Banjabes, een streep is een streep toch! Echt super joh, jij ook zwanger. Lopen we ongeveer gelijk op. Alles gaat zijn gangetje hier. A.s. donderdag de echo, ik kijk er naar uit maar zie er ook tegenop.. Ik ben toch best onzeker merk ik.
Gaiagaia Oh, wat balen zeg!! Ik kan je er niet bij helpen, denk ik... Ik heb de tussentijdse toets gehaald, maar hoe?! Alles ging fout, behalve de 2e speciale verrichtingen. Dus week of 2 daarna het echte examen gedaan, wéér héél zenuwachtig! Gelukkig mocht ik al 's ochtends rond 9.00u, wel al opgehaald om 7.45u een eerst nog een lesje gedaan, toen was het natuurlijk enorm druk en toen ik om 9.00u mocht afrijden, was net iedereen op het werk of school.. Dus vond het ineens rustig! Oh, en tip van mijn rij-instructrice: 2 bananen eten, dat vult en er zit een rustig makend stofje in. Maar wat ik mij nog kan herinneren.. Dat de examinator en mijn rij-instructrice gewoon aan het praten waren. Ik wist natuurlijk dondersgoed dat ze mij in de gaten hielden, maar er tenminste niet tegen mij gepraat en er was geen doodse stilte. Smile Donderdag pretecho? Wij dan de 20 weken echo!! Spannend toch weer! Tanya Dus 1e ronde met ovu-testjes? Welke ga je gebruiken? Lonit Goed dat jullie nu februari als soort van 'ultimatum' gesteld hebben. Maar ik hoop gewoon van harte dat het jullie voor die tijd gewoon gegund is!! Banjabes Duidelijk! Gefeliciteerd!!! Jusi Hoe ver ben jij nu dan ongeveer? (mis een banner ) En ook al donderdag echo! Met z'n 3en dus!
Daydreamer, ik ben nu 6w3d. En nee, ik heb nog geen banner. Hier zitten ook bekenden van me, die wil ik dat nieuws eigenlijk nog niet vertellen vandaar.
@Banjabes Duidelijk hoor, GEFELICITEERD!!! @Gaia Wat balen zeg . Kan me voorstellen dat je dat papiertje nu eindelijk wel eens wilt hebben. Maar sorry, ik heb geen tips voor je. Ben gelijk de eerste keer geslaagd, maar wel via dienst, dus misschien zit daar wel verschil in @Jusi Wat een gedoe allemaal met je zusje. Jammer dat ze het nog niet net zo leuk vind als jou om samen zwanger te zijn, maar misschien moet ze er nog even aan wennen. Kan me het ook wel weer een beetje voorstellen want toen m'n schoonzusje weer zwanger was en rond dezelfde tijd als mij was uitgerekend het jaar ervoor was ik toch ook wel een beetje bang dat de verjaardagen erg dicht bij elkaar zouden komen @Lonit Hopelijk komt het niet zover dat je in februari naar de huisarts moet, maar wel goed dat je voor jezelf een 'einddatum' hebt gesteld. Duim voor je dat het allemaal niet nodig is Het is druk met echo's donderdag! Ik mag morgen weer, voor de termijnecho. Zie er ook wel een klein beetje tegenop omdat in het topic waar ik mee klets afgelopen dagen 3 meiden een slechte echo hebben gehad, waarbij ééntje het hartje al eerder had gezien. Maakt het allemaal wel erg spannend. Weten jullie wat ook zo stom is? Nou ja, stom... Ik denk nog regelmatig aan hoever ik zou zijn geweest als alles de vorige keer goed had gezeten. Zat eerst namelijk precies 10 weken tussen, dus als alles goed was geweest zou ik nu voor de 20-weken echo i.p.v. de termijnecho. En morgen is het ook nog eens precies 3 maanden geleden dat ik te horen kreeg dat het niet goed zat. Nou ja, we zien het morgen wel..
