. Eis actie van het kdv!

3. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, zeker! Gezellig! Dat maakt het een stuk draaglijker! Want wachten is gewoon niet leuk, zeker niet in je eentje! ;)

4. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Wat leuk dat haar kamertje zo goed bevalt. Heb je het niet voor niets gedaan. Zoons kamer is ook wat aangepast, met kleuren die hij zelf gekozen had (de schilder stond versteld dat hij dit zelf gecombineerd had, het is echt prachtig geworden in twee tinten blauw, hij is dol op blauw). Hij is er nu ook heel graag. Daar draagt het aquariumpje met vier goudvisjes natuurlijk ook aan bij, hij zorgt er heel goed voor! Heel leuk!

5. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Leuk idee, zo'n badeendje!

6. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Poemi, de eerste stapjes, wat leuk!!! Dat is dan toch weer genieten in deze moeilijke tijd..... ;) Hoe oud is hij nu?

7. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Tanya Kleine man is alweer bijna 19 maanden oud, vrij laat met stappen dus. Maar extra genieten dat ie nu dus eindelijk loopt :) Hij kletst wel de oren van je kop, en ook echt heel veel verstaanbare dingen. Op de cèche bij z'n proefdag bij de peuters zeiden ze dat ze nog nooit een kindje hadden gehad van zijn leeftijd die al zo goed praatte, helemaal leuk om te horen dus.

@Banjabes Leuk dat het helemaal goed gaat op d'r nieuwe kamertje. Zo'n groot bed is natuurlijk ook even wennen, maar fijn dat ze nu netjes blijft liggen.

@Evenstar Jeetje meid, daar mag je echt wel wat van zeggen hoor! Als je dochtertje zelfs zo reageerd als ze hem ziet is het echt niet goed. Gelukkig hebben wij nog niet zoiets gehad, maar hij gaat nu ook pas naar de grote kindjes, maar het lijkt me echt lastig. Hopelijk vind je een goede oplossing.

Vanmorgen bloed wezen prikken, morgen tussen 09.00 en 13.00 word ik gebeld met de uitslag. Spannend dus. Morgen wel lekker veel afleiding, m'n zus is jarig dus we gaan weer een dagje naar Zeeland. En met dit weer is dat echt geen straf :D

8. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @poemi, ow lachen badeendjes doen het altijd goed. Tobias had zelfs een babykamer met het thema badeendjes was heel vrolijk ;).

@evenstar wat een rotjoch!! Ja ik kan zo slecht tegen dat soort kindjes... maar ja wat doe je er tegen? Ik zou het zeggen bespreken op school. Kan toch niet!

Ja inderdaad nog heerlijk misselijk hier... prima :)

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Oh heerlijk zo'n nieuwe kamer. Zo leuk...zeker als ze zelf de kleuren hebben mogen uitkiezen. Wat grappig om te lezen dat hij zijn visjes zo goed verzorgt. Dat is best al heel knap vind ik!

@poemie: Spannend die uitslag morgen. Hoop dat je goed nieuws krijgt. Lekker naar Zeeland met zulk weer is zeker geen straf:D! Geniet ervan meid!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Poemi, wat spannend... ik hoop dat het allemaal goed is nu (een lage Hcg zou je moeten hebben, of misschien al 0?). Leuk he, lopend kindje. Dan zijn ze opeens zo groot!

Tja over dat vervelende joch... het zijn maar dreumesen he? Hij is net anderhalf (het begint al goed ;)). Het kdv doet er alles aan om hem een beetje bij te sturen, het is een bekend probleem op de groep. Hij trekt andere meiden ook aan de haren, en het bijtincident is besproken geweest met de ouders (naar ons toe hebben ze niet gezegd dat hij het was, maar wij weten het zeker, omdat geen enkel kind zo in de buurt van onze dochter komt als hij, elke keer).

Ik zal het nog een keer aankaarten. Ik heb het joch zelf ook meteen terecht gewezen, dan is het maar pech dat het niet mijn kind is, ik kom wel op voor mijn eigen kind natuurlijk. Ik vind dat de ouders er nog een keer op aangesproken moeten worden, maar op deze leeftijd kan je er denk ik nog bar weinig mee.

11. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben even een tijdje weggeweest van het forum. Heb nog wel regelmatig even meegelezen, maar kon niet meer inloggen om de een of andere vage reden. Uiteindelijk een nieuw wachtwoord aangevraagd en nu kan het wel weer! Maar jeetje zeg er is wel weer een hoop gebeurd!
    Poemi heel veel sterkte met het herstel en de verwerking van de bbz! Jeetje zeg dat is wel even schrikken! En een hoop zwangeren! Voor degene die zwanger zijn gefeliciteerd!
    Ik zelf ben helaas nog steeds niet zwanger. Om ons heen ook heel veel mensen die met het goede nieuws komen dat ze zwanger zijn en dat is echt heel moeilijk! Wil het zelf ook zo graag en het lukt maar niet.... Sinds de miskraam in maart 2012 is de wens alleen maar groter... en dan lukt het niet... :x.
    Denken jullie dat het graag willen zwanger worden oftewel er veel mee bezig zijn de kans op een zwangerschap kan verkleinen? Denk soms dat het daardoor niet lukt? Maar ja, toen ik zwanger werd van de ma was ik er ook veel mee bezig....?? Liefs, Patti

12. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Daar zijn we weer!! :D We zijn echt even lekker bijgekomen op vakantie! Wat fijn, zeg! Zo'n zon, zee, strand (en zwembad!) vakantie!
    En hier schijnt het zonnetje nu ook.. Geen klagen dus!

Ik heb vanmorgen gelijk de verloskundigenpraktijk gebeld. Hoe blij ik ook was met de goede echo vorige week (duh!) en hoe nuchter ik overdag ook denk.. "Deze keer gaat het gewoon goed! Bekijk het maar!", ben ik er 's nachts heel veel mee bezig. Ik word vaak wakker en waar denk ik dan aan? Juist! Malen dus..
    En wat denk je? Ik mocht gelijk komen! Dus hup, zo in 1x door. Hihi!
    Alles goed! Vorige keer was ik een dag of 3 a 4 teruggezet, vandaag weer 1 dagje verder ten opzichte van de vorige echo. Geweldig zeg! Gewoon weer (nog steeds) een kloppend hartje! Echt zooo blij!
    Nu durf ik er hopelijk nog meer van te gaan genieten! Uiteraard.. Kan nog steeds misgaan, maar daar wil ik nu helemaal niets meer van weten. Gaan het vanavond vertellen aan mijn ouders en zondag aan m'n schoonouders. Joepie! :D:D:D

Zoooo.. Wel heel ego, hè? Haha!

Hoe is het hier? Alles goed met jullie?

Poemi Jij hebt vanmorgen de uitslag gekregen? En?? Was het positief? Hoop het voor je! Allemaal erg genoeg wat je mee moet maken...

Patti Tsja.. Er teveel mee bezig zijn? Ik weet het niet. Weet wel dat ik 4x zwanger geworden ben.. 2x tijdens de zomervakantie, 1x tijdens de feestdagen (veel ontspanning, gezelligheid, drankjes) en 1x in mei (2 weekendjes weg, 2 bruiloften, veel gezelligheid). Toeval of niet? Ik weet het dus niet..
    Je moet ook geluk hebben, hoor. Al doe je het op het 'perfecte' moment, dan nog heb je maar 20% (?) kans dat raak is. Ik wens je wel veel succes, meid! Vooral na een miskraam.. Dan was je er al zo dichtbij......

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Daydreamer Wat fijn dat je gelijk weer langs mocht komen! En dat alles nog steeds goed is natuurlijk!!! Nu lekker gaan genieten hoor. Veel plezier met vertellen trouwens!

@Patti Gezellig dat je weer mee kunt kletsen! Ik denk zelf niet dat het veel uitmaakt of je er veel mee bezig bent. Vorige cyclus heb ik getemperatuurd en zelfs een heel schema opgesteld :) i.v.m. onregelmatig werk van m'n man dus best veel er mee bezig en wel zwanger geworden. Het zat dan misschien niet goed, maar dat heeft verder niets met zwanger worden te maken.

@Evenstar Het is misschien nog wel een dreumes, maar voor je dochtertje is het toch ook wel sneu als ze zo bang voor hem is. En ik vind best dat je iemands anders kind terecht mag wijzen als ze iets doen wat niet mag, en dan zeker bij jouw kind.

Heerlijk van het weer genoten, uiteindelijk zijn we zelfs nog gaan bbq-en. De timing was wel perfect hoor van al dat gedoe, met dit weer is het niet erg om thuis te zitten. De uitslag was trouwens goed, HCG was nog maar 4. Ze willen het wel op 0 hebben dus voorlopig nog even bloedprikken. Gisteren even k*t momentje trouwens, toen drong het even tot me door dat ik niet meer zwanger ben. Even lekker zitten janken, en toen ging het wel weer wat beter. Maandag weer een eerste poging tot werken doen. Hopelijk gaat het allemaal goed. Nu eerst nog maar even van het weekend genieten. Morgen gaan we beginnen met de verbouwing van de zolder. Gaat door de helft en daar komt dan de kamer van onze kleine man zodat we weer een babykamer vrij hebben straks :)

14. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Poemi Oh, dat is dus positief. Hopelijk de volgende keer echt weer 0.
    Hoe is het verder? Even een dip gehad dus? Ja, zul je misschien nog wel vaker krijgen. Even een jank-moment! Maakt toch niks uit.. Moet er ff uit soms! Hoe voel je je lichamelijk dan?

