We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Lonit, tóch ongesteld geworden. :(
    Ik vind het wel knap dat je positief kunt blijven, lijkt me moeilijk, om de 1 na de ander zwanger te zien worden in dit topic..

Evenstar, is Renske weer opgeknapt?

Smile, ja ik wist dat ze bezig waren. :)
    Maar ze waren nog niet zo lang bezig, dus het overviel haar man nogal. Gelukkig was ie toch weer snel bijgetrokken nadat ie met zijn beste vriend had gepraat.
    En jij zwanger samen met je schoonzus, ook gezellig. :D

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh, ik zag dat ik nog niet eens verteld had hoe wij het dus bij mijn ouders verteld hebben. Ik was een beetje hyper door het nieuws van mijn zus. :D
    Maar toen iedereen weer rustig was, zei ik dus: "Nou, om de feestvreugde compleet te maken, hebben wij ook nog goed nieuws!"
    Dus ik vertelde dat we zwanger zijn, en mijn moeder begon spontaan weer te huilen.
    Echt zó gaaf ook! Samen zwanger zijn is al bijzonder, maar dat er maar precies een week tussen zit! Ik nu 5w5d en mijn zusje dus 6w5d. :D
    Ik zei al tegen mijn man en moeder: "Dit heeft zo moeten zijn, nu kán het toch niet zo zijn dat het mis is bij 1 van ons."
    Laten we hopen dat ik gelijk heb!

3. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    #1623 Tanya, 6 dec 2011
    Laatst bewerkt: 6 dec 2011
    Nou, hier is het dus vanmorgen ook doorgebroken. Vorige maand was er nog over te twijfelen, maar deze keer niet. Nou ja, ik had het ook al verwacht, dus vrolijk óp naar de volgende ronde!
    Al zal het deze maand ook wel niks worden, want de vruchtbare periode valt deze maand ws heel ongunstig (d.w.z. mannetje niet thuis in de meest vruchtbare periode). Dat is wel balen :x, maar misschien moet ik toch eens gaat rommelen met ovu-testjes.... ik heb er nog, wie weet lukt het mij mijn ei op te zoeken..... en wat meer zekerheid rond de vruchtbare periode te krijgen.... dusssss.... als jullie goede adviezen hebben, laat maar komen! :D

O, heeft er nog iemand interesse in een superlieve gecastreerde en kerngezonde, zindelijke Siberische boskat van 2 jaar (ook mensen met een allergie voor huidschilfers kunnen deze hebben, vandaar dat we ze hebben gekocht), die gerust mee kan op vakantie (ze gaan met ons altijd mee; we zoeken huisjes waar dieren welkom zijn en dan gaan ze gewoon mee)??? Alleen hebben we twee broertjes uit hetzelfde nestje gekocht, destijds, en volgens de fokker kon er niks mis gaan, want ze moesten met zijn tweeen zijn zus en zo, maar dat was een grote misvatting, want nu zijn ze niet meer van plan elkaar te accepteren als wij er niet bij zijn. Als ik er één in een andere kamer zet, gaat het goed, maar zitten ze bij elkaar dan gaat het mis als we er niet bij zijn. Dat is natuurlijk geen doen voor die beesten en ook niet voor ons. Dus moet er eentje weg.... met pijn in ons hart uiteraard, want ze zijn echt lief, mooi, knuffelig en schattig.... ook met ons zoontje, die kan ze zelfs aankleden :D.... haha... echt grappig. Ze slaan echt nóóit de nagels uit. Hij heet Luka, heeft een stamboom en krijgt zijn hele uitzet mee (allemaal nieuw, omdat we dachten het op te kunnen lossen met één extra van alles, zodat ze beiden hun eigen plekje hebben. Voorheen lagen ze altijd bij elkaar, doen ze nu ook nog wel, maar ze kunnen niet samen alleen zijn, alleeen als we erbij zijn gaat het goed en aangezien wij werken....). Prijs n.o.t.k. We willen natuurlijk wel een huisje voor hem vinden waar we ons goed bij voelen (en hem misschien eens kunnen bezoeken via skype of zo?? ;)). Het gaat ons echt erg aan het hart, maar dit is niet in het belang van de beesten en ook niet in ons belang om deze situatie in stand te houden..... hij is een echte binnenkat, dus hij zal je niet onder een auto lopen, hij is gewend om binnen te leven en is ook bij de fokker nooit buiten geweest, dus hij weet niet beter.... Dus wil je een kat of weet je iemand die graag een kat wil en hem een goed thuis kan bieden, waar hij het goed heeft en genoeg aandacht krijgt, we horen het graag... het gaat om de linkse met de grote ogen.....

Facebook

4. smile17

smile17 Niet meer actief

@Jusi leuk hoor en hoop inderdaad dat je gelijk hebt!

