We gaan voor een 2e!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mariska1985, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Vrijdag heeft Jmay dr echo Gimby, dus goed onthouden ;)

Mariska ik ga pas de 25e van augustus naar de gyn :( hij is met vakantie....

Denk dat ik mn ei vannacht of morgen krijg gezien mn ovu's... kunnen we weer aan de klus ;)

2. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    hahaha meiske, dat was het!! :D
    Pff ben er even niet helemaal bij de laatste weken.
    ml zei dat vanmiddag nog, hoor maar de helft en reageer niet echt ergens op :) In de vakantiestemming of ik maak me gewoon te druk om al het mmm gedoe, waarschijnlijk dat laatste ;)

Go ei!! Mariska heeft je aangestoken meiske, leuk straks ongeveer tegelijk testen. Hup aan de bak jij, have fun :D

3. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Hahaha klusserdeklus! 😁

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hihi ja ik ga mn best weer doen... wordt weer laat slapen :p

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    wauw fijn zeg dat alles goed is !! mooie echo

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    haha lekker aan de klus?
    Hup zaadjes,zwemmen maar !

pff vandaag weer een vermoeide werkdag, morgen nog 1, donderdag vrij en dan ben ik vrijdag EINDELIJK aan de beurt voor de echo !!!!!!!!!!!!!!

7. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    T is ook wel lang wachten Jmay !!
    Gisteren eisprong gehad, m'n temp is omhoog, na 2 dagen neg ovu's.
    Nu lekker broeden op m'n eitje 😁

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jaa warm houden hihi
    Ik ga voor je duimen :)

Jaa duurt echt lang
    Iedereen in t feb topic heeft allang een echo gehad haha

9. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Oh Jmay, wat moet je toch lang wachten :( Nog een paar dagen..

Mariska, jippie, lekker broeden op je ei, komt vast goed met dit weer :D

Vinex, we zijn benieuwwwwddd :D

10. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Vanmorgen naar de ferti arts geweest.
    Conclusie: mn cyclus loopt niet zoals wenselijk is (je meent het ;))

Ze wilde me nog een maandje niks geven en kijken dmv wederom follikeltracing of de lf de komende ronde weer zo kort is of dat het toeval was.
    Nou dat vond ik niet zo'n goed idee eigenlijk, aangezien ik dit al maanden heb bijgehouden en de lf elke keer zo kort is.

Dus ze gaf me de keuze:
    1. beginnen met clomid om eerder een eisprong te krijgen en dan met pregnyl spuiten om het eitje vrij te laten komen, vervolgens met utrogestan zorgen dat de lf langer wordt.
    2. wachten op een positieve ovulatietest, aangezien ik zelf een eisprong heb, dag na de positieve test beginnen met utrogestan om de lf te verlengen.
    3. wachten op een positieve ovulatietest, dan pregnyl spuiten om de lf te verlengen.

Ik heb gekozen voor optie 2, omdat ik vertrouw dat mijn eitje vanzelf komt en goed is, het gaat volgens mij echt alleen mis in de korte lf.

Ze gaf aan dat het voor mij fijner was om zelf een injectie pregnyl te zetten, omdat utrogestan niet zo vrouwvriendelijk was.
    Ik heb ook aangegeven dat ik mezelf spuiten niet zo'n fijn idee leek en gevraagd waarom utrogestan dan zo vrouwonvriendelijk was.
    Ze gaf aan dat je drie maal twee keer per dag twee capsules vaginaal moet inbrengen en er dan door die hulsjes om die capsules witte afscheiding kan komen. Dus je moet een maandverbandje dragen... nou als dat alles is, doe mij die capsules maar dan :D
    Die spuiten zelf zetten lijkt me vreselijk.

Als ik zou kiezen voor clomid, zou er ook overstimulatie kunnen zijn en dan zou het misschien helemaal niet doorgaan deze ronde. Mijn gevoel zegt (boerenverstand), als je zelf een eisprong hebt en je gaat er hormonen tegenaan gooien, is
    de kans op overstimulatie groter, de fa gaf aan dat dat niet zo hoefde te zijn, maar wel kon.
    Bovendien geeft clomid veel meer bijwerkingen en als dat niet hoeft doe ik dat liever niet.
    Mocht ik bij de volgende ronde niet zwanger zijn of weer een korte lf hebben, gaan we weer verder kijken en ga ik vanaf cd3 clomid gebruiken.

We hebben erg veel vragen gesteld om voor ons alles duidelijk te krijgen. Want informatie kregen we niet van haar zelf :(
    Ik heb er best een goed gevoel over.

11. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    :) oeps, lang verhaal

12. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @gimby al met al een best redelijk gesprek toch ?

13. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ja denk het wel, had er een fijn gevoel over toen we naar huis reden :)

14. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Sow eindelijk actie Gimby!! Ik had hetzelfde gekozen als jij :) Mezelf spuiten brrrrrr. Ik ben heeeel benieuwd! Maar krijg je de utrogestan pas na een positieve ovu? En als dat dan op za/zo is? Kan je niet een voorraadje vast thuis krijgen of zeg ik nu wat stoms..? :)
    Wat goed dat je zoveel vragen hebt gesteld!!

15. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Goed verhaal en goede keuze, gimby!! Zou ik ook gedaan hebben en idd geen eisprongmedicijnen als je die hebten ook geen maand meer wachten. Hoop dat het heeeeeel snel helpt!!

De echo was helemaal goed en we krijgen een tweede ZOON!! Heel gaaf ennu al trotsop. Kind lag verder heel onhandig halverwege een koprol haha dus echt mooie plaatjes wilde niet lukken maar wel een maagje gezien, goede groeimeting en een goed hartje. Heel heel blij!Foto komt nog. Zoon 1 is het een beetje zat dat ik alleen maar aan het appen en laptoppen ben haha!

16. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ohhh geweldig!!! Gefeliciteerd, wat zal je zoontje een lieve grote broer zijn ;) Weet hij al dat het een jongen is?
    Geniet van dit super gevoel :D Het is je zo gegund! X!

17. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ja goede keuze he haha
    Nou ik dacht, meer hormonen in mn lijf dan nodig, gaan we niet doen ;)

Ik heb al een enorme voorraad meegekregen meiske, ik hoop dat ze niet allemaal op hoeven haha

:$:$:$

Bijgevoegde bestanden:

18. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws Vinex!
    Wel zo makkelijk met kleertjes denk ik ;) Gefeliciteerd meid!

Gimby, wat een verhaal! ik hoop dat het dan nu snel raak mag zijn voor jullie! Wellicht is de Clomid ook geen gek idee, dan heb je je eisprong wat eerder in je cyclus in plaats van dag 24 ofzo...

pffff begin nu toch het een beetje spannend te vinden voor morgen...:)
    We hebben zondagavond voor t laatst geklust, dus morgen 4,5 dag niet...

19. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    anders helpt je echtgenote je er wel vanaf ;)

20. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Hahaha ja, we kunnen ze best delen :D

Oh Mariska, zondag kan toch op tijd zijn, wat zegt je gevoel? Ga je 'm vanavond nog een keer bespringen? :D Gewoon voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina