Hallo meisjes, hoe was jullie weekend? Hier een overspannen kleuter want sinterklaas komt bijna. Naar de film sinterklaas en het raadsel van 5 december. Film kreeg slechte kritieken, en natuurlijk is ie flauw, maar je moet er ook bij bedenken dat ie bedoeld is voor kinderen in de leeftijd dat ze in sinterklaas geloven, dus.... zoonlief vond het prachtig en vooral de ontmoeting achteraf met de pieten en de boeven uit de film.... eerst had ie er geen zin in, maar toen hij bijna buiten was toch nog ff handje geven.... en samen op de foto. Erg leuk....
Aaaaaah Jusi, wat een geweldig nieuws meid!! Jippie! Op een goede en voorspoedige zwangerschap. En gelukkig is 15 december niet meer heel ver weg (hoewel ik weet dat het voor je gevoel misschien veel te lang duurt).
Haai haai! Gisteren een waanzinnige echo gehad Echt al een heel kindje, danste rond, zwaaide naar ons... zo lief! Alles was al te zien, de vk was zelfs al vrij zeker van het geslacht Tot 20 weken houden we wijselijk onze mond Want het is wel heul vroeg. Maar goed, alles zag er picobello uit, ze hebben zelfs al de vlinderstructuur in de hersenen gezien en dat de schedel dicht lijkt te zijn (toch belangrijk, maar normaal zouden wij dit pas met 20 weken zien). Fotootje volgt nog, mijn man is weg en ik zit dus even alleen met de drukte. Oh, en was een dagje verder volgens hun berekening, maar ik had het vrij goed met mijn datum - wordt nu dus 15 juni, ben 11w5d.
Evenstar Kwam ff spieken voor jou. Een goede echo!!! Jaaaa!!! Oooh.. Nu echt genieten, zeg! Hadden jullie het familie/vrienden/collega's al verteld? Of gaan jullie dat nu doen? Oh, en het geslacht?! Nu al??? Via die 'nub-theorie', ofzo? Haha! Grappig zeg! Nou meid, gefeliciteerd! En hier.. Ik voel me echt weer fit en energiek! Heerlijk! Af en toe 's ochtends vroeg nog ff kokhalzen, maar.. Mag geen naam meer hebben. En af en toe dacht ik de baby al te voelen, net voor de 12e week een keer, rond de 13 weken, paar dagen later weer en na een paar dagen nog een keer.. Maar: was dit niet enorm vroeg?! Ik denk dat ik het toch echt gevoeld heb, voel het nu al ruim een week elke dag! De hele dag door! Plop plop plop! Ahhh... Ik vind het zo heeeeeeerlijk!!! Tegelijkertijd.. Beetje met mijn hoofd bij vrienden van ons. (hoe dubbel!!!) Zij hebben ook een zoontje, 4 maand jonger dan Levi, en donderdag te horen gekregen tijdens een echo met 9 weken dat hun 2e kindje niet groter is geworden dan 6,5 week. Sinds gister heeft ze ook krampen en wat bloedverlies... Dus ja, waarschijnlijk echt geen kans meer. Ik weet precies wat ze doormaakt. Zo oneerlijk voor ze! Wekenlang kijk je naar de echo uit en dan: Bam! Weg roze wolk! Je wordt er keihard vanaf geknikkerd.. En in plaats van trotse opa's en oma's leuk nieuws te vertellen, vertel je dit... Ik hoop voor haar dat het doorzet en dat ze 'verder' kan.
Evenstar, geweldig meid, zo'n goede echo. En dan heeft ze wel heel erg snel het geslacht gezien hoor, jeetje, wist niet eens dat zo vroeg al mogelijk was! Daydreamer, fijn dat je je weer goed voelt. Is toch fijner om fit zwanger te zijn dan zo ziek te zijn toch? En wat leuk dat je de baby al zo goed voelt bewegen. En wat zielig voor je vrienden. Ik weet ook precíes hoe ze zich voelen. Lief dat je zo met ze meeleeft.. Dit is trouwens wel een belangrijke reden voor mij om het mijn (schoon)ouders dit weekend al te vertellen: Dat áls het misgaat ik bij ze terecht kan, ipv dat ze zich rotschrikken als ik bel met het nieuws dat ik een mk heb. Verder voel ik me wel goed, op het vele poepen na. Hierbij een link naar mijn topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/eerste-symptomen/319255-veel-poepen.html
Hier ook vrienden die een miskraam hebben. Echt klote, ze vertelde het gisteren. Missed abortion, vruchtje al voor de 6 weken overleden Dat geeft wel een schaduw he, je leeft onwijs mee en ik voel me nog schuldig dat het hier allemaal goed gaat ook. Het is natuurlijk niet zeker he, het geslacht. We mochten nog geen kleertjes kopen van de echoscopiste. Ik had een superleuk mens dit keer, ga kijken of ik de 20 weken echo ook bij haar kan hebben. Kan ze meteen zien of ze gelijk had. Fijn dat de misselijkheid bijna over is, DD, ik heb hier ook goede hoop dat het op zijn retour is! Het is iig weer beter dan een week geleden Ik heb gisteren ook een fladdertje/plopje gevoeld, het kwam me ZO bekend voor van mijn dochter maar vroeeeg? Maar mijn moeder heeft mijn zus ook al met 12 weken gevoeld, en mij met 15. Ik had met mijn dochter dit eerste gevoel met 15 weken ook. Ben benieuwd. Als ik zag hoe druk het kindje bewoog op de echo kan het misschien best wezen, en dit keer ligt de placenta helemaal bovenin.... vorige keer aan voorwand maar desondanks heel vroeg gevoeld. Ze vertelden mij dat dat is omdat ik geen vet heb op mijn buik. (dat is zo. Ik heb mijn weinige vet allemaal op mijn dijen zitten).
Ach ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit..... wie weet.... maar ik heb nergens last van deze maand, dus zal het wel niet raak zijn.... we wachten fijn af!!
Wow evenstar, wat heerlijk zo'n mooie echo! Super meid! Haha, het geslacht! Ben benieuwd of het ook blijkt te kloppen. Wel grappig dat ze er een uitspraak over doet. @daydreamer: Wat bijzonder die plopjes. Heerlijk gevoel is het toch. Fijn dat je jezelf ook iets beter begint te voelen. En wat naar is het toch voor die vrienden van je. Weet er hier ook jammer genoeg alles van. Echt een rotsituatie. @hier: Wat een heerlijke klas heb ik toch. De kleuters zijn super rustig en lief ondanks de spanning voor de man met de mijter. Ben zo trots op ze.
Evenstar, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Toch weer die eerste spannende periode met een goede uitslag doorlopen. Wat grappig van het geslacht! Ben ook heel benieuwd of het klopt! Wat bijzonder trouwens dat jullie al zo snel beweging voelen. Ik heb weleens gehoord dat dit inderdaad vaker voorkomt bij een tweede zwangerschap. Bij mijn dochtertje voelde ik pas met 19 weken en 4 dagen iets. Kwam ook doordat de placenta aan de voorkant lag. Momenteel wacht ik de laatste daagjes af. Ga er vanuit dat ik weer ongesteld word, want kon het weer niet laten en heb gisterochtend een testje gedaan...negatief. Gek hoor, deze maand voelde 'anders'. O.a. vanwege die droom die ik heb grhad, maar ook fysiek. Mijn huid is heel gaaf ineens en ik heb nergens last van: geen afscheiding, geen humeur, niet de onbedwingbare trek die ik gewoonlijk rond deze tijd heb...Nou ja, ik heb natuurlijk wat vroeg getest dus er is nog niets uitgesloten
Even laten weten hoor! Net terug van de vk, echo gehad voor de geslachtsbepaling *tromgeroffel* Een meisje!! Alles ziet er prima uit, placenta ligt aan de voorkant vandaar dat ik de frummel wel af en toe voel, maar nog niet zo goed (bij onze dochter al heel goed vanaf 14,5 week, dus maakte mij een beetje zorgen). Maarre een meisje dus! Kan ik de kleertjes eens goed gaan uitzoeken, want daar had ik nog even mee gewacht aangezien we wel heel veel roze hebben. Komt nu allemaal weer van pas Jeetje, wat konden we het allemaal weer goed zien zeg, mijn baarmoeder komt al haast tot aan mijn navel, dus de buik groeit ook goed. Ik zal later nog wel een foto plaatsen, want we gaan vanmiddag met schoonfamilie Sinterklaas vieren en ik wil nog even snel mijn haar verven Oh en evenstar: Fijn dat je ook een super echo had! Enne...ik snap dat jij nog steeds worstelt met je gewicht, maar een buikje op jouw termijn is helemaal rechtvaardig hoor (maargoed, dat weet je zelf ook wel, rationeel gedacht)!
Wat leuk nog een meisje!! En handig met de kleertjes... Wij hebben al wel een 'inschatting' van het geslacht gehad (kan je nagaan, met 11 weken, ze kon het gewoon erg goed zien zei ze maar natuurlijk nog geen garanties). Nog even geheim natuurlijk, en we mochten ook nog nergens vanuit gaan. De 11 weken echo was echt mooi trouwens Spannend Lonit... weet je al meer!?
