Oooh Smile, gisteren helemaal over je laatste stukje heen gelezen... Fijn joh, dat alles goed is. Poemi, toch netjes van het zkh dat ze het beleid hebben aangepast. Nu hopen dat ze zich er ook aan houden. Banjabes, oh dan weet jij ook ongeveer wanneer je aan het oefenen mag. Ik heb volgens mij eind deze week mijn ei, want er begint nu al een zeurderig gevoel in mijn buik te komen. En dat wordt vaak erger de dagen erna, dus ben erg benieuwd. Heb hier trouwens nog ovulatietesten liggen, kan ik misschien wel weer gaan gebruiken.
Oh en gisteren hebben mijn man en ik niks meer gedaan.. Ik was niet lekker, en mijn man lag om 21.45 al in zijn stoel te slapen. Dus heb ik voorgesteld om maar naar bed te gaan, en niet om te seksen. We lagen dus lekker vroeg onder de wol, ook weleens lekker. Misschien kan ik vanavond weer een verleidingspoging wagen. Ik moet alleen gaan zingen van 20.00 tot 22.00, dus weet niet of ie dan nog wakker is hahaha.
Yes, een kloppend hartje en kindje mooi op schema! Nogsteeds geen precieze termijn want nieuw protocol zegt dat je daar inwendig een echo voor moet, en daar werd ik door nogal horkerige echoscopist (echt, eh, peopleskills???? ) mee overvallen en toen zei ik prompt 'liever op de buik'. Ik bedoel, dat had ik bij renske ook op die termijn en werd toen als prima betrouwbaar beschouwd Maar goed, het mat 'ongeveer' 2cm want dat ging ze ook niet heel precies meten omdat dat opeens uitwendig niet kon, maar dat is 8 weken dus prima voor wat ik dacht. Over 2 weken nog een keer. Vind ik geen probleem hoor
Patti Had er ff over heen gelezen, denk ik.. Maar jouw echo was gister dus ook goed? En over 2 weken al weer? Fijn hoor! Ben je nu al wat gerustgesteld? Evenstar Jaaaa! Goed zo! Bij mijn 2e echo (8,3 weken) was het volgens mij 1,91cm. Prima zou ik dus zeggen! En termijn berekenen ze toch tussen de 9 en 12 weken? Uitwendig of inwendig! Moet je nu nog een keer komen en dan dus inwendig? Is dat hun nieuwe protocol? Heb er nog niet van gehoord eigenlijk...
Nee, dan is het uitwendig, het moest nu eigenlijk inwendig maar mijn reactie op haar lompe mededeling dat dat 'moest' maakte dat zij dacht dat ik dat absoluut niet wilde. Tja. Als ze me nou EERST verteld had dat er een nieuw protocol was. Ik snap dat niet, je kan mijn dossier toch zien, je weet toch dat ik 2 jaar geleden voor het laatst zwanger was en dus niet weet dat dat nu nieuwe regels zijn? Het was echt een hork!
@Evenstar Super meid! Fijn dat alles goed is! Jij dus ook een negatieve ervaring in de zorg, vraag me wel eens af waarom mensen voor zo'n beroep kiezen als ze zo horkerig zijn @Jusi Anders moet je hem vanavond gewoon wakker maken. Trek een leuk setje aan en het moet wel lukken toch?
hoi, hoi, Evenstar: Fijn dat ook jij een goede echo had!! Heel vreemd dat het bij 8 weken ineens inwendig moet??? Ik heb er nog niet van gehoord vh nieuwe protocol... Bij mij is het pas 6 wk dus dan moet het wel inwendig anders zie je er nog niet veel van, maar met 8 wk is dat toch een ander verhaal... Gelukkig heb je snel weer een echo en heb je dan de termijnbepaling. Ong 2 cm is trouwens helemaal goed voor 8 wk hoor! Daydreamer: Ben wel een beetje rustiger, maar denk dat ik pas echt opgelucht ben als ik de eerste 12 weken goed doorkom... Denk dat je dat wel kan voorstellen. Ik vond het wel jammer dat het vruchtje niet heel duidelijk te zien was en dat geeft me dan weer wat twijfels.. maar ja dat zal wel normaal zijn bij 6 wk denk ik... Het hartje zagen we wel heel duidelijk knipperen dus dan moet het wel goed zijn hoop ik. Tot nu toe dan.. Afwachten maar weer!!! Veel liefs, patti
@Evenstar yeah wat fijn een goede echo! Raar van het nieuwe protocol. Wel fijn dat je nu nog een keertje mag. Hoe is het gegaan met je promoveren dat was toch ook gisteren? @Patti kan me voorstellen dat het voor jullie nog even een spannende tijd is. Maar niet onzeker worden hoor je hebt een mooie echo gehad en nog maar 1,5 week en je mag weer! Dan kun je vast veel meer zien. @Daydreamer lief van je dat je even kwam kijken hoe het was @Jusi spannende tijd dus weer voor jullie. Heb je al vaker ovutesten gebruikt (sorry weet echt niet meer wie wat hefet gedaan) anders zou ik het zeker doen ik dacht namelijk ook altijd mijn ei te voelen maar bleek er ruim 1 week naast te zitten dankzij de ovutesten Over nare ervaringen trouwens met echo's. Bij de 12 weken echo hadden we echt een super onaardige vrouw die niks vertelde tijdens de echo en alleen maar kortaf deed. Ik moest ook mijn broek helemaal tot mijn knieen doen terwijl bij alle andere echo's heb ik dat nooit hoeven doen en hoe ze dat ook even zei. Terwijl ze zelf ook zwanger was (nou ja misschien was dit wel de oorzaak) Gelukkig weet ik zelf ene beetje waar ik op moet letten maar bah wat een onaardig mens. Zelfs mijn man die nooit op dat soort dingen let zei meteen wat een walgelijk mens. EIgenlijk had ik er wat van willen zeggen maar ja de echo is zelf is zo leuk en je bent zo blij dat alles goed is dat je pas achteraf bedenkt hoe raar ze was Toen ik een afspraak maakte voor de 20 weken echo heb ik speciaal gevraagd bij wie en aangegevn dat ik niet bij dezelfde wou. Ik kon uit de reactie opmerken dat dat wel vaker voorkom.
Het nieuwe protocol is gewoon van die praktijk - ze zitten bij het universitair ziekenhuis hier en ik denk dat ze daarom vaker 'meeveranderen' met wat er in het vak aan nieuwe inzichten komt. Mij werd verteld dat je met 8 weken uitwendig eigenlijk niet een goed genoeg beeld kan krijgen om precies de termijn te bepalen. Het is niet erg. In mijn geval mat ze 2 cm voor het kindje, dat is precies wat ik had gedacht Maar goed, die vrouw was niet echt aardig. Wat stom is, want juist met de eerste echo weet je toch dat iemand dat spannend vindt?? Mijn promotie is pas maandag. Ik zal blij zijn als het allemaal achter de rug is... ik zie er niet echt naar uit met zo'n misselijk lijf Hier even een fotootje nog:
@Evenstar mooie echo. Oh dat je promotie dezelfde dag was. Nog even doorbikkelen dan tot maandag sterkte! @Tanya hoe gaat het nu? Is het bloeden nog erger geworden? Of ga je toch een testje doen?
Poemie, Patti en Evenstar Wat heeeeerlijk dat jullie allemaal een goede echo hebben gehad. Altijd weer een fijne bevestiging! Jammer van die hork van een echoscopist zeg....Mijn beste vriendin heeft ook zo'n rare, ongeduldige echoscopist meegemaakt tijdens haar zwangerschap. Ik snap dat echt niet....Dat je uberhaupt zo lomp kunt zijn, maar dan ook nog eens in een functie waarin je voortdurend met mensen te maken hebt die in een heeeeeel spannende fase van hun leven zitten... Eh, misschien maar iets anders zoeken als je daar niet goed mee om kunt gaan...? Poemie heel fijn dat jouw klacht serieus is genomen. Terecht ook! Jusi Spannend weer de komende dagen! Ik hoop dat je deze maand goed kunt benutten. Fingers crossed! Nog bedankt voor alle lieve berichtjes n.a.v. mijn laatste menstruatie. Ik was er niet heel verdrietig onder hoor. Baalde uiteraard wel een beetje, maar ik ben er inmiddels aan gewend. Sowieso had ik geen lekkere maand gehad; na de blaasontsteking en antibiotica ging ik er al vanuit dat het niet was gelukt. Ik ben nu echter heeeeerlijk van mijn menstruatie af en ga geduldig deze nieuwe ronde in. We zullen zien wat de maand november brengt!
