We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Smile, als het goed is, zit jullie echo er alweer op... Hoe was het?!

Evenstar, zo zeg, knap vind ik dat je zo lang bv geeft. Met Kenji ook geprobeerd, maar dat duurde niet lang.. Nog geen 2 weken. Mja, met een pre/dysmatuur heb je ook wel andere dingen aan je hoofd.

Tanya, vervelend dat jullie ook al zo lang bezig zijn. :( Ik duim voor je dat het snel raak mag zijn. En veel plezier op vakantie! :)

Lonit, ow zeg, jullie zijn ook alweer een tijdje bezig aan je handtekening te zien..
    Ik kan me voorstellen dat je gaat twijfelen of alles nog wel goed werkt. Maar je eerste, is die wel via de natuurlijke weg gegaan?

Verder alles oké hier. Wel veel last van mijn rug, al sinds zondag. :(
    Ik heb toen uitgeslapen, maar mijn rug was het daar niet mee eens denk ik. ;) Het zit echt onderin mijn rug, dus heel vervelend ook met zitten enzo. Maar ja, zal vanzelf wel weer overgaan.

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Tanya Veel plezier komende week ;)

@Lonit Balen dat je na zo'n lange tijd nog steeds niet zwanger bent. Gelukkig ben je er zelf wel goed onder. Je werk en de bruiloft zorgen ook voor wat afleiding, das wel fijn dan. Hopelijk heeft het een goed resultaat nu je het de laatste paar maandjes van dit jaar los laat.

@Jusi Vervelend dat je zo'n last van je rug hebt. Kan het niet wat te maken hebben met....??? Hahaha, ik ga echt overal wat achter zoeken hoor! :D

Kleine man loopt hier trots door huis heen te stappen, echt helemaal geweldig!

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@Tanya heel veel succes de komende vakantie

@Evenstar leuk dat je de intake hebt gehad. Ach die 3 weken vliegen voorbij. Nou ja het voelt altijd dubbel aan de ene kant ik jeetje wat gaat het snel as zterdag ben ik al 10 weken maar het wcahten op die echo dat duurt zoooooooooo lang.

@Jusi hihi nee morgen heb ik de echo pas

@Lonit wat fijn dat je je zo goed voelt. Wel hoop ik dat het alsnog voor het einde van het jaar raak is bij jullie.
    Heb je DE jurk al gevonden trouwens?

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hee Lonit, ben je daar weer eens!!! :) Wat jammer dat je nog niet zwanger bent geraakt... ik kan me goed voorstellen dat je er even genoeg van had, maar je komt wel heel sterk over. Hopelijk is het toch raak voor het eind van het jaar. Was het bij de eerste ook iets dat langer duurde?

Smile, ja, pfff, en dan zeker die laatste dagen voor de echo, eindeloos zeker? Waaaah, ik wil een fast forward knop, ik was gewoon vergeten hoe onzeker en vervelend het eerste trimester eigenlijk is. Ook mooi en spannend, natuurlijk, maar ik vond het tweede trimester een heul stuk leuker!

5. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Tanya: Ik hoop voor je dat je niet weer een jaar hoeft te wachten voor je weer zwanger bent. Duim voor je dat je snel zwanger raakt. Enne vakantie schijnt een goede kans te geven dus heel veel plezier!

Poemie: Veel succes op de wachtbank! Wanneer mag je testen? Superleuk dat de kleine man lekker aan het stappen is! Weer een hele nieuwe fase!

Jusi: Wij hopen idd morgen een knaltest te zien. Ik ga morgen nog een testje doen dus op hoop van zegen!! Hoop jij volg week ook! Je voelt je wel zwanger toch en je tante dus wie weet... Spannend hoor!

Smile17: Veel succes morgen met de echo! Ik duim voor je dat alles goed is en blijft! Het moet gewoon! Ben heel benieuwd of die test over het geslacht werkt! Lijkt me heel bijzonder als dat al zo vroeg kan met een simpele test..

Evenstar: idd raar om dan weer bij de verloskundige te zitten, maar wel heel leuk! Nog even geduld en dan krijg je een echo! Ik krijg als het goed is met 6wk een echo ivm de eerdere miskraam. Als de test morgen vet positief is ga ik een afspraak maken.

Veel liefs, Patti

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Poemi Succes met wachten! Komend weekend nog leuke afleiding?