@Tanya he bah toch weer ongi. Nou volgende maand is het raak hoor dat moet gewoon!

5. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    ik hoop het zo....... maar ik vrees dat de vruchtbare periode niet gunstig valt deze keer.... maar goed, optimist tot in de kist he? :D We gaan er weer voor!!!! :D

6. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Natúúrlijk gaat het goed, joh! Gewoon vertrouwen hebben. Geniet ervan!

7. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Meisjes, het zal jullie opvallen dat, als jullie naar de link kijken, jullie een andere naam zien staan dan waaronder ik hier schrijf. Ik laat deze link zien, omdat ik er vrij zeker van ben dat hier in dit topic niemand kijkt/meeschrijft van mijn kennissenkring. Elders op zp ben ik daar niet zo zeker van, dus vandaar mijn "pseudoniem"...... maar ik denk dat dat wel voor meer meisjes geldt.....

8. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Bleeegh Tanya....ook weer ongesteld geworden. Irritant he?!

Nog twee daagjes en dan ben ik er gelukkig weer vanaf. En dan begint de hele rataplan weer opnieuw :)

Jusi, gek genoeg vind ik het niet lastig om hier, maar ook in mijn directe omgeving, de een na de ander zwanger te zien worden. Ik ben oprecht blij voor jullie en voor de mensen om mij heen. Ik voel geen jaloezie, hoor geen vilein stemmetje zeggen 'waarom zij wel en ik niet?' Een welkome zwangerschap bij liefhebbende mensen waar het kindje straks in alle liefde wordt ontvangen....daar kan ik geen negatieve gevoelens bij hebben. Mijn eigen sterke wens staat daar voor mijn gevoel los van.

Wat ik soms wel voel zijn zorgen/twijfels. Doet mijn lijf het wel? Is de zaadkwaliteit van mijn vriend wel goed...? Gaat het ooit nog een keer lukken? Tegelijkertijd probeer ik vertrouwen te blijven houden en gek genoeg heb ik diep dat van binnen ook. Wil niet zeggen dat ik niet ongeduldig ben, want ja, dat ben ik :) En ik baal ervan als ik weer ongesteld word. Ik gun mezelf echter ook die baaldag en troost mezelf meestal met een heerlijk stuk chocola :D Maar daarna volgt een schop onder mijn kont en stel ik me weer met vertrouwen in op die volgende ronde. Dusss....kom maar op met de kerstdagen. Ho ho ho! :D

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Kan ik me wel voorstellen Lonit. Ik zou na een jaar wel naar een HA gaan zelf, dan kan je iig laten onderzoeken of je reden tot die zorgen hebt. Ik vind iets vervelends weten beter dan piekeren of het zo zou kunnen zijn. Ik vind je wel sterk zeg. Ik zou vrees ik erg geplaagd worden door jaloerse gevoelens. :)

Tanya, hier al twee katten, ik zou best nog een derde willen, maar durf het onze oudste kat (mannetje van 5 jaar) niet aan te doen. Hij heeft het al flink te stellen met de kitten die we een paar maanden geleden in huis hebben gehaald haha! Maar ze zijn op goede voet met elkaar, ik ben bang dat een derde mannetje die balans zou verstoren.

Hier is R enske weer beter, maar nog wel flink slap van de koorts. Hangerig en moet vermaakt worden. Mijn man is gisteren thuis gebleven en om dat te compenseren ben ik op deze papadag eerder naar huis gekomen zodat hij nog een halve dag kan werken. Ze verzet zich ondanks de vermoeidheid dapper tegen de slaap, dit keer heb ik haar echt maar even alleen gelaten. Ze wil constant de borst, en die krijgt ze ook, maar er komt echt amper meer wat uit :( Dat is iets waar we allebei aan moeten wennen. Ik hoop dat ik vannacht weer een beetje slaap. Op deze manier vind ik het zelf ook erg zwaar, ben toch ook niet fit, nogsteeds misselijk, pfff.

Maar het gaat wel beter langzaamaan. Ik heb het idee dat ik er over een paar weken echt vanaf ga zijn en dat het ergste voorbij is.

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Even een ego berichtje hier! Vandaag moest ik naar de gemeente om mijn rijbewijs te verlengen. Was toch in de stad en ik liep langs de kruidvat. Ik dacht: ik trek eens de stoute schoenen aan en koop zo'n test. Ze zijn toch maar 5 euro!

Thuis kleine meid op bed gelegd en maar getest. Er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat er niets tevoorschijn zou komen en dat gebeurde ook even niet, maar ineens verscheen er toch een tweede streepje. Heel licht nog, maar ik test ook belachelijk vroeg natuurlijk. Zondag is mijn NOD pas.