Poemi, volgens mij blijft een echo áltijd spannend. Tenminste, dat vond ik wel altijd. En dat is niet gek hoor, dat je daar aan blijft denken. Ik zei van de week nog tegen mijn man, dat ik 4 jr geleden rond dezelfde periode zwanger was. Dat was mijn eerste zwangerschap, die helaas ook misgegaan is. Maar ik denk nog regelmatig terug aan mijn mk's. En wat betreft mijn zusje: Tja, dichtbij verjaardagen zitten.. Ons zoontje is 8 augustus jarig, mijn man 2 augustus, en laat ik nou net op 2 augustus uitgerekend zijn. Oh, mijn zusje is trouwens 14 aug jarig...
@Jusi Verjaardagen samen in het gezin vind ik ook niet zo erg, kleine is van 7 maart, manlief van 14 maart, zit dus ook redelijk dicht bij elkaar. Maar dat vieren we dan ook gewoon samen. Maar als het buiten je gezin is moet je heel de tijd rekening houden met wie wanneer de verjaardag viert. Er zit nu bijna 2 weken tussen m'n nichtje en onze kleine, dus dat is nog wel goed te doen. Maar als het dichter op elkaar had gezeten hadden wij de verjaardag van onze kleine rond de verjaardag van hun kleine kunnen plannen omdat zij eerder jarig is, en dat zou ik toch niet echt leuk vinden. Nu staat mijn datum voorlopig op 12 juli, en m'n schoonmoeder is van de 14e en mijn moeder van de 24e, dus dat gaat ook nog leuk worden
@Banjabes de test is een stuk duidelijker dus gefeliciteerd. Ga je vandaag nog de digitale doen? @Lonit hopelijk hoeven jullie gewoon niet in februari naar de dokter. Maar zoals meerdere al zeiden wel goed om met jezelf af te spreken tot hoe lang jullie door gaan. @Daydreamer ook al donderdag de echo. Leuk hoor! En inderdaad ook wel spannend ze gaan toch ook een hoop medische dingen bekijken en dat blijft spannend. Vorige keer had de vrouw van de pretecho al wat dingen voor ons bekeken zoals gesloten rug, gesloten lip, harte, nieren enz. Zij doet namelijk ook medische echo's en dus ging ik wat geruster naar de 20 weken echo. Hopelijk kan ze donderdag weer naar die dingen kijken. @Poemi succes vandaag met de echo. En dat je je ongerustmaakt is heel normaal en zeker met de vorige zwangerschap in je achterhoofd. @Jusi verjaardagen vlak naar elkaar is inderdaad lastig. Ik ben uitgerekend in mei en heb geloof ik al 10 verjaardagen in die maand. Van oa. mijn broer zijn dochtertje en 2 beste vriendinnen vlakbij uitgerekende datum en uitgerekend op mijn man zijn beste vriend zijn verjaardag. Maar ach we zien het wel en is allemaal niet te plannen dus ga me er ook niet druk om maken
Jusi Oja, dat was de reden dat je nog geen banner had! Haha! Maar okee, dus dan ben je rond 7 weken met de echo. Leuk! Spannend! Poemi Zo stom is dat niet, hoor.. Heel herkenbaar juist! Vooral als het niet allemaal vanzelf is gegaan, zeg maar. Als ik voor mezelf mag praten.. Door de miskramen (wat bekend werd bij echo's) weet je gewoon heel goed dat het niet altijd maar 'zo' goed hoeft te gaan. Maar kop op, meid! Houd moed! Hopelijk een enorme opluchting voor jou deze week! Smile Ja, Wij hadden met de geslachtsbepaling ook iemand die 20 weken echo's doet. Hij zag zover hij gekeken heeft, geen gekke dingen! Gelukkig! Toch.. Nu de medische echo in de buurt komt.. Spannend!!! Hopelijk alles okee en dan lekker verder genieten! Hoe laat moet je donderdag?
