We gaan voor een 2de kindje!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Paradise82, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier is het nu pas krokusvakantie (eh, carnaval? Daar doen we hier gelukkig niet aan :D). Voor mij een week waarin ik eindelijk ongestoord aan mijn artikel kan werken. Zonder hier een lezing, daar een student, daar een vergadering, zucht.

Verder alles goed :) Druk kindje, maar ik voel me een partij beter dan een maand geleden, veel minder moe!

En jij? Nog kans gemaakt deze maand? Hoe is het met je moeder nu?

2. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal!

Het is idd wel ff rustig geweest hier.. Ik heb wel een paar keer gekeken, maar niemand had iets gemeld..
    Wij zijn druk bezig met het opknappen vd babykamer. Erg leuk om te zien dat het wat aan het worden is. Alles is al gestript en gestuct en geverfd. Nu alleen nog behangen en nieuw laminaat en dan is het lekker klaar! Dan kunnen de meubels erin! HELEMAAL LEUK!!

Evenstar: al bezig met het kamertje of zijn jullie al klaar? Wel lekker dat je komende week ongestoord kan werken! En fijn dat je stuk minder moe bent!

Tanya: Heb je flink gecarnavald dan? Hier ook niks aan carnaval gedaan. Kleine meid wel 1 dag gevierd op psz verkleed als natuurlijk een princes! Vond ze helemaal leuk! Hoe is het inmiddels met je moeder? Nog een beetje gericht kunnen klussen of was je mannetje toch idd weg tijdens de vruchtbare periode? Hoop dat je toch een kansje hebt kunnen wagen ditkeer!

Veel liefs, patti

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Eh, welk kamertje? :)

:D

We hebben alleen onszelf aangewend om het niet langer als wasgoed-bergkamer te gebruiken. Hahaha!

We moeten wel 'ns gaan beginnen. :$ Misschien volgende week maar es een verfje gaan uitzoeken. En een wiegje of een co-sleeper voor naast ons bed.

Zijn jullie al begonnen dan? Wij waren de vorige keer ook een stuk eerder, maar ik weet nu ook dat we die kamer zelf eigenlijk bijna alleen voor de commode gebruikt hebben.

4. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Haha, ja, klopt, had ik even niet aan gedacht. Wij hebben hier altijd in de week van carnaval vakantie. Nou, hier in het "Zuiden des Lands" is het geweld weer aan ons voorbij gegaan. Nee, ik heb niet echt carnaval gevierd. Hoewel ik grotendeels zuiderling ben (heb ook wat Gelders bloed van mijn oma, hoewel in oma's geboortestreek ook carnaval wordt gevierd, want die is ook overwegend katholiek, maar dat Gelders bloed is dus alweer wat minder belangrijk), heb ik geen carnavalsgen. Ik heb één dag gevierd samen met mijn zoontje op de lagere school. Met de optocht door het dorp en dan nog even gezellig hossen tijdens de kindercarnaval, en dat was het.

Fijn dat je even lekker door kunt werken en vooral super dat je je minder moe voelt!!!!

Nee, vandaag ongesteld geworden, maar ik had ook niet echt kans deze maand, dat wist ik al vantevoren.... jammer.... wie weet maken we er een kerstkindje van, toch? Optimist tot in de kist!!! :D

5. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    #1965 Tanya, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    O, super leuk zeg, dat de babykamer bijna klaar is..... hier was het ook echt mijn zoontjes eigen plekje. Maar toen we met de verbouwing zijn kamer flink hebben aangepakt en kleurtjes op de muur hebben gemaakt i.p.v. wit, toen was hij echt helemaal verkocht. Hij vindt het heerlijk in zijn kamertje.

Nee, niet echt gecarnavald, één dagje maar met zoonlief.
    Nee, het is weer niet gelukt deze maand, maar dat had ik ook wel verwacht. Mannetje was niet op het juiste tijdstip thuis. Komende maand maken we hopelijk wel kans, want dan valt de vruchtbare periode als het goed is precies in het weekend!!! Hoera!!! Meisjes, dat zou wat zijn..... 40 worden en zwanger zijn..... 't is bijna te mooi om waar te worden..... maar wie weet, optimist tot in de kist!!! :D
    Nu trouwens behoorlijk ziek. Maar ik heb nog ca. 14 dagen de tijd om beter te worden, denken we dan maar :D... Bah.... toch gaan werken, maar eigenlijk had ik niet moeten komen.... :( maar ja, je blijft niet makkelijk thuis, de eerste dag na een week vakantie, toch? :( maar goed, morgen zal het wel beter gaan! :cool: Hoop ik.... ;)

6. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, hoi,

Evenstar: nog niet begonnen dus met het kamertje.. Tja wij vinden het wel fijn als het weer af is. Dan kunnen we alle oude spullen van dochterlief daar ook nog even stallen tot het zover is. Zoals bv de kinderwagen. Maar goed, in principe heb je het kamertje ook niet direct nodig. Onze dochter heeft de eerste maanden ook bij ons op de kamer geslapen. Maar ja vind het toch wel erg leuk als het weer af is!

