Misschien heeft iemand ook soortelijk ervaring en heeft tips of enkele redenen uiteindelijk gevonden waarom het niet zo snel lukt. Ik was 4x zwanger waarvan 1e gelijk zwanger na laparascopie (eirenstockcycte verwijdering/endometriose); 2e keer ook ronde 1 zwanger, helaas miskraam met 15wk, daarna drie maanden later zwanger; 4e keer ook eerste ronde zwanger en in september miskraam met 15wk. Ik heb KS gehad bij gezonde zwangerschappen en natuurlijke bevalling met miskramen (geen curettage). Dat dus allemaal half jaar terug en nog steeds niet zwanger helaas. En ik weet dat het 7 rondes niets is maar voor mijn doen is veel aangezien ik blijkbaar makkelijk 4x zwanger ben geworden. Na laatste miskraam meerdere echo's gehad en alles was heel goed. Twee maanden had ik gekke cyclussen maar vanaf eind november alles prima met 26/27 dagen en netjes ovulatie (testen) en netjes ongesteld etc. Ik drink ook vitamines en er was van alles onderzocht en dus zoiezo niets verkeerds zoals vitamines/afwijkingen etc. Mijn man drinkt ook vitamines en ik denk dat het zoiezo niet aan hem ligt. het enige verschil wat nu anders is dan mijn menstruatie is iets minder geworden dan normaal. Wel nog steeds 4-5 dagen maar als ik vroeger altijd meer stolsels en donkere bloed verloor in grote hoeveelheden Is nu wat iets minder niet heel veel maar wel dat het opvalt. Ik had vroeger ook vaker iets bruinig vooraf maar nu dus niet meer het begint gelijk met heldere rode bloed gelijk zoveel dat je tampon in moet doen het is opzich ook wel te doen half jaar wachten maar ik ben al 38 bijna en oudste kindjes hebben het met verlies van het zusje erg moeilijk, ze vragen elke dag om waneer komt baby en het leeftijdsverschil wordt ook zo steeds groter en groter.. Ik kan pas na gyn in september/oktober (1 jaar na miskraam) maar zelfs dan denk ik niet dat ze iets vinden of doen aangezien ik wel al vier keer zwanger ben geworden makkelijk.. Ik zoek gewoon herkenning of succes verhalen om mij een beetje meer positive blijk erop te geven om door gaan..!
Omg mij vraag is dus overbodig!! ik heb echt hoop opgegeven omdat ik totaal niets voel en zaterdag 8 dpo negatief sensitest was maar kijk nou!! 11 dpo denk ik (ik heb donderdag 9 april positief ovutest gehad en sex op 9 en 10 april). OMG OMG
Wauw meid wat fantastich! Gefeliciteerd!! Ik hoop echt dat t dit keer goed mag blijven gaan, en je een gezonde baby in je armen mag houden over 8 maanden! ♡
Dankje wel!! Maar heb dan ook geen bijzondere symptomen zo gek. Niet dat ik dat vorige 4x had (had dus ook allemaal meisjes en enkel droge mond rond week 5 die bleef aanhoudend)... ben benieuwd want ik moet morgen beslissen wat ik doe... in studie meedoen en kans hebben op bloedverdunners of niet meedoen en gewoon zo verder gaan...
Je kunt aspirine op eigen houtje slikken. Weinig tot geen risico maar kan wel net dat duwtje in se goede richting zijn. Ik heb ook voor se keuze gestaan om mee te doen aan een studie. Uiteindelijk mn eigen wegen bewandeld en is daarmee mn dochter gekomen. Ik had echt geen zin om me als proefkonijn voor de gek te laten houden.
Aspirine krijg ik zoiezo die heeft niets ge maken met factor II maar gyn wil het geven ivm hoede rijping placenta voor het geval als. dit is dan geen studie waar je “proef konijn” bent ze gebruiken geen placebo. Je wordt gewoon behandelt in je eigen verloskundige praktijk en ze nemen enkel start/eind formulieren op en tussentijdse beoordeling. Er zijn twee groepen: eentje die dan niets doet dus gewoon normale begeleiding wat ik dan zou krijgen en een groep dus enkel heparine krijgt op het recept. Thats it. Ik heb dus wel kans om heparine te krijgen want normaal gesproken zou ik die niet krijgen met factor II maar of ik dat wil twijfel ik ivm prikken of ik het trek. je gebruikt ook heparine toch, is het te doen?
