We gaan voor een 2e!! (Deel 2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mariska1985, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Haha ja die neiging heb ik ook wel, maar hij heeft er voor geleerd denk ik dan meteen weer :D

Hij zegt als dat zo zou zijn ben je een medisch wonder.
    Dus die kans is gewoon heel klein.
    Op zich ook wel fijn, maar die testen zeggen iets heel anders en daarbij, ik word toch echt na 6,7 of 8 dagen ongesteld ;)

Heb net al in een ander topic een vraag gesteld of het mogelijk is dat je een positieve ovu hebt, maar geen eisprong. Weten jullie dat?

2. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ja weet niet, hij zei wel dat mn hormoonhuishouding goed was.
    Zou je dan toch hormonen toegediend krijgen?:(

Merk nu pas dat ik echt niet heb doorgevraagd.. al voelde op dat moment wel dat ik 101 vragen heb gesteld.

3. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    @gimby ben benieuwd waar hrt dan aan ligt

4. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb weleens gehoord dat je idd geen eisprong hoeft te hebben.
    Maarja, als je progesteron goed is, dan moet je wel een eisprong gehad hebben.
    Spannend verhaal....

5. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ja vreemd toch?
    Maar is het niet zo dat progesteron pas na je eisprong komt?
    Want ik moet op 6a7 dpo ook nog bloed laten prikken.

Misschien hebben ze nu op iets anders geprikt? :( oestrogeen ofzo, of hoe zit dat precies haha

6. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Nee. Ze hebben toch op dag 1 geprikt? Dan hebben ze op progesteron geprikt denk ik

7. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    #1567 gimby, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    cd3

Zag net dit op google:

Follikel Stimulerend Hormoon (FSH) op cyclusdag 3. Het FSH wordt geproduceerd door de hypofyse, een orgaan in uw hoofd dat verschillende hormonen afgeeft. Zoals de naam al aangeeft, zorgt het FSH ervoor dat in de eierstokken follikels gaan groeien. In het begin van de cyclus (tijdens de menstruatie) zijn de follikels nog klein en is het niveau van FSH hoog. Wanneer de follikels groter worden, zal het niveau van FSH dalen, omdat grote follikels minder FSH nodig hebben om door te groeien dan kleine follikels. Het niveau van FSH wordt meestal op de derde cyclusdag in het bloed bepaald. Wanneer dat verhoogd is, is dat een aanwijzing dat de hypofyse meer FSH dan normaal moet afgeven om in de eierstok een follikel te laten ontwikkelen. Dat kan een aanwijzing zijn voor een verminderde gevoeligheid van de eierstok voor FSH, wat veroorzaakt kan worden door een verminderde hoeveelheid follikels in de eierstok en een verminderde kwaliteit van de follikels. Wanneer het niveau van FSH op cyclusdag 3 normaal is, is dat een aanwijzing dat de hoeveelheid en de kwaliteit van de follikels ook normaal zijn. Wanneer het niveau van FSH erg laag is, kan dat een verklaring zijn voor het uitblijven van de menstruatie.

Oestradiol op cyclusdag 3. Oestradiol is een hormoon dat door de follikels in de eierstok wordt afgegeven. In het begin van de cyclus zijn de groeiende follikels nog erg klein, en is het niveau van oestradiol in het bloed laag. Vlak voor de ovulatie, wanneer er een grote follikel tot ontwikkeling is gekomen, is het niveau van oestradiol hoog. Na de ovulatie daalt dit niveau weer.
    Luteïniserend hormoon (LH) op cyclusdag 3. LH is een hormoon dat ook door de hypofyse wordt afgegeven. Meestal is niveau ervan vrij laag. Alleen vlak voor de ovulatie wordt de hoeveelheid LH in het bloed kortstondig hoog. We noemen dat de LH-piek, die ongeveer een dag aanhoudt, en voor de eierstok het signaal is dat de ovulatie moet plaatsvinden. We bepalen LH in bloed op cyclusdag 3 als we denken dat iemand wel eens zou kunnen lijden aan het polycysteus ovarium syndroom (PCO, zie pag. 14). Bij een normaal niveau FSH en een verhoogd LH op cyclusdag 3 denken we aan PCO als oorzaak voor een fertiliteitstoornis.

Progesteron in de tweede helft van de cyclus. Progesteron is een hormoon dat wordt afgegeven door de eierstok na de ovulatie. Progesteron zorgt ervoor dat een innesteling van een eventuele embryo in de baarmoeder kan plaatsvinden. Een bijwerking van progesteron is dat de lichaamstemperatuur enigszins stijgt. Daardoor is de lichaamstemperatuur in de tweede helft van de cyclus, wanneer er een ovulatie heeft plaatsgevonden, iets hoger. Om dit vast te stellen wordt wel eens gevraagd de temperatuur gedurende een cyclus te meten. Als er geen ovulatie is, wordt er ook geen progesteron geproduceerd. Het zou kunnen dat uw arts omtrent de 23e cyclusdag het niveau van progesteron in het bloed wil weten om te weten of er een ovulatie is geweest.

Chlamydia antistoftiter (CAT). Chlamydia is een seksueel overdraagbare aandoening (soa). Na overdracht hiervan hoeft iemand geen klachten te krijgen; de meeste infecties verlopen ongemerkt. Een infectie met chlamydia kan echter wel tot gevolg hebben dat de eileiders aangetast worden en zo hun functie (het doorlaten van zaadcellen en transport van een embryo) niet meer kunnen uitoefenen. Dat kan soms een verklaring zijn voor een fertiliteitstoornis. Na een infectie met chlamydia kan jaren later nog in het bloed de aanwezigheid van antistoffen tegen chlamydia worden aangetoond. Wanneer die antistoffen in het bloed aanwezig zijn, heeft u een verhoogd risico op schade aan de eileiders, en zal uw arts eerder besluiten tot een kijkoperatie (zie pag. 9).