Wij hebben het gisteravond aan m'n ouders verteld. Helemaal blij! :)
    M'n zusje en broertjes met aanhang kwamen later ook nog. Die zijn dus ook op de hoogte nu. Allemaal leuke reacties!

Nou, iedereen lekker genieten van het weer!

15. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wat een vreselijk heerlijk weer zeg! Heb het badje in de tuin vol laten lopen en de watertafel gevuld. We zijn heel de de dag in de weer geweest in de tuin. Ze heeft in haar tuintje gespeeld, met het water gespatterd en (jaja) op het potje gepoept en geplast. Joehoe:), super blije mama hier dus!

Nog een weekje wachten...spannend hoor!

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, goed nieuws dus Poemi :) Dat is vast snel 0 en dan kan je met een schone lei beginnen. Ik kan me best voorstellen dat je af en toe even een down moment hebt - het is ook niet niks...

Daydreamer, leuk, ouders vertellen. Wij konden het echt maar een week voor ons houden, en hebben het al heel snel verteld toen :)

Hier een beetje vreemde dagen, erg druk op mijn werk, beginnende zenuwen voor mijn promotie... en gisteren hebben we helaas onze lieve oude en zieke poes moeten laten inslapen. Ze kwakkelde al een jaar met chronische verkoudheden en slechte vacht (niet wassen). Van de zomer regelmatig AB kuurtjes, en niets hielp. Toen zag ik een maand terug opeens dat ze een gezwel op haar neus had. Dat werd steeds groter, en de DA had het over kanker. :( Deze week werd ze zo slecht (constant bloedneuzen, bloed hoesten en heel rammelend ademen) dat we vrijdag de DA nog een keer gebeld hebben. Ze zijn 's avonds nog gekomen om haar in te laten slapen, tussen ons in op de bank. We hebben er heel hard om gehuild, maar het is echt het allerbeste voor haar. Maar oei, dat doet even best zeer!

17. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Zeker. Hij moet ergens zijn energie in steken. Dat lopen dat komt wel. Mijn zoontje was precies 15 maanden. De eerste dag. Dat vonden ze laat, maar hij is wel qua praten verder dan de rest. Hij heeft ook aanleg voor schaken en zo. Mannetje leert het hem nu. Dat is ook niet gewoon voor kids van 4/5 jaar. Dus die motoriek dat komt wel. Dat is een goed teken dat hij zo goed praat!

18. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, hij voert ook iedere dag keurig de katjes en ze krijgen ook vers water, leuk hoor!
    Hoe is het nu met jou? Wat denk je, gaat het goed komen deze maand?

19. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Dat valt wel mee hoor, we hebben dat ook eens gezien bij een kindje van een kennis. Die leiding heeft echt daarop gelet. Kindje was vreselijk zielig. Ook dreumesen kun je aanleren dat een kindje pijn doen niet leuk is. Dat is ze ook gelukt door zeer consequent dat andere kind aan te spreken. Voor het meisje in kwestie heel prettig. Het was zichzelf weer, ook op het kdv. Ik denk dat we er te makkelijk vanuit gaan dat dreumesen niet beter weten, maar die primaire gevoelens, dat weten ze heeeeeel goed hoor, dat verbaast je.... ze weten al precies hoe ze een ander moeten raken. Als je dat niet aanpakt, hebben ze succes en kunnen ze daar straks op school ook mee doorgaan..... dat klinkt gek wat ik nou zeg, maar ik heb het gezien, het kan echt wel. En je kindje wordt er waarschijnlijk gelukkiger van als dat joch zich gedraagt.

20. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    @Poemi, gaat het weer?
    @Banjabes, ja hier ook heerlijk weer. Lekker door het dierenparkje gelopen met zoonlief. Heeft de beestjes gevoerd en lekker gespeeld. Heerlijk. Misschien dat ik hem zo ook even lekker in het badje zet buiten. Het waait hier een beetje, maar in een hele grote speciekuip in de serre gaat ook prima!

Deel Deze Pagina