Tanya: Jammer dat het deze maand weer niet is gelukt. Hopelijk mag het de komende maand gaan lukken! Zou moeten kunnen als je vruchtbare dagen in het weekend vallen dat je mannetje er ook is! Ik duim voor jullie! Zou toch erg leuk zijn als het nu een keer mag lukken! Wilt je zoontje graag een broertje of zusje? Of is hij er totaal niet mee bezig? Probeer er in elk geval psychisch niet teveel mee bezig te zijn, want dan lukt het waarschijnlijk niet.. Bij mij is het gelukt in de maand dat ik mezelf voor hield dat ik niet meer zwanger kon raken. dus... Probeer het een beetje los te laten hoe moeilijk het ook is. Ik kon het ook niet... Succes!!

Veel liefs, patti

7. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Hey dames!

Het was inderdaad erg rustig hier. Nou ja, soms ook wel fijn, toch.. Even een pauze. Haha!

Hier gaat alles goed. 30 weken al weer! Wow..
    Verbouwing is klaar op wat kleine puntjes na dan. Levi gaat volgende week denk ik naar z'n nieuwe kamer.
    Maar.. Daar zijn we toch wel druk mee geweest. Of nou ja, druk.. Het gaat allemaal al zo snel, je werkt wat dagen in de week, avonden was ik het wel zat, dus kwam het neer op een paar dingetjes per dag en elke zaterdag vol aan de bak. En dan al die verjaardagen! Haha! Elke zondag wel 1, allemaal dichtbij in de familie/vriendenkring. :)
    Enn... Ik ben sinds gister tante van een nieuw nichtje!! Zo leuk!! :D
    Weer heel bijzonder, hoor, zo'n nieuw mensje.. Geweldig! En Levi maar kusjes geven en aaien.. *smelt*

Evenstar Fijn dat je je weer fitter voelt!
    Nog niet echt begonnen aan kamertje dus? Hier ook niet, hoor. Zullen als Levi verhuisd is, de babykamer gedeeltelijk aanpassen.

Patti Leuk, bezig voor de baby! Maakt het nog echter dan, hè. Geniet ervan! Voel je je goed verder?

Tanya Niet gelukt dus afgelopen maand. Hoe staat het ervoor voor komende maand? Is je man weer veel weg?

En hoe is het met de andere dames?!?!?!

8. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Hai meiden,

Even snel een berichtje tussendoor (ben op mijn werk, vandaar).
    Helaas ben ik afgelopen vrijdag weer ongesteld geworden waardoor we alweer in ronde 18 zitten. Maar....ik heb eindelijk de stap gezet naar de huisarts :)

Mijn vriend wordt nu eerst 'onderworpen' aan een zaadonderzoek. Afhankelijk van de uitslag wordt er daarna pas naar mij gekeken.
    Hij vindt het niet leuk (schaamte) maar tegelijkertijd hebben we er veel lol om. Morgenochtend gaan we proberen een potje te vullen haha. En dan over ongeveer twee weken de uitslag. Kortom...de eerste stap is gezet.

Liefs!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haai Lonit, dapper dat je de stap hebt gezet! Ik denk dat weten beter is dan steeds de onzekerheid. Spannend hoor!

Tanya, wat jammer dat je deze maand niet zwanger bent geraakt... komende maand nog een kansje?

Hier alles zijn gang. Ben hard aan het werk zoals jullie zien ;). Al mijn collega's zijn zowat weg, beetje saai en van het schrijven ben ik een beetje zat nu. Maar voor de conferentie van volgende week is alles al af, mijn presentatie is klaar, tickets geprint, etc. Zondag vlieg ik. Argh, mijn eerste keer echt langer van huis zonder mijn dochter... ben nog geen nacht zonder haar geweest dus ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren...

10. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Spannend meid. Jeetje! Wel heel goed dat jullie deze stap hebben gezet. Misschien eindelijk een beetje duidelijkheid waarom het maar niet wil lukken.

