We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Nee, het is niet erger geworden. Het heeft niet veel voorgesteld deze keer en het is alweer bijna over. Maar ja, dat wil niet zeggen dat het ook gelukt is. het kan net zo goed zijn dat al die signalen nergens toe leiden..... dat is al eerder gebleken. Maar volgende week of zo waag ik er eens een testje aan, als die signalen aanhouden.;)

2. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    @evenstar: Laat jij haar bij jullie in bed slapen? Of heb je een ander bed waar je samen in kan slapen?
    Ik vind het zo vervelend voor mijn vriend dat hij dan ook veel wakker is.
    Twee die niet slapen is nog altijd beter dan drie die niet slapen denk ik dan :)
    Ik probeer het nu op haar eigen kamertje op te lossen, omdat ik hoop dat het maar voor korte duur is en niet wil dat ze er aan went om in ons bed te slapen...
    Tja, is nog maar te bezien of dat lukt, want ik vind het zo naar dat ze zo huilt en wil toch elke keer bij haar zijn dan.
    Nu lopen vandaag de snottenbellen uit haar neus en zit ze constant met speelgoed over haar tandvlees te wrijven (ze heeft nog geen tandjes), dus ik hoop maar dat als ze van die verkoudheid af is, het slapen ook weer beter gaat. En misschien zit er dan ook wel ineens een tandje.
    Neusspray en tandvlees smeerseltje (ben even de naam kwijt) heb ik in huis, dus dat kan ik ook nog proberen vanavond.
    Moeilijk hoor...kon ze maar zeggen wat er is he? ;)

3. smile17

smile17 Niet meer actief

@Lonit thanks voor de felicitatie!

@Gaiagaia mijn dochtertje had ook bij 9 maanden een "sprong" en hierdoor niet slapen en verlatingsangst. Was echt even een drama denk zo'n 1,5 week. In het begin nam ik er ook wel bij ons in bed maar dan gaat ze gewoon niet slapen en blijft ze spelen. Maar ze werd wel rustig en na een half uurtje legden we haar in eigen bedje en ging ze slapen. Na 1,5 week ging ze weer gewoon in eigen bedje slapen.
    Hopelijk is het bij jullie ook een fase en is hij snel over. En tja door de zwangerschap ben je al snel moe en dan ook nog eens de nacht niet goed slapen.
    Wel fijn dat je nog een extra echo hebt gehad. Misschien volgende keer de doppler stiekem verstopen ;)

@Tanya okay blijft dus spannend. Wel heel vervelend hoor dat bij jouw een ongi dus eigenlijk niks zegt en je dus lang in twijfel moet zitten.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Evenstar, wat een stom mens zeg!
    En ook lekker lomp dat ze pas later zegt dat het een nieuw protocol is.

Poemi, gisteren ook al niet gelukt. :(:)
    Maar was een andere reden, iets te privé om hier neer te gooien.. ;)

Smile, ja ik heb die ovu-testen gebruikt vóór ik zwanger was van Kenji. Moet zelfs even de gebruiksaanwijzing lezen, want weet echt niet meer precies hoe het werkt. ;)

Lonit, hee meid, ik miste je al! Voel me zo lonely tussen al die zwangeren. :p
    We gaan ervoor deze maand he! :D

GaiaGaia, poeh meid, dat klinkt of je er helemaal doorheen zit...
    Ik zal maar niet beginnen over Kenji's slechte nachten dan, want die periode heeft ook echt lang geduurd..
    Hier was de oorzaak entiteiten..

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling

Dat klinkt als tandjesleed, en dat is echt heel naar voor de kindjes. Wij hebben altijd samen geslapen, zijn niet anders gewend :) Maar mijn dochter begint de nacht nu wel in haar eigen kamer, ik kan bij haar in bed en voed haar in slaap. Als ze wakker wordt neem ik haar bij ons in bed. Kinderen die als ze klein zijn bij de ouders slapen gaan er vanzelf ook aan toe zijn om apart te slapen. Ik ben eigenlijk nooit echt bang geworden voor het wen-aspect, maar ja, ik wil ook graag samen slapen omdat ik er van overtuigd ben dat het goed is (dieren slapen ook samen met hun jongen, het voelt natuurlijk, zeg maar ;)). Dat is uiteraard een keuze (die lang niet iedereen maakt :))

Wij hebben nu kiezen, maar niks was erger dan de eerste tandjes en later de eerste kiezen. Dat heeft ons ook wel slechtere nachten gegeven, maar ik vond (de borst en) samen slapen altijd echt een uitkomst daarom :D

6. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    @evenstar: ik vind het moeilijk om een keuze te maken wb het slapen in ons bed (ik kan niet bij haar in bed). Mijn hart zegt ja, maar mijn ratio zegt nee. Ik vind het een behoorlijke inbreuk op de intimiteit tussen mijn vriend en mij, dat is de voornaamste reden. Niet alleen op seksueel vlak hoor, maar wij liggen 's nachts ook nog vaak te praten over onze dag.
    Vanavond bracht ik haar naar bed en ze leek heel moe. Ik doe het hele ritueel (weltrusten zeggen tegen de knuffels, de lamp, het koekie monster schilderij, lees met haar samen het geeikte boekje en zeg haar dan weltrusten) en ik wil weglopen en gelijk huilen!
    Ik voelde gewoon dat ze heel moe was, heb toch alle lichten uitgedaan, ben op ons eigen bed gaan zitten en ben heel goed naar haar huiltje gaan luisteren.
    Vond ik moeilijk want mijn hart schreeuwde om bij haar te gaan zitten, maargoed.
    Al na een minuut werd het minder heftig, steeds langere tussenpozen stil en uiteindelijk werd het een huiltje van: 'ik huil wel, maar eigenlijk slaap ik al'
    Na 10 minuten was ze stil (heb het getimed).
    Ik ben nog even blijven zitten, dacht dat ze sliep en liep toen de trap af. Hup daar ging ze weer.
    Toen via de babyfoon een slaapliedje laten spelen en ze werd gelijk weer rustig.
    Daarna sliep ze goed, dacht ik, maar ze heeft toch weer 10 minuten gehuild (wat na weer een slaapliedje weer over ging) en wordt nu dus met tussenpozen van een uur elke keer wakker om een paar huiltjes te laten horen om dan weer in slaap te vallen.

Ik ben nogal van het analyseren, wil heel goed weten hoe iets inelkaar zit, dus vandaar dat ik er zo mee bezig ben. Mijn vriend was vanavond ook heel laat thuis, dus kon ik het doen zoals ik wilde en mezelf even heel streng toespreken niet gelijk naar haar toe te vliegen.
    Ik wilde gewoon weten of er niet naar toe gaan (gisteren zijn we wel elke keer naar haar toe gegaan) een ander effect zou hebben.
    Het lijkt erop dat ze op deze manier sneller weer gaat slapen...
    Wel moeilijk want mijn hart schreeuwt erom haar lekker tegen me aan te houden!

Het is ook allemaal nieuw voor ons omdat ze al 7 maanden het klokje rondslaapt en eigenlijk nooit problemen heeft gehad met slapen.

Ik realiseer mij nu ook goed dat we toch hebben geboft met al die nachtrust de afgelopen maanden :) (en waarschijnlijk nog steeds boffen omdat ze wel gaat slapen).

Lang verhaal weer....

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Gaiagaia: Jeetje meid. Wat heftig dan he? onze dochter slaapt ook altijd heel snel en heel makkelijk. Die plotselinge verandering herkende ik hier ook als ze tandjes kreeg. dan sliep ze twee weken echt super slecht. Raar, maar dat is ineens erg vermoeiend als je kind normaal super slaapt. Ik zei dat alleen nooit tegen moeders die echt slaapproblemen hadden met hun kinderen:)! Hierna zakte het weer weg en sliep ze weer vrolijk in haar oude patroon verder. Geef het even, misschien is het over een week weer weg. En je doet het goed hoor. Ik heb mijn dochter ook nog nooit tussenin gelegd. Als dat echt je keus is, dan kies je daar niet voor niks voor en mag je hier best achter blijven staan! Hoop voor jullie dat dit een heel tijdelijk iets is.

8. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, hoi,

Gaiagaia, Idd erg moeilijk als je kindje ineens niet meer lekker doorslaapt. Hopelijk is het een tandje of de verkoudheid, waardoor ze niet meer doorslaapt en is het van tijdelijke aard. Ook wij hebben onze dochter in het verleden niet snel tussenin gelegd. Alleen als ze echt heel ziek waS, maar dat was dan maar voor een paar nachten. Misschien is het wel een idee om tijdelijk een matras voor jezelf naast haar bed te leggen. Dan lig je zelf tenminste wel goed. Desnoods kun je naast haar slapen met dekbed en al.. Misschien een optie? Wij gingen meestal naast haar liggen en als dan sliep dan gingen we zachtjes weg. Veel sterkte!

Liefs, Patti

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    GaiaGaia, erg herkenbaar hoor, dat slechte slapen ineens.
    Kenji had dat toen ie nog net geen jaar was. Mijn man kon er toen nog niet mee omgaan, dus moest ie ook persé mij hebben als ie zo huilde. Ik heb ook vanalles geprobeerd, maar hier bleken geesten de oorzaak. Kenji schijnt meer te kunnen zien als wij.
    Er is hier een man geweest die vanalles heeft gedaan, en sindsdien slaapt ie echt veel beter!
    Die periode heeft ongeveer een jaar geduurd, met korte periodes dat ie wél goed sliep.

En wat Patti zegt hebben wij ook gedaan.
    Of misschien een campingbedje bij jullie op de kamer?
    Ook al iets wat wij gedaan hebben. ;)

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @evenstar: Wow, mooie echo hoor. Die foto is al echt super duidelijk. Spannend hoor!

@gaiagaia: Gaat het slapen alweer wat beter? Hoop het wel voor jullie.

@hier: Zit ik mezelf weer gek te maken? Whaaa, mijn borsten doen zo'n pijn. Ben onrustig. Kan moeilijk in slaap komen en wordt dus weer 's nachts wakker (zie tijd). Ik lijk sterker te ruiken en heb echt geen trek in bepaald eten. Hmmmm, tja ik weet het niet hoor. Misschien houdt toch mijn lijf me weer voor de gek. Woensdag testen. Spannend!

Vandaag komt sinterklaas aan. Gaan jullie nog kijken? Ga toch maar weer mijn bedje proberen op te zoeken. Trusten (hoop ik);)!

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Banjabes, en heb je nog kunnen slapen?
    Irritant is dat he, dat je lijf zoveel signalen uitzendt, maar dat je niet weet of het klopt. ;)
    Ik hoop in ieder geval héél erg dat je lijf je niet voor de gek houdt!
    Wanneer moet je ongesteld worden?

En ja, hier wordt Sinterklaas gekeken hoor.
    Door mijn man althans. :D
    Kenji geeft helemaal niks om televisie kijken om, dus verwacht niet dat ie nu ineens wel heel geboeid kan gaan zitten kijken.

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie oppeppende berichten!
    Vannacht ging het al weer beter. Het inslapen was (volgens mijn vriend, want ik was weg) wel weer even een probleempje, maar de rest van de nacht is ze maar een paar keer wakker geweest en viel eigenlijk gelijk weer in slaap.

Ze is nog wel snotverkouden, ik nu ook, en een beetje hangerig maar is verder gewoon de vrolijke meid als anders. Pfff...ik ga nog niet juichen, maar ik hoop dat het de komende nachten weer wat beter gaat :)

@Jusi: Oef...geesten. Hmm, ik weet niet zo goed wat ik daar over moet denken, maar weet wel dat het mij behoorlijk eng lijkt als je het idee hebt dat dat het is. Ik denk sowieso dat die kleintjes een wat andere realiteit hebben dan wij. Onze dochter kan ook lachen naar hoeken in de kamer waarvan ik dan denk: "Wat is daar nu zo grappig? Het is gewoon een hoek, niets bijzonders.":)

@Banjabes: Oh! Ik hoop met je mee! Dat het maar snel woensdag is :D

Sinterklaas!:$ Helemaal vergeten. He, jammer...

Gisteren ben ik met een vriendin een aantal kringloopwinkels afgeweest, gewoon voor de lol, en heb toch een paar leuke dingen gescoord!
    Een ontzettend kitscherig kerststalletje :))), kerstballen, boekjes voor onze dochter, twee super goede boeken voor mezelf en, totaal tegen mijn principes in, zelfs wat kleertjes voor onze dochter (tja, ben redelijk decadent als het aankomt op tweedehands kleding voor onze dochter :))
    Daarna heerlijk uit eten geweest en lekker zitten kletsen! So, dat had ik echt effe nodig hoor, ben weer helemaal bijgetankt :)

13. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @gaiagaia: Oh meid, wat fijn dat je ffies een beetje bijgetankt bent. Heerlijk zo'n snuffeldagje hoor. Zo kom je soms de leukste dingen tegen. Woensdag de eerste test inderdaad. Ben heel benieuwd. misschien is het dan sowieso nog veel te vroeg en moet ik nog een week wachten. Weet echt totaal niet wat ik van deze cyclus moet verwachten.

@sinterklaas: We zijn vandaag naar sinterklaas geweest bij ons in het dorp. Hij kwam echt door de winkelstraat heen en ineens stond hij naast ons en wilde hij met Zoey op de foto. Nou, ze vond het helemaal niets. Ze vindt het echt doodeng allemaal. Ach arm meisje. We hebben nog naar twee pieten gewezen en daarna zijn we weer weg gegaan. Thuis een pietenpakje aangedaan en dat is dan weer helemaal leuk en ook een schoen zetten is tof, maar het echte werk is voor haar toch echte rete spannend.

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Nou meiden,

Alweer een dikke vette teleurstelling hier. Na een cyclus van 28:( dagen ben ik gister ineens ongesteld geworden. Begrijp er nu helemaal niets meer van. Na de mk was het 32,31 en 40 en nu dus ineens 28 dagen. Ik vind het heel jammer en baal ook als een stekker. Alles klopte weer: mijn borsten, de jeuk aan mijn lichaam de laatste dagen, anders ruiken, rare trek, raar slaapgedrag (wakker liggen) en zelfs een verhoogde temp. Ik weet het ook niet meer. Gister dacht ik eerst nog dat het misschien wel een innestelingsbloeding zou zijn, maar vandaag bloedt het super veel.

15. smile17

smile17 Niet meer actief

@Banjabes he bah toch ongi geworden. Echt zo irritant die signalen die je lichaam kan geven.

@Gaiagaia en hoe gaat het slapen nu? Hopelijk weer goede nachten.

Sinterklaas wel wat van gekeken. As zaterdag komt de goede man bij ons aan dus daar gaan we naar toe ben benieuwd of ze het wat vind

16. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    @Banjabes Wat ontzettend balen meid! :( Zeker als je lichaam al die signalen afgeeft. Gebruik je trouwens iets van ovu-testen o.i.d.? Zodat je weet wanneer je ei is geweest. Je cyclus wisselt nogal zo te lezen.

@Gaia Fijn dat het slapen al weer wat beter gaat. Als onze kleine weer eens een slecht nacht heeft, en dat heeft ie regelmatig ;), merk ik ook aan mezelf dat ik een stuk minder positief ben over alles. Heeft echt wel heel veel invloed.

@Jusi Wat apart van die geesten. Gelukkig heeft die man in ieder geval geholpen en slaapt ie weer stukken beter.

@Evenstar Hoe gaat het met jou? Had jij niet je promotie deze week? Veel succes in ieder geval dan!

Ik had nog een mail gestuurd naar Wereldkind. Daar kan je zelf echo's laten maken. Had gevraagd of ze dat ook al met 7 weken doen, en dat kan dus! Ze hadden volgende week maandag/donderdag (mijn vrije dagen) ook nog plek dus moet nu gaan bellen voor een afspraak. Kan alleen tussen 09.00-13.00 dus was net te laat ;) Had het ziekenhuis ook nog gebeld, want dat vocht dat ze hadden gezien op de echo zit met toch niet helemaal lekker maar het zou vanzelf weg moeten gaan, en als ik er niet al teveel last van heb kan het ook geen kwaad.

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Evenstar Fijn dat de echo goed was!! Geniet ervan!
    Vandaag dé dag??? Hoe is het gegaan?

Banjabes Hè, wat kl*te toch!!
    Wel een mooie cycluslengte deze keer, maar ja, liever geen cyclus de komende 9 maanden..
    Wat was je cyclus voor de miskraam, meid?

Sinterklaas Wij hebben het opgenomen, want had Levi op tijd naar bed gedaan, hier kwam om 14.00u de Sint aan zaterdag. Hij was helemaal onder de indruk. Voornamelijk van de drukte, gezellig muziek en veel kindjes. Hij heeft wel gezwaaid naar Sinterklaas en z'n pieten, maar.. Zo boeiend vond hij hen nou ook weer niet. En als er een piet langs kwam die 'm pepernoten aanbood, zei hij steeds nee. Hihi! Goed opgevoed.. Geen snoepjes van vreemden aan pakken! ;)

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    GaiaGaia, ja ik vond het ook maar een eng idee hoor, dat Kenji geesten kan zien.
    En fijn is dat he, effe bijtanken. :)

Banjabes, aah wat sneu voor Zoey, dat ze zwarte piet niet leuk vond. :(
    En jeetje meid, ik kan me je teleurstelling heel goed voorstellen.
    En dan zit je cyclus ook niet echt mee, als het iedere maand anders is. Ovulatietesten al geprobeerd?

Poemi, volgens mij heb ik iets gemist.. Vocht op de echo?

Daydreamer, haha wat grappig, dat Levi die pepernoten niet aanpakte. :D

19. smile17

smile17 Niet meer actief

@Evenstar en hoe was je promotie?

@Jusi en heb je je ei al gespot met de ovutesten?

@poemi fijn dan heb je dus as maandag of volgende week donderdag weer een echo en kun je als het is al een stuk meer zien.

@Daydreamer haha die Levi die geen pepernoten aanpakte zal die pieten niet vaak overkomen.

MOrgen mag ik weer naar de vk dus hopelijk even hartje luisteren heb er al helemaal zin in.
    Het weekend hebben we mijn familie op de hoogte gebracht van ons nieuwe wondertje en iedereen was superenthousiast. En as weekend is mijn schoonfamilie aan de beurt (precies goede timing met verjaardagen) hopelijk zien ze niet al mijn buikje voor ze het vertellen. Al was het mijn familie niet opgevallen.

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Dank jullie wel voor de lieve reacties meiden. Mijn cyclus was voor de mk normaal. Alleen lijkt het erop dat die mk alles in de war heeft gegooid. We gaan het tot oud en neiuw op de gok proberen. Hierna gaan we ovu testen proberen, want dit schiet anders ook niet op zo.

Deel Deze Pagina