Smile Morgen de echo!!! Spannend! Laat je het ons weten?
    Geslachtstest, heb daar weleens over gehoord. Geen idee of het betrouwbaar is! Haha! Denk het niet..

Evenstar Ja, gek hè? Zit je dan weer bij de verloskundige. Alsof je er pas nog zat! Lukt het allemaal momenteel met je werk? Of ben je teveel afgeleid? ;)

Tanya Okee, dan willen we je ook de hele week niet zien! Hup, aan het werk met z'n 2en! Maak er wat moois van! Whahaha!

Lonit Laat het los, net als Evenstar.. Helpt vast!
    Nee, hoop het voor jullie! En op zich is het niet gek het wat op z'n beloop te laten.. Ook blijven genieten van elkaar inderdaad!

Jusi Spannende tijden voor jou! Jij ook nog leuke dingen dingen in het weekend?

Poemi Oja!! Jullie kleine man stapt sindskort, hè! Lief gezicht is dat, hè?! Haha! Geweldig! Vrienden waren zondag bij ons en hebben een jochie van juni '10 en loopt ook sinds 3 weken. Zo wijs! En dan bij het minste of geringste.. Boem! Op de grond. :D
    Levi liep 3 weken voor z'n verjaardag. Ging mij iets te snel persoonlijk! Haha! Nu is het ook wel héél makkelijk. :)

Patti Hoe is het? Morgen weer testen?

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Poemi, wat leuk dat je zoontje door het huis loopt. :)
    Loopt ie al lang?
    En over dat last hebben van mijn rug gesproken; ik hoop zelf ook dat het met een evt zwangerschap te maken heeft. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn. ;)

Smile, ooh wat stom, dan heb ik gewoon niet goed gelezen.
    Excuse me. ;)

Daydreamer, ja we gaan as zaterdag een dagje naar Center Parcs. :) Mijn schoonouders, schoonzus, zwager en neefje gaan daar een weekje naartoe, (herfstvakantie). Dus gaan we er een dagje heen.
    Jij?

8. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Weer zwangeren erbij!! Gefeliciteerd! :D

Hier is mijn dochter vorige week van de commode gevallen :$ Ze is behoorlijk snel aan het worden en ik had haar eventjes niet vast en ze draaide zo op haar buik BAM! Daar lag ze op haar buik op de grond. Gelijk keihard huilen (is goed heb ik gehoord), ik ook trouwens, maar ik kon haar snel getroost krijgen en toen was ze alweer aan het lachen en wilde weer van alles. Ze had geen blauwe plekken , geen builen..helemaal niets.
    Ben wel toen ze ging slapen elk uur bij haar gaan kijken (of ze niet te diep sliep), maar ook dat ging allemaal goed.
    Gelukkig maar! Bah hoor, ben al die maanden bang geweest dat dit zou gebeuren en dan gebeurt het ook....
    Aan het begin van de week kreeg ze ineens een hele nare reactie op banaan! Gillen, overstrekken, krampen...zo naar! Ik zat echt letterlijk met de telefoon in mijn hand om de dokter te bellen, toen ze pontificaal boven op mij in slaap viel. Na een uurtje werd ze lachend wakker en gedroeg zich alsof er niets was gebeurd.
    Ik vind dit allemaal zo moeilijk he?
    Wanneer is iets ernstig, wanneer bel je de dokter, wat kan zo'n kleintje hebben, is het normaal, is het niet normaal...?
    Nou ja, wij zijn gewoon erg verwend met een meisje wat heel weing (tot niet) ziek is geweest, dus de ervaring moet nog komen.
    Oh en, en, en... ze kruipt! Twee weken geleden ging ze ineens zelf zitten (mijn zus en ik met tranen in onze ogen van ontroering), was al weken bezig om te proberen te kruipen en nu doet ze het gewoon, en snel dat ze is :D Zo leuk! (wel vermoeiend om er steeds achteraan te gaan, maar ik wil echt dat ze alles gaat ontdekken)

Enne:
    Bekijk bijlage 191944
    :D Dat hoeft geen verdere uitleg toch? Zo duidelijk! De frummel was al lekker aan het bewegen, het hartje klopte goed en het zag er allemaal goed uit! Uitgerekende datum zou 4 mei zijn (10 weken en 4 dagen is het tijdens deze echo).

