We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Iedereen een beetje genoten van het weer? Kan me echt niet voorstellen dat het alweer 2 oktober is!

@Tanya Wat leuk dat je zoontje al leert schaken! Behoorlijk knap ja. Heeft ie vanmiddag ook nog lekker in het badje gespeeld?

@Evenstar Wat zielig dat je je kat hebt moeten laten inslapen. Al is het misschien het beste voor het beestje, het blijft een moeilijke beslissing. Willen jullie wel weer een nieuwe kat?

@Daydreamer Leuk dat je familie het nu weet. Wanneer krijg je trouwens weer de volgende echo? Want die van vrijdag was niet de termijnecho toch?

Afgelopen weekend zijn we dus aan de zolder begonnen, en er staat al een wandje. Best raar gezicht. Kamer voor de kleine man is wel groter dan verwacht, dus daar zijn we blij mee. Vandaag zijn ze gelukkig al wel om 14.30 uur gestopt, konden wij mooi nog even naar buiten. Ongeveer 1,5 uur wezen fietsen, het was echt druk zeg! Leek wel alsof iedereen ging fietsen. Morgen eerste dagje werken, best wel spannend. Normaal werk ik dinsdag, woensdag en vrijdag, maar nu kwam maandag me beter uit. Dinsdag moet manlief om 06.00 uur beginnen en kleine man gaat voor het eerst echt naar de peuters dus dan breng ik hem liever op m'n gemakje weg.

2. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, dat doet zeer, weet ik helaas ook alles van..... gelukkig hebben we nu twee jonge katten, erg gezellig..... maar dan is hoe cru het ook klinkt, laten inslapen toch beter. Je kunt zo'n beest niet laten lijden..... heel veel sterkte ermee

3. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, hij heeft nog lekker in het badje gespeeld, in een grote speciekuip in de serre. Heb daarna wel kunnen dweilen :D, maar wat zou het, hij vond het heerlijk....

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een rust hier zeg!

@Anias Nog een paar daagjes voor de eerste echo, spannend hoor! Hoe voel je je verder?

@Daydreamer Ook nog steeds lekker zwanger? Veel kwaaltjes, of valt het wel mee?

@Tanya Heb je ook gelijk weer gedweild toch? ;)

Werken vandaag ging goed. Heel druk, dus geen tijd om na te denken. Morgen ook weer werken. Zou eigenlijk vrij zijn maar het is zo druk en ik liep al achter, dus morgen wat uurtjes extra werken. Wel eerst op gemakje kleine man naar crèche brengen, en dan rond kwart voor 10 moet ik wel op m'n werk kunnen zijn.

5. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Inderdaad, is rustig hier..

Poemi Nee, die van afgelopen vrijdag was puur ter geruststelling. Volgende week woensdag hebben we de termijnecho, zal dan tussen de 10 en 10,5 week zijn. Ben benieuwd!
    Ben wel minder onzeker sinds de echo van afgelopen vrijdag, maar ja, het kan alsnog mis gaan natuurlijk... Ik hou gewoon goede hoop! 't MOET!

Hoe is het nu met jou? Afleiding door het werk dus? Gisteravond moe?
    En met de zolder begonnen! Wanneer moet het klaar zijn?

6. daydreamer

Intake Gister trouwens intake gehad bij de verloskundige. Ook wel weer apart, hoor. Zo wordt het steeds echter! :D

7. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Heb jij helemaal gelijk in! :D Fijn dat het goed ging op je werk. Dat verzet toch je gedachten.... maar het blijft moeilijk natuurlijk....:(

8. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    o wat goed! ja, dat is ook leuk! het gaat nu helemaal goed komen, zeker weten! :)

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haai haai,

Ik kruip even onder mijn berg drukte vandaan. Heb gisteren tot 's nachts doorgewerkt en stond vanmorgen met kleine oogjes voor de klas - het kan beter ;)

Ik heb best flinke buikpijn, en heb deze maand het idee dat mijn ei een stuk vroeger was dan vorige keer, ik gok op dag 18/19, dan dus een cyclus van ongeveer 30 dagen als mijn LF wat langer wordt. Mijn dochter heeft enorm last van doorkomende kiezen en komt weer wat vaker voor een slokje troost, dus ik ga soms weer richting 3 voedingen.