Schildklierscreening. Het functioneren van uw schildklier kan in het bloed worden bekeken. Een vertraagde of versnelde werking van de schildklier kan tot gevolg hebben dat iemand verminderd vruchtbaar is.

Prolactine. Prolactine is het melkvormend hormoon, dat ook door de hypofyse wordt afgegeven. Normaal is dat op een laag niveau aanwezig in het bloed, behalve wanneer een vrouw borstvoeding geeft. Dan is het niveau van prolactine hoog, wat betekent dat de melkklieren actief zijn. Vrouwen die borstvoeding geven hebben vaak geen menstruele cyclus. Soms is het niveau van prolactine ook hoog bij vrouwen die geen borstvoeding geven. Wanneer vrouwen met een fertiliteitstoornis melding maken van het verlies van vocht uit de borsten of van een onregelmatige cyclus, kan dat een aanwijzing zijn dat het niveau van prolactine verhoogd is.

Testosteron en vrije androgeen index (FAI). Een te hoog niveau van mannelijke hormonen (testosteron en FAI) in het bloed van vrouwen kan tot gevolg hebben dat de cyclus verstoord raakt en zwangerschap moeilijker ontstaat. Wanneer er aanwijzingen zijn dat het niveau van deze hormonen verhoogd is (bij voorbeeld bij vrouwen met veel acné of overmatige lichaamsbeharing) zal uw arts soms het niveau van deze hormonen in het bloed bepalen om te zien of dat te maken heeft met het uitblijven van een zwangerschap. Ook vrouwen met PCO hebben vaker een verhoogde hoeveelheid mannelijk hormoon in het bloed.

CA 125. Dit is een eiwit dat verhoogd raakt wanneer het buikvlies geprikkeld wordt. Dat kan het geval zijn bij vrouwen met endometriose. Soms is echter het niveau van CA 125 verhoogd zonder dat een vrouw endometriose heeft, en soms is het andersom.

8. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Ff opgezocht progesteron wordt na de eisprong aangemaakt om de baarmoederwand klaar te maken vd innesteling

9. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    #1569 gimby, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Thnx Lenny.

Is mijn interpretatie goed als ik nu zeg dat ik in ieder geval geen pco(s) heb? ;)

Waarschijnlijk maak ik te weinig progesteron aan en moet dat aangevuld worden, maar nu speel ik zelf voor doktertje :D

10. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Ik trek de conclusie dat die ovu testen miss toch nie5 zo fijn zijn om te gebruiken....
    Ik merk r al wel aan mezelf omdat mijn eisprong ondanks de ovus ook gewoon later is geweest.........

HHopelijk valt alles mee gimby en krijg je gewoon wat medicatie voor de progesteron op naar donderdag!!!

11. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Zou inderdaad dan wel kunnen dat je in ieder geval te weinig aanmaakt gimby

12. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Ik check het nu 3 rondes met m'n temp en dat bevalt me echt heel erg goed! Misschien ook iets voor jou Gimby?
    Ik heb gewoon een simpele thermometer gekocht bij kV die in 10 sec klaar is met meten.
    Ik meet trouwens vaginaal ipv rectaal, vind het zo vies als er poep aan zou komen brrrrrrr!!!!!
    Volgens FF is dat gewoon prima, aangezien de vagina ook aansluitend is.

13. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Ok volgens mij zie ik "spoken" of er iets mis met me darmen maar het zit op een rare plek

20140630_211852.jpg

14. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ja is misschien wel een goeie Mariska. Maar doe jij dat elke dag op dezelfde tijd? Ik heb pas gelezen dat je dat moet doen met elke dag ongeveer evenveel uren slaap, klopt dat? Want dat gaat 'm niet worden hier ;)

Ben benieuwd donderdag.
    Hou jullie op de hoogte!
    Thnx meiden X!

15. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Ziet er niet echt normaal uit voor een niet zwanger buikje Lenny.
    Misschien toch even naar de ha deze week?

16. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Ik moet als het goed is 4 juli ongi worden volgens mijn laatste cyclus. Heb geen ovutesten gebruikt deze cyclus maar krijg vrijdag ook de uitslag vd bloedonderzoek

17. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Oh die krijg je vrijdag al!
    Ben benieuwd.
    Hoop op een mooi klein wondertje in je buik die daar je darmen opzij duwt ;)

18. lennyt

lennyt Fanatiek lid

22 feb 2008
    2.844
    0
    0
    budel dorplein
    Ben ook benieuwd maar dat bloedonderzoek id vd vervroegdr overgang dan he

19. Mariska1985

Mariska1985 Fanatiek lid

7 jan 2014
    3.156
    233
    63
    NULL
    NULL
    Heb je een zw test in huis Lenny?

Ik test iedere ochtend gewoon direct als ik wakker wordt, dan heb je zowieso je basistemp te pakken. Thermometer ligt naast me op t nachtkastje. Je moet er niet eerst uitgaan om te gaan plassen ofzo...

20. gimby

gimby Fanatiek lid

20 feb 2011
    2.026
    0
    36
    Zal ik ook eens gaan doen vanaf morgen.
    Heb het al eerder gedaan, maar vond het niks.
    Misschien nu wel een goed idee weer.
    Zou het wel nodig zijn nu ze toch mn eitjes/follikels zo op de voet volgen? ;)

Deel Deze Pagina