Vandaag 12 weken! Het gaat ineens zo snel.
    Mijn buik begint nu echt steeds harder te worden en ik begin nu steeds meer vlagen van misselijkheid te krijgen (had ik nagenoeg geen last van). Ha! Dat hoort nu toch juist minder te worden? :)

Ik moet eigenlijk naar bed nu... Overdag ben ik verschrikkelijk moe, kan elk moment slapen, maar 's nachts is het een drama. Ik heb nu mijn borstvoedingskussen maar in bed gelegd, kijken of ik daar een lekker houding mee kan vinden. Ben een echte buikslaper, maar begin nu misselijk te worden als ik op mijn buik lig wat een teken is dat ik dat niet meer moet doen :)

Even wat snelle reacties:
    @ Daydreamer: Mooie echo zeg!!
    @ Evenstar: Rot zeg dat je zo misselijk wordt, hopelijk ben je er snel weer vanaf. De eerste echo komt trouwens al dichtbij (maar wat duren die eerste weken lang he?)!
    @ Smile: vandaag de echo, leuk!!
    @ Poemi: Wat worden kinderen snel groot he? Jeetje...maar wel superontroerend en grappig om te zien. De trotse blik als ze laten zien wat ze kunnen :D

9. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Smile Veel plezier bij de echo vandaag! Wel even een foto komen showen hoor!

@Gaia Mooie foto hoor, heel duidelijk idd. Schrikken dat je kleintje van de commode af is gevallen. Toen onze kleine 10 maanden was ben ik door m'n knie gegaan terwijl ik hem vast had en heb hem toen dus uit m'n handen laten stuiteren. Zette ook gelijk een flinke keel op en dat schijnt idd goed te zijn. Als ze weg vallen of gaan braken is het foute boel. Wel goed dat ze al zelf gaat zitten en probeert te kruipen, snelle tante hoor!

@Jusi Kleine man loopt sinds 16,5 langs en 2 weken liep ie het eerste kleine stukje los en nu stapt ie al zo door het huis heen. Leuk dat je morgen een dagje naar Centerparcs gaat. Ook een beetje afleiding ;)

@Daydreamer Levi liep dan ook al vroeg zeg. Kan me voorstellen dat het nu wel lekker is. Ben ook erg blij dat die van ons eindelijke gaat lopen, lijkt me wel zo prettig voor als je weer zwanger bent ;)

@Patti Hoe was de test vanmorgen? Heb je al een knaller??? Ik zou volgende week zaterdag moeten kunnen testen, nog een weekje afwachten dus..

Gisterenavond had ik opeens wat steken rechts onderin m'n buik, vrij laag, een kleine stukje boven m'n lies. Zit daar ergens je eileider of zit die hoger? Ben als de dood dat het weer fout zit :( Vervolgens ook wel wat krampjes links gehad en in het midden. Ook een beetje ongi-gevoel, pff.... ga nu echt overal wat achter zoeken, niet alleen bij andere, ook bij mezelf ;)

10. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Vannochtend weer getest en volgens mij is het wel een knaltest! De streep was nog maar ietsje lichter dan de controle streep. Dan is het toch goed? Beetje twijfel omdat je bij ovulatietesten echt even donker moet hebben, maar bij zw testen toch niet? Het scheelt echt nog maar heel weinig hoor. :D

Dus ik heb gelijk de verloskundige gebeld voor een afspraak, aangezien ik vanwege de miskraam al met 6 wk op controle mag. Gelukkig heb ik dezelfde verloskundige als bij de bevalling en bij de miskraam dus dat is wel prettig. Ze weet overal van! We hebben op 8 november een afspraak dus nog eventjes wachten!

Gaia gaia Jeetje dat is even schrikken zeg! Als ze van de commode valt! Ik vind het ook nog steeds moeilijk hoor wanneer je wel of niet de huisarts moet bellen. Mijn dochter is toen ze 1,5 jaar was vd trap gevallen echt van boven naar beneden. Ben ik later de HA gaan bellen en die had echt zoiets van: ooh als ze gelijk huilt dan is er niets aan de hand. Vond het toch een beetje eng. Ze is inmiddels 3 jaar, maar het blijft lastig. Mooie echofoto! kan je lekker gaan genieten!

Daydreamer: Bijna 12 weken!!! Jippie kan je eindelijk gaan genieten vd zwangerschap! Wanneer heb je de volg conrole?