Wij staan op dit moment zelfs op non-actief i.v.m. de onderzoeken. 19 maart al onderzoeken. Dat is wel eerder dan ik had verwacht, dus daar ben ik wel weer heel blij mee. Nu iedereen in de familie langs om alle informatie te vragen voor het erfelijkheidsonderzoek. Zo kom je nog eens achter dingen. Er zijn aan allebei onze kanten onwijs veel miskramen en vroeggeboortes geweest. Bij hem bij zijn oma en tante een kindje overleden aan een open ruggentje. En zijn zusje heeft een gesloten open rug. Dit laatste hebben we nooit geweten gewoon:$. Daar is ze zelf ook pas heel laat achter gekomen, omdat ze het zelf heel lang niet wist. Dat vergroot onze kans wel heel erg:(! Nou we gaan het zien. Ben heel benieuwd naar het onderzoek.

11. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    @Banjabes: Sterkte meis.... maar het hóéft niet perse te betekenen dat er bij jullie ook iets mis is.... het kán gewoon toeval zijn he.... en je man en zijn zusje (als ze er nu pas achter is, zal ze er eerder niet veel last van hebben gehad) zijn er toch ook, dus het moet wel kunnen..... toch? Sterkte in elk geval!

@Lonit: goed van jullie zeg! We zijn benieuwd hoe het verder gaat!

@Evenstar: Ja, deze maand komt het waarschijnlijk wat beter uit allemaal. Nu maar hopen dat het ook een gezond plakbeebje wordt en blijft, anders raak ik denk ik liever niet meer zwanger..... is dat heel erg wat ik nu zeg? :$

12. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Nou, deze maand kon het ook bijna niet goed gaan, het zou ook wonderlijk geweest zijn als het wel was gelukt. Maar goed, wie weet lukt het deze maand. Nee hoor, ik denk echt niet meer dat het nog gaat lukken eerlijk gezegd... dat heb ik ook al eens tegen mannetje gezegd..... Dat heeft met optimist tot in de kist niks te maken, dat is gewoon realistisch. We zijn al bijna 2 jaar bezig als je het goed bekijkt. Daar moet wel worden bijgezegd dat ik natuurlijk die mk tussendoor heb gehad. En dat sinds mannetje dit werk doet, heel veel maanden min of meer "ongebruikt" zijn verdwenen doordat het niet of niet precies in de goede periode kon worden geprobeerd. Daarnaast hoop ik eigenlijk ook dat het alleen lukt als het een gezond plakbeebje wordt, anders heb ik liever dat ik niet meer zwanger raak. 1 mk is wel genoeg. maar nu is mannetje in ieder geval thuis in precies de goede periode. Dat is al heel wat. Dat is al lang niet meer voorgekomen. en het proberen is ook leuk, toch?
    De voorlaatste keer dat ik met zoonlief in de carnavalsoptocht liep was ik nog zwanger en blij..... toen wist ik nog niet dat het niet goed zat. Ik moest er toch even aan denken toen ik dit jaar met hem in de carnavalsoptocht liep...... :(, maar goed, wie weet komt het wel gewoon goed.... Ik reken nergens op, maar het zou evengoed fijn zijn!!!! :D

13. smile17

smile17 Niet meer actief

@patti jullie dus ook druk bezig met babykamer.

@Daydreamer gaan jullie nog veel veranderen aan de babykamer? Gefeliciteerd met je nieuwe nichtje.

@Tanya wat fijn dat jullie deze maand wel kans maken.

@Lonit goed dat jullie de stap hebben gezet. Best snel al over 2 weken de eerste uitslagen.

@Banjabes spannend al bijna de onderzoeken. Krijgen jullie snel de uitslagen?

@Evenstar voor het eerst zonder je dochtertje nou dat zal best zwaar zijn sterkte.

Hier nog altijd druk met verbouwen van zolder. Verder krijg ik nu fysiotherapie voor mijn bekken en het lijkt al wat te werken

14. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Ja, en nu maar hopen dat het wat wordt!!! :D

15. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Jusi hoe is het nu met je? Wat vervelend dat je man zich niet echt kan inleven....lijkt me moeilijk als je zelf nog wel in zo'n emotionele achtbaan zit. Ben je eigenlijk aan het werk? Dat lijkt me ook best zwaar, of vind je het juist een prettige afleiding?

Evenstar ondanks dat je al wel wist dat het met de kleine meid in je buik goed zit, is het toch fijn dat je extra bevestiging hebt gehad. Goed om te horen!