Het maakt me voor deze ronde niet uit, ik hoop alleen dat mijn stekende buikpijn (liezen/onderbuik) niet nu al teken van naderende ongesteldheid zijn, ik ben immers pas iets van een week na mijn ei. Een nette LF is het doel :)

Met mijn promotie valt nog een hoop regelwerk en gestress samen - ik ben bekaf en best sjacherijnig :)

Daydreamer, wat fijn dat het steeds echter wordt... je krijgt vast meer vertrouwen als je het eerste trimester door bent, of elke dag schopjes gaat voelen ;)

Tanya, eh, ik heb het niet helemaal bijgehouden maar had je deze maand nou een kansje of niet? We zitten steeds ongeveer gelijk in de cyclus, spannende dagen?

10. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, spannende dagen. Ik denk dat we een héél klein kansje hebben, maar ja, het is altijd afwachten, omdat we niet regelmatig hebben kunnen proberen tijdens de vruchtbare dagen..... maar ja, niks aan te doen..... onderhand voel ik natuurlijk weer vanalles, maar dat wil niet zoveel zeggen, dat heb ik vaker gehad en dan word ik uiteindelijk toch weer ongesteld. Ik durf nog geen testje te doen, mijn nod is pas a.s. vrijdag. En ik testte bij de eerste ook pas heel laat positief en bij de tweede zwangerschap ook (maar die ging helaas mis). Dus ik denk dat dat nog geen zin heeft..... afwachten dus maar..... en jij? Wanneer moet je promotie precies plaatsvinden?

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    14 november :)

Ik organiseer ook een workshop de volgende dag, dat is op dit moment het meeste regelwerk, want daar kan ik mijn paranimfen niet voor inzetten ;)

12. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, dat is jammer..... maar ja, als het dan straks achter de rug is, heb je wel iets om tevreden op terug te kijken..... sterkte ermee.

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Evenstar Jeetje zeg, je hebt het er maar druk mee. Begrijp wel dat je dan ook nog niet echt op een zwangerschap zit te wachten. En als de kleine meid dan ook nog eens niet helemaal lekker is is het helemaal zwaar.

@Tanya Misschien is het toch wel raak deze maand, wie weet. Dat afwachten is altijd het ergste...

@Daydreamer Fijn dat je al een stuk minder onzeker bent. En het zit ook echt wel goed! Volgende week weer een echo, leuk hoor!

Vandaag weer gewerkt, en morgen weer. Wel even pittig gelijk 3 dagen achter elkaar, al was het vandaag maar 6 uurtjes. Morgenavond ook nog naar de schouwburg, Bert Visscher. Hoop dat ik het een beetje trek. Nu wel een beetje last van m'n buik, vanmorgen toen ik wakker werd ook wat krampen dus ik dacht eigenlijk ongesteld te worden maar heel de dag nog niets gezien. Temp is wel gezakt en heb ook wel wat puistjes :( dus ik denk dat er toch wel iets zit aan te komen...

Kleine man heeft het trouwens heel erg naar z'n zin gehad op de crèche bij de peuters. Hij heeft zelfs al een vriendinnetje :D. Vanmorgen bracht ik hem weg, was het echt mega druk, wel 15 kleintje ofzo :$. Er kwamen gelijk een paar meiden rond hem heen staan, 2 wilden er al met hem aan de haal gaan maar hij bleef toch liever nog even bij mama. :)

14. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Meiden

Even wat minder tijd gehad, maar daar ben ik weer.

@poemi Ik hoop dat je een leuke avond hebt gehad bij Bert :)
    Goed te horen dat je zoontje het zo naar zijn zin heeft. Is altijd spannend he, een nieuwe stap

@tanya, ga weer voor je duimen :)

@evenstar zo te lezen heb je het goed druk. Ik herken dat wel. Maar af en toe wel je rust pakken he

Mijn eerste echo is a.s. vrijdag en wat mij betreft kan de tijd niet snel genoeg gaan. Ik ben echt een beetje nerveus (lees ik heb geen nagels meer ...)

15. daydreamer

Evenstar Echt druk druk dus! Pff.. Misschien dan maar goed dat jullie de wens voor een 2e even naar de zijlijn hebben geschoven. Even aandacht ergens anders. Niet té druk zijn, hè?