Poemi: Zoals bovengeschreven heb ik idd een knaltest! Ben echt heel blij!!! Het duurde me allemaal veel te lang! Zeker na de miskraam. Voorheen was ik beide keren supersnel zwanger (2e ronde) en nu pas in de 7e ronde!! Ik was bang dat er iets niet goed zou zijn gegaan door de curretage, maar gelukkig toch niet!
    Waarschijnlijk wilde ik het veel te graag. Deze maand heb ik mezelf een beetje voor de gek gehouden door inmezelf te zeggen: het lukt toch niet om zwanger te worden. Daardoor was ik een stuk rustiger en kijk nu!! ZWANGER! Dus misschien een tip voor de overige niet zwangeren!
    Ik hoop voor je dat de steek en de pijn misschien een innestelingspijn was? Of kan dat niet? Ik heb vorige week donderdag echt een beetje stekende buikpijn gehad aan de linker onderkant en dacht he misschien een innesteling en blijkbaar was dat het.. Misschien dus toch positief? Ik hoop het echt voor je! Dan kun je de ellende een beetje achter je laten..

Lonit: Ik snap dat je helemaal gek aan het worden bent als je al zo lang bezig bent. Ik stond ook op het punt om een afspraak te makne met de gyn om te kijken of het door de curretage niet beschadigd was, maar gelukkig is het niet nodig. Ik hoop voor je dat je ook een positieve test hebt voor het einde vh jaar! Veel succes!

Voor de anderen op de wachtbank: Veel sterkte met wachten! Het duurt altijd zo lang!!!

Veel liefs, Patti

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeee, gefeliciteerd Patti!!! :)

12. daydreamer

Jusi CenterParcs! Leuk! Is ook redelijk lekker weer nu, hè. Zonnetje schijnt! Wel koud...
    Ik weet trouwens niet of dat ook een kwaal is, maar.. Heb het eigenlijk al koud sínds ik zwanger ben. Heb nu ook de verwarming weer aangezet. Heerlijk! Hihi!

GaiaGaia Mooie echo! Fijn hè..
    Wat sneu van je kleintje! Vriendin van mij is het ook overkomen. Kwam ze bij de me op bezoek.. Meisje (toen 9 maand) been in roze gips! Huh?!!? Bovenbeentje gebroken. Zo sneu! M'n vriendin durfde het bijna niet te vertellen, kon zichzelf wel voor de kop slaan. Maar ja.. Je doet het niet expres. 't Is gewoon kl*te..
    Gelukkig heeft jouw meisje er niks aan over gehouden!

Poemi Ja, dat bedoel ik. Hij wordt best zwaar en als je 'm continu moet tillen. Pff.. Maar goed, er blijven buien dat hij gewoon getild wil worden, hoor. ;) En of dat hij heeeeeel hard de andere kant op rent. Hihi! Minder ideaal!
    Maar vanmorgen bijvoorbeeld.. Ben ik met 2 vriendinnen (onze jochies schelen maar een paar weken met elkaar!) en kids naar zo'n ballenbak/binnenspeeltuin geweest. Verrekte handig dat de jongens gewoon lekker kunnen spelen daar. En wij met een bakkie thee de boel een beetje in de gaten kunnen houden. Haha!

Patti Joehoe!! Officieel gefeliciteerd dan!!!!! Geweldig zeg!
    Hoe voel je je nu? Besef je het al? :D
    Hier inderdaad richting de 12 weken.. Apart! Nu denk ik (achteraf!!), wat gaat de tijd toch hard.. Haha!
    Heb maandag over een week weer controle. Helaas geen echo meer, maar in ieder geval hartje luisteren!

Evenstar Goedemiddag!

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Patti Super meid! Nu echt gefeliciteerd!!! :D Fijn dat je ook al zo vroeg een echo krijgt. Zelf ben ik niet heel erg bang voor wel/niet zwanger, maar meer voor dat het ergens verkeerd innesteld, vandaar dat ik me een beetje druk maak om die steken rechts, want daar zat het dus de vorige keer ook.

14. mama van 2 kids

mama van 2 kids Actief lid

18 apr 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Onze dochter is 13 maanden en we gaan ook voor een 2e kindje ( 3e eingelijk 1e is overleden met 38 weken zwangerschap) Heb net positive ovuluatie test gehad dus vanavond maar aan de klus. Maar waar ik mee zit is dat als het deze maand niet lukt dat je dan daarna in het hoogseizoen zit met uitgerekende datum. wat vinden jullie hiervan ik vindt dat namelijk niet zo leuk ivm dat iedereen dan opvakantie is als je kindje jarig is. hoe denken jullie hierover?