@Daydreamer oh dat is fijn he dat hij al had gekeken dan is de 20 weken gewoon wat minder spannend. Hoe laat moet jij? Ik pas om 15.45 dus eerst nog werken maar ja dan gaat de dag lekker snel
Hmmm goed idee, wij kunnen natuurlijk ook bij 17 weken een pretecho doen... die vrouw hier in Groningen is ook degene die bij ons de vorige keer de SEO deed. We hebben toen later nog een pretecho gedaan omdat we per ongeluk het geslacht hadden gezien bij een extra echo (ivm onderzoek waar ik aan meedeed). We wilden het zeker weten En nu is er dus al gespeculeerd en wil ik het zooo graag weten!! Argh! Heeft iemand ervaring met een 3D echo met 17 weken? Want ik ga geen twee echo's extra doen...
Bij 17 weken is 3d nog niet echt mooi omdat het kindje dan nog erg dun is. Heb er foto's van gezien bij vriendinnetje dus 3d kun je beter later doen. Maar een 2d geslachtecho kost meestal maar 30 euro dus tja.....
Smile Dan heb ik geen tijd om aan jou te denken.. Ik moet om 15.30u! Haha! Tanya Sensitest! Evenstar Nee, sowieso geen ervaring met 3D. Haha! Maar bij Renske wist je dus toch wat het geslacht was. Wil jij het nu wel of niet weten? En je man?
@Daydreamer bijna gelijk dus hihi denk dat ik op jouw tijd zo zenuwachtig ben maar zal proberen voor je te duimen Volgens mij wil Evenstar het nu wel weten hoor maar wou eigenlijk tot de 20 weken echo wachten maar twijfelt nu over een extra echo Ik zou het doen hihi. Is juist wel speciaal zo'n geslachtecho @Tanya hier ook sensitest en goed ervaringen
Hey meiden, ben net terug van de echo en alles was goed! Helemaal opgelucht nu. Ben in vergelijking met de echo van 24 november wel weer 2 dagen vooruitgezet, dus nu in totaal 3 dagen terug met wat ik zelf dacht. Vind het allemaal prima. Kleine frummel lag lekker te slapen. Schedeltje was netjes gesloten. Het begin van de ruggenwerveltjes was te zien. We hebben aan één handje in ieder geval al 5 vingertjes geteld. Ze heeft hem nog wakker proberen te porren (inwendige echo dus ze gaf even een zetje ) maar dat maakte niet heel veel indruk. Beeb spartelde een paar keer en ging toen weer lekker verder slapen. De beeb lag trouwens met z'n handjes voor het gezicht, zo lag de oudste ook heel de tijd. Daardoor was de 3D echo toen bijna mislukt. Dus dat beloofd wel wat met deze kleine frummel Zal zo nog even de foto's plaatsen in m'n album.
Bij deze 50... dus nee, dat doen we niet. Er zit maar 1 echobureau in Groningen geloof ik. Wel jammer, maar voor die 2-3 weekjes geduld ga ik dat geld niet uitgeven. Ik vond het zo leuk om een foto van het gezichtje te hebben, dat was zo mooi met 32 weken. We zouden het nu iets eerder doen, toen was het ook ongepland dat we alsnog een pretecho gedaan hebben Geduld...
heb een 3d pretecho gehad bij ons zoontje, maar wel wat later dan 17 weken. Hij was al bijna helemaal af, echt zoooo mooi.... ik weet niet meer exact bij hoeveel weken dat was, ik dacht zo rond de 28 weken. Daarvoor ook nog een 2d echo gehad, erg leuk... Die was eerder, rond 16-17 weken, want we wisten al toen we de 20 weken echo deden dat alles waarschijnlijk netjes ging.
@Evenstar Denk dat een 3D echo met 17 weken nog niet zo heel leuk is. Volgens mij ziet het er dan nog een beetje eng uit. Als je maar één echo extra wilt doen zou ik toch wat langer wachten. Het geslacht veranderd niet in 3 weken tijd