Lonit, balen dat de test negatief was. Tenminste... je hoopt toch iedere maand dat het raak is, en zo te lezen had je toch goede hoop. Ik hoop dat je over een paar dagen toch een positieve test in handen mag hebben. GaiaGaia, gefeliciteerd met jullie 2e meisje! Super leuk joh! Vrijdagavond vierden wij Sinterklaas bij schoonouders, en toen hebben mijn man en ik verteld dat ik zwanger ben. En gisteren vierden we Sinterklaas bij mijn ouders. Mijn zusje en zwager kwamen binnen, ze gingen zitten, en mijn zusje haalde meteen 2 pakjes tevoorschijn. En toen had ik al zoiets van.. hmmm.. nú al kado's?? Dat doen we toch pas als Kenji op bed ligt. Anyway, mijn moeder pakte die van haar uit, en begon al meteen te gillen en toen zag ik wat er in mijn pakje zat: Een rompertje!! Mijn zusje is gewoon óók zwanger, zó leuk! Ze is net een week verder als ik, dus kunnen we gezellig samen zwanger zijn. En het grappige is, dat we ook nog eens op dezelfde dag een echo hebben!! Verder willen we het nog niemand vertellen, vandaar dat ik het hier even kwijt moest.
Jusi, wat fantastisch dat je zus gewoon ook zwanger is!! En ook nog eens zo dicht bij elkaar zitten qua termijn. Héél bijzonder. Dubbel gefeliciteerd! GaiaGaia, wat leuk, een meisje!! Wat gaat het ook hard allemaal, je zit alweer bijna op de helft! Hier helaas ongesteld geworden. Gistermiddag kwam het opzetten. Ik ga dus weer door naar de volgende ronde. Hopelijk brengen de kerstdagen wat meer geluk. We blijven positief
Meh, wel jammer zeg Jullie wachten al zo lang... maar ja, de vele septemberverjaardagen wijzen erop dat de kerstdagen heel vruchtbaar zijn Leuk Jusi, samen met je zus... daar hoop ik ook op, maar zij is er nog niet echt aan toe. Ik bedoel dat onze eventuele derde (ja ja ) misschien samen zou kunnen gaan met haar eerste. Ze heeft wel een leuke vriend, en ook plannen, maar ze wonen nog niet samen oid. Pfff veel te doen vandaag, dochtertje is heel het weekend ziek geweest (hoge koorts, maar verder gelukkig geen dingen als spugen ofzo, maar ze was gisteren echt heel belabberd...). Mijn man is met haar thuisgebleven en ik moet tussen nu en 4 (want dan gaat de uni al dicht vanwege Sinterklaas :x) mijn college zien voor te bereiden. Zo'n besluit van de uni om dan dicht te zijn wordt duidelijk vanuit de 'administratie' oftewel het bestuurlijk apparaat genomen - ik ken niemand in het onderwijzend-onderzoekend personeel die op een vroege sluiting zit te wachten. Grrr.
@Evenstar wat spannend dat ze misschien het geslacht hebben gezien. Komt het overeen met je gevoel of had je geen voor gevoel? Heerlijk hoor de misselijkheid minder wordt @DAydreamer wat fijn je energie weer terug wat kun je je dan beter voelen he! Hier ook al een tijdje plopjes hoor dacht eerst nee dat is te vroeg maar herkende het gevoel. Sinds dit weekend zijn de plopjes nog wat harder en dus nog leuker hihi Wat erg voor jullie vrienden kan me voorstellen dat je je daar dubbel door voelt. @Gaiagai leuk nog een meisje 2 zussen! En wel heel hanidg van de kleertjes en andere spulletjes lijkt me. Fijn dat je weet dat de placenta nu anders ligt en je daarom wat later voelde @Lonit balen dat je ongi bent geworden. Ik duim voor een mooi kertscadeau voor jullie @JUsi wat leuk samen met je zus zwanger! Wist je dat zij beizg waren? @Tanya hoe is het nu bij jou? Hier alles goed mijn misselijkheid is ook zo goed als verdwenen en de smaak is ook wat aan het terugkomen. De vermoeidheid ook stuk minder dus gaat echt goed. En nog super leuk nieuws ik ben weer samen zwanger met mijn schoonzus (was van mijn eerst en zij van haar derde ook gelijk zwanger) dus ook weer fantastisch nieuws Verder super leuk sinterklaas weekend gehad