Ik heb net een half uur lang staan huilen. Van blijdschap, geluk, verdriet om ons vorige kindje, angst voor nog een miskraam. Ongelofelijk. Dat wordt niet op vakantie dit jaar:D! Hihi....ben zo blij. De streep is wel heel duidelijk als ik hem zo zie, maar ik krijg hem niet zo goed op de foto

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Die is licht maar superduidelijk hoor! :D Wel heel vroeg getest, duim dat het steeds donkerder zal worden!

12. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ik zie hem ook hoor! ik hoop voor je dat ie nog donkerder wordt!! Ik duim alvast....

13. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Wb de misselijkheid: sterkte ermee..... ben blij te lezen dat het wel langzaam beter gaat. Nog niet helemaal tot rust gekomen, zie ik, na de promotie. Tja, als je je niet lekker voelt en hals over kop nog colleges moet voorbereiden is dat natuurlijk ook moeilijk. Neem wel wat tijd om te genieten van die zwangerschap! Wie weet doe je dit nog maar 1 keer!
    Wb de kat: jammer, maar helaas.... ik ga vanavond eens uitproberen of hij het met zijn sneeuwschoenen en dikke vacht uit kan houden in de (onverwarmde) serre. Dat zal altijd beter zijn dan in een klein kamertje waar hij nu zit. Hij zou bestand moeten zijn tegen -20. Dat is het daar lang niet. Maar mijn overwinterende planten staan er wel..... hoop dat ie ze niet uitgraaft..... hoewel ik deze daar minder voor in staat acht dan die andere..... dat is een echte rover. We hebben ons eerste stel katten ook een half jaar gescheiden. Daarna zaten ze bij elkaar en was het goed. Maaaaaaar: dat waren een mannetje en een vrouwtje (vrouwtje was wel queen of the castle, mannetje had niks in te brengen, waren overigens beiden geholpen en geen familie). Ben benieuwd of dát wat oplevert. Ik probeer het 1 nacht, lukt het, dan heb ik geluk.... en blijft mannetje misschien ook tevreden, want die is op het punt gekomen van: kat eruit, anders breng ik m naar het asiel, maar ja, dat wil ik niet en vind ik ook zonde van zo'n lieve mooie kat. En via marktplaats loopt het nog niet hard.....

14. smile17

smile17 Niet meer actief

@Banjabes jaaaa wat goed het is een lichte streep maar dat had ik in het begin ook. Duim duim duim dat hij snel donkerder wordt!
    En ach die vakantie die komt wel weer

@Tanya ik zou inderdaad toch voor de ovutestjes gaan dan weet je of je wel of niet gebruik kan maken van de vruchtbare dagen en of je gevoel goed izt met de daadwerkelijke eisprong kwaad kan het in ieder geval niet.

@Lonit kan me ook voorstellen dat je gaat twijfelen het duurt immers gewoon lang. Had je niet gezegd (misschien vergis ik me) dat je in het nieuwe jaar naar de dokter zou gaan? Ik hoop dat het allemaal niet nodig is

Deze maand 2 zwangeren erbij dus volgende maand Lonit en Tanya zwanger!

@Evenstar fijn dat je je wat beter gaat voelen dat had ik ook rond de 12 weken maar over was het zeker niet.
    Sinds vandaag bednek ik me dat ik al een paar dagen niet meer heb gekokhalst (behalve bij tandenpoetsen) en mijn smaak is ook weer bijna helemaal terug dus nog een paar weken hopelijk ook voor jou.
    Balen dat Renske ziek is en dat de bv zo is teruggelopen

15. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Lonit, jij beschrijft precies wat ik ook altijd voel.... behalve dan dat ik een onwankelbare positieve grondhouding heb (kan mannetje zich soms vreselijk aan storen, vooral omdat ik denk dat ik de katten nog zover kan krijgen om zich te gedragen :D), waarbij ik natuurlijk ook mijn teleurstellingen heb, maar ook altijd de hoop dat het helemaal goed komt. Ik denk altijd: als het nu niet raak is, zal het wel een reden hebben. Toeval bestaat niet, alles heeft een reden. En als mij doordat het nu niet lukt een miskraam of iets anders ergs bespaard blijft, heb ik liever dat het nog even duurt, dan dat ik nog een mk krijg of erger nog, een kindje dat op welk gebied dan ook, niet gezond is. Dat zou wat ons betreft ook welkom zijn hoor, als het eenmaal zo bleek te zijn, maar vooral ten opzichte van mijn zoon zou ik het nóg erger vinden, want zoon heeft niet gevraagd om een brusje (dat niet gezond is), maar dat bepaalt wel ook ZIJN leven. Dus liever niet en nog even wachten dan een mk of zoiets. Dus wacht ik maar weer rustig af en hopen we maar dat het ons nog lukt om een gezond brusje voor zoonlief te produceren..... :D:cool:;). Jij ook sterkte met wachten.....;) Maar inderdaad: het is wel irritant.....;)

16. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    We gaan het proberen. Ik denk dat ik daar volgende week donderdag/vrijdag maar eens mee begin.
    Bedankt voor je goede wensen, ik hoop dat je gelijk krijgt..... het zou zo'n leuk bericht zijn om het nieuwe jaar mee te beginnen!! 2011 is niet ons jaar geweest. Een heleboel voor de kiezen gehad.... misschien is het ook maar beter als het pas begin 2012 lukt, want in 2011 is voor ons ook niet veel goed gegaan..... gelukkig zijn we wel allemaal gezond, dus daar zijn we natuurlijk wel heel blij mee....:)

17. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Ik ben iets minder actief geweest op zp, ga het weer wat meer proberen bij te houden.