Tanya hopelijk deze maand meer geluk! :) De vruchtbare periode kunnen benutten is toch wel soort van essentieel :D Fijn dat je daar in de volgende ronde meer kans op maakt. Ik ga voor je duimen!

En jeeeetje zwangere meiden, wat gaat het toch hard! Ik zie al 25 weken, 30 weken...Kan me nog herinneren dat de zwangerschappen werden aangekondigd en dat lijkt nog maar zo kort geleden! :$ :D

Vanmorgen heb ik een zaadsample afgeleverd bij het lab. Wat een gedoe! hahaha Het was nog best stressen om op tijd bij het lab te zijn; we moesten het max. 45 minuten na 'productie' afleveren. Dat hebben we niet gered, het is een uur geworden. Gelukkig zei de laborante dat het heel rustig was en dat ze er meteen naar ging kijken. Over een week krijgen we de uitslag. Ben heel benieuwd!

Het zou toch een stunt zijn als ik deze maand zwanger zou raken. Heeft mijn arme vent dit voor niets moeten doorstaan. Hij vindt het nogal genant allemaal...ik heb 'het' ook afgegeven bij het lab, want meneer durfde niet :D

16. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    kan ik mij voorstellen. ik heb ook zo'n type. liet mij naar de drogist gaan voor condooms omdat hij het zelf niet durft :D (ik kan om medische redenen geen pil nemen), maar nu al bijna 2 jaar niet natuurlijk.....:D.... het is ook moeilijk voor die mannen..... zie je wel? wij zijn het sterke geslacht. Altijd al geweten :cool:, maar toch fijn het nog eens bevestigd te zien. Ach, als die mannen kids zouden moeten krijgen, waren we allang uitgestorven....:D Maar we houden toch van ze, he? ;) ff serieus: ik hoop voor je dat alles goed is. We zijn benieuwd..... een week is toch nog lang.....

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Lonit Spannend zeg! Die 1e stap..
    En samen een potje vullen. Haha! Misschien er de lol maar van in zien, ja.. Het is al moeilijk genoeg.. Wel heel dapper van jullie!
    Succes meid!

Evenstar Hoe lang ben je dan zonder Renske? Ook spannend zeg!!

Banjabes Jullie kunnen al best snel terecht dus!

Oooooh... Levi is al weer wakker, volgens mij wordt hij ziekjes, ofzo... Reageer later weer!!!

18. patti32

patti32 Actief lid

24 mrt 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, hoi,

Lonit, wat jammer dat je toch weer ongi bent geworden! Wel goed van jullie dat jullie nu de eerste stap hebben gezet! Hopelijk is alles goed. En als ze wel wat vinden dan kunnen ze jullie misschien wel goed helpen! Hoop voor jullie dat het nu wel mag gaan lukken!

Tanya: nou deze maand moet het dan toch wel gaan lukken meid! Eindelijk een goede kans nu je mannetje er wel is tijdens de vruchtbare periode dus benut hem goed! Ik ga voor je duimen!!

Evenstar: OOh moeilijk he om de nacht niet thuis bij je dochtertje te kunnen zijn!! Ik heb het ook weleens gehad en ik voelde me er totaal niet prettig bij! Dat zal het moederinstinct wel zijn.... Succes in elk geval!

Banjabes: Jeetje zeg wel heel veel open ruggetjes zo in de familie! Ook zelfs extra waar jullie dus niet van afwisten :(. Hopelijk kunnen ze jullie toch nog helpen aan een gezond kindje!
    Sterkte!!

Veel liefs, patti

19. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Fijn dat je voor me duimt.... wie weet helpt het. we gaan het proberen of het helpt!! :D

20. Lonit27

Lonit27 Actief lid

24 sep 2008
    478
    0
    0
    Haai meiden, even een snel egoberichtje: vanmiddag hebben we de uitslag gehad van het zaadonderzoek...Alles is goed! :) Er mankeert niets aan het sperma...beweeglijkheid, kwaliteit, hoeveelheid...het is normaal. Dus nu ben ik aan de beurt. Ik ga volgende week naar de dokter om te bespreken welke onderzoeken er in eerste instantie op mij liggen te wachten. Ben wel blij dat we dit alvast kunnen afvinken, ook al weet ik dat het zaadonderzoek een momentopname is. In acht genomen dat mijn vriend in de afgelopen drie maanden echter koorts heeft gehad en we nu een goede uitslag hebben zijn we beiden gerustgesteld.

Deel Deze Pagina