Groetjes en succes allemaal

15. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeetje, wat erg, met 38 weken overleden... :( :(

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit rekening gehouden met evt. onhandige datum qua verjaardag. Ik vind dat zelf echt geen reden om maanden over te slaan ofzo. Er zijn ook voordelen van op vakantie jarig zijn ;)

16. daydreamer

Poemi Ik had ook steekjes. Rechtsonder. Had dat ook weleens eerder gehad trouwens, maareh.. Ik denk niet dat dat persé slecht is dus.
    Kan me natuurlijk wel je onzekerheid daarover voorstellen!

Mama van 2 kids Jeetje, wat erg! 38 weken.... Vond je het niet enorm spannend tot aan het eind? Tot het moment dat je 2e kindje ook echt geboren was?

Zomer overslaan.. Tsja.. Ik zou dat evt. hebben met de maand december. Wij hebben dan veeeel verjaardagen plus al die feestdagen.
    Maar aan de andere kant.. Stel, je bent straks uitgerekend in september en dan wordt je baby evt. veel te vroeg geboren!? Plannen kun je toch niet...
    Bovendien ben ik in augustus jarig en heb het weleens jammer gevonden.. Was altijd wel een tante of vriendinnetje op vakantie. Aan de andere kant, mijn verjaardag vieren bijna altijd buiten, veel gezelligheid, bbq, vroeger werd het zwembad opgezet.. Leuke herinneringen aan, hoor! :D

17. daydreamer

Nee hè...... Ik ben zwanger, 3 vriendinnen en m'n zusje ook. Ik ben (voorlopig) de laatste in rij.
    Nu ben ik vanmorgen dus met 1 van die meiden weggeweest, diegene die 5 weken voor mij uitgerekend is. Ze begon over namen. Wij hebben voor een meisje dezelfde nog, voor een jongen hebben we 'm denk ik ook wel. Eigenlijk nog helemaal niet zo over gesproken deze zwangerschap!
    Nu komt het..
    Zij: "Zullen we de namen elkaar zeggen?" vraagt ze. "Voor de zekerheid.".
    Ik: "Nou... De naam niet, hoor. Beginletter ofzo, vind ik prima."
    Zij: "Voor een meisje de letter ...."
    Ik: "Echt?! Hoeveel letters dan?"
    Zij: "4."
    Ik: "Nee! Wij ook! Ehh.. Laatste letter is bij ons een ..."
    Zij: "Oh! Ook hetzelfde! Dit is de naam ..."
    Ik: *schrik!!!!!!* "Nee hè.. Dat is ONZE naam!"
    Daarna kwam andere vriendin er weer bij, dus niet meer over gehad. We zijn wel enorm aan het smsen geslagen nu.
    Hmm... *baal* Zij is nog eerst ook!

18. daydreamer

Overigens is gister een vriendinnetje bevallen van een dochter en 3 weken geleden een andere vriendin, ook al een dochter. Gave namen, gelukkig niet de 'onze'.

19. daydreamer

Smile Bijna 15.00u! Spannend! Succes en plezier!!!

20. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Smile Hoe was de echo??

@Daydreamer Dat is wel balen dan, met die namen! Zij zal wel eerder bevallen dus gaan jullie voor een andere naam kijken? Bij mij was er bij de eerste ook een soort babyboom op het werk, dus elke keer als er één geboren was was ik blij dat het niet 'onze' naam was.

@Mama van 2 kids Heftig zeg dat de eerste met 38 weken is overleden. Een nieuwe zwangerschap zal dan ook wel erg spannend worden weer, of heb je er nu wat meer vertrouwen in?

Wat betreft het hoogseizoen, ik zou er persoonlijk niet voor wachten. Zomer is toch ook hartstikke leuk? We wilden eigenlijk een kindje in het voorjaar, zeker niet in het najaar/winter, maar nu het voorjaar dus helaas niet gelukt is maar dat ik wel zwanger ben geweest maakt het me zelfs niet meer uit of het kindje in december komt, als we nog maar een kindje krijgen ;)

Deel Deze Pagina