@ Smile, patti en evenstar: Fijn dat jullie allemaal een mooie echo hebben gehad zeg! Wij zijn vandaag op controle geweest en de vk kon zo snel het Doppler (?) apparaat niet vinden om naar het hartje te luisteren. Zegt ze tegen me: "Zo hee, heb jij even geluk dan doen we het even met het echo-apparaat." Een minuut daarna ziet ze ineens het Doppler-ding wel liggen. Maarre...toch een echo gehad want ze was de gel aan het pakken Oke, geen fotootje meegekregen, maar we hebben de frummel wel weer even gezien en het hartje weer duidelijk gehoord! Verder voel ik me behoorlijk kut (tja...naar woord, maar het is zo). Ik ben behoorlijk moe en slaap 's nachts haast niet. Onze dochter kan sinds een week staan en wil dit ook iedere minuut uitproberen, ze kruipt ook nog eens heel de kamer rond en ze krijgt last van verlatingsangst (tenminste ik denk dat dat het is). Ze is nu haast 9 maanden en heeft al die tijd supergoed geslapen 's nachts. 3 Nachten geleden begon ze met slecht inslapen (gillen, krijsen) maar kreeg ik haar na een half uurtje wel stil en sliep ze goed, de nacht daarna hetzelfde, maar afgelopen nacht is ze haast heel de nacht wakker geweest. Het is jammeren en huilen en als we bij haar zijn is ze gelijk stil. Het moment dat we weglopen begint ze weer.... Ik vind het zo sneu voor haar (en voor ons ) Mijn vriend is van 8 uur 's ochtends tot 7 uur/half acht 's avonds weg (werk) en ik haal onze dochter 's ochtends uit bed en leg haar er nu 's avonds ook alleen in. 5 Dagen in de week zorg ik dus de hele dag voor haar. En ik vind het eerlijk gezegd best wel zwaar. Ik kom nergens aan toe en voel me steeds zieliger worden. Beslissingen mbt voeding, slaapjes en al dat soort dingen komen op mij neer omdat ik nu eenmaal de hele dag met haar bezig ben en daardoor ook zie wat er mis gaat of goed gaat... Natuurlijk geniet ik er ook van, het is super om te zien wat een meisje ze al is en ze is ook helemaal niet vervelend ofzo. Maar ik ben zo moe.... Morgen ga ik met een vriendin een dagje weg (nog voor mijn verjaardag) en mijn vriend is thuis om voor onze dochter te zorgen. Ik heb er zin in, maar zou liever heel de dag op mijn bed gaan liggen En dan zie ik nu dus overal beren. Hoe moet dat als de nieuwe frummel er is? Als ik het nu al zwaar vind, hoe zal ik mij dan voelen? Gatver zeg...vind mezelf zo een zwakkeling. Heb het al aangekaart bij mijn vriend, maar (en dit zullen de hormonen wel zijn) voel me helemaal niet serieus genomen. In januari gaat ie kijken of ie wat meer thuis kan gaan werken, hij krijgt dan een wat andere functie waarbij hij ook nog eens heel veel in het buitenland zal zijn. Ter compensatie zal hij dan meer thuis gaan werken. Ik schiet er van in de stress. Januari? Man, dat duurt nog zoooooo lang! Pfffff...lucht wel even op om het hier neer te zetten. Tja, misschien dat ik de dingen morgen weer anders zie, ik hoop het
@Tanya Gaan we zeker doen! @Evenstar Wat een mooie echo! Je ziet echt al een heel kindje gewoon. @Lonit Hopelijk brengt november jullie een kleine beeb @Gaia Leuk dat jullie onverwacht de beeb weer hebben gezien Wel vervelend dat je dochtetje net nu slecht gaat slapen, terwijl je al zo moe bent. En als de tweede beeb er is is je dochtertje al weer een stuk groter, je bent nu ook moe door de zwangerschap en misschien wat last van hormonen, dat zal dan hopelijk ook wat minder zijn. Het zal echt wel wennen zijn in het begin, maar het gaat vast wel helemaal goed komen!
Gaiagaia, kan je niet samen slapen? Je wordt een stuk minder wakker als je gewoon kan troosten als je kindje al naast je ligt. Renske heeft maar korte tijd doorgeslapen, is daar helaas ook weer mee opgehouden... maar ik heb dat nooit als erg vermoeiend ervaren omdat ze gewoon naast me ligt.