hoi hoi miss beetje rare vraag; ik drink niet/nauwelijks, ik drink geen koffie, ik rook niet, maar drink wel bijna de hele dag door thee. is dit erg schadelijk voor het proberen zwanger te raken? of tijdens de zwangerschap? hoop dat iemand een antwoord heeft voor mij. liefs
Hey, In thee zit ook cafeïne, ik zou als ik jou was het beperken. Het wordt afgeraden om meer dan 3 koppen per dag te drinken. Groetjes!
Teveel cafeïne wordt idd afgeraden, eigenlijk ookal als je aan het proberen bent. (Deels) over op cafeïne vrije thee zou een oplossing kunnen zijn.
gelukkig! hahah dat is ook zowat de enige die ik drink hahaha thnx panter! ga er snel weer eentje inschenken
Dat is inderdaad een geluk! Ik drink namelijk ook meer thee dan koffie. De overige smaakjes zal ik vanaf nu dan maar laten staan.
Ik dronk ook heelveel thee. Maar vooral witte thee, kruidenthee, en max. drie koppen zwarte. Gek genoeg lust ik deze hele zwangerschap al geen thee (is het mijn straf? ). Met koffie, zwarte/groene thee, en cola zou ik opletten maar je hoeft het niet te laten hoor
Nou ja, voor de bladen waarvan zwarte thee wordt gemaakt is het juist normaal dat er theine inzit. Dus zorgen dat dat er niet inzit is ergens juist minder 'puur natuur' Alles over theine in thee In witte thee zit trouwens een stuk minder theine, maar het zit er wel in. Ik hou gewoon erg van witte thee
Oh eigenlijk dacht ik dat je wel onbeperkt groene thee mocht drinken want dit bevat anti-oxidanten? Hmm ik drink ook wel iets van 4 koppen thee per dag, soms smaakjes en soms groen..
Groene thee bevat ook theine. Maar thee bevat wel een stuk minder theine dan dat koffie cafeine bevat (= hetzelfde stofje trouwens). Ik zou me er echt niet te druk om maken. Ik moet daar wel bijzeggen dat ik volledig met alle cafeinehoudende dranken gestopt ben sinds de zwangerschap zelf. Maar daarvoor dronk ik wel 1 kop koffie per dag (dat was zeg maar een vijfde van wat ik daarvoor dronk ), en ook gewoon 2 of 3 koppen thee, waarvan zeker wel wat zwart/groen en wit. Kruidenthee bevat vaak ook weer dingen die met een zwangerschap niet handig zijn, zoals zoethout (niet fijn voor je bloeddruk).