Poemi Vandaag nog werken en dan lekker weekend dus! Kun je weer even rustig aan doen. Buikpijn? Kan het zijn dat je nu al ongesteld wordt?

Tanya Jij dus op de wachtbank? Kun je je zelf nog afleiden? Hihi!

Anias Spannennnnd!! Kan het me helemaal voorstellen.
    Mooi op tijd, deze echo!

16. daydreamer

Was gister een dagje vrij en was 's middags met Levi naar een vriendin en haar zoontje gefietst.
    Lekker theetje gedronken en naar de babykamer gekeken (35 weken zwanger). Leuk leuk, gezellig!
    Toen zaten we op de fiets terug (15 minuten fietsen) en werd ik me toch misselijk en kreeg wat buikpijn! Pff.. Maar ja, was rond etenstijd.
    Thuis aangekomen, enorm kokhalzen. Verschrikkelijk zeg..
    Manlief heeft gelukkig gekookt, dus ik hoefde het alleen maar op te eten. Nou, kreeg het echt niet weg. Ben naar bed gegaan. Kreeg namelijk enorme rugpijn en krampen. Hele rechterkant van m'n buik.
    Heb 2 jaar geleden een sluimerende blindedarmontsteking gehad tijdens de zwangerschap, dus moest daar wel ff aan denken. Maar het is echt van beneden tot boven, niet 1 specifieke plaats. Maar goed, in bed ontspande het wel wat en heb van 21.00u tot 7.00u geslapen.
    Vandaag lijkt het wel te gaan, maar de rechterkant voel ik nog steeds. Voelt echt heel beurs!

Kon het net niet meer aan.. Moest en zou even proberen het hartje te luisteren met de Angelsounds. En ge-luk-kig! Hoorde het hartje vrij snel! Verdween helaas ook weer gauw. Daarna wel 5 minuutjes gezocht.. En het hartje weer gevonden. Vlug weer uit gedaan, want eigenlijk vind ik dat ding nu helemaal niet goed. Kindje is nog zo pril.
    Dus... BLIJ!! Heb het hartje gehoord. En STOM, waar was ik nou zo onzeker?

17. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    @daydreamer ooh natuurlijk schrik je daar van! Dat kan ik me heel goed voorstellen. Goed om te horen dat je het hartje hebt gehoord. Hou je nou last, bel dan toch even met de VK. Al is het maar voor je eigen gemoed rust.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, ik kan me dat goed voorstellen hoor, ik heb ook best wel eens een angelsound gebruikt (met mate) als ik onzeker was. Ik zou dat bij een tweede denk ik ook doen, hoewel je er ook onzekerder van kan worden als je het even niet vindt!

Anias, spannend, wel fijn dat je al zo snel een echo krijgt! Nog een paar nachtjes slapen ;)!

Hier alles goed, ik wacht rustig af of mijn cyclus zich gaat gedragen haha. Verder zijn vandaag zes dozen met boeken bezorgd :D Ik ben er zo trots op! Het is echt cool om een heus boek in je handen te hebben met je eigen naam erop, en wat je helemaal zelf geschreven hebt (bij mijn 'tak van sport' is een proefschrift een boek, en geen verzameling publicaties waar je een van meerdere auteurs van bent, ws. net als bij Tanya's broer - die zit ook bij Letteren toch?)

Dus ik glim vandaag! :D :D :D

19. Paradise82

26 nov 2008
    46
    0
    0
    Nou dames, ik zit dan eindelijk op het wachtbankje volgens de gegevens kan ik de 16e mijn menstruatie verwachten. Maar ga toch een paar dagen eerder testen namelijk op mijn verjaardag zou toch een leuk cadeautje zijn. Aangezien ik toch een heel onregelmatige cyclus heb, zou mijn eisprong natuurlijk ook eerder kunnen komen :D. Ik zie wel. Ik lees al jullie berichtjes wel hoor en ik vind het super knap dat jullie op iedereen kunnen reageren. Als ik een paar berichtjes gelezen heb (aangezien ik niet elke dag online ben) ben ik het alweer kwijt hahahaha. Ik zal wat vaker online komen, zodat ik wat vaker kan reageren op jullie berichtjes. Mijn excuses daarvoor!!!.

20. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Haha, een echte don juan dus.... leuk hoor!!!

Deel Deze Pagina