Ik stond voor een studie wel of niet opereren. Dus ook niet met placebo. Toch vond ik t niet fijn om proefkonijn te zijn. Want dat ben je wel. In Nederland durven ze gewoon niks uit baat r niet schaad t niet te geven. Ze behandelen je volgens protocol terwijl er voir niemand een persoonlijk protocol bestaat. Niemand is hetzelfde en toch wordt je zo wel behandeld. Niet buiten t boekje willen denken betekende voor mij dat ik dan ook niet mee deed aan hun onderzoek. Waarom schrijft je gyn niet gewoon fraxiparine voor? Ja ik heb t gebruikt. Fijn is t niet maar t heeft wel geholpen.. Veel pijnlijke blauwe plekken en er soms wel de half uur over doen om t naaldje erin te krijgen ( mentaal)In Nederland kreeg ik t ook niet in Gent werd ons afgeraden om zonder zwanger te worden.
het is niet enkel Nederlandse protocol met factor ii zonder familie of patient voorgeschiedenis. Ook die van gent (heb ik dus specifiek nagevraagd via de kennis gyn) maar ook in vs en hele europe en andere landen die protocol is te vinden ook online bij elk ziekenhuis of op te vragen gewoon.. ze geven het niet omdat ik dus dat niet heb zelf gehad ooit maar ook niemand in mijn familie trombose of iets gerelateerde maar ook geen miskramen kwamen niet in mijn familie voor... ik kan altijd zeggen dat ik dat toch had (en dan krijg ik gewoon heparine wel zonder probleem). Mijn gyn wilde het ook geven als ik erg gestresst erover bent of zo. ik voel mij geen proefkonijn ik vind het juist goed dat het helpt om die % naar boven halen (in alife1 was het maar 150 mensen en % kwam op 15% ) bij heparine + genetische stollingsafwijkingen. Daar is dus asp etc uitgesloten in die studie. Maar ik durf het gewoon zelf niet, of ik dat wil ivm injecteren /pijn/ stress... morgen belt mijn gyn voor echo afspraak en opstarten aspirine en dan ga ik met haar overleggen wel/niet doen die alife2 studie bedankt voor je ervaring
Ik had clexane ipv fraxiparine, exact zelfde werking maar zooooveel fijner met prikken (ofschoon mijn vriend het sowieso moest doen heb het zelf 1x gedaan), hele dunne naaldjes, geen harde of blauwe plekken... Zou het na 2 mks met 15 weken wel genoeg vinden als ik jou was. Het lijkt een beetje russisch roulette wat er deze zwangerschap gaat gebeuren dan. Oh en gefeliciteerd!
ik heb in dit geval geen keuze je krijgt fraxiparine dus geen clexan. Ik zie het niet is Russische roulette want op dit moment alles wat tot nu toe bekent was bloedverdunners hebben geen invloed op factor ii als dat niet in familie ooit heeft voorgekomen. Ik wil niet voor niets spuiten.. wat gyn zei is dat er zijn heel veel vrouwen die factor ii of v Of andere genetische stollingsmutatie hebben en dus het niet weten ivm nooit onderzocht en waarbij het gewoon of altijd goed gaat of maar 1x miskraam en is echt heel zelden dat het 2x voorkomt (zonder familie voorgeschiedenis dus zonder dat je dat weet dat je dat hebt). Volgens gyn heb ik dan dan gewoon een pech gehad en al kans is altijd 50% dat het nog goed komt, de heparine zal die kans enkel klein beetje verhogen maar zeker niet 100%. Ik heb dus op dit moment besloten niet meedoen met de studie. Ik heb nog deze week om even nadenken eventueel... 13e mei heb ik eerste echo en krijg ik aspirine voor placenta vanaf 6wk dat is al fijn! ik heb dan ook factor ii heterozygoot schijnt niet slecht te zijn dan homozygoot