@Banjabes Jaaahhhhh!!!!!!!! Wat super meid!!!! Ik zie zeker op de onderste een mooi streepje staan, en dat al zo vroeg!

@Tanya Balen dat je wéér ongi bent geworden :( Hopelijk wordt 2012 jullie jaar! Wat jammer dat het niet meer zo goed gaat tussen de katten. Wij hebben toen ik zwanger was van de eerste ook één van onze katten uiteindelijk weg moeten doen, het ging echt niet meer.

@Lonit Ook weer ongi geworden :( Kan me goed voorstellen dat je gaat twijfelen aan je eigen lijf. Wel goed dat je toch nog steeds zo positief kunt blijven. Voor jullie hopelijk een mooi kerst cadeautje :)

@Evenstar Jullie kleine ook al een beetje ziekjes? Die van ons heeft ook koorts gehad van donderdag t/m zondag. Behoorlijk slopend hè, zo'n ziek kleintje. Zeker als je er ook nog steeds misselijk bij bent. Hopelijk ben je daar snel helemaal vanaf.

@Jusi Wat leuk dat je tegelijk zwanger bent met je zus. Wel heel toevallig zo dicht bij elkaar!

Hopelijk heb ik iedereen zo een beetje gehad. Hier heb ik het vandaag aan m'n leidinggevende verteld. Collega van me is weer eens ziek dus alles komt weer op mij neer en dat trek ik nu allemaal niet zo goed als normaal. Ben erg moe en ook wel een beetje chaotisch in m'n hoofd. Dus vandaar maar verteld, dan heeft ie een beetje begrip voor me als alles niet helemaal lekker gaat. Hij reageerde heel positief, maar hij heeft zelf dan ook 3 kinderen, dus dat scheelt wel.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Tanya, tóch ongesteld geworden dus, jammer...
    Eigenlijk heb ik geen tips voor de vruchtbare periode.
    Man en ik hadden afgelopen maand maar 2 keer gevreeën tijdens mijn vruchtbare dagen, en zie het resultaat. :D
    En sorry, nee geen interesse in die kat..

Lonit, fijn te horen dat je het niet moeilijk vindt om ons en anderen in je omgeving zwanger te zien.
    Ik persoonlijk had er wel steeds meer moeite mee namelijk.
    En ik kan me heel goed voorstellen dat je aan jezelf en aan je vriend begint te twijfelen. Dat had ik ook heel erg de laatste maanden. Gelukkig blijf je wel positief, dat vind ik echt wel knap van je hoor!

Poemi, fijn dat je leidinggevende zo begripvol reageerde. :)
    Weet de rest in je omgeving het ook al, of houden jullie het stil tot de 12 weken?

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Gisteren had ik mijn zusje aan de telefoon, en het werd me duidelijk dat zij het lang niet zo leuk vindt als mij om samen zwanger te zijn. :(
    Ze had graag de primeur willen hebben om het te vertellen aan onze ouders, ipv allebei op dezelfde avond.
    En ze wil de eerste zijn die het vertelt aan de rest van de familie.
    Nou, dat mag ze van ons hoor, want wij willen het toch pas gaan vertellen als we een 2e echo hebben gehad.

Maar vandaag kwam ik er dus achter dat ze het er ook al over had gehad met onze moeder. En dat ze hoopte dat we toch meer schelen qua termijn, dat ze dat op de echo zouden zien.
    Dus ergens steekt het mij wel, dat ze er zo mee zit. :(
    Wij zijn tenslotte ook al dik een jaar bezig voor een tweede, en voor K. zijn we ook dik een jaar bezig geweest.
    En zij is binnen 4 maanden zwanger, dus ik vind eerlijk gezegd dat ze niet zo moet zeuren.. :)
    Dat heb ik uiteraard niet gezegd, al dacht ik het dus wel..
    Maar goed, ik zal me ook wel aanstellen. ;)

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nou, ik vind dat zij niet zo moet zeuren? Wat een raar competitief gedoe, jammer hoor. Niks aan. Dat zou ik haar zeggen ook, dat je het jammer vindt dat ze er zo in staat.

Deel Deze Pagina