Wij hebben 3 slaapkamers op de 1e verdieping en 2 op de zolder. 1 is in gebruik als mijn thuiskantoor en de andere doet nu dienst als speelkamer. Onze jongste gaat naar de zolder zodat de baby haar kamer kan krijgen. Dan slapen wij naast de baby. De oudste heeft nu de grootste kamer. Als het tweeling wordt zou zij naar de zolder gaan. We wachten het af...
Ik ben zelf 1 van een tweeling. Helaas heeft mijn zus dat niet overleefd en is ze 2 dagen na de geboorte overleden. We waren met 29 weken geboren. Heb niet extra veel kans maar ben er wel bedacht op.
Gebruiken of weten jullie goede en duidelijke apps op je cyclus bij te houden? Ik had fertily app maar die doet steeds raar
leuke vraag! persoonlijk denk ik dat de overgang van 1 naar 2 groter is dan van 2 naar 3. Daarbij was de oudste dan nog maar 2 toen de jongste erbij kwam en nu zijn ze een stuk ouder. het lijkt me wel weer concessies doen met de vrijheid en ‘makkelijkheid’ die naarmate ze groter worden die je dan weer inlevert. Ik denk dat ik vooral moet wennen aan opnieuw gebroken nachten en dat je dan al moe bent je wel met drie kinderen de hele dag bent
Mijn jongste slaapt 9 van de 10x nog steeds niet door, zij is 4. We hadden nJ ik had gehoopt dat als ze naar school zou gaan ze lekkerder zou slapen. Niet dus haha. Mijn man vroeg me dat ook. Je begint weer helemaal opnieuw. Je bent dr al een tijdje uit enzo. Maar ik zou toch graag nog wat baby billen willen wassen hahaha
ja ik ben er ook nog niet helemaal vanaf maar vergeleken met wat het was ben ik dus wel tevreden en ik ben er heel snel aan gewend geraakt. Als dl (bijna 4) nu een extra keer wakker wordt vind k dat al héél zwaar. Ik herinner me ineens dat mijn dochter net was geboren, onze eerste nacht en zij sliep naast mij op de kamer, ze begon na 2 uur al te huilen dat ze weer honger had en dat was dus de eerste keer die nacht en ik gelijk: WAT DIT MEEN JE NIET, is ze er nu alweer dat gevoel dat je zoooo moe bent van de bevalling nog en de emoties
Dat had ik helemaal niet.. ik had t idee dat ik de marathon kon lopen hahaha.. ben de dag na de bevalling ook boodschappen gaan doen.. dat was trouwens wel een beetje teveel van t goede hahaha
Haha zo dan lekker actief gelijk Ik was in het ziekenhuis bevallen maar had veel bloed verloren dus moest sowieso een nachtje blijven helaas en daarna voelde ik me wel suf Ben benieuwd of het bij een derde allemaal nog sneller gaat.. Of ging jullie tweede niet sneller als de eerste
Ooh ja bij de eerste had ik zoveel bloed verloren het werd steeds zwart voor m’n ogen, ik heb heel de kraamweek niet zelfstandig kunnen staan. De tweede ging wel echt sneller om 23.15u in het kraamhotel en om 00.40u is ze geboren. Daarna was ik ook wel sneller op de been, veel minder bloed verloren. Maar ik had een hele fijne kraamhulp dus ik had een hele relaxte kraamweek Hihi (tot de koemelkallergie weer begon net als bij nr1) Dat is het enigste waar ik wel ‘angst’ voor heb. Beide hebben heel veel en heel hard gehuild ivm koemelkallergie. Bij de eerste duurde het lang voordat we fatsoenlijk geholpen werken, je wordt gewoon niet serieus genomen. Bij de tweede ging dit sneller gelukkig. maar ik gaf dus borstvoeding, dronk geen melk, at geen kaas, kwark enz omdat ik natuurlijk als wist dat de eerste kma had maar toch reageerde de 2de ook weer heel sterk. Uiteindelijk weet gestopt met de bv en op dieetvoeding overgegaan. Nu bij de derde wil in probiotica nemen aan het einde van m’n zwangerschap en weer zo min mogelijk koemelkprosucten innemen. Koemelkvrij gaan wil ik liever niet want als ik dan stop met bv dan zou zou je dan moeten experimenteren. En dat was een hele heftige tijd. Ik hoop stiekem dat de 3de geen kma heeft…
Ik ben bij allebij ingeleid. De oudste was 37weken toen waren mijn vliezen gebroken en de jongste kwam met 38 weken maar die hebben ze gehaald omdat ze zo groot was haha.
Ik was nog niet klaar.. De 2e ging idd sneller. Ik zou bij de 3e graag thuis bevallen maar waarschijnlijk word t toch medisch
Hier ging het bij de tweede ook sneller. Bij beide heb ik wel lang weeën gehad. Bij de oudste wilde ik in eerste instantie thuis bevallen, maar tijdens de bevalling zei ik toch liever naar het ziekenhuis te gaan. Uiteindelijk maar goed ook, want mijn zoon had het moeilijk tijdens de weeën en werd geboren met behulp van knip en vacuümpomp. Daarna moesten we nog 2 dagen in het ziekenhuis blijven omdat er geen vruchtwater was en ik ook geen vruchtwater verloren was, voor zover ik wist (zoon z'n huidje was ook heel droog). Bij de jongste ben ik gelijk naar het ziekenhuis gegaan, maar dat had net zo goed thuis gekund Bij 6 cm ontsluiting vroeg ik om een ruggenprik (ik was al even bezig) en toen kreeg ik een weeënstorm van een half uur en toen kon ik persen, dus die ruggenprik is er uiteindelijk niet gekomen. 1 uur snachts was hij geboren, 3 uur waren we weer thuis. Bij de tweede was ik al snel weer vanalles aan 't doen, bij de eerste duurde dat wat langer ivm de knip.
Ik had bij de eerste een morfine pompje. Dat viel niet helemaal goed haha. Maar ik had spierpijn van me kruin tot me tenen. Daar was ik een beetje bang voor met de 2e. Bij de 2e heb ik niks gekregen en was ik dus zo weer op de been hahaha
Zo'n pompje had ik bij de oudste ook, maar ik drukte steeds op 't foute moment, waardoor ik de weeën volop voelde en tussen te weeën door zo stoned als een garnaal leek
Ja idd. Dat wilde ik dus bij de 2e niet haha mocht ook niet want ze was wat groot dus de gynaecoloog wilde dT ik er helemaal bij was hahaha